"113" rzeczywiście obecnie kończy na pętli "EC Łęg" jakieś 3/400 metrów przed Galicyjską, jednak później nie miałoby za bardzo gdzie sensownie skończyć (pętla pod CH M1? R308D?) - w każdym przypadku linia nie zapewniłaby w zasadzie nigdzie dalej dojazdu, a jedynie byłaby podwózką i to niewiele dającą.Kaszmir pisze: ↑14 gru 2023, 15:54 Ze "174" mam mieszane uczucia. Z jednej strony to idealny kandydat, właściwie po trasie. A zapewniłby połączenie Galicyjskiej i centrum handlowego w obie strony - i z Podgórzem, i z Hutą. Z drugiej - właśnie to omijanie M1, gdzie masa ludzi łapie którykolwiek autobus w stronę Podgórza. Podobnie z rondem Dywizjonu 308 gdzie jednak, nawet mimo oddalenia przystanków, część osób może podobnie polować na "174/178/578".
Dwaj inni kandydaci, nad którymi się zastanawiam - tylko głośno myśląc
1) Wydłużenie "113"? Najprostsze bo nie wymaga modyfikacji istniejących odcinków trasy, a i linia mogłaby dojeżdżać potem do Nowohuckiej. Acz wg mnie mało efektywne, chyba niewiele osób by z tego korzystało.
2) A może... "178"? Zamiast Nowohucką, skierować równolegle przez Galicyjską? To wprawdzie wydłużanie tranzytu, jednak jest jeszcze "578". Hm.
Ten pomysł ze "178" jest naprawdę okej, wszakże w takim przypadku (bo zakładam, że po wyjeździe z Galicyjskiej wjechałaby z powrotem na Nowohucką jak "148" (nawet numerki pasują)) linia nie musiałaby pomijać żadnego przystanku (jedynie M1 Nowohucka w kierunku Podgórza), a obsłużyłaby dwa nowe na Galicyjskiej. Jako tranzyt pozostawić "578", a jako linię no nie jako krajoznawczą "178".