Komunikacja miejska w 2023 roku

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
LLoan
Specjalista
Posty: 292
Rejestracja: 26 maja 2022, 15:55
Lokalizacja: Kraków-Czyżyny

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: LLoan » 21 lis 2023, 12:35

To krążenie do Czyżyn Dworca to wina jedynie punktu socjalnego dla kierowców. Najprostsza byłaby trasa Rondo Grzegórzeckie - Wzgórza Krzesławickie. W obecnej sytuacji autobus będzie miał przez większość czasu "błędny" kierunek, który będzie wprowadzał zamieszanie. Jak już wspomniano jadąc w kierunku Ronda Grzegórzeckiego i Wzgórz będzie wyświetlać "Czyżyny Dworzec". Można to było rozwiązać poprzez łączenia i utworzenie osobnej linii np. "714" od Czyżyn do Ronda Grzegórzeckiego. Autobusy z "701" po dojechaniu do Dworca zamieniałyby się w "714" i na odwrót. Byłoby wtedy bardziej logicznie. Jest dzisiaj wtorek, jutro można jeszcze wprowadzić korekty. Może urzędnicy się na to zdecydują (szczerze, podejrzewam, że szanse są małe, ale kto wie?), bo dla zwykłego pasażera będzie to lepsze rozwiązanie.

Ydhflx
Specjalista
Posty: 315
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: Ydhflx » 21 lis 2023, 12:51

Można też po prostu zmienić kierunek bez zmieniania linii. 140 i 168 tak robią. Podjeżdża na przystanek, zmienia kierunek.

ganov
Pasażer
Posty: 15
Rejestracja: 26 wrz 2023, 2:03

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: ganov » 21 lis 2023, 12:57

A kto będzie linię obsługiwał? Mobilis chyba w swoich wozach ma opcję dodawania na tablicach pod nazwą końcówki, przez jakie obszary linia jedzie. Czyli np. jadąc w stronę Ronga Grzegórzeckiego: Czyżyny Dworzec przez: Rondo Grzegórzeckie, a jadąc w stronę Wzgórz, zawracając z Grzegórzeckiego: Czyżyny Dworzec przez: Wzgórza Krzesławickie.
Nie mówię, że to rozwiązuje problem, ale może jakkolwiek pomóc.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5873
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: Kaszmir » 21 lis 2023, 13:14

ganov pisze: 21 lis 2023, 12:57A kto będzie linię obsługiwał?
"701" obsługuje MPK, komunikat nie wspomina o zmianie przewoźnika. Zatem raczej zostaje bez zmian na ten weekend.
LLoan pisze: 21 lis 2023, 12:35Można to było rozwiązać poprzez łączenia i utworzenie osobnej linii np. "714" od Czyżyn do Ronda Grzegórzeckiego.
Zastanawiam się czemu właśnie nie uruchomiono kursów jako osobną linię. Może ZTP chciało, by choć w jedną stronę (do Huty) pasażerowie mogli przejechać bezpośrednio, bez przesiadek na R. Czyżyńskim? Może chodziło też o oszczędność brygad.

Niemniej rozwiązanie rzeczywiście może powodować lekkie zamieszanie. Zwłaszcza dla osób które nie przeczytają komunikatów, wsiądą w "701" na Czyżynach Dworcu myśląc że pojadą w stronę Wzgórz, a tu niespodzianka i wycieczka przez centrum miasta.

Awatar użytkownika
LLoan
Specjalista
Posty: 292
Rejestracja: 26 maja 2022, 15:55
Lokalizacja: Kraków-Czyżyny

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: LLoan » 21 lis 2023, 13:57

Rozwiązaniem z wyświetlaczami może być również zastosowanie kierunku "CZYŻYNY DWORZEC" w górnej linijce, natomiast w dolnej "przez: Rondo Grzegórzeckie, (ew. jeszcze "al. Pokoju") Wzgórza K.", tak jak to było stosowane swego czasu w tramwajach. Tekstowo wyglądałoby to następująco: 701! CZYŻYNY DWORZEC przez Rondo Grzegórzeckie, Wzgórza K. (podkreślona linijka jako ta górna). Obie byłyby w jednym rozmiarze, zaś dolna by się zapewne przewijała, ale dużo by to dało w gestii szybkiej informacji pasażerskiej. Problemem byłoby to jedynie na dalszej części trasy (za Wzgórzami, przy powrocie - dla pasażerów mogłaby być myląca ta informacja), jednak w ostateczności po dojeździe tam można by ustawić inny wariant kierunku, bez dodatkowych informacji.

Awatar użytkownika
LLoan
Specjalista
Posty: 292
Rejestracja: 26 maja 2022, 15:55
Lokalizacja: Kraków-Czyżyny

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: LLoan » 21 lis 2023, 16:44

Pojawiły się rozkłady od soboty (co prawda z błędami, tramwaje nie mają oznaczonych zmian tras w formie granatowego kwadracika na głównej stronie z rozkładami, a "22" ma rozpiskę tylko na kierunek -> Kopiec Wandy), wiadomo jak będzie funkcjonować "701" - zgodnie z przewidywaniami, które padły na forum, będzie miała 3 końcówki: Czyżyny Dworzec, Rondo Grzegórzeckie i Wzgórza Krzesławickie
(https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL ... &linia=701).

Ponadto, również od soboty zostanie czasowo wydłużona linia "134", do przyst. "Plac Na Stawach"
Szanowni Pasażerowie,

uprzejmie informujemy, że od dnia 25.11.2023 r. (sobota), linia 134 będzie kursować po trasie czasowo-zmienionej: ZOO – … – Dunin-Wąsowicza – Senatorska – Plac Na Stawach (przystanek końcowo-początkowy) – Komorowskiego – Kościuszki – Borelowskiego-Lelewela – Dunin-Wąsowicza – Kałuży – Focha – … – ZOO:

na wydłużonym odcinku linia będzie dodatkowo obsługiwać przystanki: Plac Na Stawach 71, Komorowskiego 02;
linia będzie zatrzymywać się na przystanku Cracovia Stadion 02;
kursy dodatkowe, realizowane w przypadku korzystnej pogody odbywać się będą na stałej trasie: Cracovia Stadion – ZOO w godzinach 9:00 – 15:00;
załadunek rowerów będzie możliwy na przystankach: Plac Na Stawach, Cracovia Stadion, ZOO.
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/558-2023

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 1243
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: GoMeZz391 » 21 lis 2023, 17:19

Remont Dębnickiego jeszcze się nie zakończył, a już dziś rozpoczęli remont Zwierzynieckiego, jednak po interwencji zastępcy Prezydenta, postanowiono, zaczekać do zakończenia remontu Dębnickiego.
Kronika pisze:Remont mostu Dębnickiego nie skończy się jak zapowiadano w tym tygodniu. To koszmar - mówią kierowcy. Już w czwartek mieli przejechać dwoma pasami w obu kierunkach, bez przeszkód. Kolejny termin, koniec listopada - obiecują urzędnicy. Rozpoczął się też awaryjny remont mostu Zwierzynieckiego. We wtorek rano robotnicy byli na miejscu, ale po interwencji zastępcy prezydenta Krakowa postanowiono, że prace będą kontynuowane po zakończeniu remontu mostu Dębnickiego.
https://krakow.tvp.pl/74252094/remont-m ... -opozniony

Kolec
Znawca
Posty: 194
Rejestracja: 22 wrz 2020, 20:54

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: Kolec » 21 lis 2023, 18:49

Nie bardzo rozumiem rozdzielenie 701 na trzy końcówki wszak tylko w jednym kierunku Wzgórz będzie jeździł przez rondo Grzegórzeckie. Swoją drogą ciekawe czy "prosty" pasażer jadący powiedzmy z Wzgórz Krzesławickich na al. Pokoju będzie widział że na rondzie Czyżyńskim będzie musiał się przesiąść z 701 przejść tunelem by znów wsiąść do 701? Oraz ile będzie takich pasażerów którzy wsiądą na Dworcu w Czyżynach zaliczą dodatkową podróż przez Aleję Pokoju.

Awatar użytkownika
stefan
Znawca
Posty: 159
Rejestracja: 10 sie 2022, 13:57
Lokalizacja: WNH

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: stefan » 21 lis 2023, 18:58

Zapewne z 701 chodzi o dostęp do punktu socjalnego dla kierowców...

Kolec
Znawca
Posty: 194
Rejestracja: 22 wrz 2020, 20:54

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: Kolec » 21 lis 2023, 19:13

Chodzi i o to czemu nie może jechać z Czyżyn z kierunkiem Wzgórza Krzesławickie nawet z dopiskiem przez Rondo Grzegórzeckie.

Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 387
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: sorig » 21 lis 2023, 20:34

Zamiast wydziwiać z wjazdem do Czyżyn, "701" mogłoby zjeżdżać na przerwę jako PT na przykład na Dworzec Główny Wschód albo na Stoki.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 978
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: kot_feliks » 21 lis 2023, 23:23

Ciekawe, czy te kursy jadące ze Wzgórz przez Czyżyny Dworzec (z przyjazdem przez spora część dnia x:16-18, x:36-38 itd.) i odjazdem z Czyżyn Dworca x: 19, 39 itd. będzie robił ten sam autobus (ze zmianą kierowcy), czy też inny.

Tj. czy w przypadku np. 2 minutowego opóźnienia pasażerowie będą widzieć tyłek odjeżdżającego dalej autobusu i będą zmuszeni stać tam jak debile kolejne 20 min? :mrgreen: :roll:

kot_feliks
Ekspert
Posty: 978
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: kot_feliks » 22 lis 2023, 0:25

NIe jestem już w stanie edytować wcześniejszego posta, niemniej czy z racji konieczności zapewnienia punktu socjalnego, nie można było wykorzystać pętli na... Dąbiu(?), zamiast zmuszać pasażerów do robienia rundek przez Dworzec Czyżyny i ew. nawet 20 minutowego postoju?

Rozwiązanie albo ze zmianą kierowcy (autobus po prostu zatrzymuje się na przystanku i wymieniają się prowadzący) albo nawet, jeśli kierowca "musi być" przypisany do własnego autobusu, to nie trzeba nadkładać drogi, a przesiadka następowałaby do autobusu stojącego dosłownie 2 metry dalej.

Na pętli na Dąbiu raczej punkt socjalny jest :roll:

Jeśli przystanek autobusowy jest tam za krótki (w opcji z odstawianiem autobusu musiałby pomieścić min. 3 pojazdy, tj. 128 + 2x701), zawsze można było dla 701 tymczasowo wyznaczyć dodatkowy przystanek na pasie do skrętu w prawo dokładnie na wysokości pętli, robiąc tam tymczasowy peron na trawniku.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1832
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: Scania_9640 » 22 lis 2023, 0:40

kot_feliks pisze: 22 lis 2023, 0:25 NIe jestem już w stanie edytować wcześniejszego posta, niemniej czy z racji konieczności zapewnienia punktu socjalnego, nie można było wykorzystać pętli na... Dąbiu(?), zamiast zmuszać pasażerów do robienia rundek przez Dworzec Czyżyny i ew. nawet 20 minutowego postoju?

Rozwiązanie albo ze zmianą kierowcy (autobus po prostu zatrzymuje się na przystanku i wymieniają się prowadzący) albo nawet, jeśli kierowca "musi być" przypisany do własnego autobusu, to nie trzeba nadkładać drogi, a przesiadka następowałaby do autobusu stojącego dosłownie 2 metry dalej.

Na pętli na Dąbiu raczej punkt socjalny jest :roll:

Jeśli przystanek autobusowy jest tam za krótki (w opcji z odstawianiem autobusu musiałby pomieścić min. 3 pojazdy, tj. 128 + 2x701), zawsze można było dla 701 tymczasowo wyznaczyć dodatkowy przystanek na pasie do skrętu w prawo dokładnie na wysokości pętli, robiąc tam tymczasowy peron na trawniku.
Raz, że przystanek na Dąbiu jest za krótki, dwa na Dąbiu nie ma punktu socjalnego, no i zamiana kierowców na pętli raczej jest abstrakcyjna i po prostu kierowca tam będzie miał przerwę i będzie w jednym autobusie

kot_feliks
Ekspert
Posty: 978
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: kot_feliks » 22 lis 2023, 0:45

Scania_9640 pisze: 22 lis 2023, 0:40 Raz, że przystanek na Dąbiu jest za krótki, dwa na Dąbiu nie ma punktu socjalnego, no i zamiana kierowców na pętli raczej jest abstrakcyjna i po prostu kierowca tam będzie miał przerwę i będzie w jednym autobusie
Czyli przy tych rozkładach, które są, pasażerowie jadący ze Wzgórz -> Al. Pokoju, będą mieli przy opóźnieniu 1-2 minut... 20 minutową przerwę w podróży na Czyżyńskim? :mrgreen: :roll:

Można by zrobić jakiś konkurs na najbardziej kretyńskie rozwiązania w KMK, planowana 701 miałaby szansę wygrać zdecydowanie nie tylko w skali Krk :)

Spoko, trzeba gdzieś oszczędzać, żeby zbudować kolejne pasy ruchu dla aut :)

Swoją drogą z tymi punktami socjalnymi to też ciekawe, że milionowego miasta nie stać na jeden, dosłownie JEDEN, mobilny punkt socjalny np. w kontenerze, na tego typu okazje.

Wtedy taką 701, nawet chcąc robić jak największe oszczędności, można by zakończyć po prostu na... Ofiar Dąbia, gdzie byłaby przesiadka na tramwaje. Zapewne 1-2 brygady mniej, mniej wzkm itd...

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości