Post
autor: Mr. Passenger » 23 sie 2020, 23:46
Jako że prawdopodobnie dużo się zmieni w ciągu najbliższych miesięcy w tym rejonie to spróbowałem jakoś to ogarnąć i wymyśliłem coś takiego:
114: Chełmońskiego Pętla - Armii Krajowej - Aleje - Kamieńskiego - Sławka - Łużycka - Witosa - Halszki - Stojałowskiego - Kurdwanów Pętla
133: Nowy Bieżanów Południe - Ćwiklińskiej - Mała Góra - Łaczka - Bieżanów Potrzask
155: Łagiewniki - Fredry - Turowicza - Witosa - Halszki - Wysłouchów - Cechowa - Kosocicka - Wielicka - Kostaneckiego - Wydział Farmaceutyczny UJ
184: Prądnik Czerwony - Powstańców - Majora - Dobrego Pasterza - Młyńska - Pilotów - Beliny-Prażmowskiego - Rondo Mogilskie - Lubomirskiego - Dworzec Główny Wschód
435: Zajezdnia Wola Duchacka - Sławka - Beskidzka - Halszki - Myślenicka - Swoszowice
KORZYŚCI:
- Nowe 114 pozwoli zwolnić trochę miejsca na pętli pod Centrum Kongresowym i zaoszczędzić na niepotrzebnych wjazdach i zjazdach. Dodatkowo, Wola Duchacka i Kurdwanów dostają pierwszą bezpośrednią relację z Miasteczkiem Studenckim, rejonem Czarnowiejskiej i Armii Krajowej oraz sklepami w rejonie Ronda Ofiar Katynia (Galeria Bronowice, IKEA, Makro, Castorama i wiele wiele innych). Przy odpowiedniej synchronizacji z 144 i 173 udałoby się stworzyć bardzo mocną relację Kawiory-Aleje-Bonarka, na którą zdecydowanie (zwłaszcza w roku szkolnym) jest zapotrzebowanie
- Nowe 155 utrzymuje najważniejsze relacje obsługiwane przez obecne 133 na krótszym odcinku, zapewniając przy okazji możliwość przesiadki na tramwaje w Łagiewnikach, Kurdwanowie oraz w Prokocimiu
- Nowe 435 kursuje na znacznie krótszej i mniej korkogennej trasie oraz zapewnia Swoszowicom to czego potrzebują najbardziej - szybki dojazd do najbliższego węzła przesiadkowego, czyli na Kurdwanów. Dodatkowo, pociągnięcie linii przez Beskidzką aż do Zajezdni umożliwia również przesiadkę na 164 i 169, czyli kolejne linie do ścisłego centrum. Moim zdaniem znacznie lepsza opcja od linii z Borku Fałęckiego na Płaszów, której opóżnienia prawdopodobnie można by liczyć w godzinach
WADY:
- Skierowanie 114 na Kurdwanów pogrzebałoby plany na przywrócenie tej linii na Ruczaj oraz przywrócenie 184 w dawnej formie w przyszłości
- Odebranie pasażerom bezpośredniej przesiadki z tramwaju na 184 na Rondzie Grzegórzeckim
- Konieczność postawienia nowego przystanku Prokocim Szpital na ulicy Kostaneckiego dla 155
- Możliwe duże opóźnienia nowego 155 - nawet pomimo rozdzielenia nie ma możliwości pocięcia obecnego 133 w takiej konfiguracji by uniknąć dużych opóźnień i przy okazji nie skasować żadnej ważnej relacji
Co do skierowania 184 na DGW to wymyśliłem to tylko dlatego by nie skazywać kierowców na robienie wielkiej pętli wokół Ronda Grzegórzeckiego, a w pobliżu nie ma żadnej innej, bardziej cywilizowanej końcówki. Nie orientuję się za bardzo w tamtych rejonach i nie jestem pewien czy taka linia miałaby w ogóle jakieś zapotrzebowanie, ale jeśli trzeba się dostosować do obecnych warunków to nie jest chyba taki zły pomysł