No ale jaka to różnica, skoro blok od parkingu / pętli i tak oddzielają ekrany akustyczne? Zresztą dworzec autobusowy mógłby być dodatkowo zadaszony (wraz z peronami tramwajowymi).suchy pisze: ↑24 wrz 2023, 10:20Nie wiem czy mieszkańcy by na to poszli - wtedy pętla autobusowa byłaby pod samymi oknami bloku Fieldorfa 14. Tak jak samochody wjeżdżają i gaszą silnik, po czym stoją tam kilka-kilkanaście godzin, tak autobusy podjeżdżałyby i ruszały co kilka minut, hałasując od rana do nocy:
https://lifeinkrakow.pl/cache/images/wa ... 47c45.jpeg
Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
-
- Ekspert
- Posty: 972
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
No taka, że teraz te ekrany są w pewnej odległości od bloku, zaś parking jest dość długi i wąski. Gdyby na tym terenie miała być pętla, to musiałby on zostać "poszerzony" w kierunku bloku - przez co ekrany musiałyby stać tuż przed samymi oknami.kot_feliks pisze: ↑25 wrz 2023, 21:57 No ale jaka to różnica, skoro blok od parkingu / pętli i tak oddzielają ekrany akustyczne? Zresztą dworzec autobusowy mógłby być dodatkowo zadaszony (wraz z peronami tramwajowymi).
A dodatkowe zadaszenie byłoby chyba jeszcze gorsze - bo działałoby to jak puszka wzmacniająca wszelkie dźwięki.
-
- Ekspert
- Posty: 972
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
No chyba nie...
Obszar obecnego placu postojowego to ok 2500m2, obszar, który można było przeznaczyć pod pętlę autobusową w miejsce P+R to prawie... 3000 m2
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
A czy ten plac dla autobusów koniecznie musi być tak duży jak ten obecny? Z kilku stanowisk można by zrezygnować. Jak wspomniałem, część Aglo trafi na GN część jak np 120,220,240 na Nowy Kleparz.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Owszem, dokładnie tak może zrobić - tylko że dyskusja cały czas toczy się o to, że jak wjedziesz na lewy tor, to nie wypuścisz pasażerów bo NIE MA peronu
A niektórzy postulują, żeby linie kończące na Krowodrzy (3, 5 i 19) wjeżdżały na pętlę z pasażerami i wypuszczały ich na przystanku technicznym (czyli na prawym torze).
Tylko że jak oba wagony wjadą z ludźmi na prawy tor - no to jak jeden z nich miałby potem "magicznie" przeskoczyć na lewy tor, żeby zrobić miejsce temu tramwajowi za sobą?
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Każdy tramwaj wjeżdżałby z pasażerami na prawy tor techniczny i opuszczał go po wysadzeniu pasażerów. Tramwaj, który byłby na pętli zbyt wcześnie w porównaniu z opóźnionym tramwajem jadącym za nim, dojeżdżałby do jednotoru i wycofywał na lewy tor techniczny. Oczywiście przy założeniu, że oba mają odjechać z tego samego peronu wyjazdowego opuszczając pętlę, a drugi tor wyjazdowy jest zajęty przez tramwaj mający go opuścić zgodnie z rozkładem jeszcze później niż oba omawiane.suchy pisze: ↑26 wrz 2023, 19:18 Owszem, dokładnie tak może zrobić - tylko że dyskusja cały czas toczy się o to, że jak wjedziesz na lewy tor, to nie wypuścisz pasażerów bo NIE MA peronu
A niektórzy postulują, żeby linie kończące na Krowodrzy (3, 5 i 19) wjeżdżały na pętlę z pasażerami i wypuszczały ich na przystanku technicznym (czyli na prawym torze).
Tylko że jak oba wagony wjadą z ludźmi na prawy tor - no to jak jeden z nich miałby potem "magicznie" przeskoczyć na lewy tor, żeby zrobić miejsce temu tramwajowi za sobą?
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Zbyt dużo kombinacji i zachodu, zbyt mało korzyści.
Plac obecnie jest zdecydowanie zbyt mały i ciasny. Gdy cześć linii trafi na GN stanie się normalny i wystarczający.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Mi chodziło o to, że tramwaj robiony od początku z myślą o byciu dwukierunkowym może być zaprojektowany inaczej, nie jako przeróbka istniejącego projektu.pasazer_mobilisu pisze: ↑21 wrz 2023, 15:20To zrób według Krakowiaka albo 105-tki. Użyłem akurat STL, bo to najpopularniejszy obecnie typ tramwaju w Krakowie.
I o to dokładnie mi chodzi. Wszyscy bez wątpienia zgadzamy się, że mniejsza liczba drzwi powodowałaby wydłużenie czasu podróż. Chcę pokazać, że podobna argumentacja dotyczy wagonów dwukierunkowych. Większa ich liczba zwiększyłaby niezawodność sieci, czyli też przełożyła się de facto na skrócenie czasu podróży.pasazer_mobilisu pisze: ↑21 wrz 2023, 15:20Dobrze wiesz, że wydłużyłoby to (i tak wolną w STL) wymianę pasażerską dwukrotnie. Z pewnością widziałeś dyskusje o ilości drzwi w GT8S czy innych tramwajach, o których sprowadzeniu dyskutowano.
Tym bardziej trzymajmy kciuki za projekt Jopka36pasazer_mobilisu pisze: ↑21 wrz 2023, 15:20-każda przejazdówka to w krakowskich warunkach konieczność zwalniania do 10km/h
Wg mnie to nie to samo. Gdy jest zatrzymanie np. na al. Pokoju to skierują "1", "14" i "22" przez Mogilską, a samą al. Pokoju zostawią może ew. z jakimś zatramwajem. Jak jest remont nawet krótkiego odcinka, to podobnie - w najlepszym razie będzie "7x" do Dąbia ze słabą częstotliwością, i tak przez np. rok. Za to przy przejazdówkach, zmiany dla większości pasażerów z ciągu byłyby właściwie nieodczuwalne.pasazer_mobilisu pisze: ↑21 wrz 2023, 15:20W Krakowie wykorzystujemy do tego pętle zlokalizowane w środku trasy:
Bronowice
Dworzec Towarowy
Prokocim
Dąbie
TAKW
Kopiec Wandy
i od tego miesiąca również Krowodrza Górka.
Wyłącznie to pewnie nie, natomiast na pewno warto byłoby kupować ich procentowo więcej.pasazer_mobilisu pisze: ↑21 wrz 2023, 15:20Mało, na pewno przejazdówek mogłoby być więcej, ale czy gdybyś sam miał podjąć taką decyzję to poszedłbyś w "w wielki program budowy przejazdówek" i zamawianie wyłącznie tramwajów dwukierunkowych?
-
- Specjalista
- Posty: 362
- Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
- Lokalizacja: Cianowice
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Na ten moment raczej nie ma szansy na dobudowę przystanku tramwajowego na Sosabowskiego ale na już można byłoby zrobić wjazd kieszeniowy 172 na pętlę w Krowodrzej Górce. Mam na myśli przystanek Krowodrza Górka P+R 07. Jeśli dojście z Sosabowskiego na tramwaj to dla części osób zbyt daleko to można rozważyć takie rozwiązanie.
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
A jak chcesz tam zawrócić, chyba tylko przejazdem przez pętle autobusową? Mam tylko wrażenie, że w ostatnim czasie z ludzi to się robi strasznych kaleków. Przystanki najlepiej co 100-200m pod samym domem.
-
- Specjalista
- Posty: 362
- Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
- Lokalizacja: Cianowice
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Chodźby i przez pętlę jeżeli przesiadka na tramwaj jest zbyt uciążliwa w tej relacji.
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Przejazd przez pętlę jest mega kłopotliwy. Mieliśmy przykład jak 138 przejeżdżało. Nieraz kierowca szukał wolnego stanowiska na przejazd, a nieraz musiał kilka minut czekać żeby ktoś odjechał.
A o jakiej konkretnej relacji piszesz?
A o jakiej konkretnej relacji piszesz?
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Korzyści mieliby wszyscy pasażerowie osiedla - wysiadaliby na pętli i mieliby bliżej do domów. A kombinacje z wycofywaniem byłyby tylko wtedy, gdy zaistniałaby potrzeba. Przecież regularnie nie ma takiej potrzeby, tylko w sytuacjach, gdy tramwaj przyjeżdża opóźniony i nie ma wolnego toru wyjazdowego.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Post nie do końca w temacie, ale aż oczy bolą od tego fragmentu Pętla jest na Krowodrzy Górce.miloszkasperczyk pisze: ↑28 wrz 2023, 9:33(...)na pętlę w Krowodrzej Górce. Mam na myśli przystanek Krowodrza Górka P+R 07.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] i 17 gości