brovar pisze: ↑11 gru 2023, 8:00
"5" - Wzg - Mistrzejowice - Meissnera - R. Mogilskie - Dworzec Tunel - KG - f~15
"9" - Mistrzejowice - Meissnera - R. Mogilskie - Zabłocie - BN - f~15
"10" - Os Piastów - R. Czyżyńskie - Mogilska - Dworzec G - Krakowska - Korona - Łagiewniki - Kurdwanów - f~15
"12" - Os Piastów - Mistrzejowice - Meissnera - Lubicz - Starowiślna - Kapelanka - Maki - f~7,5.
"14" - b/z
"15" - Pleszów - Skarpie - Mogilska - Dworzec G - Poczta G - PWŚ - CK - f~15
"16" - Piach
"21" - b/z
"44" - b/z
"49" - BN - Zabłocie - Mogilska - Czyżyny - Mistrzejowice - (szczytówka f~15)
W tym układzie widzę jednak kilka minusów:
a. Największy jest taki, że o ile dobrze rozumiem Wzgórza (i przy okazji Kocmyrzowska) w praktyce zostają bez wygodnego dojazdu do centrum? Mają bowiem takie opcje:
- "1" przez Al. Pokoju i jej liczne przystanki
- "4" łukiem przez Al. Solidarności
- "5" przekierowane przez Mistrzejowice (więc bardzo naokoło)
Czyli żadna linia nie jedzie najprostszą możliwą trasą, to jest jak obecne "5"?
b. Nie przemawia też do mnie taka mnogość linii f=15...
Rozważam dwie opcje z przyjęciem minimalizacji zmian wobec obecnej siatki. Przyjmuję także, że właściwe jest założenie, o którym pisze Kaszmir, że realne jest 40 kurs/h przez Mogilską.
Opcja A:
-
"52": przekierowane przez Meissnera
-
"9" i
"49": scalone w jedną linię "9" z f=7,5/15 przez Meissnera do Mistrzejowic
[ewentualnie też nawet dalej do scalenia z "16" w pełną linię na trasie BN - Kopiec Wandy z kursami wariantowymi w szczycie i weekendy do Mistrzejowic - jak linia "3"]
-
"15": nowa linia Os. Piastów - Mikołajczyka - R. Kocmyrzowskie - R. Czyżyńskie - Mogilska - Lubicz - Westerplatte i jak "24" do Kurdwanowa, jako szczytówka f=15/-
Opcja B: (ta nawet bardziej mi się podoba, ale jest zapewne droższa)
-
"52": przekierowane przez Meissnera
-
"9" i
"49": scalone w jedną linię "9" z f=7,5/15 przez Meissnera do Mistrzejowic
[ewentualnie też nawet dalej do scalenia z "16" w pełną linię na trasie BN - Kopiec Wandy z kursami wariantowymi w szczycie i weekendy do Mistrzejowic - jak linia "3"]
-
"5": wzmocnienie do f=7,5 w szczycie
-
"15": nowa linia Os. Piastów - Mikołajczyka - R. Kocmyrzowskie - R. Czyżyńskie - TAK Wieczysta z f=15 w DP
Opcja B podoba mi się o tyle, że z jednej strony zapewnia linię f=7,5/15 na kolejnym ciągu to jest Kocmyrzowskiej do Wzg. Krzesławickich, wzmacnia relację Mogilska - tunel i daje możliwość dalszego przedłużenia "5" w przyszłości w stronę Azorów. Dzięki linii "15" Piastów i Mikołajczyka mają natomiast nadal dojazd do Czyżyn, Politechniki, AWFu, Życzkowskiego itd. Linia ta jednocześnie nie 'zapycha' skrzyżowania Mogilska/Meissnera i obie odnogi mają tam po 20 kurs/h w szczycie:
- od Meissnera w postaci "52" (12 kursów/h) + "9" (8 kursów/h)
- od Czyżyn w postaci "4+44" (8 kursów/h) + "5" (8 kursów/h) + "10" (4 kursów/h)
Docelowo jednak widziałbym szerszą reorganizację (między innymi obejmującą też linie "2" czy "10").