Rozdział taboru - tramwaje

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
suchy
Ekspert
Posty: 775
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: suchy » 25 wrz 2023, 15:33

LLoan pisze: 25 wrz 2023, 10:02 Dzięki!
A co do 13-06, wedle rozpiski brygad na stronie https://tomekzaw.pl/ttss/blocks/tram/614 obsługę jej przejęło Podgórze :).
No i już wiadomo co jeździ - ex hucka 105tka RZ246-247 ;)

impuls
Ekspert
Posty: 1327
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 30 wrz 2023, 9:51

Do ruchu weszły dwa kolejne Stadlery II serii z zajezdni N.Huta a trzeci wpisano też na stan. MPK podało nowy stan inwentarzowy.
Od poniedziałku mogą pojawić się kolejne zmiany w rozdziale taboru. Tym bardziej, że Podgórze w zbliżającym tygodniu też może uruchomić dwa nowe Stadlery II. Zajezdnia N.Huta może spokojnie jeszcze przejąć dwie "3" i dwie "8". Wtedy Podgórze będzie mogło skierować uwolnione Stadlery czy NGT8 na inną linię. Czy wreszcie uzupełnią linię "9" w tabor 33 metrowy? Czy może ponownie zmniejszą ilość ufoków na linii "52"? Skierowanie trzech Stadlerów na linię "52" i utrzymanie tego taboru przez cały tydzień daje do myślenia. Stadlery skierowano na brygady "52" zaraz po brygadach 105-ek. A wiadomo 105-i nadal się często psują. Dlatego niefortunnie zdarzają się zjawiska, że po wypadnięciu kursu 105-ek podjeżdża Stadler z następnej brygady w odstępie 15 minutowym i jest totalnie przepełniony. Ale gdy są w ruchu wszystkie brygady ogólnie Stadlery dają radę na "52", chociaż komfort na pewno jest gorszy niż w mniej przepełnionych Krakowiakach. W związku z licznymi skargami na linii "52" na 105-i (zimno jest w nich, bez klimatyzacji, duszno na przystankach, wysoko podłoga, stare rupiecie, psują się, szarpią itp.), oraz z wieloma problemami eksploatacyjnymi MPK może myśli o zakończeniu eksploatacji ufoków. W każdym razie MPK poczyniło pierwszy krok i zmniejszyło ilość ufoków w stanie inwentarzowym i udziału brygad na linii. Obecnie całkiem prawdopodobne jest skierowanie na prawie co drugą brygadę linii "52" Lajkoników z pozostawieniem obecnej ilości Krakowiaków. Już wkrótce musi dojść do zliczenia pasażerów na linii "52". Wtedy na jeden dzień na wszystkie brygady będą musiały wyjechać Stadlery. I to musi być w dzień powszedni. Wyniki obserwacji i zliczenia pasażerów dadzą odpowiedź czy te wagony nadają się na tą linię.

kucyk
Ekspert
Posty: 1859
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: kucyk » 01 paź 2023, 11:47

W uzupełnienie "9" w całości w tabor 33 metrowy nie wierzę ani deko. Prędzej zwiększą liczbę Krakowiaków na "52" kosztem zmniejszenia pojemności na "24" czy "50". Czyli taka zamiana taboru między liniami. ;)

brovar
Specjalista
Posty: 474
Rejestracja: 05 sie 2020, 10:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: brovar » 01 paź 2023, 19:44

Z tego co słyszałem, to sprawa Krakowiaków na "18" nie jest zamknięta. Wszystko będzie zależeć od frekwencji w październiku.
05.04.2024 awarii doznały #RZ213, #RZ226, #RZ237, #RZ264 i #RZ273. :!:

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1047
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: yosujiro » 01 paź 2023, 19:46

Na pewno przydałyby się w niedziele, bo od otwarcia w ten dzień 32m to za mało.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 973
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: kot_feliks » 01 paź 2023, 20:01

Po prostu w niedziele przydałoby się więcej, niż f20 ;)
brovar pisze: 01 paź 2023, 19:44 Z tego co słyszałem, to sprawa Krakowiaków na "18" nie jest zamknięta. Wszystko będzie zależeć od frekwencji w październiku.
Ciekawe, czy będą reagować z godziny na godzinę, równie szybko jak w dniu otwarcia tramwaju an GN, gdy krakowiaki znikały stamtąd przecież nie przez podstacje, a przez zbyt duży tłok na 52 :roll: :mrgreen:

impuls
Ekspert
Posty: 1327
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 01 paź 2023, 20:06

Do południa w niedzielę jest w wielu linach mało ludzi. Jechałem na rowerze od strony Górki N do Krowodrzy G ok. 11:30 i na każdym przystanku stał mały tłumek (10-20 osób). Na przystanku Krowodrza G podjechała "18" z 60% napełnienia, odjechała z 80% (przynajmniej drugie tyle osób stało co siedziało). Może w dni wolne na Górkę powinni wydłużać "3" lub "5" albo zrobić wcześniej co 10 min "50"-ę. Najlepiej "18" zrobić co 10 min. ale to spore środki.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 973
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: kot_feliks » 01 paź 2023, 21:59

No i ile takie wzmocnienie '18' w weekendy kosztowałoby w skali roku?

Jeśli urzędnicy mówią, że "nie chce im się zmieniać projektu, aby oszczędzić x mln pln" (vide KST IV), to chyba nie mamy jakichkolwiek problemów $ w Krk, a na pewno nie takich, aby na wzmocnienie 18 nie znalazło się i kilka mln w skali roku...? :)

Z drugiej strony pomysł z np. '3' na GN w weekendy również jest ciekawy. Byłby to pewien precedens w skali miasta, niemniej tutaj akurat ma uzasadnienie.

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Tramwajolog14 » 02 paź 2023, 0:03


kot_feliks pisze:
Z drugiej strony pomysł z np. '3' na GN w weekendy również jest ciekawy. Byłby to pewien precedens w skali miasta, niemniej tutaj akurat ma uzasadnienie.
Nie wiem czy jest sens robić takie zamieszanie. Po prostu niektórym liniom należy się f=10 w weekendy. W tym również "18". A skąd wziąć kasę na to? Zaproponuję coś kontrowersyjnego - pociąć tramwaje do f=10/20 w międzyszczycie, tak jak autobusy. Ostatnio miałem okazję dużo jeździć w międzyszczycie w różne rejony miasta i nie spotkałem żadnego tramwaju z napełnieniem powyżej 20-30%. A np. w soboty późnym ranem w "1" z Huty bywa tłoczno. Sobota wieczór "14" to samo. Nie wiem co prawda, jak sytuacja będzie wyglądać w październiku, ale we wrześniu międzyszczyt to jest wielkie przepalanie kasy.

Kowalik
Specjalista
Posty: 318
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kowalik » 02 paź 2023, 6:08

Tramwajolog14 pisze: 02 paź 2023, 0:03 Nie wiem czy jest sens robić takie zamieszanie. Po prostu niektórym liniom należy się f=10 w weekendy. W tym również "18". A skąd wziąć kasę na to? Zaproponuję coś kontrowersyjnego - pociąć tramwaje do f=10/20 w międzyszczycie, tak jak autobusy. Ostatnio miałem okazję dużo jeździć w międzyszczycie w różne rejony miasta i nie spotkałem żadnego tramwaju z napełnieniem powyżej 20-30%. A np. w soboty późnym ranem w "1" z Huty bywa tłoczno. Sobota wieczór "14" to samo. Nie wiem co prawda, jak sytuacja będzie wyglądać w październiku, ale we wrześniu międzyszczyt to jest wielkie przepalanie kasy.
Napisz do ZTP oni z przyjemnością czekają na takie głosy mieszkańców. Skracanie i cięcia "na prośbę mieszkańców" to ich specjalność. Obstawiam, że jedyne co z Twojej prośby wyjdzie to zwiększenie korków, bo nie wszyscy pracują po 8h, by wracać w szczycie i wybiorą własny samochód, zamiast koczować na przystanku.

impuls
Ekspert
Posty: 1327
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 02 paź 2023, 7:41

Na "52" było w tamtym tygodniu 6 ufoków i 3 Lajkoniki. Dzisiaj jest 5 ufoków i 4 Lajkoniki.

suchy
Ekspert
Posty: 775
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: suchy » 02 paź 2023, 9:14

impuls pisze: 02 paź 2023, 7:41 Na "52" było w tamtym tygodniu 6 ufoków i 3 Lajkoniki. Dzisiaj jest 5 ufoków i 4 Lajkoniki.
Podgórze wystawiło o jednego ufoka mniej niż tydzień temu (było 6 ufoków + 1 Pesa, dzisiaj jest 5 ufoków + 2 Pesy).

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1400
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 02 paź 2023, 9:16

Kolejne Lajkoniki są dostarczane i debiutują, jednak co z tego? Dalej na czterech liniach jeżdżą tramwaje wiedeńskie, na "9" Bombardiery NGT6, a linia obsługiwana w pełni taborem ponad 40-metrowym jest zaledwie jedna (jeszcze przed wakacjami bywało, że były takie trzy). Wydawałoby się, że pytaniem retorycznym jest czy leci z nami pilot, ponieważ rozdział taboru wygląda jakby od dawna go nie było, jednak moim zdaniem pilot ciągle jest obecny. Niestety jest to pilot kamikaze, z własnej woli lecący na katastrofę. Dlaczego kasuje się tabor 40m+? Dlaczego Osiedle Piastów ani Osiedle Zgody nie mają ciągle przynajmniej jednej w pełni niskiej linii? Dlaczego utrzymuje się absurdalnie wysoki ilostan, a w nim około 60-letnie tramwaje? Dlaczego tramwaj niskowejściowy może stać w zajezdni zepsuty przez 32 miesiące? Na te pytania chyba nikt nie potrafi racjonalnie odpowiedzieć.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Tramwajolog14 » 02 paź 2023, 12:34

Kowalik pisze: 02 paź 2023, 6:08 Napisz do ZTP oni z przyjemnością czekają na takie głosy mieszkańców. Skracanie i cięcia "na prośbę mieszkańców" to ich specjalność. Obstawiam, że jedyne co z Twojej prośby wyjdzie to zwiększenie korków, bo nie wszyscy pracują po 8h, by wracać w szczycie i wybiorą własny samochód, zamiast koczować na przystanku.
Ale ja przecież nie mówię o likwidacji całej KMK w międzyszczycie :roll: . Tylko o ograniczeniu kursów tramwajowych, które w godzinach ok. 9-13 wożą po prostu powietrze. Jednocześnie w innych godzinach, innych dniach potrzebne są wzmocnienia. Ograniczenie kursów w tych ledwie czterech, najmniej obleganych godzinach nie spowoduje zwiększenia korków, a powiedziałbym nawet, że spowoduje zmniejszenie, jeśli wykorzysta się kasę na wzmocnienia tam, gdzie rzeczywiście są potrzebne.

dwaeuro
Miłośnik
Posty: 50
Rejestracja: 17 sie 2022, 22:21

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: dwaeuro » 02 paź 2023, 17:54

Tramwajolog14 pisze: 02 paź 2023, 0:03 Nie wiem czy jest sens robić takie zamieszanie. Po prostu niektórym liniom należy się f=10 w weekendy. W tym również "18". A skąd wziąć kasę na to? Zaproponuję coś kontrowersyjnego - pociąć tramwaje do f=10/20 w międzyszczycie, tak jak autobusy. Ostatnio miałem okazję dużo jeździć w międzyszczycie w różne rejony miasta i nie spotkałem żadnego tramwaju z napełnieniem powyżej 20-30%. A np. w soboty późnym ranem w "1" z Huty bywa tłoczno. Sobota wieczór "14" to samo. Nie wiem co prawda, jak sytuacja będzie wyglądać w październiku, ale we wrześniu międzyszczyt to jest wielkie przepalanie kasy.
Zapraszam np. do czwórki, już widzę jak byłoby przyjemnie gdyby kursowała co 20 minut.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości