Rozkłady powakacyjne 2023

- Linie, trasy, rozkłady
Parówczak
Specjalista
Posty: 228
Rejestracja: 20 sie 2022, 22:52

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: Parówczak » 30 sie 2023, 14:21

Czy 132 zniknął ze wszystkich komunikatów? Będzie uruchomiony w październiku?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5929
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: Kaszmir » 30 sie 2023, 14:26

Parówczak pisze: 30 sie 2023, 14:21Czy 132 zniknął ze wszystkich komunikatów? Będzie uruchomiony w październiku?
A był w tych komunikatach? Nie kojarzę (acz pamięć bywa zawodna ;) ). Natomiast przewoźnik dostał potwierdzenie, że "132" rusza na przełomie września i października, w godz. 5-20 z f15 w szczycie i f20 poza, tak jak podałem na kraboku.

pablo
Specjalista
Posty: 427
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: pablo » 30 sie 2023, 14:28

132 nie było w żadnym z komunikatów. To dowodzi, że nie planowano uruchamiać go od początku września, tylko później. Osobiście też liczyłem, że wystartuje już z początkiem roku szkolnego.

pablo
Specjalista
Posty: 427
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: pablo » 30 sie 2023, 15:04

Kaszmir pisze: 30 sie 2023, 14:11
- Piastów traci (międzyszczyt -1)
- Piaski Wielkie tracą (szczyt -0.5)
- Nowy Bieżanów traci (szczyt -3, międzyszczyt -1)
- Skotniki tracą (szczyt -0.5, międzyszczyt -1 choć tu trzeba uwzględnić, że w zeszłym roku uruchomiono "196")
Dołożę do tego:
zachodnia Krowodrza Górka (przystanek Batalionu Skała AK) traci.
194 - szczyt -4, międzyszczyt -3
144 - szczyt -1
154/420 + 120 - szczyt -1, międzyszczyt -0,5, wieczór -2; aczkolwiek obiektywnie muszę zaznaczyć, że 120 pojedzie na Kleparz, więc można to przedstawić w ten sposób, że linie do Kleparza: szczyt +1, międzyszczyt +1, wieczór - 0,5
138 i 168 - łącznie święta -2.
Okolice pętli zyskują dzięki przedłużeniu 19 szczyt +4.
oraz
513+194 - bilans na zero w dz.p., ale weekend +2-3/h (dwie linie)
172 - święta -1 (ale będzie przystanek "bliżej" pętli tramwajowej)
138 i 168 - jak wyżej
102 - dz.p +0,5, choć ostatnio już jeździł co 20 minut z powodu remontu na Woli Justowskiej, więc można uznać, że bilans na zero
337 trzeba policzyć na + bo tej pory nie miał przystanku nigdzie na osiedlu, a teraz będzie miał ;)
Przetasowań aglo nie wliczam do bilansu, na razie zresztą pozostaje "po staremu".
Czyli można powiedzieć - okolice pętli miały dobrze (ze względu na tramwaj), będą mieć lepiej jeśli chodzi o ilość kursów (gorzej z dojściem :evil: ), natomiast zachodnia część osiedla miała słabiej, i będzie mieć jeszcze słabiej.

eurokierzaw
Znawca
Posty: 129
Rejestracja: 27 lip 2023, 20:58

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: eurokierzaw » 30 sie 2023, 15:42

Skoro 138 i 172 zaliczają cięcia w weekend to 572 powinno kursować cały tydzień.

W sumie to zastanawiam się jakby 513 w jakiś sposób wspomogło zachodnią część Krowodrzy?

pablo
Specjalista
Posty: 427
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: pablo » 30 sie 2023, 15:58

eurokierzaw pisze: 30 sie 2023, 15:42 Skoro 138 i 172 zaliczają cięcia w weekend to 572 powinno kursować cały tydzień.
Też tak uważam. Nie wiem dlaczego tak potraktowano te linie. Nic wcześniej nie zapowiadało takiego pocięcia w święta. Ponadto 138 powinien otrzymać f15 w szczycie, skoro inne linie tej rangi tak kursują.
eurokierzaw pisze: 30 sie 2023, 15:42 W sumie to zastanawiam się jakby 513 w jakiś sposób wspomogło zachodnią część Krowodrzy?
513 musi obsłużyć Prądnicką, więc nie da się tak pociągnąć trasy, by jeszcze obsłużyło zach część Krowodrzy. Gdyby nie postanowiono podzielić 194 na dwa i wysłać połowy kursów w postaci 494 na Azory, to nie byłoby potrzeby żadnych ewentualnych rekompensat. Uważam to za główną zmianę na minus dla KG. Ponadto mocno powątpiewam, czy obie wersje 194 będą tak idealnie kursować co 7,5 minut "na wspólnym odcinku", :evil: jak to ZTP ma w planach.

eurokierzaw
Znawca
Posty: 129
Rejestracja: 27 lip 2023, 20:58

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: eurokierzaw » 30 sie 2023, 16:10

pablo pisze: 30 sie 2023, 15:58 Też tak uważam. Nie wiem dlaczego tak potraktowano te linie. Nic wcześniej nie zapowiadało takiego pocięcia w święta. Ponadto 138 powinien otrzymać f15 w szczycie, skoro inne linie tej rangi tak kursują.
Tak naprawdę to linie 132, 482, 511 i 572 powinny kursować od poniedziałku do niedzieli od 5-23.

Przykładem są przystanki Marchołta i Kurzei, które w weekendy zostają tylko ze 139 i 182.

A 138 nie pojedzie co 15 minut, zapewne w imię synchronizacji ze 168.

kucyk
Ekspert
Posty: 1900
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: kucyk » 30 sie 2023, 16:13

Kaszmir pisze: 30 sie 2023, 14:11
Potem piszesz że "dalsze osiedla są stratne". No to sprawdzam:

.........
- Nowy Bieżanów traci (szczyt -3, międzyszczyt -1)

Jeśli to są cięcia i wg Ciebie większość jest stratna, to pozostaje mi sobie życzyć, by Kraków spotykały jedynie takie cięcia.
Biorąc pod uwagę, że samo "503" kursowało co 7,5 minuty w szczycie a teraz będzie tylko co 15 minut to mamy już ubytek 4 kursów/h na tej końcówce. Do tego cięcia na "173" zamiast co 10 minut będzie co 15 minut (zatem kolejne 2 zabrane kursy/h). A czy jeszcze rzadziej nie pojadą inne linie tam dojeżdżające?

Zatem już tak na szybko: w szczycie pętla autobusowa w Bieżanowie traci na dzień dobry 6 kursów/h a poza szczytem chyba 2 (jak nie więcej bo już nie mogę sprawdzić jak poza szczytem kursowała "503").

Tak Kaszmir to są poważne cięcia. Takim oto rykoszetem dostały wybrane końcówki na wielkich osiedlach. :twisted:
I z czego mają się cieszyć mieszkańcy z takich rejonów? Po co im synchronizacje na środkowych trasach skoro na końcówkach będą musieli czekać 2 razy dłużej niż dotychczas? Super nie ma co. :evil:

eurokierzaw
Znawca
Posty: 129
Rejestracja: 27 lip 2023, 20:58

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: eurokierzaw » 30 sie 2023, 16:26

173 kursowało co 12 minut, a nie co 10.

A tak poza tym to 124/424 powinny pojechać na Bieżanów po trasie 503. Wtedy byłoby 8 kursów/h na Aleksandry w szczycie.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5929
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: Kaszmir » 30 sie 2023, 16:29

pablo - Porównywanie rejonu Pr. Białego jest wg mnie trudne bo część osiedla zyska tramwaje które przejmą pasażerów. Często w takich przypadkach autobusy w rejonie, nawet jeśli jadące do centrum innymi ciągami, były ograniczane. Gdy zbudowano torowisko do Kurdwanowa też wyrzucono stamtąd "124" i "194" mimo, że do centrum jechały zupełnie inaczej, przez Kamieńskiego. Ja i tak jestem pozytywnie zaskoczony, że nie wycięto "154" tylko je przekierowano.
eurokierzaw pisze: 30 sie 2023, 15:42Skoro 138 i 172 zaliczają cięcia w weekend to 572 powinno kursować cały tydzień.
Wstrzymajmy się z oceną do października bo podejrzewam, że linie odzyskają wtedy f20 w święta. W zeszłym roku we wrześniu "172" jeździło cały weekend z f30 (również w soboty), f20 odzyskało właśnie w październiku. A "138" i "168" w ogóle miały f30 do listopada - poprawili to dopiero gdy zwróciłem im na to uwagę. Tu są komunikaty z 2022:
- "172" f20 od 3 X (link)
- "138/168" f20 od 11 XI: (link)

Zatem teraz i tak będzie lepiej niż rok temu było we wrześniu (bo w soboty będzie f20). Tak naprawdę powinniśmy poczekać do października i wtedy porównać akademickie 2023 z akademickimi 2022.

Kowalik
Specjalista
Posty: 340
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: Kowalik » 30 sie 2023, 16:41

Tak przeglądałem komunikat na stronie ZTP i nie ma w nim ani słowa o tym, czy linia 11 wróci w weekendy?

pablo
Specjalista
Posty: 427
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: pablo » 30 sie 2023, 16:51

Kaszmir pisze: 30 sie 2023, 16:29 pablo - Porównywanie rejonu Pr. Białego jest wg mnie trudne bo część osiedla zyska tramwaje które przejmą pasażerów.
Wiem, podjąłem się porównać tylko osiedle KG (zach. i wsch. część).
Kaszmir pisze: 30 sie 2023, 16:29 Wstrzymajmy się z oceną do października bo podejrzewam, że linie odzyskają wtedy f20 w święta. W zeszłym roku we wrześniu "172" jeździło cały weekend z f30 (również w soboty), f20 odzyskało właśnie w październiku. A "138" i "168" w ogóle miały f30 do listopada - poprawili to dopiero gdy zwróciłem im na to uwagę. Tu są komunikaty z 2022:
- "172" f20 od 3 X (link)
- "138/168" f20 od 11 XI: (link)
Tak, ale w poprzednich latach takich kombinacji nie było na tych liniach. To są zwykłe oszczędności. Nie uwierzę, że z badań wyszło, że obecność/nieobecność studentów powinna wpłynąć na częstotliwość tych linii we wrześniowe niedziele. Linie nie jadą na dworzec. We wrześniu powinny być takie same częstotliwości w niedziele jak i w październiku, styczniu, marcu itd. Wakacje - rozumiem; wrzesień - nie widzę merytorycznego uzasadnienia.
Kaszmir pisze: 30 sie 2023, 16:29 Zatem teraz i tak będzie lepiej niż rok temu było we wrześniu (bo w soboty będzie f20). Tak naprawdę powinniśmy poczekać do października i wtedy porównać akademickie 2023 z akademickimi 2022.
A ja uważam, że w zeszłym roku takie cięcia niedzielne (i sobotnie) we wrześniu były po prostu patologią. Wolałbym porównać obecny wrzesień z normalnym wrześniem z niedalekiej przeszłości (2, 3, 4, 5 lat temu).

eurokierzaw
Znawca
Posty: 129
Rejestracja: 27 lip 2023, 20:58

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: eurokierzaw » 30 sie 2023, 17:00

A ja będę upierał się przy kursowaniu 132 czy 482 w niedzielę z uwagi na obsługę Dworca oraz 572 z uwagi na to, że w weekendy nie ma korków i wtedy ta linia ma sens.

pablo
Specjalista
Posty: 427
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: pablo » 30 sie 2023, 17:09

eurokierzaw pisze: 30 sie 2023, 16:10 Tak naprawdę to linie 132, 482, 511 i 572 powinny kursować od poniedziałku do niedzieli od 5-23.
Weekendowa km autobusowa od dawna leży i kwiczy. Dobry pomysł, by zacząć ją uzdrawiać zaczynając właśnie od dworca.
Co do 572, w sumie też tak - skoro 578 kursuje to i 572 mógłby.
eurokierzaw pisze: 30 sie 2023, 16:10
A 138 nie pojedzie co 15 minut, zapewne w imię synchronizacji ze 168.
Też tak sądzę.

Wojciech
Znawca
Posty: 131
Rejestracja: 18 lut 2020, 21:43

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: Wojciech » 30 sie 2023, 17:51

W 2017 roku, przy okazji artykułu o odradzających się liniach przyspieszonych Kaszmir pisał tak:
Przy okazji, podoba mi się też jaki sygnał wysłano pasażerom w zeszłym roku – „oto macie trzy główne zespoły linii przyspieszonych: 501+511, 502 i 503, każda w szczycie kursuje co 7-8 minut tak, że nie musicie nawet sprawdzać rozkładu. Zamiast wycofywać się z pięćsetek, teraz na nie znów stawiamy i wzmacniamy ich kursowanie – tak by mieszkańcy mogli szybko przemieszczać się po mieście”.
(źródło: https://krabok.wordpress.com/2017/10/13 ... tratakuja/)

Czy naprawdę nie można było pójść w tę stronę? Super, że "179" stanie się często kursującą linią. Ale dzielenie, koordynowanie kilku ze sobą linii, by na wspólnym odcinku (który w większości wypadków wypada na jakimś głównym ciągu, gdzie kursów jest i tak dużo) wyszedł jakiś takt to jest naprawdę kiepski pomysł. Zacznijmy od "164" - wyląduje na Mydlnikach, więc do Czarnowiejskiej pojedzie razem ze "199", więc przydałby się takt. Tylko, że "199" powinno być dograne też ze "139", bo pokryje się z nim od Armii Krajowej do Dobrego Pasterza. A z kolej od al. 29 Listopada do tego duetu włączy się poczciwe "105", więc znów gdzieś je wypadałoby wcisnąć, by kursy z Alei w stronę Dobrego Pasterza były (w miarę) równomiernie rozłożone. Więc trzeba będzie kombinować z taktem połówkowym, ale wtedy na Powstańców, gdzie odpadnie "139", będą raz większe, raz mniejsze odstępy między "105" a "199".
Wspominałem o dograniu "164" ze "199". Ale to nie koniec, bo od Bronowic SKA do Kamieńskiego "164" i "173" pojadą po wspólnej trasie. Da się ustawić takt? Jak najbardziej. Tylko, że od Czarnowiejskiej włączy się też "144", które ze "173" pokryje się aż do Wielickiej. Więc głupio by było, by te linie jechały stadnie. A z Bieżanowa do centrum pomykają razem "173" i "503". Jedna przyśpieszona, druga nie, ale jakieś odstępy (może nie idealnie równe) można między nimi ustawić. A z kolei "503" dostanie do pary "513", które znów można zestroić w jakiś sensowny takt.

I mógłbym tak jeszcze pisać i pisać, a wszystkiego i tak bym nie napisał. Naprawdę nie lepiej byłoby dołożyć kilka bardzo częstych linii kosztem jakichś wydmuszek, które muszą być poordynowane, by zachować pozory częstego kursowania? Jeśli jest więcej pieniędzy na KM (nawet tylko na chwilę) to czy nie lepiej byłoby je przeznaczyć na wzmocnienie sprawdzonych połączeń, zamiast tworzyć nowe?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 0 gości