Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

- Linie, trasy, rozkłady
eurokierzaw
Znawca
Posty: 129
Rejestracja: 27 lip 2023, 20:58

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: eurokierzaw » 02 wrz 2023, 4:24

Zorza Polarna pisze: 01 wrz 2023, 23:29 Właśnie siedzę na przystanku i patrzę na 194/494 i dwie rzeczy już widzę. Rozdzielili dwukierunkowo 194 tak jak 124/424. Tylko mam takie nieodparte wrażenie że poucinali kursy ale może to tylko moje złudzenie. Polecam się przyjrzeć.
W dni powszednie przed 5 rano kursy co 10 minut z Pod Fortem. Mało kto ma taki luksus.

Tak jak na 179, co 10 minut do ostatniego kursu.

Awatar użytkownika
Zorza Polarna
Znawca
Posty: 172
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: Zorza Polarna » 02 wrz 2023, 12:57

eurokierzaw pisze: 02 wrz 2023, 4:24 W dni powszednie przed 5 rano kursy co 10 minut z Pod Fortem. Mało kto ma taki luksus.

Tak jak na 179, co 10 minut do ostatniego kursu.

Ok czyli nie poskracali. Całe szczęście
Kobierzyn im my <3

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6035
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: Kaszmir » 02 wrz 2023, 14:31

eurokierzaw pisze: 02 wrz 2023, 4:24W dni powszednie przed 5 rano kursy co 10 minut z Pod Fortem. Mało kto ma taki luksus.

Tak jak na 179, co 10 minut do ostatniego kursu.
Podobnie ma od kilku lat para "178+578". Acz w przypadku "179" mam złe wrażenie, że to dotrwa do pierwszych cięć. Jak tylko będzie potrzeba szukania oszczędności to zaraz zrobi się f20 po godz. 20. Przecież nawet "50" po godz. 20 schodzi na f15-20.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6035
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: Kaszmir » 12 wrz 2023, 10:12

Od poniedziałku "121" zyska dodatkowy kurs w dni powszednie (w komunikacie nie podano że chodzi o dni powszednie, jednak tak wynika z godzin odjazdów). Chyba wychodzi na "kurs szkolny"? Ew. był tłok rano?
Korekta rozkładu jazdy
od 16.09.2023
121

Szanowni Pasażerowie,

uprzejmie informujemy, że od dnia 16.09.2023 r. (sobota) zostanie wprowadzona poniższa korekta rozkładu jazdy linii 121:

* z przystanku początkowego Borek Fałęcki:
--- dodatkowy kurs o godz. 7:40;
--- zmiana odjazdu kursu z godz. 8:00 na 8:10;

* z przystanku początkowego Kliny Poranne:
--- dodatkowy kurs o godz. 7:51;
--- zmiana odjazdu kursu z godz. 8:11 na 8:21.
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/411-2023

Leonard
Pasażer
Posty: 23
Rejestracja: 19 sie 2022, 10:57

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: Leonard » 16 wrz 2023, 21:13

Przychodzę z taką luźną myślą. Czy autobusy linii "194" i "494" po obsłużeniu przystanku Rostworowskiego nie mogłyby skręcić w stronę przystanku Norymberska i obsłużyć też ten przystanek (oczywiście w obu kierunkach)?

Względem obecnej trasy nie zmieniłoby się raczej nic na minus, a skorzystaliby na tym studenci mieszkający na Klinach i na trasie autobusu (osiedla przy Kobierzyńskiej), którzy mieliby bliżej do kampusu UJ czy mieszkańcy, którzy mogliby podjechać bliżej Kauflanda. Lokalizacja obecnych przystanków zmieniłaby się tylko w dwóch przypadkach - Rostworowskiego w stronę Krowodrzy/Azorów i Grota-Roweckiego w stronę Pod Fortem (kolejna łatwiejsza przesiadka z tramwaju z centrum).

Zmiana nie wygenerowałaby chyba znacznie większych kosztów, a w dodatku może wyciągnąłaby ww. linie z korków między przystankami Rostworowskiego i Grota-Roweckiego.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1130
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: yosujiro » 17 wrz 2023, 11:42

Pomysł ogólnie dobry, ale argument o korkach niestety nietrafiony. Światła przy Norymberskiej są tak beznadziejnie ustawione, że korek bywa tam gorszy, bo może i krótszy, ale mniej aut przejeżdża na jednym cyklu.

Leonard
Pasażer
Posty: 23
Rejestracja: 19 sie 2022, 10:57

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: Leonard » 17 wrz 2023, 12:17

Oczywiście w mojej propozycji (nie mogę jej już edytować) jest też miejsce dla autobusów linii "136", którą, sam nie wiem dlaczego, pominąłem 😅

Awatar użytkownika
Zorza Polarna
Znawca
Posty: 172
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: Zorza Polarna » 17 wrz 2023, 21:20

Leonard pisze: 17 wrz 2023, 12:17 Oczywiście w mojej propozycji (nie mogę jej już edytować) jest też miejsce dla autobusów linii "136", którą, sam nie wiem dlaczego, pominąłem 😅
Twoja propozycja jest całkiem niezła, jednak zaproponuję korektę. Zamiast obu linii, puściłbym tam tylko 494. W weekendy nie ma sensu puszczania tam obu linii. Bo jak kolega powyżej dodał, światła są naprawdę problematyczne a tak to pasażerowie mieliby wybór. W dni powszednie taka zmiana miałaby de facto sens, bo wtedy linia będzie omijała korek na Kobierzyńskiej, gdzie każdy mieszkaniec Kobierzyna wie, że potrafi on zatrzymać na kilka minut, psując krew każdemu w autobusie.

PS: Co do argumentu łatwiejszego dojazdu do Kampusu....... Bardziej opłacałoby się stworzyć linię podobną do 511 co jeździ tylko w szczycie i OD RAZU przez Babińskiego-Bobrzyńskiego dowozi do kampusu. Bez robienia zbędnego wężyka oraz przesiadek.
Kobierzyn im my <3

Aszaf
Pasażer
Posty: 18
Rejestracja: 17 kwie 2023, 15:48

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: Aszaf » 18 wrz 2023, 12:19

Leonard pisze: 16 wrz 2023, 21:13 Przychodzę z taką luźną myślą. Czy autobusy linii "194" i "494" po obsłużeniu przystanku Rostworowskiego nie mogłyby skręcić w stronę przystanku Norymberska i obsłużyć też ten przystanek (oczywiście w obu kierunkach)?

Względem obecnej trasy nie zmieniłoby się raczej nic na minus, a skorzystaliby na tym studenci mieszkający na Klinach i na trasie autobusu (osiedla przy Kobierzyńskiej), którzy mieliby bliżej do kampusu UJ czy mieszkańcy, którzy mogliby podjechać bliżej Kauflanda. Lokalizacja obecnych przystanków zmieniłaby się tylko w dwóch przypadkach - Rostworowskiego w stronę Krowodrzy/Azorów i Grota-Roweckiego w stronę Pod Fortem (kolejna łatwiejsza przesiadka z tramwaju z centrum).

Zmiana nie wygenerowałaby chyba znacznie większych kosztów, a w dodatku może wyciągnąłaby ww. linie z korków między przystankami Rostworowskiego i Grota-Roweckiego.
Obawiam się właśnie jak wskazywano, że linia spokojnie może utknąć tam na światłach na dodatkowych dobre parę minut.

Optymalnym rozwiązaniem, jak już było gdzieś wcześniej proponowane, byłoby moim zdaniem puszczenie przyśpieszonej linii zamiast 136 ze startem Pod Fortem, obsłużeniem Kobierzyna, CH Atut, Kampusu UJ i dalej w stronę Os. Podwawelskiego/Łagiewnik (ewentualnie po zakończeniu remontu Mostu Dębnickiego najlepiej np. do Cracovii, żeby zapewnić optymalne możliwości przesiadki na aleje). Można byłoby wybrać do obsługi takie przystanki, żeby zapewnić jak najszerszą obsługę, ale jednocześnie bez utraty czasu z uwagi na okrężną jazdę z pominięciem Kobierzyńskiej. Np. (Pod Fortem -> Borkowska -> Komuny Paryskiej -> Babińskiego -> Bunscha -> Czerwone Maki -> Kampus UJ itd.)

Awatar użytkownika
Zorza Polarna
Znawca
Posty: 172
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: Zorza Polarna » 18 wrz 2023, 17:23

Aszaf pisze: 18 wrz 2023, 12:19 Obawiam się właśnie jak wskazywano, że linia spokojnie może utknąć tam na światłach na dodatkowych dobre parę minut.

Optymalnym rozwiązaniem, jak już było gdzieś wcześniej proponowane, byłoby moim zdaniem puszczenie przyśpieszonej linii zamiast 136 ze startem Pod Fortem, obsłużeniem Kobierzyna, CH Atut, Kampusu UJ i dalej w stronę Os. Podwawelskiego/Łagiewnik (ewentualnie po zakończeniu remontu Mostu Dębnickiego najlepiej np. do Cracovii, żeby zapewnić optymalne możliwości przesiadki na aleje). Można byłoby wybrać do obsługi takie przystanki, żeby zapewnić jak najszerszą obsługę, ale jednocześnie bez utraty czasu z uwagi na okrężną jazdę z pominięciem Kobierzyńskiej. Np. (Pod Fortem -> Borkowska -> Komuny Paryskiej -> Babińskiego -> Bunscha -> Czerwone Maki -> Kampus UJ itd.)
No to właśnie ja proponowałem :D z tą zależnością, że aby linia byłaby atrakcyjna musiałaby jechać dalej niż os Podwawelskiego. Tylko gdzie?......

PS: Zamiast Kampus lepiej byłoby jakby obsłużyła przystanek Ruczaj z którego jest po równo do każdej części Kampusu oraz Kobierzyn że jak już jedzie przez ulice z słabym f to niech je podreperuje ( ponadto z autopsji wiem, że na tym przystanku wsiada dużo lekarzy ze Szpitala Babińskiego a w szczególności lekarze budynku 4B lub 6B)
Kobierzyn im my <3

Aszaf
Pasażer
Posty: 18
Rejestracja: 17 kwie 2023, 15:48

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: Aszaf » 19 wrz 2023, 11:19

Zorza Polarna pisze: 18 wrz 2023, 17:23 No to właśnie ja proponowałem :D z tą zależnością, że aby linia byłaby atrakcyjna musiałaby jechać dalej niż os Podwawelskiego. Tylko gdzie?......

PS: Zamiast Kampus lepiej byłoby jakby obsłużyła przystanek Ruczaj z którego jest po równo do każdej części Kampusu oraz Kobierzyn że jak już jedzie przez ulice z słabym f to niech je podreperuje ( ponadto z autopsji wiem, że na tym przystanku wsiada dużo lekarzy ze Szpitala Babińskiego a w szczególności lekarze budynku 4B lub 6B)
Tak, tak - poleciałem lekkim skrótem myślowym. Jakiś czas temu też już widziałem taką propozycję i może to również Ty byłeś jej autorem ;)

Tak czy inaczej, wydaje mi się, że takie rozwiązanie byłoby całkiem sensowne. Mieszkańcy Klinów od dawna dopominają się o powrót bezpośredniej linii na Czerwone Maki, a podciągnięcie jej jeszcze gdzieś bliżej centrum, na Cracovię, a może i nawet Starowiślną/Dworzec Główny Wschód nie byłoby głupim pomysłem jeśli odpowiednio przemyślałoby się trasę i obsługiwane przystanki.

Awatar użytkownika
Zorza Polarna
Znawca
Posty: 172
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: Zorza Polarna » 19 wrz 2023, 23:51

Teraz wpadłem na pomysł który mógłby rozwiązać kilka problemów naraz:

Zlikwidować 136 a jego brygady przenieść na linię 5x6 o której już wspominałem (która byłaby szczytówką z 1-2 kursami poza szczytem) z tą różnicą że jej końcówka będzie bardziej opłacalna: POD FORTEM - MISTRZEJOWICE (przez ATW - jak 139).

Drugą rzeczą byłoby wydłużenie połowy kursów 578 do Pod Fortem tak aby zwolnić miejsce na pętli Czerwone Maki P+R*

Zalety obu linii w skrócie:

- Kobierzyn z dojazdem do centrum, do SP14 na Bartla lub do osiedla
- Osiedle Pod Fortem z łatwiejszym dojazd do Kampusu UJ
- Powrót połączenia Pod Fortem- Mistrzejowice ( z dwoma wariantami obrzeżami albo przez centrum, obsługując przy tym rondo Barei, Kleparz itp )


W przypadku 578:
- *Zwolnienie miejsca na pętli. Linia po zjechaniu na pętlę robiłaby nawrotkę i postój miałaby na przystanku 03 za skrzyżowaniem (tak jak kiedyś ktoś to na forum proponował)

W przypadku 5x6:
- Wsparłoby to odcinek Dobrego Pasterza - Kurzei po rozcięciu 139-tki
- Wsparcie 194/494 które dzięki tym liniom obsłuży w większą ilość pasażerów na ul. Kobierzyńską

Wadami jakie aktualnie widzę to:

- Problemy finansowe (co sprawia że trzeba byłoby poczekać na te MIDI busy oraz na tą 5x6, na razie tylko wariant 578 mógłby zostać spełniony)
- Brak miejsca na pętli Pod Fortem (który dałoby się prosto rozwiązać gdyby w końcu wylali asfalt miedzy komuny Paryskiej a Spacerową to na trawie między blokami a ulicą można byłoby utworzyć mini pętlę. To nawet mieszkańcy Trockiego mieliby lepiej. Tym sposobem zmniejszylibyśmy plamę komunikacyjną miedzy Babińskiego a Sidziną


*PS: Zmiana 578 sprawiłaby że można byłoby przywrócić 116-tkę pod postacią 496 która MIDI-busami mogłaby obsłużyć trasę dawnej 116-tki tyle że wydłużoną do Kostrza OSP przez Podgórki a wraz z 196 wydłużoną do niej tyle, że przez Winnicką tworzyło dobrze skomunikowany punkt przesiadkowy.
Kobierzyn im my <3

Aszaf
Pasażer
Posty: 18
Rejestracja: 17 kwie 2023, 15:48

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: Aszaf » 13 paź 2023, 11:54

Artykuł istotny z perspektywy budowy nowej pętli "Pod Fortem" i opóźnień w przebudowie okolic Klinów. Teraz dodatkowo planowane jest podłączenie okolicy od południa w Zakopiańską, przy czym oczywiście miasto nie może porozumieć się z deweloperami w zakresie tego, kto co ma sfinansować. Z obecnej wersji wynika, że żadne prace, nawet w kontekście rond na Zawiłej nie ruszą przez 2026-2027 rokiem.

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/jak-p ... 53341.html

A tak docelowo, z analizy Politechniki Krakowskiej ma wyglądać układ ulic i linii autobusowych w okolicy gdzieś w 2050 r. (wybaczcie jakość):
Załączniki
drogi.jpg
drogi.jpg (215.8 KiB) Przejrzano 1632 razy

Awatar użytkownika
Zorza Polarna
Znawca
Posty: 172
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: Zorza Polarna » 13 paź 2023, 19:50

Aszaf pisze: 13 paź 2023, 11:54 Artykuł istotny z perspektywy budowy nowej pętli "Pod Fortem" i opóźnień w przebudowie okolic Klinów. Teraz dodatkowo planowane jest podłączenie okolicy od południa w Zakopiańską, przy czym oczywiście miasto nie może porozumieć się z deweloperami w zakresie tego, kto co ma sfinansować. Z obecnej wersji wynika, że żadne prace, nawet w kontekście rond na Zawiłej nie ruszą przez 2026-2027 rokiem.

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/jak-p ... 53341.html

A tak docelowo, z analizy Politechniki Krakowskiej ma wyglądać układ ulic i linii autobusowych w okolicy gdzieś w 2050 r. (wybaczcie jakość):
Już od dawna zaczytuje się te plany i najlepsze jest to że te drogi w Kobierzynie (czyt. KDZ.1 KDL.4 KDD 18-22, KDL, 2 I 4) Plan na to istnieje już od 2009 więc fascynuje mnie refleks i rozmach z jakim są prowadzone rozmowy z deweloperami. Te ulice już dawno mógłby by powstać i wtedy myśleliśmy problem tylko z rondami na Zawiłej ewentualnie z drogą na Opatkowice a tak to mamy tylko Kobierzyńskie ściernisko i stos bloków który obsługuje jeden autobus do centrum ;}. Swoją drogą fascynuje mnie fakt, że tramwaju nie wydłużą do pętli (K.2 roboczo będę ją nazywał Podole Kobierzyńskie), aby mieszkańcy Sidziny mogliby również na tym skorzystać ewentualnie mieszkańcy ul. Trockiego, na których domki rozlewają się jak grzyby po deszczu. Nawet już pisałem o tym wcześniej żeby np. 175/475 wydłużyć do Podola Kobierzyńskiego albo przywrócić linie 166, która by jechała z Sidziny do Podola kobierzyńskiego, a następnie jechała dalej do Czerwonych Maków P+R. No bo tak z buta spod pętli Sidzina do tej pętli to z 1km jest.

Najgorsze w tej całej inwestycji jest to, że każda droga znajdująca się na wschodnim planie kończy się na ul. Spacerowej na której już dziś powstają ogromne korki przez mieszkańców Skawiny którzy skracają tam sobie drogę (lub nie chcą stać w korkach na Babińskiego ;] ) ta inwestycja jeszcze to pogłębi. Wtedy powinni zrobić ul. Spacerową (od ul Babińskiego do KDL. 2 na wysokość boiska Victorii) drogą jedno kierunkową aby nie doprowadzić do jakiś nieszczęść do które tu łatwo zważając że każdy po tej drodze jeździ po chodniku.
Kobierzyn im my <3

kry5
Pasażer
Posty: 33
Rejestracja: 26 mar 2022, 17:23

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: kry5 » 13 gru 2023, 11:12

I mamy pierwsze zawieszenie 494. Od 22 grudnia do 01 stycznia. Brawo. Jedyna linia do centrum z Kobierzyńskiej co 15-20 minut!!! Tylko dlatego że nie ma szkoły, a ludzie którzy jeżdżą do pracy w totalnej d**pie.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] i 3 gości