Komunikacja miejska w 2023 roku
Re: Komunikacja miejska w 2023 roku
To krążenie do Czyżyn Dworca to wina jedynie punktu socjalnego dla kierowców. Najprostsza byłaby trasa Rondo Grzegórzeckie - Wzgórza Krzesławickie. W obecnej sytuacji autobus będzie miał przez większość czasu "błędny" kierunek, który będzie wprowadzał zamieszanie. Jak już wspomniano jadąc w kierunku Ronda Grzegórzeckiego i Wzgórz będzie wyświetlać "Czyżyny Dworzec". Można to było rozwiązać poprzez łączenia i utworzenie osobnej linii np. "714" od Czyżyn do Ronda Grzegórzeckiego. Autobusy z "701" po dojechaniu do Dworca zamieniałyby się w "714" i na odwrót. Byłoby wtedy bardziej logicznie. Jest dzisiaj wtorek, jutro można jeszcze wprowadzić korekty. Może urzędnicy się na to zdecydują (szczerze, podejrzewam, że szanse są małe, ale kto wie?), bo dla zwykłego pasażera będzie to lepsze rozwiązanie.
Re: Komunikacja miejska w 2023 roku
Można też po prostu zmienić kierunek bez zmieniania linii. 140 i 168 tak robią. Podjeżdża na przystanek, zmienia kierunek.
Re: Komunikacja miejska w 2023 roku
A kto będzie linię obsługiwał? Mobilis chyba w swoich wozach ma opcję dodawania na tablicach pod nazwą końcówki, przez jakie obszary linia jedzie. Czyli np. jadąc w stronę Ronga Grzegórzeckiego: Czyżyny Dworzec przez: Rondo Grzegórzeckie, a jadąc w stronę Wzgórz, zawracając z Grzegórzeckiego: Czyżyny Dworzec przez: Wzgórza Krzesławickie.
Nie mówię, że to rozwiązuje problem, ale może jakkolwiek pomóc.
Nie mówię, że to rozwiązuje problem, ale może jakkolwiek pomóc.
Re: Komunikacja miejska w 2023 roku
"701" obsługuje MPK, komunikat nie wspomina o zmianie przewoźnika. Zatem raczej zostaje bez zmian na ten weekend.
Zastanawiam się czemu właśnie nie uruchomiono kursów jako osobną linię. Może ZTP chciało, by choć w jedną stronę (do Huty) pasażerowie mogli przejechać bezpośrednio, bez przesiadek na R. Czyżyńskim? Może chodziło też o oszczędność brygad.
Niemniej rozwiązanie rzeczywiście może powodować lekkie zamieszanie. Zwłaszcza dla osób które nie przeczytają komunikatów, wsiądą w "701" na Czyżynach Dworcu myśląc że pojadą w stronę Wzgórz, a tu niespodzianka i wycieczka przez centrum miasta.
Re: Komunikacja miejska w 2023 roku
Rozwiązaniem z wyświetlaczami może być również zastosowanie kierunku "CZYŻYNY DWORZEC" w górnej linijce, natomiast w dolnej "przez: Rondo Grzegórzeckie, (ew. jeszcze "al. Pokoju") Wzgórza K.", tak jak to było stosowane swego czasu w tramwajach. Tekstowo wyglądałoby to następująco: 701! CZYŻYNY DWORZEC przez Rondo Grzegórzeckie, Wzgórza K. (podkreślona linijka jako ta górna). Obie byłyby w jednym rozmiarze, zaś dolna by się zapewne przewijała, ale dużo by to dało w gestii szybkiej informacji pasażerskiej. Problemem byłoby to jedynie na dalszej części trasy (za Wzgórzami, przy powrocie - dla pasażerów mogłaby być myląca ta informacja), jednak w ostateczności po dojeździe tam można by ustawić inny wariant kierunku, bez dodatkowych informacji.
Re: Komunikacja miejska w 2023 roku
Pojawiły się rozkłady od soboty (co prawda z błędami, tramwaje nie mają oznaczonych zmian tras w formie granatowego kwadracika na głównej stronie z rozkładami, a "22" ma rozpiskę tylko na kierunek -> Kopiec Wandy), wiadomo jak będzie funkcjonować "701" - zgodnie z przewidywaniami, które padły na forum, będzie miała 3 końcówki: Czyżyny Dworzec, Rondo Grzegórzeckie i Wzgórza Krzesławickie
(https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL ... &linia=701).
Ponadto, również od soboty zostanie czasowo wydłużona linia "134", do przyst. "Plac Na Stawach"
(https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL ... &linia=701).
Ponadto, również od soboty zostanie czasowo wydłużona linia "134", do przyst. "Plac Na Stawach"
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/558-2023Szanowni Pasażerowie,
uprzejmie informujemy, że od dnia 25.11.2023 r. (sobota), linia 134 będzie kursować po trasie czasowo-zmienionej: ZOO – … – Dunin-Wąsowicza – Senatorska – Plac Na Stawach (przystanek końcowo-początkowy) – Komorowskiego – Kościuszki – Borelowskiego-Lelewela – Dunin-Wąsowicza – Kałuży – Focha – … – ZOO:
na wydłużonym odcinku linia będzie dodatkowo obsługiwać przystanki: Plac Na Stawach 71, Komorowskiego 02;
linia będzie zatrzymywać się na przystanku Cracovia Stadion 02;
kursy dodatkowe, realizowane w przypadku korzystnej pogody odbywać się będą na stałej trasie: Cracovia Stadion – ZOO w godzinach 9:00 – 15:00;
załadunek rowerów będzie możliwy na przystankach: Plac Na Stawach, Cracovia Stadion, ZOO.
Re: Komunikacja miejska w 2023 roku
Remont Dębnickiego jeszcze się nie zakończył, a już dziś rozpoczęli remont Zwierzynieckiego, jednak po interwencji zastępcy Prezydenta, postanowiono, zaczekać do zakończenia remontu Dębnickiego.
https://krakow.tvp.pl/74252094/remont-m ... -opoznionyKronika pisze:Remont mostu Dębnickiego nie skończy się jak zapowiadano w tym tygodniu. To koszmar - mówią kierowcy. Już w czwartek mieli przejechać dwoma pasami w obu kierunkach, bez przeszkód. Kolejny termin, koniec listopada - obiecują urzędnicy. Rozpoczął się też awaryjny remont mostu Zwierzynieckiego. We wtorek rano robotnicy byli na miejscu, ale po interwencji zastępcy prezydenta Krakowa postanowiono, że prace będą kontynuowane po zakończeniu remontu mostu Dębnickiego.
Re: Komunikacja miejska w 2023 roku
Nie bardzo rozumiem rozdzielenie 701 na trzy końcówki wszak tylko w jednym kierunku Wzgórz będzie jeździł przez rondo Grzegórzeckie. Swoją drogą ciekawe czy "prosty" pasażer jadący powiedzmy z Wzgórz Krzesławickich na al. Pokoju będzie widział że na rondzie Czyżyńskim będzie musiał się przesiąść z 701 przejść tunelem by znów wsiąść do 701? Oraz ile będzie takich pasażerów którzy wsiądą na Dworcu w Czyżynach zaliczą dodatkową podróż przez Aleję Pokoju.
Re: Komunikacja miejska w 2023 roku
Zapewne z 701 chodzi o dostęp do punktu socjalnego dla kierowców...
Re: Komunikacja miejska w 2023 roku
Chodzi i o to czemu nie może jechać z Czyżyn z kierunkiem Wzgórza Krzesławickie nawet z dopiskiem przez Rondo Grzegórzeckie.
Re: Komunikacja miejska w 2023 roku
Zamiast wydziwiać z wjazdem do Czyżyn, "701" mogłoby zjeżdżać na przerwę jako PT na przykład na Dworzec Główny Wschód albo na Stoki.
-
- Ekspert
- Posty: 1084
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Komunikacja miejska w 2023 roku
Ciekawe, czy te kursy jadące ze Wzgórz przez Czyżyny Dworzec (z przyjazdem przez spora część dnia x:16-18, x:36-38 itd.) i odjazdem z Czyżyn Dworca x: 19, 39 itd. będzie robił ten sam autobus (ze zmianą kierowcy), czy też inny.
Tj. czy w przypadku np. 2 minutowego opóźnienia pasażerowie będą widzieć tyłek odjeżdżającego dalej autobusu i będą zmuszeni stać tam jak debile kolejne 20 min?
Tj. czy w przypadku np. 2 minutowego opóźnienia pasażerowie będą widzieć tyłek odjeżdżającego dalej autobusu i będą zmuszeni stać tam jak debile kolejne 20 min?
-
- Ekspert
- Posty: 1084
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Komunikacja miejska w 2023 roku
NIe jestem już w stanie edytować wcześniejszego posta, niemniej czy z racji konieczności zapewnienia punktu socjalnego, nie można było wykorzystać pętli na... Dąbiu(?), zamiast zmuszać pasażerów do robienia rundek przez Dworzec Czyżyny i ew. nawet 20 minutowego postoju?
Rozwiązanie albo ze zmianą kierowcy (autobus po prostu zatrzymuje się na przystanku i wymieniają się prowadzący) albo nawet, jeśli kierowca "musi być" przypisany do własnego autobusu, to nie trzeba nadkładać drogi, a przesiadka następowałaby do autobusu stojącego dosłownie 2 metry dalej.
Na pętli na Dąbiu raczej punkt socjalny jest
Jeśli przystanek autobusowy jest tam za krótki (w opcji z odstawianiem autobusu musiałby pomieścić min. 3 pojazdy, tj. 128 + 2x701), zawsze można było dla 701 tymczasowo wyznaczyć dodatkowy przystanek na pasie do skrętu w prawo dokładnie na wysokości pętli, robiąc tam tymczasowy peron na trawniku.
Rozwiązanie albo ze zmianą kierowcy (autobus po prostu zatrzymuje się na przystanku i wymieniają się prowadzący) albo nawet, jeśli kierowca "musi być" przypisany do własnego autobusu, to nie trzeba nadkładać drogi, a przesiadka następowałaby do autobusu stojącego dosłownie 2 metry dalej.
Na pętli na Dąbiu raczej punkt socjalny jest
Jeśli przystanek autobusowy jest tam za krótki (w opcji z odstawianiem autobusu musiałby pomieścić min. 3 pojazdy, tj. 128 + 2x701), zawsze można było dla 701 tymczasowo wyznaczyć dodatkowy przystanek na pasie do skrętu w prawo dokładnie na wysokości pętli, robiąc tam tymczasowy peron na trawniku.
-
- Ekspert
- Posty: 1921
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Komunikacja miejska w 2023 roku
Raz, że przystanek na Dąbiu jest za krótki, dwa na Dąbiu nie ma punktu socjalnego, no i zamiana kierowców na pętli raczej jest abstrakcyjna i po prostu kierowca tam będzie miał przerwę i będzie w jednym autobusiekot_feliks pisze: ↑22 lis 2023, 0:25 NIe jestem już w stanie edytować wcześniejszego posta, niemniej czy z racji konieczności zapewnienia punktu socjalnego, nie można było wykorzystać pętli na... Dąbiu(?), zamiast zmuszać pasażerów do robienia rundek przez Dworzec Czyżyny i ew. nawet 20 minutowego postoju?
Rozwiązanie albo ze zmianą kierowcy (autobus po prostu zatrzymuje się na przystanku i wymieniają się prowadzący) albo nawet, jeśli kierowca "musi być" przypisany do własnego autobusu, to nie trzeba nadkładać drogi, a przesiadka następowałaby do autobusu stojącego dosłownie 2 metry dalej.
Na pętli na Dąbiu raczej punkt socjalny jest
Jeśli przystanek autobusowy jest tam za krótki (w opcji z odstawianiem autobusu musiałby pomieścić min. 3 pojazdy, tj. 128 + 2x701), zawsze można było dla 701 tymczasowo wyznaczyć dodatkowy przystanek na pasie do skrętu w prawo dokładnie na wysokości pętli, robiąc tam tymczasowy peron na trawniku.
-
- Ekspert
- Posty: 1084
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Komunikacja miejska w 2023 roku
Czyli przy tych rozkładach, które są, pasażerowie jadący ze Wzgórz -> Al. Pokoju, będą mieli przy opóźnieniu 1-2 minut... 20 minutową przerwę w podróży na Czyżyńskim?Scania_9640 pisze: ↑22 lis 2023, 0:40 Raz, że przystanek na Dąbiu jest za krótki, dwa na Dąbiu nie ma punktu socjalnego, no i zamiana kierowców na pętli raczej jest abstrakcyjna i po prostu kierowca tam będzie miał przerwę i będzie w jednym autobusie
Można by zrobić jakiś konkurs na najbardziej kretyńskie rozwiązania w KMK, planowana 701 miałaby szansę wygrać zdecydowanie nie tylko w skali Krk
Spoko, trzeba gdzieś oszczędzać, żeby zbudować kolejne pasy ruchu dla aut
Swoją drogą z tymi punktami socjalnymi to też ciekawe, że milionowego miasta nie stać na jeden, dosłownie JEDEN, mobilny punkt socjalny np. w kontenerze, na tego typu okazje.
Wtedy taką 701, nawet chcąc robić jak największe oszczędności, można by zakończyć po prostu na... Ofiar Dąbia, gdzie byłaby przesiadka na tramwaje. Zapewne 1-2 brygady mniej, mniej wzkm itd...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości