I w czym pomoże unifikacja do jednej marki? ze nagle te części się znajdą?pasazer_mobilisu pisze: ↑12 paź 2023, 16:50 W to to chyba nikt nie uwierzy, że wszystkie części można dostać 24h. Skoro jest tak dobrze to czemu na zajezdniach stoją zepsute pojazdy, czasem nawet po kilka tygodni?
Wypowiedzieć się zawsze, każdy ma swoją opowieść. Pozostaje tylko kwestia wartości takiej wypowiedzi. Jak kompletny dyletant twierdzi, że coś jest badziwiem.To już nie można wypowiedzieć się, że coś nam nie smakuje bez dyplomu magistra inżyniera technologii żywności? Jeśli oczekujesz dyskusji na akademickim poziomie to udaj się na Wydział Mechaniczny PK.
Akurat ja jestem absolwentem wydziału mechanicznego polibudy więc coś nie coś na temat rozwiązań konstrukcyjnych mogę powiedzieć
Tu były wymogi wg widzimisie. Nie miały uzasadnienia ekonomicznego ani technicznego, wręcz były kontrskuteczne. Wykluczenie wieżowej zabudowy silnika motywowane było wyłącznie stratą 2-4 miejsc siedzących w porównaniu do zabudowy amfiteatralnej. Co przy pojemności ok. 160 pasażerów daje różnicę na poziomie 2,5% czyli znów zysk marginalny kosztem droższej konstrukcji i gorszej dostępności podczas obsługi serwisowej.To jednak były to wymogi wg widzimisię czy miały uzasadnienie techniczne/ekonomiczne? Tak samo wymogi konstrukcji, jedynie szerokość jest nie do obrony, ale było to właśnie "widzimisię" jednego producenta, który uparcie ją stosował.
Co do szerokości - nie do końca tak jak mowisz. Akurat było to zaraz po nowelizacji przepisów, zwiększających dopuszczalną szerokość.
Nie pamiętam jak sie do tego odniosł MAN, chciałeś przykładu zapisu wykluczającego konkretną markę i ten przykład dostałeś.Argument o 5cm nie ja wprowadziłem do tej dyskusji. Czy MAN wtedy w pytaniach do zamawiającego poruszył temat dopuszczenia konstrukcji o 5cm węższych? Dlaczego nie poszedł z tym do KIO? Może po prostu mieli w tym okresie w dupie zamówienia krakowskiego przewoźnika i ten zapis nie miał żadnego znaczenia?
A kto tu mówi o jakiś teoriach spiskowych. Analiza zamówienia pozwala stwierdzić, jakiej marki oczekuje zamawiajacy.Po prostu nie jestem fanem teorii spiskowych, filmów z żółtymi napisami i wszelkich ruchów anty 5G itd. Zwłaszcza wtedy gdy można poświęcić chwilę na przeczytanie kilkunastu stron i wyrobić sobie samemu zdanie.
Czyli ustawiłbyś takie warunki przetargu, by wykluczyć VolvoWypadki czy jednak forumowo-facebookowe teorie odpadają w zderzeniu z rzeczywistością? Irizara nie widziałem na oczy, ale zamiast tych Volvo zdecydowanie wolałbym hybrydowe Citaro, a nawet te 2 lata starsze Solarisy z perspektywy pasażera są przyjemniejsze.
Boże Ty znów masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem. Argument w kwestii ujednolicania taboru do jednej marki. W kwestii, nie za, nie przeciw, tylko w kwestii. Oznacza to, że to mógł być argument zarówno za tym, lub przeciwko temu.To jednak ujednolicanie ma sens? Na początku posta zapierałeś się że w żadnym wypadku.
Czego nie rozumiesz?
A gdzie tak jest napisane, że mamy tego nie oczekiwać? Znowu dyskutujesz z argumentami, które nie padły. Znowu tworzysz sobie w głowie coś i z tym dyskutujesz. Napisałem wyraźnie, ze jestem za różnorodnością, więc jak dla mnie, chętnie oczekiwałbym startu w/w w Krakowie.Zgoda tylko dlaczego mamy oczekiwać akurat startu Ikarusa w Krakowie a nie ARP E-Vehicles, Zonsona, BYDa, Ebusco, Skody, VDLa albo Yutonga?
Kawa nie wyklucza herbaty.Gdybym znał się tak na wszystkim jak Ty to nie traciłbym czasu na pisanie postów na forum tylko robił $$