No i już wiadomo co jeździ - ex hucka 105tka RZ246-247LLoan pisze: ↑25 wrz 2023, 10:02 Dzięki!
A co do 13-06, wedle rozpiski brygad na stronie https://tomekzaw.pl/ttss/blocks/tram/614 obsługę jej przejęło Podgórze .
Rozdział taboru - tramwaje
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Do ruchu weszły dwa kolejne Stadlery II serii z zajezdni N.Huta a trzeci wpisano też na stan. MPK podało nowy stan inwentarzowy.
Od poniedziałku mogą pojawić się kolejne zmiany w rozdziale taboru. Tym bardziej, że Podgórze w zbliżającym tygodniu też może uruchomić dwa nowe Stadlery II. Zajezdnia N.Huta może spokojnie jeszcze przejąć dwie "3" i dwie "8". Wtedy Podgórze będzie mogło skierować uwolnione Stadlery czy NGT8 na inną linię. Czy wreszcie uzupełnią linię "9" w tabor 33 metrowy? Czy może ponownie zmniejszą ilość ufoków na linii "52"? Skierowanie trzech Stadlerów na linię "52" i utrzymanie tego taboru przez cały tydzień daje do myślenia. Stadlery skierowano na brygady "52" zaraz po brygadach 105-ek. A wiadomo 105-i nadal się często psują. Dlatego niefortunnie zdarzają się zjawiska, że po wypadnięciu kursu 105-ek podjeżdża Stadler z następnej brygady w odstępie 15 minutowym i jest totalnie przepełniony. Ale gdy są w ruchu wszystkie brygady ogólnie Stadlery dają radę na "52", chociaż komfort na pewno jest gorszy niż w mniej przepełnionych Krakowiakach. W związku z licznymi skargami na linii "52" na 105-i (zimno jest w nich, bez klimatyzacji, duszno na przystankach, wysoko podłoga, stare rupiecie, psują się, szarpią itp.), oraz z wieloma problemami eksploatacyjnymi MPK może myśli o zakończeniu eksploatacji ufoków. W każdym razie MPK poczyniło pierwszy krok i zmniejszyło ilość ufoków w stanie inwentarzowym i udziału brygad na linii. Obecnie całkiem prawdopodobne jest skierowanie na prawie co drugą brygadę linii "52" Lajkoników z pozostawieniem obecnej ilości Krakowiaków. Już wkrótce musi dojść do zliczenia pasażerów na linii "52". Wtedy na jeden dzień na wszystkie brygady będą musiały wyjechać Stadlery. I to musi być w dzień powszedni. Wyniki obserwacji i zliczenia pasażerów dadzą odpowiedź czy te wagony nadają się na tą linię.
Od poniedziałku mogą pojawić się kolejne zmiany w rozdziale taboru. Tym bardziej, że Podgórze w zbliżającym tygodniu też może uruchomić dwa nowe Stadlery II. Zajezdnia N.Huta może spokojnie jeszcze przejąć dwie "3" i dwie "8". Wtedy Podgórze będzie mogło skierować uwolnione Stadlery czy NGT8 na inną linię. Czy wreszcie uzupełnią linię "9" w tabor 33 metrowy? Czy może ponownie zmniejszą ilość ufoków na linii "52"? Skierowanie trzech Stadlerów na linię "52" i utrzymanie tego taboru przez cały tydzień daje do myślenia. Stadlery skierowano na brygady "52" zaraz po brygadach 105-ek. A wiadomo 105-i nadal się często psują. Dlatego niefortunnie zdarzają się zjawiska, że po wypadnięciu kursu 105-ek podjeżdża Stadler z następnej brygady w odstępie 15 minutowym i jest totalnie przepełniony. Ale gdy są w ruchu wszystkie brygady ogólnie Stadlery dają radę na "52", chociaż komfort na pewno jest gorszy niż w mniej przepełnionych Krakowiakach. W związku z licznymi skargami na linii "52" na 105-i (zimno jest w nich, bez klimatyzacji, duszno na przystankach, wysoko podłoga, stare rupiecie, psują się, szarpią itp.), oraz z wieloma problemami eksploatacyjnymi MPK może myśli o zakończeniu eksploatacji ufoków. W każdym razie MPK poczyniło pierwszy krok i zmniejszyło ilość ufoków w stanie inwentarzowym i udziału brygad na linii. Obecnie całkiem prawdopodobne jest skierowanie na prawie co drugą brygadę linii "52" Lajkoników z pozostawieniem obecnej ilości Krakowiaków. Już wkrótce musi dojść do zliczenia pasażerów na linii "52". Wtedy na jeden dzień na wszystkie brygady będą musiały wyjechać Stadlery. I to musi być w dzień powszedni. Wyniki obserwacji i zliczenia pasażerów dadzą odpowiedź czy te wagony nadają się na tą linię.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
W uzupełnienie "9" w całości w tabor 33 metrowy nie wierzę ani deko. Prędzej zwiększą liczbę Krakowiaków na "52" kosztem zmniejszenia pojemności na "24" czy "50". Czyli taka zamiana taboru między liniami.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Z tego co słyszałem, to sprawa Krakowiaków na "18" nie jest zamknięta. Wszystko będzie zależeć od frekwencji w październiku.
05.04.2024 awarii doznały #RZ213, #RZ226, #RZ237, #RZ264 i #RZ273.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Na pewno przydałyby się w niedziele, bo od otwarcia w ten dzień 32m to za mało.
-
- Ekspert
- Posty: 973
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Po prostu w niedziele przydałoby się więcej, niż f20
Ciekawe, czy będą reagować z godziny na godzinę, równie szybko jak w dniu otwarcia tramwaju an GN, gdy krakowiaki znikały stamtąd przecież nie przez podstacje, a przez zbyt duży tłok na 52
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Do południa w niedzielę jest w wielu linach mało ludzi. Jechałem na rowerze od strony Górki N do Krowodrzy G ok. 11:30 i na każdym przystanku stał mały tłumek (10-20 osób). Na przystanku Krowodrza G podjechała "18" z 60% napełnienia, odjechała z 80% (przynajmniej drugie tyle osób stało co siedziało). Może w dni wolne na Górkę powinni wydłużać "3" lub "5" albo zrobić wcześniej co 10 min "50"-ę. Najlepiej "18" zrobić co 10 min. ale to spore środki.
-
- Ekspert
- Posty: 973
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Rozdział taboru - tramwaje
No i ile takie wzmocnienie '18' w weekendy kosztowałoby w skali roku?
Jeśli urzędnicy mówią, że "nie chce im się zmieniać projektu, aby oszczędzić x mln pln" (vide KST IV), to chyba nie mamy jakichkolwiek problemów $ w Krk, a na pewno nie takich, aby na wzmocnienie 18 nie znalazło się i kilka mln w skali roku...?
Z drugiej strony pomysł z np. '3' na GN w weekendy również jest ciekawy. Byłby to pewien precedens w skali miasta, niemniej tutaj akurat ma uzasadnienie.
Jeśli urzędnicy mówią, że "nie chce im się zmieniać projektu, aby oszczędzić x mln pln" (vide KST IV), to chyba nie mamy jakichkolwiek problemów $ w Krk, a na pewno nie takich, aby na wzmocnienie 18 nie znalazło się i kilka mln w skali roku...?
Z drugiej strony pomysł z np. '3' na GN w weekendy również jest ciekawy. Byłby to pewien precedens w skali miasta, niemniej tutaj akurat ma uzasadnienie.
-
- Ekspert
- Posty: 575
- Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
- Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Nie wiem czy jest sens robić takie zamieszanie. Po prostu niektórym liniom należy się f=10 w weekendy. W tym również "18". A skąd wziąć kasę na to? Zaproponuję coś kontrowersyjnego - pociąć tramwaje do f=10/20 w międzyszczycie, tak jak autobusy. Ostatnio miałem okazję dużo jeździć w międzyszczycie w różne rejony miasta i nie spotkałem żadnego tramwaju z napełnieniem powyżej 20-30%. A np. w soboty późnym ranem w "1" z Huty bywa tłoczno. Sobota wieczór "14" to samo. Nie wiem co prawda, jak sytuacja będzie wyglądać w październiku, ale we wrześniu międzyszczyt to jest wielkie przepalanie kasy.kot_feliks pisze:
Z drugiej strony pomysł z np. '3' na GN w weekendy również jest ciekawy. Byłby to pewien precedens w skali miasta, niemniej tutaj akurat ma uzasadnienie.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Napisz do ZTP oni z przyjemnością czekają na takie głosy mieszkańców. Skracanie i cięcia "na prośbę mieszkańców" to ich specjalność. Obstawiam, że jedyne co z Twojej prośby wyjdzie to zwiększenie korków, bo nie wszyscy pracują po 8h, by wracać w szczycie i wybiorą własny samochód, zamiast koczować na przystanku.Tramwajolog14 pisze: ↑02 paź 2023, 0:03 Nie wiem czy jest sens robić takie zamieszanie. Po prostu niektórym liniom należy się f=10 w weekendy. W tym również "18". A skąd wziąć kasę na to? Zaproponuję coś kontrowersyjnego - pociąć tramwaje do f=10/20 w międzyszczycie, tak jak autobusy. Ostatnio miałem okazję dużo jeździć w międzyszczycie w różne rejony miasta i nie spotkałem żadnego tramwaju z napełnieniem powyżej 20-30%. A np. w soboty późnym ranem w "1" z Huty bywa tłoczno. Sobota wieczór "14" to samo. Nie wiem co prawda, jak sytuacja będzie wyglądać w październiku, ale we wrześniu międzyszczyt to jest wielkie przepalanie kasy.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Na "52" było w tamtym tygodniu 6 ufoków i 3 Lajkoniki. Dzisiaj jest 5 ufoków i 4 Lajkoniki.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Kolejne Lajkoniki są dostarczane i debiutują, jednak co z tego? Dalej na czterech liniach jeżdżą tramwaje wiedeńskie, na "9" Bombardiery NGT6, a linia obsługiwana w pełni taborem ponad 40-metrowym jest zaledwie jedna (jeszcze przed wakacjami bywało, że były takie trzy). Wydawałoby się, że pytaniem retorycznym jest czy leci z nami pilot, ponieważ rozdział taboru wygląda jakby od dawna go nie było, jednak moim zdaniem pilot ciągle jest obecny. Niestety jest to pilot kamikaze, z własnej woli lecący na katastrofę. Dlaczego kasuje się tabor 40m+? Dlaczego Osiedle Piastów ani Osiedle Zgody nie mają ciągle przynajmniej jednej w pełni niskiej linii? Dlaczego utrzymuje się absurdalnie wysoki ilostan, a w nim około 60-letnie tramwaje? Dlaczego tramwaj niskowejściowy może stać w zajezdni zepsuty przez 32 miesiące? Na te pytania chyba nikt nie potrafi racjonalnie odpowiedzieć.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
-
- Ekspert
- Posty: 575
- Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
- Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Ale ja przecież nie mówię o likwidacji całej KMK w międzyszczycie . Tylko o ograniczeniu kursów tramwajowych, które w godzinach ok. 9-13 wożą po prostu powietrze. Jednocześnie w innych godzinach, innych dniach potrzebne są wzmocnienia. Ograniczenie kursów w tych ledwie czterech, najmniej obleganych godzinach nie spowoduje zwiększenia korków, a powiedziałbym nawet, że spowoduje zmniejszenie, jeśli wykorzysta się kasę na wzmocnienia tam, gdzie rzeczywiście są potrzebne.Kowalik pisze: ↑02 paź 2023, 6:08 Napisz do ZTP oni z przyjemnością czekają na takie głosy mieszkańców. Skracanie i cięcia "na prośbę mieszkańców" to ich specjalność. Obstawiam, że jedyne co z Twojej prośby wyjdzie to zwiększenie korków, bo nie wszyscy pracują po 8h, by wracać w szczycie i wybiorą własny samochód, zamiast koczować na przystanku.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Zapraszam np. do czwórki, już widzę jak byłoby przyjemnie gdyby kursowała co 20 minut.Tramwajolog14 pisze: ↑02 paź 2023, 0:03 Nie wiem czy jest sens robić takie zamieszanie. Po prostu niektórym liniom należy się f=10 w weekendy. W tym również "18". A skąd wziąć kasę na to? Zaproponuję coś kontrowersyjnego - pociąć tramwaje do f=10/20 w międzyszczycie, tak jak autobusy. Ostatnio miałem okazję dużo jeździć w międzyszczycie w różne rejony miasta i nie spotkałem żadnego tramwaju z napełnieniem powyżej 20-30%. A np. w soboty późnym ranem w "1" z Huty bywa tłoczno. Sobota wieczór "14" to samo. Nie wiem co prawda, jak sytuacja będzie wyglądać w październiku, ale we wrześniu międzyszczyt to jest wielkie przepalanie kasy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości