Na pierwszy rzut oka jest się trudno przyczepić do czegoś, ale patrząc bardziej szczegółowo, to ten projekt to masakra (niestety obecny standard w wykonaniu ZDMK):
- pasy ruchu na Wielickiej miedzy Nowosądecką, a Siostrzaną, mają 3,25m oraz 3,00m, ale już na południe od Nowosądeckiej... 3,50m. Po co? Chyba jedynie dlatego, "że się zmieściły"... kosztem ew. poszerzenia przystanku autobusowo - tramwajowego
- jw. widać priorytety i budowanie na debilnej zasadzie "daj tyle, ile się zmieści". Przystanku nie poszerzymy, "bo musi być 3,50m na jezdni", co z tego, że kawałek dalej jest... 3,25 i 3,00;
- jeśli powstaje DDR od Siostrzanej do Nowosądeckiej (ok), to może fajnie byłoby jednak, aby dało się nią dojechać (1) aż do Dygasińskiego (wzdłuż torowiska), ew. żeby był z niej zjazd w (2) Rożena-Jaksy. Tak, sytuacja wysokościowa jest jaka jest, ale (1) da się zrobić (tylko kosztuje to więcej), (2) to kwestia niewielkiej zmiany w projekcie...
- po co zatoka na Nowosądeckiej? Chociaż sorry, wiemy po co... "bo się zmieści, to zróbmy". A przy okazji przystanek autobusowy odsuniemy od skrzyżowania tak, aby było do niego dalej z tramwaju;
- przystanek tramwajowo - autobusowy na Wielickiej -> po co PdP po stronie południowej jest aż przy Bieżanowskiej (skoro i tak nie prowadzi na drugą stronę Wielickiej)? Żeby idąc tamtędy z autobusu dodatkowo obchodzić kawałek zielonego torowiska?
- kwestia zasadzenia... może by tak w końcu normalna duża wiata, a nie standardowe wiaty albo utrudniające przejście albo niechroniące przed prawie niczym;
- czy nie dałoby się tego remontu wykorzystać również po to, aby przysunąć przystanek w stronę południową bliżej skrzyżowania i ułatwić przesiadki A <-> T?
Łącznik Wielicka/Nowosądecka
-
- Ekspert
- Posty: 1169
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Łącznik Wielicka/Nowosądecka
Pojawiła się kolejna iteracja projektu. Torowisko na Nowosądeckiej przenoszone na środek. Jeszcze będę się w szczegółach przyglądał, ale z tego, co mi się teraz rzuca w oczy, to ciasny i betonowy przystanek na Nowosądeckiej. To trza zmienić i zazielenić.
https://ztp.krakow.pl/rower/audyty/audy ... l-wielicka
https://ztp.krakow.pl/rower/audyty/audy ... l-wielicka
Re: Łącznik Wielicka/Nowosądecka
Poglądowo i w skrócie - wygląda jak kolejny projekt, którego autor niczym innym w życiu się nie poruszał niż samochodem. W szczególności jeśli spojrzeć na rozwiązania dotyczące drog rowerowych (prze-idiotyczny przebieg po północnej stronie Wielickiej w kierunku Kabla) czy przystanków tramwajowych i autobusowych. No ale czego się spodziewać, prawdopodobnie specjalista z Sieprawia o komunikacji miejskiej czy rowerze to tylko zasłyszał gdzieś...
Szkoda tylko, że krakowscy urzędnicy na takich projektach polegają :-/ I wiele się mentalnie nie różnią...
Dla mnie w ogóle koncepcja przenoszenia torowiska na Nowosądeckiej między jezdnie jest sama w sobie słaba i generuje więcej minusów niż korzyści. Dalej od osiedla, oddzielenie obecnego wygodnego dojścia jezdnia, kolizja w sygnalizacji z ruchem samochodowym Nowosądecka-Wielicka... Fatalne kontrałuki przy Na Kozłówce można inaczej wyeliminować.
Szkoda tylko, że krakowscy urzędnicy na takich projektach polegają :-/ I wiele się mentalnie nie różnią...
Dla mnie w ogóle koncepcja przenoszenia torowiska na Nowosądeckiej między jezdnie jest sama w sobie słaba i generuje więcej minusów niż korzyści. Dalej od osiedla, oddzielenie obecnego wygodnego dojścia jezdnia, kolizja w sygnalizacji z ruchem samochodowym Nowosądecka-Wielicka... Fatalne kontrałuki przy Na Kozłówce można inaczej wyeliminować.
Re: Łącznik Wielicka/Nowosądecka
Na serio chcą ten węzeł zasilać z podstacji przy Łagiewnickiej?
Re: Łącznik Wielicka/Nowosądecka
Więcej różnic niż obecnie. Skrzyżowanie do przebudowy:
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/skrzy ... 57860.html
Źródło:Przedstawiona w grudniu wersja zakładała, że wyjazd z ul. Siostrzanej na ul. Wielicką pozostanie bez zmian. W nowej wersji nie ma natomiast przejazdu przez tory. Przebudowana ma natomiast zostać ulica Władysława Rożena-Jaksy, która w inny sposób będzie łączyć przyległe nieruchomości i ulice.. Ma tam być wyznaczona strefa zamieszkania, wybudowane też zostaną miejsca parkingowe.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/skrzy ... 57860.html
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości