Budżet Krakowa 2023

- Bilety, działalność Miejskich Jednostek, pozostałe tematy związane z krakowską komunikacją miejską
ds89
Pasażer
Posty: 42
Rejestracja: 21 lut 2020, 18:15

Re: Budżet Krakowa 2023

Post autor: ds89 » 27 paź 2023, 10:18

impuls pisze: 27 paź 2023, 9:49 Z gmin ościennych ludzie mają w wielu sytuacjach lepszy dojazd do Krakowa (powstanie linii 300, rozwój kolei aglomeracyjnych) ale niestety muszą za to dużo więcej płacić. W tym przypadku nic im nie daje rozliczanie się w Krakowie.
Ale też pamiętajmy, że nie samymi dojazdami do pracy/szkoły/na uczelnię człowiek żyje. Ludzie nie będą się rozliczać w Krk, bo to może im dać 200 złotych w skali roku oszczędności na bilecie okresowym, jeśli rzeczywiście mieszkają w innej gminie i tam te podatki idą na zdecydowanie więcej ich potrzeb (w tym też kwestie transportowe po samej gminie). Sam prawdopodobnie zamienię w ciągu ok. roku Kraków na Niepołomice jako miejsce zamieszkania i na pewno będę płacił podatki tam, bo poza częstym używaniem obwodnicy będę najprawdopodobniej w Krakowie kilka razy w ciągu miesiąca, może moja żona nieco więcej, bo ma biuro blisko Tandety. Ale wciąż - nie będzie to żadna motywacja do płacenia PITu w Krakowie, jeśli cała "codzienna" infrastruktura będzie dla mnie tam na miejscu i to właśnie inwestycje tam będą dla mnie najważniejsze. Przestańmy patrzeć przez pryzmat tylko i wyłącznie dojazdu i komunikacji - życie składa się z naprawdę wielu innych rzeczy.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5814
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Budżet Krakowa 2023

Post autor: Kaszmir » 27 paź 2023, 10:29

Swoją drogą zastanawiam się, czy brak biletu mieszkańca na SKA nie zniechęci części osób i zaczną się rozliczać z powrotem poza Krakowem. Skoro i tak muszą płacić tyle samo, to mogą właśnie woleć by pieniądze szły do ich gminy.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Budżet Krakowa 2023

Post autor: kot_feliks » 28 paź 2023, 1:44

impuls pisze: 27 paź 2023, 9:49 No nie do końca tnie, bo w tym roku wzrosła ilość brygad autobusowych i tramwajowych w stosunku do poprzedniego roku.
No tak, jest "więcej kursów na wspólnym odcinku" :mrgreen: Zamiast autobusu co np. 7-10 min masz np. 4 w stadzie co 30 min, więc sumarycznie jest więcej...

Poza szczytem masz rozwaloną totalnie koordynację T <-> A, a tam, gdzie nie docierają tramwaje, żenującą ofertę poza szczytem i w weekendy. No ale kursów jest więcej. Przykładowo te "więcej kursów" to takiego Mościckiego z 123 i 132 w takcie 1/19 :lol:

A jak już będziesz chciał jechać tym autobusem jadącym w stadzie, to pamiętaj o opóźnieniach i po 199 minut.

W tym samym czasie 17 MLN PLN poszło na.... 7 tablic dla kierowców, informujących o korkach. Na Mikołajczyka nadal nie ma buspasów, bo ten sam ZDMK... "nie ma pieniędzy na ich wyznaczenie" :roll:

Szczerze? Po co na to płacić podatki? Przecież to już tak skrajnie "odjechało", że człowiek naprawdę zastanawia się, nie tyle jakie zioło palił ktoś, kto wymyślał te wydatki (17 mln -> tablice zamiast np. wyznaczenia buspasa na Mikołajczyka), tylko czy to w ogóle prawda.

Całe szczęście, że są wybory samorządowe w 2024.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 18 gości