Post
autor: fysztof » 19 paź 2020, 15:40
Być może nie wnikałeś w szczegóły, być może z definicji jesteś na nie... bo dla mnie w dużej mierze te propozycje na plus. Po kolei:
a. CPR przy Stoczniowców i DDR przy Przewóz na Saskiej - małe rzeczy, ale ogólnie mogą pomóc w rejonie przystanków - zakładając, że nie zrobią z fazowanej kostki ciągów rowerowych (co teoretycznie nie powinno mieć miejsca, ale...). Bez wpływu na pozostałych uczestników ruchu.
b. DDR i CPR z Saskiej w Lipską - obecna infrastruktura pozwala wyłącznie na przejazd z Saskiej na drugą stronę i dalej w Kuklińskiego, jeśli ktoś chętny jechać w Lipską to albo ciśnie po chodniku, albo jezdnią - utworzenie pozwoli wyeliminować dziurę w infrastrukturze, do tego jw. bez wpływu na pozostałych uczestników ruchu.
c. Przejście z przejazdem na skrzyżowaniu Saska-Lipska - to jeden z większych proponowanych plusów! O to przejście apelowano już na etapie budowy odbicia w stronę estakady, ale wtedy "niedałosie". Efekt jest taki, że przejście jest dobre kilkadziesiąt (~50) metrów odsunięte od skrzyżowania, co utrudnia życie i pieszym i pasażerom (chętnym na przesiadki) i rowerzystom. Dla kierowców nic nie zmieni, więc tylko na plus!
d. Poszerzenie ulicy Powstańców Wielkopolskich przy ul Krzywdy - patrzać na schemat wygląda na to, że ideą jest pociągnięcie zamiast jednego to dwóch pasów na wysokości CHT do zjazdu na skrzyżowanie pod estakadą. Jak dla mnie to tam i tak za dużo tego asfaltu w porównaniu do infrastruktury pieszo-rowerowej, ale ok... Po zmianie będą 4 pasy po 3,5m każdy, a dla piewszych i rowerzystów pozostanie jeden wspólny CPR z fazowanej kostki... Nędza. Więc na tej zmianie zyskują tylko kierowcy lub ewentualnie pasażerowie KMK jeśli cokolwiek odblokuje to dojazd do pasa dla autobusów.
e. Poszerzenie zjazdu ze skrzyżowania Powstańców Śląskich z Wielicką - tu ideą jest dorobienie drugiego pasa na wlocie w kierunku Powstańców Wlkp po to, by od Łagiewnik 178 mogło z pasa do prawoskrętu (który zwykle jest płynniejszy) pojechać na wprost. Pomóc ma więc pasażerom KMK, a kierowcom za bardzo nie zaszkodzi.
f. Buspas w ciągu Nowohuckiej na skrzyżowaniu z Kuklińskiego - tam jak wiadomo autobusy "stoją i kwiczą". Każde ułatwienie na wagę złota. Jedyna faktyczna kontrowersja tutaj to likwidacja jednego pasa do prawoskrętu z Klimeckiego w Powstańców (a zielone jest tam dość krótkie). Jeśli jednak jest to warunek dla poprawienia KM, to jestem za - więcej osób skorzysta niż straci. Przy okazji piesi i rowerzyści będą mieć jedną sygnalizację mniej do przejścia/czekania, więc też dla nich akurat na plus.
Podsumowując - zdecydowanie więcej zmian na pozytywów niż negatywów!