I gdyby nastąpił taki scenariusz to ten przetarg mógłby oznaczać przymiarki do wycofania pierwszych "Bombek NGT6". One wówczas już będą miały +/-35 lat
Dyskusja o planowanych przetargach
Re: Dyskusja o planowanych przetargach
prawdopodobnie tylko i wyłącznie dlatego, żeby jeszcze dociągnęły do zakończenia dostaw z kolejnego przetargu (czyli jeszcze dobrych kilka lat muszą być na chodzie)
Zakończenie dostaw z tego przetargu przeciągnie się pewnie aż do 2028r - jakie nowe odcinki oprócz Meissnera do tego czasu powstaną? Może przy dobrych wiatrach KG - Azory - Cichy Kącik... Wycofanie 31 składów wysokopodłogowych + raczej nie więcej niż 15-20 dodatkowych brygad potrzebnych do obsługi nowych odcinków spowoduje, że gdzieś trzeba będzie upchać 40-45 dodatkowych, raczej długich nowych tramwajów... A nie da się w nieskończoność pchać wszystkiego do Podgórza i NH, bo zwyczajnie już praktycznie nie ma tam miejsca (możliwości rozbudowy ograniczone) a poza tym nawet jakby było, to zapchasz się przy wyjazdach/zjazdach do zajezdni.. A trzecia zajezdnia, choć w planach, to raczej przed 2030 nie powstanie... Dlatego uważam, że EU8N raczej pójdą do piachuBayer2003 pisze: ↑06 gru 2023, 14:11 Wycofanie wszystkich tramwajów wysokopodłogowych oznaczało będzie, że cały tabor został wymieniony i kolejny przetarg może nie zostać ogłoszony nawet przez kilkanaście lat. Jeżeli w tym czasie mają być otwierane nowe odcinki sieci, nieco starsze tramwaje trzeba będzie zachować i w ograniczonym zakresie utrzymać w ruchu chociażby tam, gdzie obecnie jeździ tabor wiedeński ("16", "21", "44", "49").
-
- Ekspert
- Posty: 1824
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Dyskusja o planowanych przetargach
Dla mnie to nieporozumienie że chcą usunąć wszystkie pojazdy z Euro 5. Chyba nie pamiętają jak to było przy wycofaniu euro 4.
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1406
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Dyskusja o planowanych przetargach
To jest w ogóle realne? Na przyszły rok MPK nic nie zamówiło, a autobusów Euro 5 na szybko licząc wychodzi około 120.Scania_9640 pisze: ↑06 gru 2023, 15:19 Dla mnie to nieporozumienie że chcą usunąć wszystkie pojazdy z Euro 5. Chyba nie pamiętają jak to było przy wycofaniu euro 4.
Re: Dyskusja o planowanych przetargach
To nawet 135 autobusów. Solarisy z 2008 i z 2009 proszą się o wycofanie, ale te z lat 2011-2013 kierowcy sobie chwalą (przynajmniej na PP).
Re: Dyskusja o planowanych przetargach
EDIT - od 2011 obowiązała norma EEV, czyli to może być mniej autobusów niż początkowo się nam wydało.
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1406
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Dyskusja o planowanych przetargach
Z lat 2008-2010 wyszły mi 34 pojazdy, to jest do zrobienia biorąc pod uwagę ile wozów więcej będzie miał Mobilis, który pewnie przejmie część brygad.
Re: Dyskusja o planowanych przetargach
A czy EEV nie obowiązywała równolegle z Euro5? Z założenia EEV to norma dla pojazdów poruszających się na terenie miast czyli autobusów miejskich. Ale nie wnosiła ona znacznych zmian w stosunku do Euro5. W większości pojazdów Euro5 wystarczyło zmienić oprogramowanie sterownika silnika"mapę" i już pojazd spełniał EEV.
Re: Dyskusja o planowanych przetargach
Ale w "papierach" nadal miał/ma normę E5.
Re: Dyskusja o planowanych przetargach
Im większa ilość typów, tym przetarg trudniejszy do realizacji dla producentów. Cena też wtedy rośnie, bo jest to mniej opłacalne. Seryjna produkcja jest korzystna, jednostkowa droga. W komunikacie wymieniono już trzy typy;
1. Lajkonik jednokierunkowy ok. 30 metrów metrów
2. Lajkonik dwukierunkowy ok. 30 metrów
3. Krakowiak ok. 40 metrów
To sporo jak na jeden przetarg. Dokładanie do tego jeszcze typu 26 metrów jest niewskazane. Słowo "do" 90 sztuk oznacza że będą fazy. Co najmniej dwie czyli część zasadnicza i domówienie opcja. Możliwe, że tych faz będzie więcej np. 90 podzielone po 30 sztuk. Przetarg jest robiony nie tylko pod zastąpienie taboru ale też obsługi nowych tras na Mistrzejowice i do Azorów z Krowodrzy G. W Budżecie Miasta Krakowa na 2024 zaplanowano wydanie decyzji ZRID na Azory pewnie o rygorze natychmiastowej wykonalności. Zatem przetarg budowlany musi ruszyć w 2025 roku. Zatem niezbędny będzie tabor dwukierunkowy do obsługi linii "3" do Azorów od 2026-2027 roku co najmniej 30 metrowy.
1. Lajkonik jednokierunkowy ok. 30 metrów metrów
2. Lajkonik dwukierunkowy ok. 30 metrów
3. Krakowiak ok. 40 metrów
To sporo jak na jeden przetarg. Dokładanie do tego jeszcze typu 26 metrów jest niewskazane. Słowo "do" 90 sztuk oznacza że będą fazy. Co najmniej dwie czyli część zasadnicza i domówienie opcja. Możliwe, że tych faz będzie więcej np. 90 podzielone po 30 sztuk. Przetarg jest robiony nie tylko pod zastąpienie taboru ale też obsługi nowych tras na Mistrzejowice i do Azorów z Krowodrzy G. W Budżecie Miasta Krakowa na 2024 zaplanowano wydanie decyzji ZRID na Azory pewnie o rygorze natychmiastowej wykonalności. Zatem przetarg budowlany musi ruszyć w 2025 roku. Zatem niezbędny będzie tabor dwukierunkowy do obsługi linii "3" do Azorów od 2026-2027 roku co najmniej 30 metrowy.
Re: Dyskusja o planowanych przetargach
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... lsM0CnRLQsMPK Kraków ogłosiło właśnie długo zapowiadane przetargi na zakup nowych tramwajów(...)MPK planuje więc zakup maksymalnie 30 wozów jednokierunkowych o długości od 32 do 34 metrów, maksymalnie 30 wozów dwukierunkowych o tej samej długości oraz maksymalnie 30 tramwajów o długości od 42 do 45 metrów. W każdym z trzech postępowań przewoźnik planuje zawrzeć umowy ramowe i kupować poszczególne tramwaje w oparciu o umowy wykonawcze. Każda z umów ramowych zostanie zawarta tylko z jednym wykonawcą na okres czterech lat.
Re: Dyskusja o planowanych przetargach
Zapraszamy do dyskusji w odpowiednim temacie.
Część postów zostanie tam dzisiaj wydzielona: viewtopic.php?t=2096
Część postów zostanie tam dzisiaj wydzielona: viewtopic.php?t=2096
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości