https://transinfo.pl/infobus/bratyslawa ... ollino-24/
Po otrzymaniu homologacji będzie takich pojazd 16.
Tak się zastanawiam nad takimi pojazdami do Krakowa. Faktycznie argument, że nie można w nieskończoność zwiększać częstotliwości jest słuszny, można spróbować z pojemnością.
Niegdyś Kraków eksperymentował z autobusami jednoczłonowymi ale z pojemnością pasażerów zbliżoną do przegubowców - Neoplany.
Pomijając kwestie przepisów, homologacji, a także infrastruktury bo tą w pewnym zakresie można dostosować, czy uzasadnionym w sensie potokow pasażerskich byłaby eksploatacja dwuprzegubowców? Linia 179 jest bardzo obciążona pomimo dużej częstotliwości.
Chętnie bym widział takie monstrum w Krakowie.
PS:
Ikarus już w 1988 roku zaprezentował taki dwuprzegubowy model Ikarus 293, niestety nie wszedł do seryjnej produkcji, a szkoda, bo w tamym okresie takie linie jak 164, 174 byłoby warte tamtych autobusów.
![Obrazek](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2021/12/dwuprzegubowy-ikarus-293-11.jpg)
Berliet pod marką Renault:
![Obrazek](https://www.transbus.org/construc/renault_megabus_proto.jpg)