Układ linii w czasie zamknięcia Mogilskiej i Grzegórzeckiej

- Linie, trasy, rozkłady
Kowalik
Specjalista
Posty: 318
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Układ linii w czasie zamknięcia Mogilskiej i Grzegórzeckiej

Post autor: Kowalik » 06 lip 2023, 5:48

A są już jakieś nieoficjalne przecieki, jak bedzie wyglądać siatka połączeń przy kolejnym etapie prac? 50 pojedzie Długą, czy Pawią?

pablo
Specjalista
Posty: 420
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Układ linii w czasie zamknięcia Mogilskiej i Grzegórzeckiej

Post autor: pablo » 06 lip 2023, 8:39

Kowalik pisze: 04 lip 2023, 12:42 https://lovekrakow.pl/aktualnosci/urzed ... 51765.html
Jak miło, że ZTP zadbało o pasażerów linii 14 i opracowało dla nich porady na czas jej zawieszenia.
Nie wiem dlaczego na załączonej mapie jest informacja, że w roku szkolnym linia 14 kursowała co 20 minut. Nie jest to prawda, bo kursowała co 15 minut. Autorem mapy umieszczonej w artykule jest ZTP.

fysztof
Ekspert
Posty: 713
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Układ linii w czasie zamknięcia Mogilskiej i Grzegórzeckiej

Post autor: fysztof » 06 lip 2023, 9:03

Kowalik pisze: 06 lip 2023, 5:48 A są już jakieś nieoficjalne przecieki, jak bedzie wyglądać siatka połączeń przy kolejnym etapie prac? 50 pojedzie Długą, czy Pawią?
Byłoby miło, gdyby nie musiało odbywać się to na zasadzie przecieków - a oficjalnej informacji przynajmniej dwa tygodnie wcześniej...
Osobiście spodziewam się raczej puszczenia "50" przez Pawią, Westerplatte i Grzegórzecką (ta ostatnia będzie już przejezdna zdaje się). Przede wszystkim po to, by "50" obsługiwało nadal bezpośrednio rejon dworca - wydaje się to priorytetem. Alternatywna trasa przez Długą i Lubicz niby też przebiega niedaleko dworca, ale to jednak nie to samo. No i Pawia z pewnością będzie bardziej potrzebować tej linii wobec zamknięcia tunelu niż Długa (która dodatkowo może powodować zatrzymania). Plusem tej drugiej opcji jest natomiast to, że zachowuje dojazd do Mogilskiego.
Jest jeszcze opcja 'łączona', choć według mnie najsłabsza - czyli tymczasowy podział na dwie linie: powiedzmy połowa kursów jedzie jako "50" od Borku przez Pawią, a druga połowa kursów jako "70" z Kurdwanowa przez Lubicz. Każda linia ma wtedy f=15/20/20 (szczyt/poza/weekend).

pablo
Specjalista
Posty: 420
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Układ linii w czasie zamknięcia Mogilskiej i Grzegórzeckiej

Post autor: pablo » 06 lip 2023, 9:14

Przy tej opcji łączonej, o której wspomniano powyżej (linia 50 i 70), to raczej spodziewałbym się f20 na obu liniach w dz.p., a nie f15. I przypuszczam, że w takim układzie linia z Kurdwanowa przez RM, Lubicz i Długą nie kursowałaby w weekend. A ta druga, z Borku F. przez Pawią miałaby f20 w soboty i niedziele.

Wojciech
Znawca
Posty: 127
Rejestracja: 18 lut 2020, 21:43

Re: Układ linii w czasie zamknięcia Mogilskiej i Grzegórzeckiej

Post autor: Wojciech » 07 lip 2023, 16:51

A wystarczyło 6 lat temu dobudować brakującą relację skrętną i nie byłoby takich problemów.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 973
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Układ linii w czasie zamknięcia Mogilskiej i Grzegórzeckiej

Post autor: kot_feliks » 07 lip 2023, 17:39

fysztof pisze: 06 lip 2023, 9:03Jest jeszcze opcja 'łączona', choć według mnie najsłabsza - czyli tymczasowy podział na dwie linie: powiedzmy połowa kursów jedzie jako "50" od Borku przez Pawią, a druga połowa kursów jako "70" z Kurdwanowa przez Lubicz. Każda linia ma wtedy f=15/20/20 (szczyt/poza/weekend).
Można by je wzorem 139/199 jeszcze poskracać na końcówkach, np. jedna jechałaby z Kurdwanowa / Borku tylko do Dworca Towarowego, a druga z KG np. tylko do Prokocimia :mrgreen: :lol:

tomek_m
Specjalista
Posty: 350
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: Układ linii w czasie zamknięcia Mogilskiej i Grzegórzeckiej

Post autor: tomek_m » 08 lip 2023, 17:09

Wojciech pisze: 07 lip 2023, 16:51 A wystarczyło 6 lat temu dobudować brakującą relację skrętną i nie byłoby takich problemów.
Masz na myśli relację Pawia - Lubicz? Przed laty, gdy oddawano torowisko na Pawiej, takie pytanie padło. Dlaczego nie zrobiono wspomnianej relacji. Argumentowali, że łuk byłby za ostry.

Awatar użytkownika
LLoan
Specjalista
Posty: 287
Rejestracja: 26 maja 2022, 15:55
Lokalizacja: Kraków-Czyżyny

Re: Układ linii w czasie zamknięcia Mogilskiej i Grzegórzeckiej

Post autor: LLoan » 01 sie 2023, 11:01

https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/336-2023
Zmiany związane z przywróceniem ruchu tramwajowego na ul. Mogilskiej i Grzegórzeckiej oraz zawieszenie ruchu w Tunelu pod Dworcem Głównym.
Ostatnio zmieniony 01 sie 2023, 11:06 przez LLoan, łącznie zmieniany 2 razy.

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 673
Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
Lokalizacja: Rondo Matecznego

Re: Układ linii w czasie zamknięcia Mogilskiej i Grzegórzeckiej

Post autor: Łukasz » 01 sie 2023, 11:04

LLoan pisze: 01 sie 2023, 11:01 https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/336-2023
Zmiany związane z przywróceniem ruchu tramwajowego na ul. Mogilskiej i Grzegórzeckiej oraz zawieszenie ruchu w Tunelu pod Dwrocem Głównym
Linie tramwajowe dzienne:

linia 1 – będzie kursować po trasie skróconej: Salwator – Wańkowicza, z dotychczasową częstotliwością;
linia 4 – będzie kursować po kolejnej trasie czasowo zmienionej: Bronowice Małe – … – Basztowa – Westerplatte – Starowiślna – Grzegórzecka – Aleja Powstania Warszawskiego – Mogilska – Zajezdnia Nowa Huta, z dotychczasową częstotliwością;
linia 5 – nadal będzie zawieszona;
linia 9 – zostanie przywrócona na stałą trasę ze zwykłą częstotliwością (dla okresu wakacji);
linia 10 – będzie kursować po dotychczasowej trasie czasowo zmienionej: Kurdwanów P+R – … – Lubicz – Aleja Powstania Warszawskiego – Aleja Pokoju – Rondo Czyżyńskie – Pleszów, z dotychczasową częstotliwością;
linia 14 – zostanie przywrócona na stałą trasę ze zwykłą częstotliwością (dla okresu wakacji);
linia 17 – zostanie przywrócona i będzie kursować po trasie czasowo zmienionej: Czerwone Maki P+R – … – Starowiślna – Grzegórzecka – Aleja Powstania Warszawskiego – Lubicz – Rakowicka do pętli Cmentarz Rakowicki, ze zwykłą częstotliwością (dla okresu wakacji);
linia 19 – nadal będzie zawieszona;
linia 22 – zostanie przywrócona na stałą trasę ze zwykłą częstotliwością (dla okresu wakacji);
linia 44 – nadal będzie zawieszona;
linia 49 – zostanie przywrócona na stałą trasę ze zwykłą częstotliwością (dla okresu wakacji);
linia 50 – będzie kursować po trasie czasowo zmienionej: Borek Fałęcki / Kurdwanów P+R – … – Rondo Mogilskie – Lubicz – Basztowa – Długa – Kamienna – Krowodrza Górka, ze zwykłą częstotliwością (dla okresu wakacji);
linia 52 – będzie kursować po trasie czasowo zmienionej: Czerwone Maki P+R – … – Dietla – Grzegórzecka – Rondo Grzegórzeckie – Rondo Mogilskie – … – Os. Piastów, ze zwykłą częstotliwością (dla okresu wakacji).
Linie nocne:

linia 62 zostanie zawieszona wyłącznie w nocy z 6 na 7 sierpnia 2023 r. (niedziela/poniedziałek). W zamian będzie kursować autobusowa linia 662;
linia 64 nadal będzie zawieszona. W zamian kursuje autobusowa linia 664.
Linie zastępcze:

linia 74 zostanie zlikwidowana;
linia 77 zostanie zlikwidowana;
linia 79 zostanie zlikwidowana;
linia 704 zostanie zlikwidowana.

eurokierzaw
Znawca
Posty: 129
Rejestracja: 27 lip 2023, 20:58

Re: Układ linii w czasie zamknięcia Mogilskiej i Grzegórzeckiej

Post autor: eurokierzaw » 06 sie 2023, 22:47

Na odcinku Rondo Czyżyńskie - Wieczysta będą tylko trzy linie 4, 9 i 52. Z czego tylko jedna jedzie do Teatru Słowackiego. Czy to wystarczy?

Tak samo Czerwone Maki tracą 52 do Dworca, chyba, że uznamy podejście z 17 od strony Rakowickiej.

Kowalik
Specjalista
Posty: 318
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Układ linii w czasie zamknięcia Mogilskiej i Grzegórzeckiej

Post autor: Kowalik » 06 sie 2023, 23:23

Tak się właśnie zastanawiam, czy nie lepiej było 17 puścić przez Westerplatte do Cmentarza Rakowickiego, a 10 puścić przez Grzegórzecką i Mogilską.. Ze Stradomia łatwo sie przesiąść pod Pocztą Główną, by złapać coś do dworca.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5815
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii w czasie zamknięcia Mogilskiej i Grzegórzeckiej

Post autor: Kaszmir » 06 sie 2023, 23:47

eurokierzaw pisze: 06 sie 2023, 22:47Na odcinku Rondo Czyżyńskie - Wieczysta będą tylko trzy linie 4, 9 i 52. Z czego tylko jedna jedzie do Teatru Słowackiego. Czy to wystarczy?
Nawet w ogóle do całej I obwodnicy będzie z tego ciągu tylko "4" (normalnie "4", "10", "44", "52", a do Dw. Głównego jeszcze "5"). Może być ciasno. Trochę brakuje "44".

Swoją drogą, jedno zdarzenie na r. Grzegórzeckim i pół Krakowa odcięte od sieci. Oby nic się nie działo.
eurokierzaw pisze: 06 sie 2023, 22:47Tak samo Czerwone Maki tracą 52 do Dworca, chyba, że uznamy podejście z 17 od strony Rakowickiej.
Pewnie takie jest założenie, wszak przystanek przy UE równie dobrze mógłby się nazywać "Dworzec Główny UE" czy coś podobnego ;)
Kowalik pisze: 06 sie 2023, 23:23Tak się właśnie zastanawiam, czy nie lepiej było 17 puścić przez Westerplatte do Cmentarza Rakowickiego, a 10 puścić przez Grzegórzecką i Mogilską.. Ze Stradomia łatwo sie przesiąść pod Pocztą Główną, by złapać coś do dworca.
Wg mnie dobrze wybrano. Raz, że zaproponowana trasa "17" bardziej pokrywa się z oryginalną, w szczególności obsługuje r. Mogilskie. Dwa, że przy "10" przez Grzegórzecką, z szeroko rozumianej Huty do Dw. Głównego (T. Słowackiego) byłyby tylko "4" i"14", trochę mało.

Wg mnie zaproponowany układ jest ok. Jedynie brakuje "5" albo "44" by uzupełnić "4" do T. Słowackiego.

judash
Ekspert
Posty: 612
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Układ linii w czasie zamknięcia Mogilskiej i Grzegórzeckiej

Post autor: judash » 17 sie 2023, 18:18

Widziałem ostatnio kilka "17" na Rakowickiej i ma tam pasażerów.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości