Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
-
- Znawca
- Posty: 106
- Rejestracja: 17 lut 2020, 20:16
- Lokalizacja: Kraków/Kalwaria Z.
Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
"12" na Rakowicach miałoby też zaletę w postaci utrzymania połączenia tamtych rejonów z okolicami Hali Targowej, Dietla/Starowiślnej. Pozwoliłoby na zastąpienie "184" na nieco dłuższym odcinku niż ma to miejsce obecnie.
Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
Pomysł interesujący tylko czy te wszystkie autobusy pomieściłyby się na pętli Cracovia Stadion skoro tylko usunięte zostałoby "502"?
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
Słuszny punkt. Zawsze można by zrobić jeszcze porządek ze "189" bo obecna końcówka przy Cracovii też jakoś mu bardzo nie leży. Nie miałbym nic przeciwko skierowaniu go na Miasteczko Studenckie, np. do Cichego Kącika
Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
Nie oceniałbym zbyt pochopnie tej linii zwłaszcza, że powstała w czerwcu. Wrócą uczniowie, studenci to wtedy oceni się jej przydatność na trasie do Cracovii. Dajmy jej czas do końca roku
Odnośnie pozostałych elementów Twojego pomysłu: żeby utrzymać relację Teatr Bagatela - Rakowicka pasowałoby linie "124"/"424" przekierować przez Rakowicką (rezygnując z przystanku Rondo Mogilskie), co już wzbudziłoby protesty.
Dalej, jak pamiętamy Radni ze Zwierzyńca walczyli o niską podłogę na "6". Tutaj też nie przeszłaby ta koncepcja zastępowania autobusu tramwajem (o czym wspomniałeś), trzeba by było skierować jakąś linię tramwajową na Salwator, żeby zachować połączenie z Bagatelą i Teatrem Słowackiego, pytanie tylko którą?
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
Ja mam pytanie odnośnie tej Waszej dyskusji. Dlaczego trzeba likwidować linie: "12", "44", "49" aby móc osiągnąć częstotliwość 7,5 / 15 minut? Nie bardzo rozumiem. Przecież przed pandemią zarówno "44" jak i "49" kursowały co 15 minut. Wasze likwidowanie spowoduje tylko problemy na "4" i "9" które co 15 minut sobie nie poradzą. Chyba nie po to zostały te linie wspomagające utworzone? Jak dla mnie mają swoją misję do wykonania i sprawdzają się w tym doskonale.
-
- Pomiarowiec
- Posty: 286
- Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08
Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
Tylko taka kwestia, że wcześniej przy 7,5/15 nie kursowały równocześnie 44, 49. Teraz jak to widzisz?kucyk pisze: ↑31 sie 2020, 9:26 Ja mam pytanie odnośnie tej Waszej dyskusji. Dlaczego trzeba likwidować linie: "12", "44", "49" aby móc osiągnąć częstotliwość 7,5 / 15 minut? Nie bardzo rozumiem. Przecież przed pandemią zarówno "44" jak i "49" kursowały co 15 minut. Wasze likwidowanie spowoduje tylko problemy na "4" i "9" które co 15 minut sobie nie poradzą. Chyba nie po to zostały te linie wspomagające utworzone? Jak dla mnie mają swoją misję do wykonania i sprawdzają się w tym doskonale.
Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
"192" na starej, dłuższej trasie jeździło słabo zapełnione, to i "189" na krótszej będzie.
Połączenie to zapewni właśnie "502".
Za to będzie dodatkowe połączenie od Salwatora do ronda Mogilskiego - pasażerowie busów mogą się przecież tam na nie przesiąść.
W sumie... byłby to odpowiednik obecnego przystanku "Brodowicza" ("125", "152", "182" "189") gdzie faktycznie wysiada dużo osób idących potem w kierunku UE.kot_feliks pisze: ↑30 sie 2020, 22:35Natomiast jeśli chodzi o np. obsługę UEK, to tutaj o wiele więcej dałoby np. utworzenie dodatkowego przystanku dla 124/424/184 na Beliny Prażmowskiego, przed skrzyżowaniem z Brodowicza, żeby nie łazić na wylot w Lubicz z r. Mogilskiego....
Dokładnie. Przecież ZTP nie tworzyłby "44" po to, by miesiąc później je likwidować. Podobnie z "12".
-
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
Posty o relacji Bagatela-UEk-Rakowice wydzielone do: viewtopic.php?f=4&t=535
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1405
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
Według informacji z FB "Razem w ruchu" drzwi w pojazdach znów będą otwierane automatycznie.
Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
Myślę, że ufok z "52", w którym dwanaście drzwi otwiera/zamyka się jednocześnie może być w takiej sytuacji ciekawym doznaniem słuchowym .pasazer_mobilisu pisze: ↑01 wrz 2020, 17:46 Według informacji z FB "Razem w ruchu" drzwi w pojazdach znów będą otwierane automatycznie.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
Krótsza trasa to potencjalnie mniej opóźnień, co może przyciągnąć nowych pasażerów A jeśli nadal będzie niska frekwencja na Cracovii to popieram skierowanie tej linii na Czarnowiejską (swoją drogą, byłby fajny tercet numerkowy w stronę Huty: "139", "159", "189" )
Na czas remontu torowiska rozwiązanie idealne, tylko boję się, że jego wdrożenie na stałe wywołałoby lawinę protestów i niezadowolenia
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
Kraków zmierzał ku strefie żółtej (niezależnie od tego, że wprowadzono zasady tej strefy w całej Polsce). Są głosy, że możliwa jest nawet strefa czerwona. Czy macie pomysły, co zrobi ZTP w tej sytuacji, wobec mniejszych dopuszczalnych liczb pasażerów (w czerwonej: 50% miejsc siedzących albo 30% wszystkich miejsc siedzących i stojących)? Tramwaje wyrabiają już 105% normy, autobusy w szczycie też są na wysokich obrotach (pocięto głównie międzyszczyt i weekend). Więcej kursów chyba nie wchodzi w grę. A może więcej brygad rezerwowych, które jak dotychczas będą wysyłane doraźnie tam, gdzie jest tłok?
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1405
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
Myślę że nic nie zrobią bo od początku te limity były fikcją. Nie mam szacunku do osób wykłócających się że nie zakryją ust i nosa bo to ogranicza ich wolność itd. ale już nadmiarowi pasażerowie w KM najczęściej nie są nimi z wyboru tylko potrzebują dostać się do pracy by zarobić na przysłowiowy chleb.
Jeśli sprawdzą się pogłoski o zamknięciu szkół to część pasażerów z KMK zniknie, a wtedy ZTP będzie miało inny problem.
Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
A są takie pogłoski? Byłbym za, jest stała tendencja wzrostowa odkąd otworzyli szkoły, tj. od początku września. Choć dla rodziców to pewnie będzie ciężka sytuacja.pasazer_mobilisu pisze: ↑09 paź 2020, 13:48Jeśli sprawdzą się pogłoski o zamknięciu szkół to część pasażerów z KMK zniknie, a wtedy ZTP będzie miało inny problem.
Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
Ciekawi mnie tylko skąd wówczas wezmą te tramwajowe brygady rezerwowe? Bo coś mi się wydaje, że w szczytach komunikacyjnych liczbę sprawnych tramwajów w zajezdni można na palcach policzyć, a dostawy nowych Stadlerów idą "trochę" powoli.Kaszmir pisze: ↑09 paź 2020, 12:13 Kraków zmierzał ku strefie żółtej (niezależnie od tego, że wprowadzono zasady tej strefy w całej Polsce). Są głosy, że możliwa jest nawet strefa czerwona. Czy macie pomysły, co zrobi ZTP w tej sytuacji, wobec mniejszych dopuszczalnych liczb pasażerów (w czerwonej: 50% miejsc siedzących albo 30% wszystkich miejsc siedzących i stojących)? Tramwaje wyrabiają już 105% normy, autobusy w szczycie też są na wysokich obrotach (pocięto głównie międzyszczyt i weekend). Więcej kursów chyba nie wchodzi w grę. A może więcej brygad rezerwowych, które jak dotychczas będą wysyłane doraźnie tam, gdzie jest tłok?
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 12 gości