https://obywatelski.krakow.pl/konsultac ... tacje.htmlWielowariantowa koncepcja budowy linii tramwajowej wraz z pętlą tramwajową oraz parkingiem P+R i rozbudowy ulicy Domagały w obszarze Rybitw – konsultacje
Prezydent Miasta Krakowa, zaprasza mieszkańców do udziału w konsultacjach społecznych dotyczących I oraz II części opracowania pn. „Wielowariantowa koncepcja budowy linii tramwajowej wraz z pętlą tramwajową oraz parkingiem P+R i rozbudowy ulicy Domagały w obszarze Rybitw”, tj.:
- część I. Przedłużenie linii tramwajowej od pętli tramwajowej Mały Płaszów do rejonu węzła drogowego Kraków Przewóz,
- część II. Rozbudowa ul. Domagały od skrzyżowania z ul. Nad Drwiną do skrzyżowania z ulicami Śliwiaka i Bartników.
(...)
Konsultacje trwają od 2 do 30 czerwca 2023 r.
Komórką organizacyjną odpowiedzialną merytorycznie za konsultacje jest Wydział Gospodarki Komunalnej i Klimatu Urzędu Miasta Krakowa:
- kontakt telefoniczny: 12 616 88 18,
- kontakt mailowy: gk.umk@um.krakow.pl .
(...)
Formy prowadzenia konsultacji:
- Telefoniczne dyżury eksperckie:
- termin I: 12 czerwca 2023r. od 11:00 do 12:00
- termin II: 20 czerwca 2023r. od 16:00 do 17:00
Pod numerami telefonów:
- Sweco Polska Sp. z o.o.: +48 607 962 431,
- Wydział Gospodarki Komunalnej i Klimatu Urzędu Miasta Krakowa: 12 616 89 24.
Spotkanie z mieszkańcami: 23 czerwca 2023 r. godz. 18:00 – 20:00 w Szkole Podstawowej nr 137 przy ul. Feliksa Wrobela 79, 30-798 Kraków (przedstawienie prezentacji wykonanej na podstawie rozwiązań koncepcyjnych przedmiotowej inwestycji, dyskusja, na której zbierane będą stanowiska osób obecnych na spotkaniu).
Uwagi, opinie oraz propozycje rozwiązań można zgłaszać za pomocą formularza konsultacyjnego dostępnego na stronie „Obywatelski Kraków” oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa w nieprzekraczalnym terminie do dnia 30 czerwca 2023 r.
(...)
Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień
Re: Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień
Re: Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/tramw ... 51764.html
Krótki artykuł podsumowujący poniedziałkowe posiedzenie komisji infrastruktury RMK.
Krótki artykuł podsumowujący poniedziałkowe posiedzenie komisji infrastruktury RMK.
Re: Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień
Pomysł z budową linii do węzła z drogą ekspresową, z jednoczesnym "odbiciem" w przyszłości nitki tramwajowej w kierunku Złocienia ledwie przystanek przed pętlą końcową jest chybiony. Powoduje, że osoby chcące skorzystać z P&R przy drodze ekspresowej oraz przesiadające się z autobusów aglomeracyjnych na tramwaj, będą miały ofertę uboższą o linie skręcające wcześniej na Złocień. Samo osiedle też może ucierpieć i zostać np. z jedną linią, bo trzeba będzie zapewnić obsługę węzła przesiadkowego, w którego okolicy nie ma istotnych generatorów ruchu.
Pętla wraz z parkingiem powinna być zlokalizowana wcześniej, na wysokości ul. Bartników i funkcjonować podobnie jak "Prokocim" albo "Bronowice", ewentualnie może jej nie być wcale i wszystko skierowane na ten ciąg dojedzie do Złocienia.
Koszt budowy jednego kilometra linii tramwajowej oceniany na 110mln zł brzmi niewiarygodnie, przy zapewnionej rezerwie terenowej. Tu należy szukać oszczędności, a nie w etapowaniu inwestycji i skracaniu jej 1,5km od dużego osiedla.
Pętla wraz z parkingiem powinna być zlokalizowana wcześniej, na wysokości ul. Bartników i funkcjonować podobnie jak "Prokocim" albo "Bronowice", ewentualnie może jej nie być wcale i wszystko skierowane na ten ciąg dojedzie do Złocienia.
Koszt budowy jednego kilometra linii tramwajowej oceniany na 110mln zł brzmi niewiarygodnie, przy zapewnionej rezerwie terenowej. Tu należy szukać oszczędności, a nie w etapowaniu inwestycji i skracaniu jej 1,5km od dużego osiedla.
Re: Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień
Przy okazji tego wydłużenia obecna pętla Mały Płaszów będzie zaorana?
-
- Ekspert
- Posty: 575
- Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
- Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki
Re: Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień
Nie, zasadniczo pozostanie bez zmian. W planach trasy ciepłowniczej była rozważana opcja dodania wjazdu na pętlę z dwóch stron, ale w tym projekcie wjazd jest tylko od strony centrum.edek3253 pisze:Przy okazji tego wydłużenia obecna pętla Mały Płaszów będzie zaorana?
Re: Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień
Nie wiem w sumie, do którego wątku to się najbardziej nadaje, ale na audytach pojawił się projekt budowy drogi łączącej ul. Śliwiaka z ul. Nad Drwiną i ul. Domagały:
https://ztp.krakow.pl/rower/audyty/audy ... nad-drwina
Moim zdaniem trzeba by tam zbudować również buspas w stronę ul. Śliwiaka - tak, aby komunikacja ze Złocienia mogła ominąć korek chociaż częściowo. Nie ma projektowanych przejść dla pieszych po drodze, więc nie powinno być problemu z jezdnią trzypasową.
https://ztp.krakow.pl/rower/audyty/audy ... nad-drwina
Moim zdaniem trzeba by tam zbudować również buspas w stronę ul. Śliwiaka - tak, aby komunikacja ze Złocienia mogła ominąć korek chociaż częściowo. Nie ma projektowanych przejść dla pieszych po drodze, więc nie powinno być problemu z jezdnią trzypasową.
Re: Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień
W.w projekt znajduje się również na audytach pieszo-rowerowych:
https://ztp.krakow.pl/rower/audyty/audy ... nad-drwina
Moim zdaniem warto by tam zbudować również buspas w stronę ul. Śliwiaka - tak, aby komunikacja ze Złocienia mogła ominąć korek chociaż częściowo. Nie ma projektowanych przejść dla pieszych po drodze, jak również budujemy na pustym terenie, więc nie powinno być technicznego problemu.
https://ztp.krakow.pl/rower/audyty/audy ... nad-drwina
Moim zdaniem warto by tam zbudować również buspas w stronę ul. Śliwiaka - tak, aby komunikacja ze Złocienia mogła ominąć korek chociaż częściowo. Nie ma projektowanych przejść dla pieszych po drodze, jak również budujemy na pustym terenie, więc nie powinno być technicznego problemu.
Re: Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień
Na audytach pojawiła się koncepcja linii tramwajowej na os. Złocień:
https://ztp.krakow.pl/rower/audyty/audy ... la-zlocien
Pierwsza uwaga: brak powiązania z przystankiem kolejowym...
https://ztp.krakow.pl/rower/audyty/audy ... la-zlocien
Pierwsza uwaga: brak powiązania z przystankiem kolejowym...
Re: Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień
Na plus dodatkowy przystanek między "Jeżową" a "Półłanki". Postulowaliśmy jego utworzenie bo skróci dojście mieszkańcom Rybitw. Tu nazwany dość niefortunnie "Nowe Miasto" lecz to pewnie jeszcze będzie poprawione.kbieniu7 pisze: ↑07 maja 2024, 11:08Na audytach pojawiła się koncepcja linii tramwajowej na os. Złocień:
https://ztp.krakow.pl/rower/audyty/audy ... la-zlocien
Na minus - dalej słaba lokalizacja pętli. Wschodnia część osiedla wciąż odcięta od km, choć będzie mieć trochę bliżej. Zresztą i zachodnia część będzie niezadowolona bo jeśli wierzyć zaznaczonej lokalizacji przystanków, będzie to oznaczało odsunięcie obecnej końcówki aż o 250 metrów. To spore wydłużenie dojścia, zwłaszcza jeśli ktoś podchodzi z zachodnich krańców osiedla.
Jak to powinno wyglądać? Wg mnie powinno zostawić się przystanek przelotowy w miejscu obecnej końcówki autobusowej, jednocześnie ciągnąc torowisko w stronę wschodnią i tam tworząc nową pętlę.
Powiązanie z przystankiem SKA jest trudne bo mieszkańcy nie zgadzali się by torowisko biegło przez środek osiedla. Również opcja dotarcia do obwodnicy i potem wzdłuż niej na południe budziła sprzeciw osób z okolicznych bloków, którzy nie chcieli mieć tramwaju pod oknami.
Re: Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień
Ale ogromna pętla
Re: Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień
No tak, kupić mieszkanie przy samej obwodnicy spoko, ale tramwaj już nie...Kaszmir pisze: ↑07 maja 2024, 12:24 Powiązanie z przystankiem SKA jest trudne bo mieszkańcy nie zgadzali się by torowisko biegło przez środek osiedla. Również opcja dotarcia do obwodnicy i potem wzdłuż niej na południe budziła sprzeciw osób z okolicznych bloków, którzy nie chcieli mieć tramwaju pod oknami.
Zrobić Domagały i Złocieniową na odcinku "osiedlowym" jednokierunkowe i po jednym pasie puścić tramwaj, albo przejście na zachód wzdłuż Agatowej, potem na południe i wschód po tych nieużytkach?
Re: Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień
Myślę, że tu chodzi o to, że tramwaj byłby jeszcze bliżej niż obwodnica. Czyli: hałas z obwodnicy i tak by został, a do tego doszedłby hałas od tramwajów.
Popieram i rozważałem podobne scenariusze. Mam jednak obawy, że tu sytuacja będzie podobna i mieszkańcy też nie będą chętni by mieć tramwaj pod oknami.
Re: Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień
A to nie można (a wręcz nie powinno się) wybudować ekranów? Przecież te bloki stoją ledwo KILKANAŚCIE metrów od jezdni Wtedy nie narzekaliby na hałasujące auta na obwodnicy.
https://www.google.pl/maps/@50.0210618, ... ?entry=ttu
A jakby się tak uprzeć, to można zrobić po "ruczajowemu" - ekrany walnąć zaraz przy samych blokach, a w miejscu tych drzew i trawy puścić tramwaj. Wtedy cały hałas - zarówno samochodów jak i tramwajów - nie docierałby do mieszkań
Re: Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień
A skąd założenie, że mieszkańcy chcieliby ekranów?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości