Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

- Linie, trasy, rozkłady
Ydhflx
Specjalista
Posty: 307
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: Ydhflx » 12 gru 2023, 23:57

brovar pisze: 12 gru 2023, 22:47 Naturalnym kandydatem jest linia "x" z Piastów - D.H Wanda - R. Czyżyńskie - Mogilska - Dworzec Gł - Krakowska - Łagiewniki - szkoda, że nie chcecie to przyjąć do wiadomości.

Komunikacja ma być Dla mieszkańców, a pasażerowie gorszego sortu dojeżdżają do szkół na Bieńczyckiej, sklepu w Czyżynach, uczelni AWF i Politechniki, strefy na Życzkowskiego. Basenu AWF przy Stella Sawickiego oraz do punktu przesiadkowego na Rondzie Czyżyńskim.
Nie mówiąc, że są uczniowie którzy dojeżdżają do szkoły Salezjanów na Piastów linią "52".
Do tego przystanek Powstańców Wiadukty stał się punktem przesiadkowym dla pasażerów z wiosek na tramwaj.

Kończąc tą jałową dyskusję, to zacznijcie się liczyć z głosem tutejszych, tak jak się liczycie z mieszkańcami Mydlniki, Górki Narodowej, Klinów, Wzgórz, czy innych rejonów Krakowa.
Dlaczego "naturalnym" jest puścić tą linię dalej do Łagiewnik? Tak czy siak, odniosę się do Twojej ostatniej propozycji z tego wątku: wymieniasz zapewnienie wszystkich tych relacji z Os. Piastów, przez nową linię, w szczególności do Al. JPII i przyległych rejonów (AWF, Stella-Sawickiego, Życzkowskiego itd.). Jednakże, przekierowując linię 9, pozbawiasz dojazdu to tych rejonów Mistrzejowic. Widzę tu sporą ironię, zważywszy że przedstawiasz te relacje jako bardzo istotne, a o dyskusji mówisz że jest jałowa, a taka linia jest naturalna.

Dlatego przedstawię jednak swoją propozycję:

4+44, 5, 9, 10 - trasa i f jak obecnie

52 - przez Meissnera, f~7,5
49 - przez Meissnera, do Mistrzejowic, f~15
16 - centrum (Salwator? - ...) - Lubicz - Mogilska - Meissnera - Mistrzejowice - ... (jak obecnie) ... - Kopiec Wandy. f-7,5 na odcinku centrum-Mistrzejowice (chciałoby się do r. Hipokratesa), f-15 na odcinku pozostałym (czyli na obecnej trasie).
14 - do os. Piastów - o argumentach pisałem wcześniej - jednak zapewniłoby to Os. Piastów większość relacji, za których brak krytykowałeś pozostałe projekty - poza tymi relacjami, które odbierasz Mistrzejowicą. Zapewniłoby również lepsze możliwości przesiadki właśnie na al. JPII.

Zastanawiam się również, czy lepsze by nie było przekierowanie 9 do Os. Piastów, a 14 zostawić na Mistrzejowicach. Uważam jednak, że któraś z tych linii przekierowana być powinna, o ile nie zajdą inne, większe zmiany w siatce, jak utworzenie nowej linii Bieńczyce - Al. JPII - centrum.

Oczywiście to przy założeniu, że skrzyżowanie Mogilska - Meissnera da radę z 40 poc/h.

Nie łączy to rozwiązanie wprawdzie linii 9 i 49, co byłoby raczej pożądane, jednak zakłada tyle samo mocnych linii co każde sensowne rozwiązanie łączące te linie, więc nie odbierał bym tego jako minus samego w sobie (szególnie, że np. dla Bieżanowa osobne linie gwarantują łączne f~7,5 cały dzień).

Dalej, co do przystanku DH Wanda i jego dojazdu do centrum: cały czas mają 14, chociaż jadące do centrum 4 minuty dłużej niż 52 i przy gorszej częstotliwości (ale częstotliwości tej samej, co proponowana, hipotetyczna linia z f-15). Mają też 16, akurat z tego przystanku jadące aż ok. 10 minut dłużej, więc pewnie niezbyt atrakcyjne (z przystanków r. Hipokratesa i Dunikowskiego odpowiednio 6 i 4 min, więc nie tak źle), więc nie tak źle. Tu jednak zgodzę się z @Kaszmir: z tego przystanku są do centrum autobusy, które prawdopodobnie po zmianach będą jechać do centrum raczej częściej niż hipotetyczna linia z f-15 (chociaż stojąc w korkach). Owszem, jest to gorzej niż teraz, ale nie każdy przystanek może mieć tramwaj f~7,5 (czy nawet f~15) najszybszą trasą do centrum, bo się to nie pomieści na Mogilskiej.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5815
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: Kaszmir » 18 gru 2023, 16:58

brovar pisze: 12 gru 2023, 22:47Przez ostatni rok PKK usilnie lobbowało za powrotem linii "142" do Czyżyn, ale to mieszkańcy Piastów wywalczyli bez rozgłosu i waszego wsparcia powrót do Szpitala Żeromskiego linie "193", pomimo, że wśród Mków/ZTP padał argument linii "16", którą mieszkańcy z Piastów do szpitala mogą dojechać. :lol:
Trochę nie rozumiem Rafale czemu tak piszesz. Jako PKK walczymy o wiele rzeczy, niektóre głośniej, niektóre bardziej zakulisowo. Skrócenie "193" krytykowaliśmy w ZTP jeszcze w sierpniu 2022, dzień po tym jak dostaliśmy i opublikowaliśmy info o cięciach, jeszcze zanim je wprowadzono. Krytykowaliśmy właśnie ze względu na odcięcie os. Piastów od ważnych punktów w Hucie, czy pozbawienie rejonów za Lesiskiem dojazdu w stronę Szpitala Rydygiera i al. Solidarności (te ostatnie kwestie pozostają dalej nierozwiązane). Tak samo uważam skrócenie "163" za skandaliczne. Piastów miał autobus z f12/15/20, zostało f20/20/40. W weekendy to dwukrotnie mniej kursów i częstotliwość, która dla wielu nie jest akceptowalna.

Super, że ZTP się wycofał przynajmniej częściowo z tych cięć. Jeśli walczyliście o te zmiany to świetnie i gratulacje że się udało. Wiedz, że my Was w tych działaniach wspieraliśmy. A jeśli chcecie byśmy Was w czymś wsparli jeszcze bardziej, żaden problem, wystarczy dać nam znać :) W ostatnim czasie właściwie nie ma tygodnia by parę osób nie pisało z pomysłami/prośbami o wsparcie starań, i zawsze chętnie pomagamy.

Jeśli chodzi o układ tramwajowy po otwarciu Meissnera, to myślę że sprawa jest niełatwa. Z jednej strony wiele relacji, które trzeba by utrzymać. Z drugiej, wg mnie złe jest rozdzielanie mocnych linii f7,5 na pary słabszych f15. Miasto powinno iść w drugą stronę, czyli właśnie tworzyć coraz więcej mocnych połączeń bo one się sprawdzają. Wreszcie, ograniczeniem są też pojemności ciągów i pętli - np. Mogilskiej (jak wspominałem, przyjmuję 40 poc./h za niezbędne minimum ze względu na potoki, a z drugiej strony za maksimum tego co można pomieścić) czy pętli na Piastów (tu chyba więcej niż jedna dodatkowa linia f15 się nie zmieści). Pogodzenie tych wszystkich czynników będzie wg mnie trudne, o wiele trudniejsze niż ułożenie tras gdy otwierano Papierni Prądnickich. Acz próbować trzeba.

pablo
Specjalista
Posty: 420
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: pablo » 22 gru 2023, 8:44

W przypadku nowej siatki tramwajowej idealne byłoby jak najmniejsze ingerowanie w to co jest. Ja osobiście uważam, że cały ciąg od Wieczystej przez Rondo Czyżyńskie, Kocmyrzowskie i Hipokratesa nie powinien być pozbawiany najważniejszej linii jaką jest 52. Powinna zostać z niezmienioną trasą. Na ciąg przez Młyńską i Dobrego Pasterza skierowałbym 9+49 (jako jedna linia f7,5) z końcówką na Osiedlu Piastów. W ten sposób Czyżyny i Bieńczyce tracą tylko linię 9 (obecnie f15). Druga linia na nowym ciąg to linia 2, również f7,5, na trasie od Salwatora do Lubicz jak obecnie, a następnie zamiast na Rakowice, to przez Mogilskie, Młyńskie, Dobrego Pasterza do Mistrzejowic. Trasa krótka i mocna. Rakowice obsługiwane przez 17 (zamiast Dworzec Towarowy). Niestety coś musi wypaść z Mogilskiej i wybór niestety pada na 44, która otrzymać mogłaby trasę od Kopca Wandy do Wieczystej jak obecnie następnie Rondo Młyńskie, Dobrego Pasterza, Mistrzejowice (Czyżyny otrzymują połączenie z Olszą i Prądnikiem Czerwonym). Podsumowując:
2 - Salwator - Bagatela - Lubicz - Mogilska - Młyńska - Dobrego Pasterza - Mistrzejowice (f7,5)
9 - Nowy Bieżanów - Estakada - Rondo Grzegórzeckie - Mogilska - Młyńska - Dobrego Pasterza - Osiedle Piastów (f7,5) /linia wchłania obecne 49/
17 - Czerwone Maki -/obecna trasa/ - Rondo Mogilskie - Cmentarz Rakowicki (f15)
44 - Kopiec Wandy -/obecna trasa/ - Wieczysta - Młyńska - Dobrego Pasterza - Mistrzejowice (f15) /rozkład w dz. p. pełnodniowy, sobota i niedziela f20 w wybranych godzinach/
19 - /ze względu na Tunel przy Dworcu oraz usunięcie stamtąd 17 może być konieczne f15 w dz. p. pełnodniowe, sobota i niedziela f20 w wybranych godzinach/
14, 16, 21, 52 - proponuję pozostawić bez zmian
49 - likwidacja /a właściwie wchłonięcie przez 9/
Układ ma pewne wady, ale ma też zalety - nie tworzy się kolejnych linii f15, których nijak się nie da skoordynować. I pojawiają się dwie mocne linie f7,5, kosztem trzech linii f15.

fysztof
Ekspert
Posty: 713
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: fysztof » 22 gru 2023, 9:33

Układ jak wspomniałeś ma zalety i ma wady. Być może to dobra droga, by jedna mocna linia pozostała na obecnej trasie. Niemniej, w tej sytuacji chyba lepiej, by to "9" z pełnym f=7,5 była bez zmian, a "52" pojechało przez Meissnera. Dzięki temu kolokwialnie mówiąc Piastów 'wyrobi'.
Po drugie, wydaje się, że "2" z f=7,5 na Salwatorze to za dużo jeśli założymy, że wraca tam też "6" po remoncie. Tutaj byłbym za tym, by w tej sytuacji to "6" pojechało do Rakowickiego, a "17" pozostało jak jest, bo w tunelu jest bardziej potrzebna.
No i wreszcie trzeba przemyśleć "44". W powyższej propozycji nie ma racji bytu... Linia do niczego.

pablo
Specjalista
Posty: 420
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: pablo » 22 gru 2023, 10:03

Nie wiedziałem, że 6 ma wracać na Salwator. Dlatego propozycja dwóch linii f7,5 na Salwatorze (1 i 2, nic poza tym). 44 w mojej propozycji i tak jest linią z większym potencjałem niż chociażby obecne 16. Ale masz rację - pisząc o wadach (i nie wymieniając ich w swoim poście), miałem na myśli proponowaną trasę 44. Wolałbym obecnej trasy nie ruszać, ale na Mogilskiej wszystko się nie pomieści. Dalej będę optował za tym co zaproponowałem (z uwagą, że 6 po remoncie Salwatora zostaje na Cichym Kąciku oraz drugą uwagą, że nastąpią wzmocnienia na 19 z uwagi na Tunel). Moja propozycja likwiduje trzy linie szczytowe (49 jest wchłonięte przez 9, 44 oraz 19 otrzymuje f15 całodniowo). Ponadto przybywają dwie linie f7,5 /w miejsce linii f15/ (9 na skutek połączenia z 49; 2 wzmocniona ze względu na przedłużenie trasy). Zmiana trasy 44 wynika głównie z tego, że jest to linia szczytowa i zabranie jej (skoro coś "trzeba" zabrać z Mogilskiej) jest najmniej problematyczne i ma relatywnie mały negatywny wpływ dla pasażerów. Zastanawiałem się jeszcze nad przedłużeniem 16 od Mistrzejowic przez Dobrego Pasterza - Młyńską do Wieczystej, ale to chyba byłby przerost formy nad treścią, zwłaszcza, że zaistniała konieczność przekierowania 44. Moja propozycja wzmacnia f na istniejących liniach, nie zakłada tworzenia kolejnych "potworków" ze szczytowym f15, a sumarycznie patrząc na ilość linii to jedna linia "ubywa" (49 połączone z 9). Uważam, że to niezgorsza alternatywa dla propozycji zakładających konieczność utworzenia jednej/kilku linii f15, aby zasypać "dziurę" po przekierowaniu 52 na nową trasę. Ponadto - na Salwatorze 1 ma swój tor, 2 ma swój tor. Na Osiedlu Piastów 52 ma swój tor, 21 dzieli tor z 2, bo 2 na Salwatorze ma swój tor. Jednak martwię się o pojemność pętli Osiedle Piastów, bo nie tylko Ty o tym pisałeś. Dwa tory naprawdę nie pomieszczą dwóch linii f7,5 i jednej linii f15? Trudno w to uwierzyć.

pablo
Specjalista
Posty: 420
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: pablo » 22 gru 2023, 10:46

Jeszcze w kwestii sprostowania, bo nie mogę już edytować swojego posta. Ze względu na ewentualne problemy z pomieszczeniem tramwajów na Osiedlu Piastów, dwoma liniami f7,5 kończącymi tam mogłyby być 52 i 2, natomiast, 9 z f7,5 kończyłoby na pętli Mistrzejowice. Jest to więc drobna korekta względem bazowej wersji, bo docelowo 2 powinna mieć mniejszy tabor niż 9, więc łatwiej taką linię 2 zmieścić na Piastów niż 9. Nie zdążyłem tego umieścić w poprzednim poście. Choć przyznam, że wersja pierwsza wg mnie jest lepsza i jeśli pętla Osiedle Piastów pomieści dwie linie f7,5 z dużym taborem (52 i 9) oraz 21 z f15, to 2 kończy na Mistrzejowicach tak jak na początku pisałem.

judash
Ekspert
Posty: 612
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: judash » 22 gru 2023, 11:08

"6" ma zostać na Cichym Kąciku na stałe. Podobno połączenie się sprawdziło - głównie chodzi o zachowanie dojazdu CK - PL.WW

pablo
Specjalista
Posty: 420
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: pablo » 22 gru 2023, 11:17

I bardzo dobrze, ze zostaje. Wtedy moja propozycja dwóch linii f7,5 na Salwatorze nie koliduje i nie ma tamże nadpodaży. Gdyby jeszcze udało się uzyskać informację, czy Osiedle Piastów pomieści dwie linie f7,5 w dużym, taborze (52 i 9) plus 21 z f15, to mógłbym powrócić do wyjściowej propozycji:
2 - Salwator - Bagatela - Lubicz - Mogilska - Młyńska - Dobrego Pasterza - Mistrzejowice (f7,5)
9 - Nowy Bieżanów - Estakada - Rondo Grzegórzeckie - Mogilska - Młyńska - Dobrego Pasterza - Osiedle Piastów (f7,5) /linia wchłania obecne 49/
17 - Czerwone Maki -/obecna trasa/ - Rondo Mogilskie - Cmentarz Rakowicki (f15)
44 - Kopiec Wandy -/obecna trasa/ - Wieczysta - Młyńska - Dobrego Pasterza - Mistrzejowice (f15) /rozkład w dz. p. pełnodniowy, sobota i niedziela f20 w wybranych godzinach/ (lepszy rozkład rekompensatą za wycofanie linii z centrum miasta)
19 - /ze względu na Tunel przy Dworcu oraz usunięcie stamtąd 17 konieczne f15 w dz. p. pełnodniowe, sobota i niedziela f20 w wybranych godzinach/
14, 16, 21, 52 - proponuję pozostawić bez zmian
49 - likwidacja /a właściwie wchłonięcie przez 9/
Propozycja w znacznym stopniu ingeruje tylko w trasy obecnej 9 oraz 44 (w obu przypadkach zakłada jednak częstszy rozkład) oraz w niewielkim stopniu w trasę 2 i 17 (2 otrzymuje jednak więcej kursów, a za przekierowanie 17 wzmocnienia otrzymuje linia 19). Usunięcie/wchłonięcie przez 9/ linii 49, która jest teraz właściwie połowicznym wariantem 9, nie powoduje strat dla pasażerów.

krawiec
Specjalista
Posty: 329
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: krawiec » 22 gru 2023, 12:43

A co ze 128, 132, 139, 1(4)82?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5815
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: Kaszmir » 22 gru 2023, 13:08

Ja się zgadzam z fysztof, też mam obawy że linie jadące przez Meissnera czy Czyżyny, niedocierające do centrum, będą słabo zapełnione. Takie właśnie było "74" które kursowało w czasie ostatniego zamknięcia przejazdu do ronda Mogilskiego. Szkoda pockm.

Nie wyobrażam sobie osłabiania roli "44". Bazowa "4" pęka w szwach, samemu zdarzyło mi się kilkukrotnie jechać w ścisku popołudniu od ronda Mogilskiego w stronę Bronowic. Tu potrzeba większego wzmocnienia trasy "4" (zwłaszcza że z Czyżyn miałyby zniknąć jeszcze inne kursy - czy to "9", czy inne), a nie osłabiania przez zabieranie "44" z centrum, bo inaczej ludzie nie pomieszczą się do "4".

Podobnie z zabieraniem "17" z tunelu. Obecnie "17+19" są tam skoordynowane, dając połączenie f7,5 ze wspólnych przystanków w stronę Podgórza. Jest ono popularne, do tego trochę odciąża "50" która też pęka w szwach.

Wreszcie, wg mnie 16 poc./h przez Meissnera do centrum to mało. Ta trasa zbierze potoki z Piastów, Mistrzejowic, Dobrego Pasterza, Prądnika Czerwonego, Olszy II, Meissnera - to kilka bardzo dużych sypialni. A do tego jeszcze przesiadkowicze. Nawet na Górkę Narodową pojechało 20 kursów/h.

pablo
Specjalista
Posty: 420
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: pablo » 22 gru 2023, 14:19

Kaszmir pisze: 22 gru 2023, 13:08 Nie wyobrażam sobie osłabiania roli "44". Bazowa "4" pęka w szwach, samemu zdarzyło mi się kilkukrotnie jechać w ścisku popołudniu od ronda Mogilskiego w stronę Bronowic. Tu potrzeba większego wzmocnienia trasy "4" (zwłaszcza że z Czyżyn miałyby zniknąć jeszcze inne kursy - czy to "9", czy inne), a nie osłabiania przez zabieranie "44" z centrum, bo inaczej ludzie nie pomieszczą się do "4".
Rozumiem argumenty z 44, ale co innego niby można zabrać z Mogilskiej? Nie rozumiem natomiast co ma do tego tłok w 4 między R.M a Bronowicami? Przecież 44 do Bronowic nie jeździ. Zabranie z Czyżyn 9, która jeździ co 15 minut, jest mniejszym ciosem dla pasażerów niż zabranie stamtąd 52, które jeździ co 7,5 minut.
Kaszmir pisze: 22 gru 2023, 13:08 Podobnie z zabieraniem "17" z tunelu. Obecnie "17+19" są tam skoordynowane, dając połączenie f7,5 ze wspólnych przystanków w stronę Podgórza. Jest ono popularne, do tego trochę odciąża "50" która też pęka w szwach.
Wzmocnione 19 do całodniowego f15 i utworzenie f20 w soboty i święta powinno załatwić problem. W sumie w Tunelu ubyłyby jedynie kursy w szczycie - 19 w pełni zastąpiłoby 17.
Kaszmir pisze: 22 gru 2023, 13:08 Wreszcie, wg mnie 16 poc./h przez Meissnera do centrum to mało. Ta trasa zbierze potoki z Piastów, Mistrzejowic, Dobrego Pasterza, Prądnika Czerwonego, Olszy II, Meissnera - to kilka bardzo dużych sypialni. A do tego jeszcze przesiadkowicze. Nawet na Górkę Narodową pojechało 20 kursów/h.
Skoro na Mogilskiej nie można przekroczyć 36/h, to niby ile kursów na godzinę miałoby skręcać w stronę Młyńskiej? Na pewno więcej powinno jechać w stronę Czyżyńskiego. W mojej propozycji przez Młyńskie jest 16/h, przez Czyżyńskie 20/h. Jeżeli można mieć na Mogilskiej 40/h, to oczywiście ciąg przez Młyńskie można wzmocnić. I tu znowu pada na 44, bo ta linia ma najmniejsze znaczenie ze względu na okrojone godziny kursowania. Wtedy mogłoby być: 44 Kopiec Wandy - Plac Centralny - Kocmyrzowskie - R. Hipokratesa - Dobrego Pasterza - Młyńska - R. Mogilskie - Basztowa - Dworzec Towarowy. Pod warunkiem, że Mogilska tyle przyjmie tramwajów. Ale osobiście nie jestem zwolennikiem takiej pokręconej trasy. Mam nadzieję ponadto, że zdecydowana większość autobusów pozostanie nieruszona.
Ostatnio zmieniony 22 gru 2023, 14:44 przez pablo, łącznie zmieniany 1 raz.

pablo
Specjalista
Posty: 420
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: pablo » 22 gru 2023, 14:31

krawiec pisze: 22 gru 2023, 12:43 A co ze 128, 132, 139, 1(4)82?
Na tym etapie to o autobusach nie myślałem. Tramwaj ma być wartością dodaną w tamtym rejonie, a nie żeby miał na "siłę" zastępować autobus. Linie 139, 182, 132 czas zostawić w świętym spokoju i przestać przy nich kombinować. 139 już i tak pocięto wcześniej. 482 może nie przetrwać, ale 128 mogłoby zmienić północną część trasy i docierać w okolice Mistrzejowic/Piastów, żeby zrekompensować ewentualną kasację 482. Choć osobiście uważam, że nawet 482 powinno pozostać.

brovar
Specjalista
Posty: 474
Rejestracja: 05 sie 2020, 10:05

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: brovar » 22 gru 2023, 15:09

pablo pisze: 22 gru 2023, 11:17 Gdyby jeszcze udało się uzyskać informację, czy Osiedle Piastów pomieści dwie linie f7,5 w dużym, taborze (52 i 9) plus 21 z f15, to mógłbym powrócić do wyjściowej propozycji:
Bardzo dobra oferta dla osiedla Piastów. Pozwól, że Ci objaśnię problem pojemności samej pętli.
Często na Osiedlu Piastów na I torze znajdują się cztery brygady "52", ostatnia z nich blokuję zwrotnicę na II tor, gdzie bywa, że jest całkowicie pusty lub znajduje się na niej jedna brygada "21".
Gdyby zrobić porządek z czwartą brygadą "52", to na samym II torze z powodzeniem zmieszczą się dwie "21" 26m i dwie "9" 32m.
05.04.2024 awarii doznały #RZ213, #RZ226, #RZ237, #RZ264 i #RZ273. :!:

suchy
Ekspert
Posty: 775
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: suchy » 22 gru 2023, 15:21

brovar pisze: 22 gru 2023, 15:09 Bardzo dobra oferta dla osiedla Piastów. Pozwól, że Ci objaśnię problem pojemności samej pętli.
Często na Osiedlu Piastów na I torze znajdują się cztery brygady "52", ostatnia z nich blokuję zwrotnicę na II tor, gdzie bywa, że jest całkowicie pusty lub znajduje się na niej jedna brygada "21".
Gdyby zrobić porządek z czwartą brygadą "52", to na samym II torze z powodzeniem zmieszczą się dwie "21" 26m i dwie "9" 32m.
Ale niestety nic z tą brygadą nie zrobisz - bo na Makach 52 ma ledwo 9-10 minut przerwy, a wydłużyć jej nie możesz, bo inaczej zablokujesz wjazd na pętlę.

W normalnym układzie masz 18+52 na dużym torze - i załóżmy 52 stoi na przystanku początkowym, 18tka w łuku, a na peronie końcowym kolejne 52 (jest jeszcze szansa, żeby 52 ruszyło kawałek do przodu - do wyjazdu autobusowego - wtedy z tyłu zmieści się kolejna 18tka, ale w zamian "du*a" 52 blokuje całe przejście dla pieszych).

Gdyby chcieć wydłużyć przerwę na Makach, to wynosiłaby ona 16-17 minut - przez co kolejne 52, które przyjedzie, musiałoby stać 2-3 minuty na peronie technicznym (przed zwrotnicą), aż wszyscy przed nim podciągną wagony do przodu. W tym czasie na pewno z tyłu pojawi się 11 lub 17, które nie będą miały żadnej możliwości - ani wjechać na pętlę, ani nawet wysadzić pasażerów na technicznym.

brovar
Specjalista
Posty: 474
Rejestracja: 05 sie 2020, 10:05

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: brovar » 22 gru 2023, 15:52

suchy pisze: 22 gru 2023, 15:21 Ale niestety nic z tą brygadą nie zrobisz - bo na Makach 52 ma ledwo 9-10 minut przerwy, a wydłużyć jej nie możesz, bo inaczej zablokujesz wjazd na pętlę.
Za to w międzyszczycie na Piastów jest 24/25 minuty przerwy, gdyż ostatnio skrócili czas między Rondem Hipokratesa -> Dunikowskiego do 1 minuty.
Pytanie czy musi być przez cały dzień 19 brygad na "52"?
05.04.2024 awarii doznały #RZ213, #RZ226, #RZ237, #RZ264 i #RZ273. :!:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 19 gości