Rozumiem forumowiczów, że mają uraz do rozdzielania linii, bo np takie 184 całkiem dobrze funkcjonowało i jakiś mądry inaczej postanowił popsuć to co dobrze funkcjonuje.
Natomiast mamy przykłady, gdzie rozdzielenie linii się sprawdziło.
Jeśli już mówisz o 144, to przypomnę, że kiedyś tendencja była odwrotna. Mianowicie wydłużono z Piasków Wielkich 144 do Kurdwanowa (wycinając 133 przy okazji, kiedy postulowałem by tą linię puścić prosto z Podmokłej w Stojałowskiego zamiast przez fragment Cechowej, to mi powiedziano, że nie ma takiej potrzeby, rzeczywiście jakiś idiota wówczas uznał, że lepiej by linia obsługiwała kilka domków na Cechowej, a nie obsługiwała dużego osiedla jakim był i jest Kurdwanów) a później nawet do pętli tramwajowej Kurdwanów.
W szczytowym momencie czyli rok 2000 linia 144 jechała z Prądnika przez Aleje, przez Mateczny, przez Rżąkę, przez Piaski Wielkie, przez Stojałowskiego by dotrzeć na Wolę Duchacką i kończyć swój bieg przy pętli tramwajowej Kurdwanów - szczyt ówczesnego debilizmu.
Dopiero ktoś wpadł na pomysł i rozdzielił te dwie linie na 144 do Rżąki, i 133 z Kurdwanowa do Bieżanowa. Oczywistym było, że nikt z Woli czy Kurdwanowa nie wybierze 144 by jechać do centrum, więc łączenie w jednej linii funkcji dowozówki i linii "magistralnej" jest pomysłem skrajnie nieefektywny, stąd rozdzielenie wyszło ze wszech miar pozytywnie dla wszystkich.
Utrata 133 na Fredry byłaby rekompensowana przez 204, bo moja propozycja zawiera skierowanie 204 do Łagiewnik a 133 do Borku, tak by te linie spotykały się przy centrum przesiadkowym jakim jest pętla tramwajowa Kurdwanów.
Jedynym minusem tego, co słusznie mówisz, że jest zmniejszenie częstotliwości na dwóch przystankach w ul. Wysłouchów, które i tak są wykorzystywane w stopniu marginalnym. Ta linia bardziej służy seniorom przy dojeździe do ośrodka zdrowia i na plac targowy. W mniejszym stopniu jako dowozówka do tramwaju, widać to po średniej wieku wśród pasażerów. Stąd moja sugestia - nie wiem czy słuszna - że 433 tam wystarczy, oczywiście jako całodzienna a nie dwurazówka.
Kowalik pisze: ↑27 lis 2023, 12:13
Zamiast kręcić linią 133, na wzmocnienie obsługi Łużyckiej i szpitala Św. Rafała, najlepszą opcją byłoby wydłużenie kursów 169 z zajezdni Wola Duchacka do pętli Kurdwanów. Tylko to wymagałoby budowy ronda Cechowa - Łużycka, które jest w planach. Generalnie temat obsługi ulicy Bochenka przez KM leży i kwiczy, a nowe bloki rosną jak grzyby po deszczu
Kawa nie wyklucza herbaty. To też jest dobry pomysł, by 169 jechało na Kurdwanów zamiast pod kościół w Piaskach Wielkich.