Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1405
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej

Post autor: pasazer_mobilisu » 25 sie 2020, 21:19

Bayer2003 pisze: 25 sie 2020, 21:01 TAKW ma dwie linie kończące na tej pętli, więc tak średnio. Co do Dąbia masz rację.
Dwie linie co 20 minut, z czego jedna tylko w szczycie. Jest to oczywiście możliwe że któraś się spóźni o 10 minut i źle się ustawią, ale mamy obecnie pętle gdzie jeden tor przyjmuje dwie linie f20, do niedawna nawet f15.
Bayer2003 pisze: 25 sie 2020, 21:01 Linie f~10 raczej powinny wytrzymać, jeżeli chodzi o napełnienia (nawet jeżeli nie, w ich przypadku wystarczy wymiana taboru).
Na jaki? 32m to nie jest w krakowskich warunkach super pojemny tabor. Z większego zostaje tylko Pesa, Protram i nieokreślona ilość trojskładów, wszystkie trzy typy o przeciętnej sprawności. Dodatkowo linie "4", "50" i "52" powinny w całości zostać nimi obsłużone i nie zostanie go dużo.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1400
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej

Post autor: Bayer2003 » 25 sie 2020, 21:39

pasazer_mobilisu pisze: 25 sie 2020, 21:19
Bayer2003 pisze: 25 sie 2020, 21:01 TAKW ma dwie linie kończące na tej pętli, więc tak średnio. Co do Dąbia masz rację.
Dwie linie co 20 minut, z czego jedna tylko w szczycie. Jest to oczywiście możliwe że któraś się spóźni o 10 minut i źle się ustawią, ale mamy obecnie pętle gdzie jeden tor przyjmuje dwie linie f20, do niedawna nawet f15.
Równie dobrze można by i na Cichym Kąciku rezerwy trzymać, w końcu tam tylko jedna linia jeździ. Uważam jednak, że na rezerwy powinny być oddzielne pętle, a jako że nie ma ich dużo, jest to raczej niezbyt mądry pomysł.
pasazer_mobilisu pisze: 25 sie 2020, 21:19
Bayer2003 pisze: 25 sie 2020, 21:01 Linie f~10 raczej powinny wytrzymać, jeżeli chodzi o napełnienia (nawet jeżeli nie, w ich przypadku wystarczy wymiana taboru).
Na jaki? 32m to nie jest w krakowskich warunkach super pojemny tabor. Z większego zostaje tylko Pesa, Protram i nieokreślona ilość trojskładów, wszystkie trzy typy o przeciętnej sprawności. Dodatkowo linie "4", "50" i "52" powinny w całości zostać nimi obsłużone i nie zostanie go dużo.
Pomiędzy 32m a 26m mamy jednak odczuwalną różnicę, zwłaszcza gdy tabor 26m ma dwie kabiny oraz schody z obydwóch boków i pomiędzy członami. Największego taboru możemy mieć 58 sztuk (1 Protram, 36 Pes oraz maksymalnie 21 ufoków). Wiem, że nie wszystko jest i będzie na chodzie, jednak zakładam sprawność około 80%. Daje to około 46 takich brygad, możliwych do wypuszczenia codziennie na miasto. Linia "4" to bodajże 8 brygad, "50" - 10, a "52" - 15. Trzy wymienione przez Ciebie linie dają więc 33 brygady. Pozostałe 13 w dalszym ciągu możemy skierować na jakieś inne linie :D.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 382
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej

Post autor: sorig » 25 sie 2020, 21:55

Równie dobrze można by i na Cichym Kąciku rezerwy trzymać, w końcu tam tylko jedna linia jeździ. Uważam jednak, że na rezerwy powinny być oddzielne pętle, a jako że nie ma ich dużo, jest to raczej niezbyt mądry pomysł.
Dwie linie, bo jeszcze '6'. Zawsze można pokusić się o użycie żeberek - Maki, Bronowice Małe, Piastów itd

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1400
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej

Post autor: Bayer2003 » 25 sie 2020, 22:52

sorig pisze: 25 sie 2020, 21:55
Równie dobrze można by i na Cichym Kąciku rezerwy trzymać, w końcu tam tylko jedna linia jeździ. Uważam jednak, że na rezerwy powinny być oddzielne pętle, a jako że nie ma ich dużo, jest to raczej niezbyt mądry pomysł.
Dwie linie, bo jeszcze '6'. Zawsze można pokusić się o użycie żeberek - Maki, Bronowice Małe, Piastów itd
Masz rację, jednak mam nadzieję że "6" w niedługim czasie trafi na swoją stałą trasę, czyli na Salwator. Żeberka również są dobrym pomysłem i jak najbardziej można je rozważyć :D.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1405
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej

Post autor: pasazer_mobilisu » 25 sie 2020, 23:04

Bayer2003 pisze: 25 sie 2020, 21:39 Równie dobrze można by i na Cichym Kąciku rezerwy trzymać, w końcu tam tylko jedna linia jeździ.
Dwie i jedna często :)
Bayer2003 pisze: 25 sie 2020, 21:39 Uważam jednak, że na rezerwy powinny być oddzielne pętle, a jako że nie ma ich dużo, jest to raczej niezbyt mądry pomysł.
Powinny ale skoro ich nie ma to co możemy zrobić, jeszcze na DT widziałem niedawno rezerwę więc to też jakieś miejsce + faktycznie wspomniane żeberka.
Bayer2003 pisze: 25 sie 2020, 21:39 gdy tabor 26m ma dwie kabiny oraz schody z obydwóch boków i pomiędzy członami
Ten akurat tak ale już EU8N z dużą rzeźnią i pojedynczymi siedzeniami to inna sprawa.
Bayer2003 pisze: 25 sie 2020, 21:39 Największego taboru możemy mieć 58 sztuk (1 Protram, 36 Pes oraz maksymalnie 21 ufoków). Wiem, że nie wszystko jest i będzie na chodzie, jednak zakładam sprawność około 80%.
80% można liczyć przy Bombardierach. Protram dawno nie jeździł, Sepsy 915 i 933 też, Uffoki chyba policzyłeś ilość wagonów przez 3, a już były informacje, że one niekoniecznie dadzą się połączyć by każdy z każdym "gadał". Jeśli zamiast 58 wyjdzie 50 i sprawność 70% to już mamy 35 więc obsada wymienionych wcześniej linii z małą rezerwą.

Jeszcze jedno: trójskładami można ratować linie gdzie jeździ E1+c3, wysłanie ich zamiast NGT8/STL/Nevelo to narażanie się na buczenie "czemu takie &^$*# dali".

PiotrDeda
Pomiarowiec
Posty: 106
Rejestracja: 31 mar 2020, 21:20

Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej

Post autor: PiotrDeda » 25 sie 2020, 23:28

Na TAKW rezerwy mogą mieć wydzielone miejsce, bo obie linie zajmują tor z jednej strony – od drugiej strony pozostaje wolny co widać na załączonym obrazku.

Obrazek

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1400
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej

Post autor: Bayer2003 » 26 sie 2020, 10:10

pasazer_mobilisu pisze: 25 sie 2020, 23:04
Bayer2003 pisze: 25 sie 2020, 21:39 Równie dobrze można by i na Cichym Kąciku rezerwy trzymać, w końcu tam tylko jedna linia jeździ.
Dwie i jedna często :)
Tymczasowo dwie, jednak "6" jest tam tylko tymczasowo i wcześniej lub później powinna wrócić na Salwator.
pasazer_mobilisu pisze: 25 sie 2020, 23:04
Bayer2003 pisze: 25 sie 2020, 21:39 Uważam jednak, że na rezerwy powinny być oddzielne pętle, a jako że nie ma ich dużo, jest to raczej niezbyt mądry pomysł.
Powinny ale skoro ich nie ma to co możemy zrobić, jeszcze na DT widziałem niedawno rezerwę więc to też jakieś miejsce + faktycznie wspomniane żeberka.
Skoro ich nie ma to powinno się obserwować napełnienia i w razie potrzeby zwiększyć częstotliwość z f~20 do f~10, zamiast chaotycznie łatać przepełnione linie rezerwami. DT po wakacjach będzie miał w szczycie 3 linie, więc już na prawdę średnio coś się tam zmieści.
pasazer_mobilisu pisze: 25 sie 2020, 23:04
Bayer2003 pisze: 25 sie 2020, 21:39 gdy tabor 26m ma dwie kabiny oraz schody z obydwóch boków i pomiędzy członami
Ten akurat tak ale już EU8N z dużą rzeźnią i pojedynczymi siedzeniami to inna sprawa.
EU8N masz rację, da sobie radę na wielu liniach (przy czym w dalszym ciągu ma o wiele mniejszą pojemność od 32m). Dużą część taboru 26m stanowią jednak tramwaje GT8x/N8S, które raczej nadadzą się tylko na linie takie jak "2", "6", "12" czy "21".
pasazer_mobilisu pisze: 25 sie 2020, 23:04
Bayer2003 pisze: 25 sie 2020, 21:39 Największego taboru możemy mieć 58 sztuk (1 Protram, 36 Pes oraz maksymalnie 21 ufoków). Wiem, że nie wszystko jest i będzie na chodzie, jednak zakładam sprawność około 80%.
80% można liczyć przy Bombardierach. Protram dawno nie jeździł, Sepsy 915 i 933 też, Uffoki chyba policzyłeś ilość wagonów przez 3, a już były informacje, że one niekoniecznie dadzą się połączyć by każdy z każdym "gadał". Jeśli zamiast 58 wyjdzie 50 i sprawność 70% to już mamy 35 więc obsada wymienionych wcześniej linii z małą rezerwą.

Jeszcze jedno: trójskładami można ratować linie gdzie jeździ E1+c3, wysłanie ich zamiast NGT8/STL/Nevelo to narażanie się na buczenie "czemu takie &^$*# dali".
Z Bombardierów i 90% sprawności można wyciągnąć. Pytanie tylko po co - NGT6 zbyt pojemne nie są, a pierwszych 14 egzemplarzy to w ogóle tragedia jeżeli chodzi o wymianę pasażerów. Mówisz, że 80% sprawności przy najdłuższym taborze jest nieosiągalne. Przypominam jednak, że bywały już dni kiedy na miasto wyjeżdżało 30 Krakowiaków oraz Protram, co chyba nie stanowi 70% ilostanu. Co do trójskładów - z pewnością nie wszystkie 105-ki od razu zaczną ze sobą "gadać", jednak mechanicy i inni techniczni na zajezdniach raczej będą w stanie je do tego przymusić :).

Samymi trójskładami z pewnością najlepiej zastępować E1+c3, jednak gdy pasażerowie kilka razy do NGT8 się nie zmieszczą to z pewnością i ufoki zaczną doceniać :). Tramwaje wysokopodłogowe zawsze były, są i przez jakiś czas będą, nie należy kosztem pasażerów udawać że ich nie ma i że mamy najlepszy tabor tramwajowy w Polsce.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej

Post autor: Kitek » 27 sie 2020, 12:01

Bayer2003 pisze: 26 sie 2020, 10:10Tymczasowo dwie, jednak "6" jest tam tylko tymczasowo i wcześniej lub później powinna wrócić na Salwator.
Myślę, że ta tymczasowość potrwa do czasu remontu torowiska na Salwator.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1400
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej

Post autor: Bayer2003 » 27 sie 2020, 12:13

Kitek pisze: 27 sie 2020, 12:01
Bayer2003 pisze: 26 sie 2020, 10:10Tymczasowo dwie, jednak "6" jest tam tylko tymczasowo i wcześniej lub później powinna wrócić na Salwator.
Myślę, że ta tymczasowość potrwa do czasu remontu torowiska na Salwator.
Czyli raczej dosyć długo. Szkoda, 9 kursów/h na Salwatorze to jednak niezbyt dużo i obawiam się trochę o napełnienia, zwłaszcza na "1".
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5815
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej

Post autor: Kaszmir » 30 sie 2020, 10:56

Bayer2003 pisze: 27 sie 2020, 12:13Czyli raczej dosyć długo. Szkoda, 9 kursów/h na Salwatorze to jednak niezbyt dużo i obawiam się trochę o napełnienia, zwłaszcza na "1".
Tramwaje raczej wyrobią bez problemu, niemniej jest to pogorszenie oferty przewozowej na sporym węźle przesiadkowym - i odcięcie go od Podgórza.

Ciekawe ile pasażerów z Salwatora (wliczając przesiadkowiczów z aglo) wolałoby np. likwidację "2" i w zamian wydłużenie autobusów - "502" do Salwatora, a "2x9" oraz "100" do Cracovii. Z busów przy kinie Kijów wysiada sporo osób.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1400
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej

Post autor: Bayer2003 » 30 sie 2020, 11:17

Kaszmir pisze: 30 sie 2020, 10:56
Bayer2003 pisze: 27 sie 2020, 12:13Czyli raczej dosyć długo. Szkoda, 9 kursów/h na Salwatorze to jednak niezbyt dużo i obawiam się trochę o napełnienia, zwłaszcza na "1".
Tramwaje raczej wyrobią bez problemu, niemniej jest to pogorszenie oferty przewozowej na sporym węźle przesiadkowym - i odcięcie go od Podgórza.

Ciekawe ile pasażerów z Salwatora (wliczając przesiadkowiczów z aglo) wolałoby np. likwidację "2" i w zamian wydłużenie autobusów - "502" do Salwatora, a "2x9" oraz "100" do Cracovii. Z busów przy kinie Kijów wysiada sporo osób.
Myślę, że najwięcej pasażerów wolałoby jednak uruchomienie drugiego toru na pętli Salwator i powrót tam linii "6", zapewniającej bezpośredni dojazd do Podgórza. Pytanie tylko czy jest to w najbliższym czasie w ogóle realne?
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5815
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej

Post autor: Kaszmir » 30 sie 2020, 11:45

Bayer2003 pisze: 30 sie 2020, 11:17Myślę, że najwięcej pasażerów wolałoby jednak uruchomienie drugiego toru na pętli Salwator i powrót tam linii "6", zapewniającej bezpośredni dojazd do Podgórza. Pytanie tylko czy jest to w najbliższym czasie w ogóle realne?
Bardziej chodziło mi o taką opcję - na przykład:
"1", "6" - do Salwatora
"2" - likwidacja
"12" - Łagiewniki - ... - Rondo Mogilskie - Cmentarz Rakowicki (kursowanie cały tydzień)
"100", "2x9" - Kopiec Kościuszki / Aglo - ... - Salwator - Cracovia Stadion
"502" - Aleja Przyjaźni - ... - Muzeum Narodowe - Salwator

Wzkm mogłyby się zgadzać - wydłużamy autobusy i dodajemy kursów "12", jednak w zamian likwidujemy "2" na całej trasie, a i "12" miałaby odrobinę krótszą marszrutę. No i odciążamy I obwodnicę, co kilka osób postulowało tu na forum.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1400
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej

Post autor: Bayer2003 » 30 sie 2020, 11:59

Kaszmir pisze: 30 sie 2020, 11:45
Bayer2003 pisze: 30 sie 2020, 11:17Myślę, że najwięcej pasażerów wolałoby jednak uruchomienie drugiego toru na pętli Salwator i powrót tam linii "6", zapewniającej bezpośredni dojazd do Podgórza. Pytanie tylko czy jest to w najbliższym czasie w ogóle realne?
Bardziej chodziło mi o taką opcję - na przykład:
"1", "6" - do Salwatora
"2" - likwidacja
"12" - Łagiewniki - ... - Rondo Mogilskie - Cmentarz Rakowicki (kursowanie cały tydzień)
"100", "2x9" - Kopiec Kościuszki / Aglo - ... - Salwator - Cracovia Stadion
"502" - Aleja Przyjaźni - ... - Muzeum Narodowe - Salwator

Wzkm mogłyby się zgadzać - wydłużamy autobusy i dodajemy kursów "12", jednak w zamian likwidujemy "2" na całej trasie, a i "12" miałaby odrobinę krótszą marszrutę. No i odciążamy I obwodnicę, co kilka osób postulowało tu na forum.
Z pewnością "12" do CR jest lepszym pomysłem niż próba zmiany trasy "10", jednak w dalszym ciągu niestety tracimy relację Rakowicka-Bagatela. Twój pomysł jest dosyć rewolucyjny i mimo, że ma pewną logikę, z pewnością będzie spora grupa osób niezadowolonych z takiego układu (chociażby pasażerowie "2"). Czy naprawdę nie prościej byłoby przywrócić do użytku drugi tor na pętli i zapewnić faktycznie trzy linie tramwajowe na Salwatorze? Co do I obwodnicy - przy częstotliwościach f~10/20 i tak będzie już ona dosyć pustawa i kolejne cięcia tam mogą jej wręcz zaszkodzić.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1405
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej

Post autor: pasazer_mobilisu » 30 sie 2020, 12:14

Bayer2003 pisze: 30 sie 2020, 11:59 Czy naprawdę nie prościej byłoby przywrócić do użytku drugi tor na pętli i zapewnić faktycznie trzy linie tramwajowe na Salwatorze?
Kasa, kasa i jeszcze raz kasa, sama trasa też jest w opłakanym stanie, kiedy tam miał być remont?
Pomysł z "12" ciekawy, chociaż jak wszystkie nie bez wad o czym wspomniał Bayer2003. Ile tam ma potrwać ten tymczasowy stan? Jeśli to przejściowe to może nie warto robić rewolucji.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5815
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej

Post autor: Kaszmir » 30 sie 2020, 12:20

Wiadomo, pomysł (zbyt) rewolucyjny, trochę na miarę wycofania tramwajów z Pleszowa i wydłużenia w zamian autobusów do Kombinatu / Placu Centralnego. No i zastanawiałbym się czy taki układ nie byłby lepszy na stałe, nie chodzi mi tylko na czas zamknięcia toru. Zastępowanie tramwajów autobusami jednak raczej nie przejdzie - więc z mojej strony to tylko głośne gdybanie.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości