Tramwaj do przystanku kolejowego Bieżanów
Tramwaj do przystanku kolejowego Bieżanów
Sporo tutaj widzę o Kurdwanowie, to ja pozostanę w podobnym rejonie miasta i zapytam o Bieżanów: co się stało z planami przedłużenia linii tramwajowej od Nowego Bieżanowa P+R do stacji kolejowej Kraków Bieżanów? Choć zawsze wiadome było, że ta inwestycja jest daleko w kolejce za tramwajem do Górki Narodowej, Azorów, Mistrzejowic przez Meissnera/Rakowicką, łącznikiem CK-Azory, łącznikiem Mogilska-Aleja Pokoju przez Lema i innymi, to jednak przynajmniej nazywano i uwzględniano ją w dalekosiężnych planach. W ostatnich latach natomiast przestałem widzieć o tym jakiekolwiek wzmianki i dziwi mnie to o tyle, że o wydłużeniu linii z os. Piastów do przystanku Kraków Piastów cały czas się wspomina. Czy coś mnie ominęło? Naprawdę ciężko znaleźć mi jakieś informacje, odnoszę wrażenie, że w pewnym momencie zamieciono temat pod dywan bez słowa.
-
- Ekspert
- Posty: 1210
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Propozycje nowych tras tramwajowych (uzupełnianie sieci)
Ależ na to jest bardzo prosta odpowiedź 
Ta trasa tramwajowa nie przyczyni się przy okazji do rozbudowy układu drogowego i ułatwienia dojazdu autem do Krk, więc po co ją budować?

Ta trasa tramwajowa nie przyczyni się przy okazji do rozbudowy układu drogowego i ułatwienia dojazdu autem do Krk, więc po co ją budować?

Re: Propozycje nowych tras tramwajowych (uzupełnianie sieci)
Źle to ująłeś - powinno być "nie przewiduje się rozbudowy układu drogowego w okolicy tak, żeby przy okazji wcisnąć linię tramwajową"kot_feliks pisze: 31 paź 2023, 7:49 Ta trasa tramwajowa nie przyczyni się przy okazji do rozbudowy układu drogowego i ułatwienia dojazdu autem do Krk, więc po co ją budować?![]()
A tak na serio - wydaje mi się, że przedłużenie linii tramwajowej do stacji kolejowej w Bieżanowie jest trochę bez sensu w obecnym układzie. Zdecydowanie taniej wyjdzie lekka przebudowa układu drogowego i zabudowania jakiejś nawrotki w Bieżanowie obok stacji kolejowej, tak aby można było to wykorzystywać przez autobusy (idealnie pasuje tutaj wydłużenie 133 które aktualnie kończy w Bieżanowie P+R). Przy obecnej częstotliwości kursowania pociągów, częstotliwość 133 idealnie można wpasować w pociągi i zrobić z tej linii dobrą dowozówkę. Zdecydowanie pilniejszą w tym momencie inwestycją wydaje mi się tramwaj na Złocień, choć idealnie byłoby gdyby udało się zrobić po prostu połączenie Bieżanów - Złocień - Mały Płaszów, ale na to raczej nie ma co liczyć.
Re: Propozycje nowych tras tramwajowych (uzupełnianie sieci)
Kiedyś kiedyś kiedyś, gdy remontowano cały ciąg Wielickiej była sobie linia czasowa "305" do stacji PKP w Bieżanowie. Niemal nikt nią nie jeździł i ją szybko skasowano.
Re: Tramwaj do przystanku kolejowego Bieżanów
Nie kojarzę, by Miasto gdzieś oficjalnie przyznało, że rezygnuje z planów pociągnięcia torowiska do przystanku kolejowego. Być może jest to aktualne, tylko odłożone na dalszą przyszłość, po wybudowaniu innych tras.
Materiały od użytkownika Kojak (dziękuję!)

Autobus na początek na pewno byłby lepszy niż nic, jednak "133" ma długą trasę i łapie spóźnienia. Przy częstotliwości zaledwie f30, przesiadki mogłyby być trudne bo autobus często mógłby przyjeżdżać po odjeździe pociągu.dominQ92 pisze: 31 paź 2023, 8:27A tak na serio - wydaje mi się, że przedłużenie linii tramwajowej do stacji kolejowej w Bieżanowie jest trochę bez sensu w obecnym układzie. Zdecydowanie taniej wyjdzie lekka przebudowa układu drogowego i zabudowania jakiejś nawrotki w Bieżanowie obok stacji kolejowej, tak aby można było to wykorzystywać przez autobusy (idealnie pasuje tutaj wydłużenie 133 które aktualnie kończy w Bieżanowie P+R).
To byłoby super połączenie, a jak fantastycznie by spięło rejony Płaszowa i Rybitw z Bieżanowem czy Wielicką!dominQ92 pisze: 31 paź 2023, 8:27Zdecydowanie pilniejszą w tym momencie inwestycją wydaje mi się tramwaj na Złocień, choć idealnie byłoby gdyby udało się zrobić po prostu połączenie Bieżanów - Złocień - Mały Płaszów, ale na to raczej nie ma co liczyć.
To było w 1996 czyli 27 lat temu. "305" kursowało na trasie Bieżanów Nowy - Ćwiklińskiej - Mała Góra - Bieżanowska - Stacyjna - Bieżanów PKP, tylko w dni powszednie, tylko do godz. 21 i z bardzo nierównomierną częstotliwością - były kursy co 30 minut, były co 60, a w międzyszczycie było nawet ponad półtorej godziny przerwy. No i w tym czasie nie funkcjonowało SKA. Linia w takiej postaci nie miała szansy się przyjąć.judash pisze: 31 paź 2023, 9:26Kiedyś kiedyś kiedyś, gdy remontowano cały ciąg Wielickiej była sobie linia czasowa "305" do stacji PKP w Bieżanowie. Niemal nikt nią nie jeździł i ją szybko skasowano.
Materiały od użytkownika Kojak (dziękuję!)
Re: Tramwaj do przystanku kolejowego Bieżanów
Jak najbardziej się z tym zgadzam, bardziej mi chodzi o to, że mam wrażenie, że plany - choćby i czysto teoretyczne - były, po czym z dnia na dzień zniknęły bez żadnej informacji podanej publicznie.dominQ92 pisze: 31 paź 2023, 8:27 Zdecydowanie pilniejszą w tym momencie inwestycją wydaje mi się tramwaj na Złocień
Taka obwodnica tramwajowa w południowo-wschodniej części Krakowa to mokry sen, ale niestety nie widzę by to się miało wydarzyć nawet i za 100 lat. Raz, że nigdy nie słyszałem, by miasto w ogóle miało taki pomysł, a dwa, że hipotetycznie w przypadku powstawania takiej inwestycji widzę ogromne ciężary w rejonach Bieżanowskiej/Półłanki po stronie Starego Bieżanowa i przy przekraczaniu (trzykrotnie, przypominam) torów kolejowych. No chyba, że taka trasa miałaby odbijać przed torami w prawo i biec wzdłuż nich i ul. Sucharskiego aż do stacji Kraków Złocień, ale wtedy powstaje ogromny problem w postaci przebicia się przez całe osiedle Złocień aby spiąć sieć, bo pętla tramwajowa planowana tam jest w okolicach obecnej autobusowej, czyli po północnej stronie osiedla.dominQ92 pisze: 31 paź 2023, 8:27 choć idealnie byłoby gdyby udało się zrobić po prostu połączenie Bieżanów - Złocień - Mały Płaszów, ale na to raczej nie ma co liczyć.
O właśnie. Czyli jednak możliwe, że faktycznie nie było żadnego oficjalnego komunikatu. Bardzo mnie ciekawi, co na ten temat sądzą w takim ZIMie i czy w ogóle coś sądzą, czy może kompletnie o tym zapomnieli.Kaszmir pisze: 31 paź 2023, 10:06 Nie kojarzę, by Miasto gdzieś oficjalnie przyznało, że rezygnuje z planów pociągnięcia torowiska do przystanku kolejowego. Być może jest to aktualne, tylko odłożone na dalszą przyszłość, po wybudowaniu innych tras.
W tej roli widziałbym 125. Po oddaniu tramwaju do Złocienia jej wartość na odcinku Złocień-Mały Płaszów mocno spadnie, za to mogłaby wzrosnąć w drugą stronę, gdyby zostawić ją na reszcie obecnej trasy tj. Złocień-Rżąka i dodać wjazd kieszeniowy do stacji Kraków Bieżanów. Może nawet by się dało wzmocnić ją do f15, przynajmniej w szczycie.Kaszmir pisze: 31 paź 2023, 10:06 Autobus na początek na pewno byłby lepszy niż nic, jednak "133" ma długą trasę i łapie spóźnienia. Przy częstotliwości zaledwie f30, przesiadki mogłyby być trudne bo autobus często mógłby przyjeżdżać po odjeździe pociągu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości