I gdyby nastąpił taki scenariusz to ten przetarg mógłby oznaczać przymiarki do wycofania pierwszych "Bombek NGT6". One wówczas już będą miały +/-35 lat
![Sarkazm ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
prawdopodobnie tylko i wyłącznie dlatego, żeby jeszcze dociągnęły do zakończenia dostaw z kolejnego przetargu (czyli jeszcze dobrych kilka lat muszą być na chodzie)
Zakończenie dostaw z tego przetargu przeciągnie się pewnie aż do 2028r - jakie nowe odcinki oprócz Meissnera do tego czasu powstaną? Może przy dobrych wiatrach KG - Azory - Cichy Kącik... Wycofanie 31 składów wysokopodłogowych + raczej nie więcej niż 15-20 dodatkowych brygad potrzebnych do obsługi nowych odcinków spowoduje, że gdzieś trzeba będzie upchać 40-45 dodatkowych, raczej długich nowych tramwajów... A nie da się w nieskończoność pchać wszystkiego do Podgórza i NH, bo zwyczajnie już praktycznie nie ma tam miejsca (możliwości rozbudowy ograniczone) a poza tym nawet jakby było, to zapchasz się przy wyjazdach/zjazdach do zajezdni.. A trzecia zajezdnia, choć w planach, to raczej przed 2030 nie powstanie... Dlatego uważam, że EU8N raczej pójdą do piachuBayer2003 pisze: ↑06 gru 2023, 14:11 Wycofanie wszystkich tramwajów wysokopodłogowych oznaczało będzie, że cały tabor został wymieniony i kolejny przetarg może nie zostać ogłoszony nawet przez kilkanaście lat. Jeżeli w tym czasie mają być otwierane nowe odcinki sieci, nieco starsze tramwaje trzeba będzie zachować i w ograniczonym zakresie utrzymać w ruchu chociażby tam, gdzie obecnie jeździ tabor wiedeński ("16", "21", "44", "49").
To jest w ogóle realne? Na przyszły rok MPK nic nie zamówiło, a autobusów Euro 5 na szybko licząc wychodzi około 120.Scania_9640 pisze: ↑06 gru 2023, 15:19 Dla mnie to nieporozumienie że chcą usunąć wszystkie pojazdy z Euro 5. Chyba nie pamiętają jak to było przy wycofaniu euro 4.
A czy EEV nie obowiązywała równolegle z Euro5? Z założenia EEV to norma dla pojazdów poruszających się na terenie miast czyli autobusów miejskich. Ale nie wnosiła ona znacznych zmian w stosunku do Euro5. W większości pojazdów Euro5 wystarczyło zmienić oprogramowanie sterownika silnika"mapę" i już pojazd spełniał EEV.
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... lsM0CnRLQsMPK Kraków ogłosiło właśnie długo zapowiadane przetargi na zakup nowych tramwajów(...)MPK planuje więc zakup maksymalnie 30 wozów jednokierunkowych o długości od 32 do 34 metrów, maksymalnie 30 wozów dwukierunkowych o tej samej długości oraz maksymalnie 30 tramwajów o długości od 42 do 45 metrów. W każdym z trzech postępowań przewoźnik planuje zawrzeć umowy ramowe i kupować poszczególne tramwaje w oparciu o umowy wykonawcze. Każda z umów ramowych zostanie zawarta tylko z jednym wykonawcą na okres czterech lat.
To by było na plus. Raz, że wyrzucamy z przetargu niechcianą opcję 26-metrową, dwa że właśnie ułatwiłoby przetarg i może obniżyło cenę za pojedynczy wóz.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości