Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
W temacie Grębałowa, to przeglądając oficjalną mapkę (https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... hematy-kmk), ZTP chwali się zniknięciem kolejnej "białej plamy" i rzeczywiście, choć odcinek niewielki, to na mapie będzie chociaż widniała niebieska linia trasy autobusu.
Z drugiej strony, analizując mapkę szerzej, zastanowiło mnie parę rzeczy w trasach tramwajowych:
- w przypadku ul. Kocmyrzowskiej linia jest wyszarzona, co oczywiste, ale zamiast remontu i znaków remontowych jak zazwyczaj jest adnotacja "budowa linii tramwajowej". Ktoś, kto dopiero co przyjechał do Krakowa, albo jakiś mkm np z Warszawy w trakcie przeglądania mapy może pomyśleć, że budujemy nową trasę
- trasa na Salwator oznaczona standardowo remontowo
- przeglądałem jeszcze budowane/projektowane trasy - i o ile pętla na Górce Narodowej czy linia na Mistrzejowice jest w budowie, zaś trasa na Azory/Galerię Bronowice rzeczywiście jest w fazie w miarę niedalekiej do realizacji (do 2030 roku powinna powstać), to na mapie zaznaczono też przedłużenie z Os. Piastów do przystanku SKA (gdzie temat dawno przymarł, chyba, że ktoś ma jakieś inne informacje).
- inną ciekawostką jest też fakt odnogi z Górki Narodowej - zobaczcie jak to zostało narysowane - drobna czerwona linia mniej więcej do ul. Reduta,a potem znika Ot, taka wizja rysownika trasy, która pewnie nie powstanie i do 2050.
- dziwi mnie jednocześnie, że są takie trasy jak powyższe (Piastów SKA, czy odnoga z Górki), zaś nie ma na mapie trasy na Rybitwy, która teoretycznie powinna być następna w kolejności po Azorach
Z drugiej strony, analizując mapkę szerzej, zastanowiło mnie parę rzeczy w trasach tramwajowych:
- w przypadku ul. Kocmyrzowskiej linia jest wyszarzona, co oczywiste, ale zamiast remontu i znaków remontowych jak zazwyczaj jest adnotacja "budowa linii tramwajowej". Ktoś, kto dopiero co przyjechał do Krakowa, albo jakiś mkm np z Warszawy w trakcie przeglądania mapy może pomyśleć, że budujemy nową trasę
- trasa na Salwator oznaczona standardowo remontowo
- przeglądałem jeszcze budowane/projektowane trasy - i o ile pętla na Górce Narodowej czy linia na Mistrzejowice jest w budowie, zaś trasa na Azory/Galerię Bronowice rzeczywiście jest w fazie w miarę niedalekiej do realizacji (do 2030 roku powinna powstać), to na mapie zaznaczono też przedłużenie z Os. Piastów do przystanku SKA (gdzie temat dawno przymarł, chyba, że ktoś ma jakieś inne informacje).
- inną ciekawostką jest też fakt odnogi z Górki Narodowej - zobaczcie jak to zostało narysowane - drobna czerwona linia mniej więcej do ul. Reduta,a potem znika Ot, taka wizja rysownika trasy, która pewnie nie powstanie i do 2050.
- dziwi mnie jednocześnie, że są takie trasy jak powyższe (Piastów SKA, czy odnoga z Górki), zaś nie ma na mapie trasy na Rybitwy, która teoretycznie powinna być następna w kolejności po Azorach
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Umarły to Rybitwy na tę chwilę, koszty takie że głowa mała podobno.
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Ta wersja podstawowa do węzła S7 też? Przecież droga 2x2 jest, rezerwa terenu pomiędzy jezdniami też jest, więc ze wszystkich krakowskich potencjalnych inwestycji wygląda na najprostszą (nie mówię o przedłużeniu na Złocień, tylko o pierwszej części).
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Tak też się wydaje na pierwszy rzut oka, ale okazuje się że jest problem z mediami i cała ulica by musiała być właściwie budowana od nowa. Aż nieprawdopodobne
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Też mam takie obawy. Dobrze, że linia powstaje jednak w tej formie może być tak, że będzie służyć dosłownie garstce pasażerów. Co do przejazdu Architektów koło SP129, z tego co mi mówiono taki był oryginalnie plan. Zastanawiam się czemu z tego zrezygnowano - może były obawy, że autobusy jadące w stronę Grębałowa nie dadzą rady się minąć z "701/742"?sudione pisze: 04 gru 2023, 23:19Z całym szacunkiem, ale linia nr 180 w obecnej formie to w dłuższej perspektywie przepalanie pieniędzy w piecu.
Być może chodzi o to, że o ile na Kościuszki prace polegają na odtworzeniu dawnego torowiska, to na Wzgórzach nowe tory nie będą biec śladem dawnej trasy. Przy "Wiaduktach" geometria jest zupełnie inna, i nawet dalej do Wzgórz nie pokrywa się z dawnym przebiegiem - nowe i stare torowisko zbiegają się dopiero w rejonie "Jarzębiny". Zasadniczo zatem jest to nowa trasa, nawet jeśli biegnąca niedaleko poprzedniej.festence pisze: 04 gru 2023, 23:29Z drugiej strony, analizując mapkę szerzej, zastanowiło mnie parę rzeczy w trasach tramwajowych:
- w przypadku ul. Kocmyrzowskiej linia jest wyszarzona, co oczywiste, ale zamiast remontu i znaków remontowych jak zazwyczaj jest adnotacja "budowa linii tramwajowej". Ktoś, kto dopiero co przyjechał do Krakowa, albo jakiś mkm np z Warszawy w trakcie przeglądania mapy może pomyśleć, że budujemy nową trasę
Tam też była zmiana koncepcji. Początkowo Miasto chciało zrobić najpierw wariant do obwodnicy, a dopiero potem odnogę do Złocienia. Acz kilka miesięcy temu naciskaliśmy z mieszkańcami by odwrócić priorytety i z tego co kojarzę, udało się. Koszty trochę wyższe za to potoki znacznie większe.
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Pojawił się rozkład "180":
https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL ... &linia=180
Zmieniono też komunikat - początkowo podawał częstotliwość 40-60 minut, teraz poprawiono na 30-60. Faktycznie, niektóre kursy będą w odstępach półgodzinnych. Ogólnie częstotliwość mocno nieregularna.
https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL ... &linia=180
Zmieniono też komunikat - początkowo podawał częstotliwość 40-60 minut, teraz poprawiono na 30-60. Faktycznie, niektóre kursy będą w odstępach półgodzinnych. Ogólnie częstotliwość mocno nieregularna.
-
- Ekspert
- Posty: 1169
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Wróżę świetlaną przyszłość tej linii
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Swoją drogą, "140" jeżdżące w ciągu dnia z f20 zostało ścięte wieczorami i kursuje tylko do ok. godz. 21. Tymczasem "180", linia z niższą f i która będzie obsługiwać obszar dużo mniej gęsty, będzie kursować do 22. Niech to ktoś wyjaśni
-
- Specjalista
- Posty: 201
- Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
- Lokalizacja: Ruczaj
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Moim zdaniem można by ściąć "180" w weekendy do f60, ale w zamian za to utrzymać jej kursowanie do co najmniej 21. Przecież chyba po to ta linia powstała - żeby mieszkańcy Grębałowa nie musieli chodzić w ciemnościach po wąskich, pozbawionych chodników (a zimą jeszcze dodatkowo pewnie nieodśnieżonych) uliczkach. Jeśli już uruchamiamy nową linię to w pełnym kształcie, a nie w formie ogryzka rzuconego tylko po to, żeby mieszkańcy przestali narzekać.
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Wtedy będzie potrzeba 2 kierowców. A tak będzie 1. Myślę, że to jest tym "ale". Ale pomysł sam w sobie nie jest najgorszy.Mr. Passenger pisze: 07 gru 2023, 10:41 Moim zdaniem można by ściąć "180" w weekendy do f60, ale w zamian za to utrzymać jej kursowanie do co najmniej 21. Przecież chyba po to ta linia powstała - żeby mieszkańcy Grębałowa nie musieli chodzić w ciemnościach po wąskich, pozbawionych chodników (a zimą jeszcze dodatkowo pewnie nieodśnieżonych) uliczkach. Jeśli już uruchamiamy nową linię to w pełnym kształcie, a nie w formie ogryzka rzuconego tylko po to, żeby mieszkańcy przestali narzekać
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Pomysł dobry, nie jestem pewny czy jednak MPK by się zgodziło. Kółko "180" zajmie ok. 20 minut (w szczycie 22), więc przy f60, na każde 20 minut jazdy przypadałoby 40 minut postoju. Przewoźnik raczej niechętnie zgadza się na takie rozpiski bo jest to nieopłacalne.Mr. Passenger pisze: 07 gru 2023, 10:41Moim zdaniem można by ściąć "180" w weekendy do f60, ale w zamian za to utrzymać jej kursowanie do co najmniej 21.
Swoją drogą, nie do końca w ogóle rozumiem częstotliwość "180". Przy takim czasie przejazdu, mogłaby bez problemu mieć f40 w dni powszednie przez cały dzień, może nawet f30/40. Czemu więc ten rozkład jest aż tak nieregularny, oscylując między f30 a f60? Koordynacja z lekcjami w szkole i/albo godzinami Mszy w kościele?
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Tak, było to poruszane na konsultacjach i konkluzja była taka (po głosowaniu, które przeprowadziłem wśród mieszkańców na w/w konsultacjach), że korzystać będą z tego autobusu osoby starsze oraz dzieci.Kaszmir pisze:Czemu więc ten rozkład jest aż tak nieregularny, oscylując między f30 a f60? Koordynacja z lekcjami w szkole i/albo godzinami Mszy w kościele?
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Coś drgnęło na budowie. Dwa/trzy dni temu zaczęli demontować torowisko na samym przystanku Elektromontaż (tym samym zniknęła przejazdówka). Dzisiaj z kolei zniknęły szyny na łuku przy zajezdni.
Przy okazji linia "742" nadaje się do natychmiastowej likwidacji. Nie przewozi właściwie nikogo.
Przy okazji linia "742" nadaje się do natychmiastowej likwidacji. Nie przewozi właściwie nikogo.
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Ta przejazdówka pod Elektromontażem to chyba od początku nie była wymieniana. Natomiast łuki kilka lat temu wymieniali. Może promień zmieniają. Dodam, że te prace wykonuje ZUE z utrzymania sieci, a od przystanku w kierunku Wańkowicza są wykonywane przez Tor-Krak w ramach przebudowy S7.
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Jeszcze co do "180", wart rozważenia jest pomysł który padł w komentarzach pod postem, by robiło wjazdy kieszeniowe pod Szpital Okulistyczny. Linia ma prawie tyle kursów co "422" więc wzmocnienie byłoby odczuwalne.
Mogłaby robić wjazdy nawet tylko w jedną stronę, np. jadąc do Na Stoku. Kółko wokół Grębałowa zajmie tylko parę minut więc i tak mogłoby to być dogodne połączenie.
Mogłaby robić wjazdy nawet tylko w jedną stronę, np. jadąc do Na Stoku. Kółko wokół Grębałowa zajmie tylko parę minut więc i tak mogłoby to być dogodne połączenie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Amazon [Bot] i 1 gość