Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

- Linie, trasy, rozkłady
suchy
Ekspert
Posty: 775
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: suchy » 29 sie 2023, 13:21

pablo pisze: 29 sie 2023, 13:15 Nie masz racji. Cała trasa od Opolskiej do Dr Twardego tak się nazywa.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/fragm ... 48187.html
Tak jest także na mapie.
https://mpk.jacekk.net/map.html
A od kiedy to mapa Google czy mapa OpenStreet (której edycją zajmują się sami użytkownicy) jest wyznacznikiem tego, jak nazywa się dana ulica? ;)
Bo wydaje mi się, że takimi sprawami zajmują się urzędnicy lub radni - którzy na podstawie uchwał czy odpowiednich dokumentów (np. map geodezyjnych) ustalają takie rzeczy.

A z tego co ja się dowiedziałem od jednego z urzędników, to torowisko ma być bezimienne z tego powodu, że nie powstała na tym odcinku droga dla samochodów (tylko jest to pas techniczny).

Na miejskim portalu MSIP (Miejski System Informacji Przestrzennej) ulica Ździebły-Danowskiego jest widoczna tak jak pisałem - tylko na odcinku między Opolską a Fieldorfa-Nila:
https://msip.um.krakow.pl/kompozycje/?l ... _plan.json

pablo
Specjalista
Posty: 420
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: pablo » 29 sie 2023, 13:25

Jeśli nie zmienili uchwały to jednak całość.
UCHWAŁA NR XXI/274/07
Rady Miasta Krakowa
z dnia 26 września 2007 r.
w sprawie nazw ulic.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 13 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie
gminnym /tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591, z późn. zm./ Rada Miasta
Krakowa uchwala, co następuje:

7/ ul. Dominika Ździebły-Danowskiego
/wg PESEL ul. Ździebły-Danowskiego/
- projektowanej tzw. trasie Wolbromskiej w Dzielnicy IV Prądnik Biały i Dzielnicy
V Krowodrza, na odcinku od ul. Doktora Twardego do ul. Opolskiej,

pablo
Specjalista
Posty: 420
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: pablo » 29 sie 2023, 13:37

suchy pisze: 29 sie 2023, 13:21

Na miejskim portalu MSIP (Miejski System Informacji Przestrzennej) ulica Ździebły-Danowskiego jest widoczna tak jak pisałem - tylko na odcinku między Opolską a Fieldorfa-Nila:
https://msip.um.krakow.pl/kompozycje/?l ... _plan.json
Tak, a w wyszukiwarce nie ma jej w ogóle. A przecież istnieje.
Według mnie kluczowa jest kwestia jak wygląda uchwała, a konkretnie czy zacytowany przeze mnie fragment został kiedykolwiek zmieniony.
No i w sumie, można sprawdzić, czy tabliczki stoją przy jezdni. ;)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5815
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Kaszmir » 29 sie 2023, 13:38

W pismach ZTP opisuje tę drogę techniczną, od Bratysławskiej, jako "formalnie Ździebły - Danowskiego".

pablo
Specjalista
Posty: 420
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: pablo » 29 sie 2023, 13:49

Kaszmir pisze: 29 sie 2023, 13:38 W pismach ZTP opisuje tę drogę techniczną, od Bratysławskiej, jako "formalnie Ździebły - Danowskiego".
Nadali jej nazwę tą uchwałą. Więc formalnie nazwa jest. Aczkolwiek nie ma pewności - może jednak uchwałę kiedyś w tym fragmencie zmieniono. Chociaż raczej wątpię. Nie znalazłem takiej zmiany. Może komuś innemu się uda.

suchy
Ekspert
Posty: 775
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: suchy » 29 sie 2023, 13:51

pablo pisze: 29 sie 2023, 13:37 Tak, a w wyszukiwarce nie ma jej w ogóle. A przecież istnieje.
Według mnie kluczowa jest kwestia jak wygląda uchwała, a konkretnie czy zacytowany przeze mnie fragment został kiedykolwiek zmieniony.
No i w sumie, można sprawdzić, czy tabliczki stoją przy jezdni. ;)
No to by trzeba było zapytać radnych albo geodetów miejskich, zapewne powinni najlepiej wiedzieć :D

Awatar użytkownika
pawel200020
Specjalista
Posty: 216
Rejestracja: 26 sie 2020, 0:08

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: pawel200020 » 29 sie 2023, 20:13

Wiadomo co z liniami nocnymi? Będą przedłużane? W komunikatach nie ma ani słowa o 69 ani 669.

suchy
Ekspert
Posty: 775
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: suchy » 29 sie 2023, 20:26

pawel200020 pisze: 29 sie 2023, 20:13 Wiadomo co liniami nocnymi? Będą przedłużane? W komunikatach nie ma ani słowa o 69 ani 669
Jest w komunikacie o liniach tramwajowych:
Linie nocne:
- linia 64 zostanie przywrócona i będzie kursować z normalną częstotliwością od nocy z 8 na 9 września 2023 r.;
- pozostałe linie będą kursować bez zmian, ze zwykłą częstotliwością.
Kaszmir zresztą pisał niedawno, że pierwotnie ZTP myślało o całotygodniowym 69 (bo nie da się puścić autobusu idealnie po całej trasie tramwaju w kierunku Górki Narodowej), ale zrezygnowano chyba z uwagi na koszty.

Awatar użytkownika
elot360
Znawca
Posty: 150
Rejestracja: 09 sie 2022, 8:21
Lokalizacja: Bytom / Kraków

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: elot360 » 30 sie 2023, 0:07

Czyli co, zrobili betonowe torowiska między Siewną a Bociana oraz od Bociana do Kuźnicy Kołłątajowskiej, z myślą o obsłudze autobusów, a te jeździć tą trasą nie będą?

pablo
Specjalista
Posty: 420
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: pablo » 30 sie 2023, 12:22

Taką ciekawostkę wypatrzyłem czytając uaktualizowane komunikaty: w sobotę i niedzielę 2 i 3 września na Prądnickiej będzie zarówno 164 jak i 513. 164 zmienia trasę do Mydlnik od poniedziałku 4 września, a 513 powstaje już w sobotę 2 września. Komunikat o uruchomieniu tramwajów podaje tylko zmiany na 164, o innych liniach autobusowych nie ma info. Komunikat o zmianach od 2 września podaje jedynie, że zmiany linii w okolicach Górki Narodowej są od 4 września i odsyła do stosownego komunikatu. A w nim jak wspomniałem jeśli chodzi o autobusy jest info tylko o 164. Niestety przyznam, że pogubiłem się w tym, bo z tych informacji wynika również to, że 154 znika z Prądnika Białego już 2 września, a tramwaje docierają tam 4 września. W komunikacie o uruchomieniu tramwajach jest tylko info o trasie 164, nie ma informacji o trasach innych autobusów. W sumie to nie wiem, czy powinny być, ale chyba jednak tak. Żeby było wiadomo choćby to, czy naprawdę 154 już 2 i 3 IX nie jeździ, bo przecież wiadomo to, że tramwaje 2 i 3 IX jeszcze nie są wydłużone.

PiotrDeda
Pomiarowiec
Posty: 106
Rejestracja: 31 mar 2020, 21:20

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: PiotrDeda » 31 sie 2023, 15:48

elot360 pisze: 30 sie 2023, 0:07 Czyli co, zrobili betonowe torowiska między Siewną a Bociana oraz od Bociana do Kuźnicy Kołłątajowskiej, z myślą o obsłudze autobusów, a te jeździć tą trasą nie będą?
Jak autobus przegubowy wjedzie na Kuźnicy Kołłątajowskiej to nie będzie miał gdzie wyjechać. Do zmian na nocnych raczej trzeba poczekać na łącznik KK - Papierni Prądnickich lub przebudowę zakrętów na KK.

obserwator
Pomiarowiec
Posty: 312
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: obserwator » 31 sie 2023, 16:15

Skoro Górka Narodowa musi się na razie obejść smakiem jeśli chodzi o zmiany w nockach to moim zdaniem mogliby chociaż symbolicznie dołożyć kursy "18" o 23:37 i 0:07 z PWŚ w stronę GN. Linia ta idealnie objeżdża całe Stare Miasto, zahacza o Kazimierz, a także może zebrać ludzi z Forum. Przed północą i tak są kolejki do Zajezdni i nie wszystkie tramwaje mogą zjechać około godziny 23.

eurokierzaw
Znawca
Posty: 129
Rejestracja: 27 lip 2023, 20:58

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: eurokierzaw » 31 sie 2023, 16:16

Czas przejazdu linią 50 z Papierni Prądnickich na Rondo Mogilskie to 19 minut.

Jak myślicie czy to dobry wynik? W końcu trasa nie jest poprowadzona w linii prostej, ujmując to delikatnie.

Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 382
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: sorig » 31 sie 2023, 16:42

Jak dla mnie kiepski. Dla Górki Narodowej szybciej będzie rowerem z Mogilskiego. Choć wiadomo, lepsze to niż stojący w korkach autobus.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1817
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Scania_9640 » 31 sie 2023, 16:47

Według google autem to 5.6km. Ale patrząc że tramwaj jedzie "naokoło" to faktycznie trochę sporo. Gdyby autobus miał na całej trasie BusPas to byłby sporo szybciej od "50".

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 11 gości