Rozkłady powakacyjne 2023

- Linie, trasy, rozkłady
suchy
Ekspert
Posty: 780
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: suchy » 19 sie 2023, 22:04

kot_feliks pisze: 19 sie 2023, 21:35 Przez kolejne 10 lat nierozwiązywalnym problemem będzie "lewoskręt z Pawiej w Lubicz", który "powodowałby korki na S7 co najmniej do Kielc" :)
Ten lewoskręt i tak jest niewykonalny dla jakiegokolwiek autobusu, bo pierwsze i podstawowe pytanie - SKĄD ten autobus się tam weźmie? ;)

Przypominam, że obecnie Pawia jest dwukierunkowa jedynie na krótkim odcinku między Basztową a Worcella, na dalszym odcinku od Worcella do Szlaku masz już tylko jeden kierunek jazdy (w stronę Politechniki).

A autobus jadący od Politechniki przez Warszawską, żeby dostać się na Pawią, musiałby z Kurników przecisnąć się przez Zacisze, czyli tutaj:
https://www.google.pl/maps/@50.0672836, ... ?entry=ttu

Życzę powodzenia :lol:

Gdyby jednak jakimś cudem udało się pokonać Zacisze (co byłoby wykonalne wyłącznie poprzez usunięcie parkowania przy prawym krawężniku), to drugim kolizyjnym miejscem byłby też skręt w prawo z Worcella w Pawią - autobus musiałby wyjechać na przeciwny pas (do skrętu w Worcella):
https://www.google.pl/maps/@50.0659908, ... ?entry=ttu

Jedynym rozwiązaniem byłoby nie skręcać z Warszawskiej w lewo w Kurniki, tylko jechać prosto przez plac Matejki pod Barbakan - i dopiero tam skręt w lewo w Basztową.

Ale ogólnie to i tak jestem sceptyczny do pomysłu jazdy 189 przez Pawią - w godzinach szczytu od skrzyżowania Basztowa/Westerplatte bywa tam ogromny korek samochodów:
1. z powodu zmiany pierwszeństwa (Kurniki mają pierwszeństwo, Pawia jest podporządkowana),
2. z powodu tłumów pieszych przechodzących przez pasy przy Kurnikach oraz Ogrodowej (a zatem konieczności ciągłego ich przepuszczania przez kierowców).

Z tego powodu pokonanie tego kilkusetmetrowego odcinka zajmuje czasem nawet i 5-10 minut.
Ostatnio zmieniony 19 sie 2023, 22:18 przez suchy, łącznie zmieniany 1 raz.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 974
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: kot_feliks » 19 sie 2023, 22:14

To nie przejdzie, bo na Pl. Matejki jest jakiś mieszkaniec, któremu przeszkadzał silnik autobusów :)

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: Tramwajolog14 » 19 sie 2023, 22:34

A nie dałoby się puścić jakoś autobusu po torowisku? Skoro jest już ono betonowe, a nie zielone, to to wykorzystajmy

eurokierzaw
Znawca
Posty: 129
Rejestracja: 27 lip 2023, 20:58

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: eurokierzaw » 19 sie 2023, 22:37

Czyli wracamy do punktu wyjścia, czyli 502 z f=7,5 min.

Wszelkie próby uruchamiania dodatkowych połączeń, zmian tras lub wzmocnień innych linii są tak niedoskonałe, że lepiej zostawić jedną, częstą linię.

Kierman
Specjalista
Posty: 370
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: Kierman » 19 sie 2023, 22:42

Ktoś tu wspomniał w jednym z postów kiedyś na tym forum, że ZTP tymi ciągłymi zmianami i rewolucją w rozkładach co pół roku robi sobie piaskownice i prywatny folwark. I ja się z tym w 1000% zgadzam. Skończmy się podniecać robieniem taktów i synchronizacji pierdyliarda linii w tym mieście i zacznijmy dyskutować o stabilizacji i częstych autobusach z f10/7,5. Bo tylko to interesuje pasażera. Prostota schematu linii oraz wysoka częstotliwość, by nie musiał długo stać na przystankach.

suchy
Ekspert
Posty: 780
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: suchy » 19 sie 2023, 22:59

Tramwajolog14 pisze: 19 sie 2023, 22:34 A nie dałoby się puścić jakoś autobusu po torowisku? Skoro jest już ono betonowe, a nie zielone, to to wykorzystajmy
Ale że w stronę Basztowej? A w którym miejscu miałby wjechać na to torowisko, przy Politechnice?

Jakoś nie widzę, żeby autobus - wykonując lewoskręt w kierunku tunelu Kalinowskiego - dał radę po chwili złożyć się w prawo na torowisko:
https://www.google.pl/maps/@50.0705703, ... ?entry=ttu

Szczególnie że na torowisku co chwila stoją (czekając na światło) autobusy jadące w przeciwną stronę (od Galerii w kierunku Alej - 105, 129, 130, 154, 179, 304). Co zresztą widać nawet na załączonej mapce ;)

Więc kierowca takiego 189 musiałby w takiej sytuacji stanąć na środku skrzyżowania i czekać, aż autobusy na torowisku dostaną światło i zjadą na przystanek, żeby móc zarzucić przodem pojazdu na przeciwny pas.

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: Tramwajolog14 » 19 sie 2023, 23:05

Rzeczywiście w stronę Basztowej mógłby to być problem :) , jakoś to przeoczyłem. Ale w drugą stronę już wydaje się to jak najbardziej możliwe. Może ewentualnie wymagałoby to ucięcia kawałka trawnika:
https://www.google.com/maps/@50.0646685 ... &entry=ttu

suchy
Ekspert
Posty: 780
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: suchy » 19 sie 2023, 23:19

Tramwajolog14 pisze: 19 sie 2023, 23:05 Rzeczywiście w stronę Basztowej mógłby to być problem :) , jakoś to przeoczyłem. Ale w drugą stronę już wydaje się to jak najbardziej możliwe. Może ewentualnie wymagałoby to ucięcia kawałka trawnika:
https://www.google.com/maps/@50.0646685 ... &entry=ttu
W drugą stronę jest to karkołomne, ale wykonalne - jak np. były jakieś uroczystości na Placu Matejki albo manifestacje i autobusy miały kursować Pawią, to część kierowców autobusów jechała normalnie jezdnią, ale niektórzy widziałem jak wyginali się (nawet przegubami) i wjeżdżali na torowisko.

Co prawda byłby to również ciężki skręt - z uwagi na spory ruch samochodów jadących obok (po prawej stronie) - istniałoby więc ryzyko, że taki autobus stojąc i czekając na przepuszczenie go, blokowałby wszystkie autobusy i tramwaje za sobą.

Dwa - nie wiem również jak wygląda skrajnia na przystanku tramwajowym pod Galerią w sytuacji, gdyby jednocześnie miały tam stanąć (w przeciwnych kierunkach) tramwaj + autobus. Obawiam się, że jest tam zbyt ciasno, żeby oba pojazdy dały radę obsługiwać przystanek jednocześnie (a nie jesteś w stanie wykluczyć takiego spotkania) - co mogłoby wtedy generować sytuacje kolizyjne.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1817
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: Scania_9640 » 19 sie 2023, 23:46

Tramwajolog14 pisze: 19 sie 2023, 22:34 A nie dałoby się puścić jakoś autobusu po torowisku? Skoro jest już ono betonowe, a nie zielone, to to wykorzystajmy
Właśnie się zastanawiam czemu nocki 608 i 669 jadą naokoło na Słowacki od Politechniki zamiast po torowiskubdo Słowackiego, skoro jest na całej długości betonowe i autobusy by się zmieściły.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5816
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: Kaszmir » 20 sie 2023, 2:55

kot_feliks pisze: 19 sie 2023, 22:14To nie przejdzie, bo na Pl. Matejki jest jakiś mieszkaniec, któremu przeszkadzał silnik autobusów :)
Jeżdżą tam nocne codziennie, "610" i "904". Jak prowadzono przebudowę I obwodnicy to też przez pl. Matejki kursowały "124/424", "152" i "502", i to powtórzyło się z parę razy ;)

mejtolx
Pasażer
Posty: 20
Rejestracja: 21 sie 2022, 3:08

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: mejtolx » 21 sie 2023, 1:03

Nie mogłem znaleźć forum nt. Obrońców Krzyża, więc piszę to tutaj. Zastanawiam się czy nie dałoby rady przekierować „501” w obie strony przez ul. Broniewskiego (a nie tak jak obecnie jedynie w stronę miasta) i dodać tej linii parę przystanków DH Wanda na nieużywanych i tak wiatach po „125”. Cała ulica Obrońców Krzyża (poza Rondem Hipokratesa oczywiście) jak i dalej ul. Żeromskiego nie mają żadnego bezpośredniego połączenia z DH Wandą, która jest dość ważnym przystankiem i komunikacyjnie ale także i sama w sobie generuje spore potoki pasażerów. „501” w stronę Huty skręcając Na Lotnisku i tak nie obsługuje przystanku Dunikowskiego a dodatkowo często stoi w korku ciągnącym się od Ronda Piastowskiego. Drobne przekierowanie tej linii i dodanie jej jednej pary przystanków nikogo nie powinno zbawić a byłoby na pewno przydatne dla wielu osób i mogłoby pomóc uniknąć korków na ul. Mikołajczyka.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5816
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: Kaszmir » 21 sie 2023, 8:51

mejtolx pisze: 21 sie 2023, 1:03Zastanawiam się czy nie dałoby rady przekierować „501” w obie strony przez ul. Broniewskiego (a nie tak jak obecnie jedynie w stronę miasta) i dodać tej linii parę przystanków DH Wanda na nieużywanych i tak wiatach po „125”.
Oryginalnie "501" był tak skierowany (w 2012) bo w obie strony była to najszybsza trasa. W stronę Huty omija dzięki temu przełączkę przy DH Wanda, a w stronę centrum przełączkę na Mikołajczyka. Acz czasy się zmieniły i może warto rozważyć korektę. Z przystankiem przy DH "Wanda" mam mieszane uczucia. Z jednej strony to spowalnianie linii przyspieszonej. Z drugiej, może faktycznie taka relacja by się przydała. A i pasażerowie z tego przystanku od lat są coraz bardziej na minusie - zabrano im "132", potem "125", pocięto "502".

M0096
Miłośnik
Posty: 97
Rejestracja: 27 cze 2022, 0:27

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: M0096 » 21 sie 2023, 11:00

Wg mnie powinno się także przy DH Wanda zreorganizować umieszczenie przystanków, aby były za Rondem Maczka (za każdym wylotem). Umożliwiłoby to zatrzymywanie "152" na przystanku DH Wanda, który obecnie wręcz ostentacyjnie omija, a także skierowanie dwukierunkowo (z zatrzymaniem) "501".

ds89
Pasażer
Posty: 42
Rejestracja: 21 lut 2020, 18:15

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: ds89 » 21 sie 2023, 12:41

Kaszmir pisze: 21 sie 2023, 8:51 Z przystankiem przy DH "Wanda" mam mieszane uczucia. Z jednej strony to spowalnianie linii przyspieszonej. Z drugiej, może faktycznie taka relacja by się przydała. A i pasażerowie z tego przystanku od lat są coraz bardziej na minusie - zabrano im "132", potem "125", pocięto "502".
Zawsze będę uparcie podkreślał zabranie 152 - 189 w zamian zapewnia tylko część tej relacji, a pomija bardzo popularne kierunki Dworca, a przede wszystkim Basztowej i Bagateli, gdzie jedyną alternatywą jest "turystyczna" jazda 14.
M0096 pisze: 21 sie 2023, 11:00 Wg mnie powinno się także przy DH Wanda zreorganizować umieszczenie przystanków, aby były za Rondem Maczka (za każdym wylotem). Umożliwiłoby to zatrzymywanie "152" na przystanku DH Wanda, który obecnie wręcz ostentacyjnie omija, a także skierowanie dwukierunkowo (z zatrzymaniem) "501".
Nie wiem czy to będzie wygodne i czy spełni zadanie (bardzo mało miejsca na chodniku od DH Wanda), ale można by choć dołożyć tam słupek tylko dla 152, mając coraz mniej linii, coraz rzadziej zawsze byłaby to jakaś alternatywa. Podobnie jak słupek gdzieś na wysokości budynku Prokuratury, żeby można było ze 152 wysiąść pod Wandą i była opcja przy dojeździe z innych miejsc.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5816
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: Kaszmir » 21 sie 2023, 17:47

ds89 pisze: 21 sie 2023, 12:41Zawsze będę uparcie podkreślał zabranie 152 - 189 w zamian zapewnia tylko część tej relacji, a pomija bardzo popularne kierunki Dworca, a przede wszystkim Basztowej i Bagateli, gdzie jedyną alternatywą jest "turystyczna" jazda 14.
Tu niestety trochę nie było wyboru, zamiana końcówek "152" i "189" wynikła tylko i wyłącznie z kwestii dostępu do punktu socjalnego dla kierowców tej pierwszej. Na szczęście jest jeszcze "502" które ma podobną trasę. No, nie obsługuje r. Kocmyrzowskiego lecz tu jest kilka tramwajów do I obwodnicy.
M0096 pisze: 21 sie 2023, 11:00Wg mnie powinno się także przy DH Wanda zreorganizować umieszczenie przystanków, aby były za Rondem Maczka (za każdym wylotem). Umożliwiłoby to zatrzymywanie "152" na przystanku DH Wanda, który obecnie wręcz ostentacyjnie omija, a także skierowanie dwukierunkowo (z zatrzymaniem) "501".
"501" może pojechać dwukierunkowo i teraz, zatrzymując się tam gdzie dawniej "125". Trochę się zastanawiam, czy w kierunku centrum nie wystarczyłoby wydłużenie istniejącego peronu? Może wtedy "152" by się wyrobiło z zakrętu? Obecna lokalizacja ma tę zaletę, że zapewnia szybkie przesiadki z i do tramwajów.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 15 gości