Rozdział taboru - tramwaje

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1400
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 04 wrz 2023, 19:21

Po uzupełnieniu informacji, prawdopodobnie dzisiejszy rozdział taboru wyglądał następująco:

"1": 13xRF, 2xHK(2k)
"3": 8xRY, 6xHY
"4": 2xRG, 7xHG
"5": 6xRF
"8": 10xRY, 2xHY, 3xRP
"9": 5xHY, 4xRP
"10": 4xRY, 6xHY
"11": 5xRP, 2xHL
"13": 2xRW(c3), 2xRZ(2x), 11xRP
"14": 7xHY, 2xRY
"16": 2xHL, 3xHW(s)
"17": 4xRP, 3xHL
"18": 8xRG, 9xHG
"19": 4xRP, 3xHL
"20": 9xRP, 3xHL
"21": 3xHK(1k), 3xHW(s)
"22": 2xRZ(3x), 2xHZ(3x), 6xHY
"24": 7xRY, 1xHY
"44": 7xHW(c3)
"49": 2xHZ(2x), 4xHL
"50": 1xRG, 2xHG, 7xRY, 15xHY
"52": 2xRZ(2x), 2xHZ(2x), 5xRY, 10xHY
"72": 6xHL, 1xRZ(2x)
R: 3xRF, 1xRP, 3xHL

Wykorzystanie poszczególnych rodzajów taboru:

RG: 11/14 - 79%
HG: 18/23 - 78%
RY: 43/52 - 83%
HY: 58/72 - 81%
RP: 41/50 - 82%
RF: 22/28 - 79%
HL, HK(1k): 29/46 - 63%
HK(2k): 2/6 - 33%
RW(c3): 2/5 - 40%
HW(s): 6/8 - 75%
HW(c3): 7/10 - 70%
RZ(3x): 4/5 - 80%
HZ(3x): 4/5 - 80%
RZ(2x): 3/4 - 75%
HZ(2x): 2/3 - 67%

Poza kilkoma naprawdę głupimi decyzjami jak ufoki na "22" w oczy rzuca się skrajnie niskie wykorzystanie EU8N oraz jednokierunkowych N8. Niestety na cztery linie wyjechało łącznie aż 15 tramwajów wiedeńskich, gdzie spokojnie mogłaby być to liczba nawet trzykrotnie mniejsza. Nie ma co się jednak do dzisiejszego rozdziału taboru przyzwyczajać - nie przetrwał on nawet całego dnia i na pewno jutro ulegnie znaczącym zmianom. Przy okazji warto dodać, że z powodu mniejszej od spodziewanej liczby brygad na liniach "18", "50" oraz "72" udało się pobić poprzedni rekord liczby brygad o... zaledwie jedną.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

suchy
Ekspert
Posty: 775
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: suchy » 04 wrz 2023, 19:56

Bayer2003 pisze: 04 wrz 2023, 19:21 R: 3xRF, 1xRP, 3xHL
Drobna poprawka - z Podgórza są 3 rezerwy (R-60, 61 i 62), z tego 2x GT8 i jedna bombka.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1400
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 04 wrz 2023, 19:58

suchy pisze: 04 wrz 2023, 19:56 Drobna poprawka - z Podgórza są 3 rezerwy (R-60, 61 i 62), z tego 2x GT8 i jedna bombka.
Na pewno? W temacie dotyczącym dzisiejszego dnia użytkownik impuls pisał o łącznie 252 brygadach i 7 rezerwach.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1817
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Scania_9640 » 04 wrz 2023, 20:28

Bayer2003 pisze: 04 wrz 2023, 19:58 Na pewno? W temacie dotyczącym dzisiejszego dnia użytkownik impuls pisał o łącznie 252 brygadach i 7 rezerwach.
Jest tak jak pisze Suchy, 2x GT8 i 1x NGT6

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1400
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 04 wrz 2023, 20:30

Scania_9640 pisze: 04 wrz 2023, 20:28 Jest tak jak pisze Suchy, 2x GT8 i 1x NGT6
Skąd w takim razie liczba 7 rezerw i 252 brygad? Czy nowohucka zajezdnia ma aż 4 rezerwy?
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1817
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Scania_9640 » 04 wrz 2023, 20:35

Bayer2003 pisze: 04 wrz 2023, 20:30 Skąd w takim razie liczba 7 rezerw i 252 brygad? Czy nowohucka zajezdnia ma aż 4 rezerwy?
Zgadza się, 4x EU8N

komunikacjakrk
Miłośnik
Posty: 87
Rejestracja: 19 lut 2020, 16:48

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: komunikacjakrk » 04 wrz 2023, 20:35

Bayer2003 pisze: 04 wrz 2023, 20:30 Skąd w takim razie liczba 7 rezerw i 252 brygad? Czy nowohucka zajezdnia ma aż 4 rezerwy?
Tak, R50-R53

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1400
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 04 wrz 2023, 22:14

Scania_9640 pisze: 04 wrz 2023, 20:35 Zgadza się, 4x EU8N
komunikacjakrk pisze: 04 wrz 2023, 20:35 Tak, R50-R53
W takim razie już ostatnia i ostateczna wersja dzisiejszego rozdziału taboru:

"1": 13xRF, 2xHK(2k)
"3": 8xRY, 6xHY
"4": 2xRG, 7xHG
"5": 6xRF
"8": 10xRY, 2xHY, 3xRP
"9": 5xHY, 4xRP
"10": 4xRY, 6xHY
"11": 5xRP, 2xHL
"13": 2xRW(c3), 2xRZ(2x), 11xRP
"14": 7xHY, 2xRY
"16": 2xHL, 3xHW(s)
"17": 4xRP, 3xHL
"18": 8xRG, 9xHG
"19": 4xRP, 3xHL
"20": 9xRP, 3xHL
"21": 3xHK(1k), 3xHW(s)
"22": 2xRZ(3x), 2xHZ(3x), 6xHY
"24": 7xRY, 1xHY
"44": 7xHW(c3)
"49": 2xHZ(2x), 4xHL
"50": 1xRG, 2xHG, 7xRY, 15xHY
"52": 2xRZ(2x), 2xHZ(2x), 5xRY, 10xHY
"72": 6xHL, 1xRZ(2x)
R: 2xRF, 1xRP, 4xHL

Wykorzystanie poszczególnych rodzajów taboru:

RG: 11/14 - 79%
HG: 18/23 - 78%
RY: 43/52 - 83%
HY: 58/72 - 81%
RP: 41/50 - 82%
RF: 21/28 - 75%
HL, HK(1k): 30/46 - 65%
HK(2k): 2/6 - 33%
RW(c3): 2/5 - 40%
HW(s): 6/8 - 75%
HW(c3): 7/10 - 70%
RZ(3x): 4/5 - 80%
HZ(3x): 4/5 - 80%
RZ(2x): 3/4 - 75%
HZ(2x): 2/3 - 67%
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

M0096
Miłośnik
Posty: 97
Rejestracja: 27 cze 2022, 0:27

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: M0096 » 05 wrz 2023, 17:42

Ewidentnie brakuje 33-metrowych tramwajów niskopokładowych na Podgórzu. Przez co dzisiaj wszystkie 4 podgórskie brygady "9" są obsługiwane przez NGT6, a 2 podgórskie brygady "22" przez trójskłady.
Ponadto, czy naprawdę jedyna podgórska brygada "72" musi być obsługiwana przez skład wysokopokładowy, podczas gdy wszystkie huckie są obsługiwane przez EU8N?

kucyk
Ekspert
Posty: 1859
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: kucyk » 05 wrz 2023, 18:41

Najlepsze jest jednak wysyłanie 33 metrowego Lajkonika na szczytową brygadę "44". :lol:
Zaś na przejęcie 1 czy dwóch brygad całodziennych z Podgórza przez Hutę na "9" (kiedyś tak normalnie było: 2 brygady z Podgórza a 7 z Huty) aby takim taborem obsadzić tą linię skoro Podgórze tego uczynić nie może jakoś chęci w rozumowaniu MPK nie ma.

Na wybrane linie wysyła się małopojemne wagony na cały dzień (linia "9") czy stare złomy na 2 brygady (linia "22") za to na szczytówkę linii wspomagającej "44" mamy najnowszy wagon który po dwóch kursach na zmianie stoi sobie radośnie na terenie zajezdni. :cry:
Co za świetna polityka. :lol:
Masakra. :x

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1400
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 05 wrz 2023, 19:22

Na pewne pytania pozwoli odpowiedzieć dzisiejszy prawdopodobny rozdział taboru tramwajowego:

"1": 13xRF, 2xHK(2k)
"3": 8xRY, 6xHY
"4": 2xRG, 7xHG
"5": 6xRF
"8": 13xRY, 2xHY
"9": 5xHY, 4xRP
"10": 4xRY, 6xHY
"11": 5xRP, 2xHL
"13": 3xRW(c3), 1xRZ(2x), 11xRP
"14": 7xHY, 2xRY
"16": 2xHL, 3xHW(s)
"17": 4xRP, 3xHL
"18": 8xRY, 9xHY
"19": 4xRP, 3xHL
"20": 9xRP, 3xHL
"21": 2xHK(1k), 1xHL, 3xHW(s)
"22": 2xRZ(3x), 8xHY
"24": 3xRG, 4xRY, 1xHY
"44": 1xHY, 6xHW(c3)
"49": 2xHZ(2x), 4xHL
"50": 1xRG, 7xRY, 17xHY
"52": 2xRZ(2x), 3xHZ(2x), 5xRG, 9xHG
"72": 6xHL, 1xRZ(2x)
R: 2xRF, 1xRP, 4xHL

Wykorzystanie poszczególnych rodzajów taboru:

RG: 11/14 - 79%
HG: 16/23 - 70%
RY: 46/52 - 88%
HY: 62/72 - 86%
RP: 38/50 - 76%
RF: 21/28 - 75%
HL, HK(1k): 30/46 - 65%
HK(2k): 2/6 - 33%
RW(c3): 3/5 - 60%
HW(s): 6/8 - 75%
HW(c3): 6/10 - 60%
RZ(3x): 4/5 - 80%
HZ(3x): 3/5 - 60%
RZ(2x): 2/4 - 50%
HZ(2x): 2/3 - 67%

Względem wczoraj spadło wykorzystanie HG, RP, HW(c3), HZ(3x) oraz RZ(2x). Wzrost wykorzystania RY, HY oraz RW(c3). Wykorzystanie RG, RF, HL i HK(1k), HK(2k) HW(s), RZ(3x) oraz HZ(2x) bez zmian. Nowohucka zajezdnia wysłała dziś łącznie 3 ponad 40-metrowe tramwaje mniej niż wczoraj, co stanowi raczej złą prognozę na najbliższe dni.
M0096 pisze: 05 wrz 2023, 17:42 Ewidentnie brakuje 33-metrowych tramwajów niskopokładowych na Podgórzu. Przez co dzisiaj wszystkie 4 podgórskie brygady "9" są obsługiwane przez NGT6, a 2 podgórskie brygady "22" przez trójskłady.
Trójskłady z "22" dałoby się przenieść na "52". Wtedy PESY stamtąd na "24", a niskopodłogowe 33-metrowce na "22". Uporządkowałoby to trochę sytuację, jednak wykorzystanie nie zmieniłoby się - ewidentnie Podgórze obsługuje dziś za mało 33-metrowych brygad i powinno część z nich przekazać nowohuckiej zajezdni, która nie ma już gdzie tych tramwajów wysyłać, przez co zbito wykorzystanie tamtejszych Krakowiaków i ufoków, a jeden 33-metrowiec pojawił się na szczytowej linii "44".
M0096 pisze: 05 wrz 2023, 17:42 Ponadto, czy naprawdę jedyna podgórska brygada "72" musi być obsługiwana przez skład wysokopokładowy, podczas gdy wszystkie huckie są obsługiwane przez EU8N?
Też jest to dla mnie niezrozumiałe - wykorzystanie chociażby NGT6 jest dziś bardzo niskie, a i tak spora część z nich pracuje na brygadach szczytowych.
kucyk pisze: 05 wrz 2023, 18:41 Zaś na przejęcie 1 czy dwóch brygad całodziennych z Podgórza przez Hutę na "9" (kiedyś tak normalnie było: 2 brygady z Podgórza a 7 z Huty) aby takim taborem obsadzić tą linię skoro Podgórze tego uczynić nie może jakoś chęci w rozumowaniu MPK nie ma.
MPK powinno powrócić do takiego rozdziału, jednak ten tydzień będzie raczej wyglądał podobnie do dnia dzisiejszego - brygady są ustalone pod PESY na "18", które zostały stamtąd ściągnięte i doszło do dziwnych roszad.
kucyk pisze: 05 wrz 2023, 18:41 Na wybrane linie wysyła się małopojemne wagony na cały dzień (linia "9") czy stare złomy na 2 brygady (linia "22") za to na szczytówkę linii wspomagającej "44" mamy najnowszy wagon który po dwóch kursach na zmianie stoi sobie radośnie na terenie zajezdni. :cry:
Co za świetna polityka. :lol:
Masakra. :x
brovar pisze: 05 wrz 2023, 18:49 Poczekaj jak "44" pojedzie na Górkę, nagle będą tam same Stadlery zdjęte z innych linii.
Okazać się może, że kilka Stadlerów docelowo kursować będzie w niezbyt spodziewanym miejscu. Większość użytkowników forum, w tym ja, spodziewało się 26 brygad na linii "50" i 19 brygad na "18". Okazało się jednak, że brygad tych jest odpowiednio 25 oraz 17, więc o trzy mniej. Docelowy ilostan taboru 33-metrowego wynosił będzie 24(NGT8)+50(STL)+60(STL2)+1(126N)+1(Tina)=136. Zakładając, że obecne absurdy taborowe na liniach "22" oraz "24" dobiegną końca, w pełni ponad 40-metrowym taborem obsługiwane powinny być linie "4", "24" oraz "52". Jedna brygada PES może trafić na "50", jednak nie jest to pewne - kondycja zarówno tego taboru, jak i ufoków oraz Protrama jest średnia. Licząc bez tego założyć można 33-metrowce na wszystkich brygadach linii "3", "8", "9", "10", "14", "18", "22" oraz "50", co da łącznie 109 brygad. Wykorzystanie 109/136 to jednak zaledwie 80%, czyli bardzo mało jak na tak sprawny tabor. Kilka brygad będzie można więc docelowo skierować gdzieś indziej, chociaż moim zdaniem nie powinna być to linia "44", a na przykład połowa brygad "20" ;).

PS. Łączne wykorzystanie niskich 26m wynosi 91/130 (70%), podczas gdy wiedeńców 15/23 (65%). Myślę, że w przypadku niskaczy 106/130 (82%) jest spokojnie osiągalne, więc zastanawiam się co jeszcze ten złom robi na torowisku...
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

impuls
Ekspert
Posty: 1327
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 05 wrz 2023, 23:18

Pierwszy raz w roku szkolnym nie mieliśmy linii całkowicie wysokopodłogowej. 25 brygad wysokich czyli 90% taboru to tabor niskopodłogowy lub z udziałem niskiej podłogi. Tak wysokiego wykorzystania RY czy HY nie uda się utrzymać w dłuższym odstępie czasu. I tutaj RP czy HL dla takiego wysokiego wykorzystania stanowią rezerwę. Dlatego mają niższy współczynnik wykorzystania. Zawsze może dojść do kilku kolizji, lub pojawić się jakaś wada fabryczna. Rezerwa dla funkcjonowania jest konieczna. Trzeba pamiętać, że nadal prowadzone są remonty Krakowiaków i nadal trzy są w TR. Na szczęście te remonty Krakowiaków dobiegają końca i w następnym roku współczynnik wykorzystania Krakowiaków będzie mógł lekko wzrosnąć. Po dzisiejszej dostawie mamy docelową ilość 337 pociągów, w tym cztery nie wprowadzone.
W przyszłości zgadzam się że potrzeba nowego taboru 40 metrowego i 33 metrowego dwukierunkowego do obsługi Azorów. Procedura taka trwa 3 lata, a póki co środków na to brak. Dlatego równolegle MPK powinno cały czas rozglądać się za taborem używanym pochodzenia z lat 90-ch przynajmniej częściowo - niskopodłogowym. Kilka Miast zachodnich po 30 latach taki tabor będzie teraz wymieniać na nowy. W Krakowie do wymiany natychmiastowej są Wiedeńce i 105-i zaraz po nich też. Wymienić trzeba też N8S i część EU8N. Jeśli jest tabor dobry to współczynnik wykorzystania może być dość wysoki.

Ydhflx
Specjalista
Posty: 307
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Ydhflx » 06 wrz 2023, 19:48

Dyrektor ZIM odnośnie Pes na GN, i awaryjnego ich ściągania:
Są one zaprojektowane na najcięższy tabor, czyli „Krakowiaki”, który potrzebuje największą ilość energii do startu. MPK na tym odcinku w godzinie szczytu wykonuje 20 kursów w jednym kierunku. Mamy jeszcze techniczny zapas na dodatkowych dziesięć połączeń. I nie mówię wcale o sytuacji, że raz jadą tramwaje „Krakowiak”, a później „Lajkonik”, tylko o kursowaniu wyłącznie wagonów najbardziej prądożernych.

(...) Dwie podstacje trakcyjne zostały ustawione na mniejsze obciążenie. Zaraz po tych dwóch wyłączeniach służby zmieniły ustawienia, by cały system płynnie dostosował się do bardziej intensywnych obciążeń.

(...) To jeden z mitów, bez pokrycia w rzeczywistości. Jeden tramwaj „Krakowiak” został ściągnięty kilka minut po godzinie 12, a drugi po 14.

(...) zostały przeniesione kosztem dwóch innych linii nr 24 oraz 52, gdzie w poniedziałkowy poranek tworzył się tłok. Zarząd Transportu Publicznego – pewnie na podstawie własnych obserwacji, że pasażerowie dopiero przyzwyczajają się do nowej linii – zdecydował, że częściowo większy tabor skieruje na bardziej oblegane odcinki.
W skrócie: dyrektor twierdzi, że podstacje wytrzymają 30 Krakowiaków /h w każdą stronę, a wywaliło bo były źle ustawione; wdg. niego natomiast Pesy zdjęto, bo na 24/52 były przepełnienia, a w ogóle to ich nie zdjęto, bo zdjęto tylko dwie.

Rzuca się w oczy parę rzeczy: Dlaczego nie poprawiono ustawień podstacji za pierwszym razem? A może poprawiono, ale za mało? Do tego zdaje się, że Krakowiaków zdjęto więcej niż dwa. Być może dyrektor gra na słowa, że je przesunięto na inną linię a nie zdjęto, ale rozchodzi się o to, że je zdjęto z 18.

Poza tym, może i jestem cyniczny, ale można do ZTP miesiącami słać maile o przepełnieniach na wielu liniach i nie reagują, a przepełnienia na 24/52 to po pół dnia rozwiązali? Nie chce mi się wierzyć.

PKPfan
Miłośnik
Posty: 86
Rejestracja: 12 maja 2021, 0:11

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: PKPfan » 06 wrz 2023, 20:18

impuls pisze: 05 wrz 2023, 23:18 W Krakowie do wymiany natychmiastowej są Wiedeńce i 105-i zaraz po nich też. Wymienić trzeba też N8S i część EU8N. Jeśli jest tabor dobry to współczynnik wykorzystania może być dość wysoki.
Wszystkie te 4 typy są do natychmiastowej wymiany. Znalezienie i sprowadzenie czegoś używanego z zach. Europy może nie wypalić a część EU8N (i N8S) już dzisiaj bardzo mocno trąci myszką i jeśli nie zostaną zastąpione nowym taborem z kolejnego przetargu, którego ewentualne dostawy rozpoczną się prawdopodobnie najwcześniej dopiero gdzieś pod koniec 2026r, to nawet nie chcę myśleć w jakim agonalnym stanie będą, gdyby przyszło im czekać na jeszcze kolejny przetarg (czyli dostawy pewnie ok. 2030r). W 2030r to powinniśmy pożegnać wszystkie GT8S.

Poza tym w kwestii przyszłych zakupów taboru trzeba sobie zadać kolejne pytania:
- czy w przypadku wydłużenia linii z KG do Azorów (i dalej do Bronowic Wielkich) tabor 33m na 3 i 26m na 5 na pewno będą wystarczające? Obawiam się, że nie
- gdy powstanie łącznik Cichy Kącik - Azory to wiadomo, że 20 nie będzie już kończyć trasy na CK tylko zostanie wydłużona w kierunku którychś Bronowic. Poza tym są plany jej przedłużenia także i z drugiej strony. Ta linia już dzisiaj wręcz prosi się o tabor 33m, który będzie już musem, gdy powstaną w/w przedłużenia. A być może i w przypadku tej linii trzeba będzie rozważyć tabor nawet ~43m.
- jeśli kiedyś dojdzie do wydłużenia 17 bądź 19 do GN, co prędzej czy później raczej nastąpi - czy tabor 26m będzie wystarczający?
- czy w przypadku 13 już dzisiaj nie przydałby się na niej tabor 33m?

Miasto i MPK muszą jak najszybciej określić się, które linie docelowo w całości będą obsługiwane taborem ~43m i od takiego zaczynać zakupy...

Kowalik
Specjalista
Posty: 318
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kowalik » 06 wrz 2023, 21:19

Odnośnie słów dyrektora ZIM to baju baju... Gdyby podstacje wytrzymywały 30 krakowiaków na godzinę, to już dziś jeździłyby na 50 i 18. Nie ma tego jak zweryfikować w chwili obcenej. Jedynie to wyszedł propagandowy i ociekający miodem artykuł dla czytelników. Podstacje wszystko wytrzymują, ale wspaniałomyślny ZTP od rana zatroskany tłoczacymi się pasażerami linii 24 i 52 zabrał Krakowiaki.. Wszyscy w tej bajce żyją długo i szczęśliwie. Pozostaje tylko życzyć by ZTP wykazywał się taką wspaniałą troską codziennie i natychmiast żonglował pojazdami. :lol:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości