Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

- Linie, trasy, rozkłady
Wojciech
Znawca
Posty: 127
Rejestracja: 18 lut 2020, 21:43

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Wojciech » 01 gru 2023, 22:16

Na kiedy planowane jest otwarcie pętli tramwajowej dla pasażerów?

Stahu12
Pasażer
Posty: 7
Rejestracja: 27 lis 2023, 20:13

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Stahu12 » 01 sty 2024, 20:28

Czy po otwarciu pętli na Górkę Narodową w przypadku linii 537 nie planuje się zrobienia jej znowu jako 115? Patrząc od dłuższego czasu na 537 od kiedy dali na nią 12 metrowe autobusy zapełnienie jest słabe. Nie lepiej zmienić ją z powrotem na normalną linię czyli 115? Wspomogłoby to ciut 503 która została okrojona z kursów po utworzeniu 513, a z moich obserwacji część osób podróżujących 503 z Górki przesiada się na linie do dworca. Dodatkowo 115 stanowiłaby fajną i dużo bliższą alternatywę do dworca niż linie 105, 129 czy 132 które utykają cały czas na Warszawskiej. W godzinach szczytu dość problematyczny jest też odcinek od Rakowickiego do Politechniki, który mimo buspasa lubi się przyblokować na parę minut przy wjeździe na most nad torami. Co myślicie nad tym pomysłem? Dawniej jak na 115 jeździły 12 metrowe autobusy było to fajne połączenie, potem ze względu na danie 9 metrowych autobusów zrobiono 537. To skoro jeżdżą teraz 12 metrowe to nie można z powrotem utworzyć 115? Powiedzmy zostaje 537 i jeździ na 12 metrach to chociaż dodajmy przystanki takie jak Uniwersytet Rolniczy czy Biskupa Prandoty.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1817
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Scania_9640 » 01 sty 2024, 21:52

Stahu12 pisze: 01 sty 2024, 20:28 Czy po otwarciu pętli na Górkę Narodową w przypadku linii 537 nie planuje się zrobienia jej znowu jako 115? Patrząc od dłuższego czasu na 537 od kiedy dali na nią 12 metrowe autobusy zapełnienie jest słabe. Nie lepiej zmienić ją z powrotem na normalną linię czyli 115? Wspomogłoby to ciut 503 która została okrojona z kursów po utworzeniu 513, a z moich obserwacji część osób podróżujących 503 z Górki przesiada się na linie do dworca. Dodatkowo 115 stanowiłaby fajną i dużo bliższą alternatywę do dworca niż linie 105, 129 czy 132 które utykają cały czas na Warszawskiej. W godzinach szczytu dość problematyczny jest też odcinek od Rakowickiego do Politechniki, który mimo buspasa lubi się przyblokować na parę minut przy wjeździe na most nad torami. Co myślicie nad tym pomysłem? Dawniej jak na 115 jeździły 12 metrowe autobusy było to fajne połączenie, potem ze względu na danie 9 metrowych autobusów zrobiono 537. To skoro jeżdżą teraz 12 metrowe to nie można z powrotem utworzyć 115? Powiedzmy zostaje 537 i jeździ na 12 metrach to chociaż dodajmy przystanki takie jak Uniwersytet Rolniczy czy Biskupa Prandoty.
Yy kiedy Ty widziałeś słabe napełnienie na 537? Regularnie widzę tę linię i napełnienia są bardzo dobre, ludzie wreszcie nie muszą się gnieść jak sardynki w Autosanach. Według mnie nie ma potrzeby dodawać jej przystanków i zmieniać na 115 bo na obecną chwilę linia spełnia swoją rolę.

judash
Ekspert
Posty: 612
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: judash » 01 sty 2024, 22:49

Stahu12 ma rację. Na al. 29 listopada jest pospieszne "503". "115" powinna powrócić, by zwiększyć dostępność KM na tym odcinku.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5815
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Kaszmir » 01 sty 2024, 23:18

Może rzeczywiście warto przemyśleć powrót "537" do statusu linii zwykłej, zwłaszcza że zamiana na przyspieszoną swojego czasu wywoła niezadowolenie części pasażerów. Zresztą obecnie linia pomija tylko trzy przystanki i to pod rząd: Cm. Rakowicki, Biskupa Prandoty i UR. Ten środkowy i tak by się przydał bo to punkt przesiadkowy. Pierwszy generuje minimalne potoki i nie wpłynie znacząco na zapełnienia.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1817
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Scania_9640 » 02 sty 2024, 10:45

Kaszmir pisze: 01 sty 2024, 23:18 Może rzeczywiście warto przemyśleć powrót "537" do statusu linii zwykłej, zwłaszcza że zamiana na przyspieszoną swojego czasu wywoła niezadowolenie części pasażerów. Zresztą obecnie linia pomija tylko trzy przystanki i to pod rząd: Cm. Rakowicki, Biskupa Prandoty i UR. Ten środkowy i tak by się przydał bo to punkt przesiadkowy. Pierwszy generuje minimalne potoki i nie wpłynie znacząco na zapełnienia.
Według mnie Opolska Estakada jest lepszym punktem przesiadkowym. Praktycznie te same linie co na Prandoty, a nawet więcej bo linie w stronę Krowodrzy+ 138/172.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5815
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Kaszmir » 02 sty 2024, 10:57

Scania_9640 pisze: 02 sty 2024, 10:45Według mnie Opolska Estakada jest lepszym punktem przesiadkowym. Praktycznie te same linie co na Prandoty, a nawet więcej bo linie w stronę Krowodrzy+ 138/172.
Opolska jest lepsza, jednak oba punkty są ważne. Na Opolskiej nie ma już "129" i "159" a z nich też się ludzie przesiadają. Do tego przesiadka ze "169" jest wygodniejsza na Biskupa Prandoty.

pjetrek
Ekspert
Posty: 630
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: pjetrek » 02 sty 2024, 11:16

Dodatkowo na 537->115 zyskaliby studenci UR, którzy mieszkają w akademikach przy 29 Listopada. W dodatku jeśli coś z zestawu 257,277,280 zostanie skrócone do nowego P+R to będzie rekompensata na tym ciągu.

Ja natomiast zastanawiam się jeszcze nad 137. Linia ostała się po uruchomieniu tramwaju, jednak chyba niespecjalnie się sprawdza... wiele razy widuję ją pustą a czasem jedziemy w jedną-dwie osoby, i to główne potoki generuje ulica Mackiewicza. Dalej na KK jest już mizeria...
Tylko czy po przekierowaniu 503 do nowego P+R, linia 137 nie zostanie jedyną na Gotyku?

Kierman
Specjalista
Posty: 369
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Kierman » 02 sty 2024, 11:31

Na 137 jeździ max po 5-10 osób. Głównie dzieciaki podjeżdżające 2--3 przystanki do szkoły w rejonie Kuźnicy i Gotyku

pjetrek
Ekspert
Posty: 630
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: pjetrek » 02 sty 2024, 12:07

No właśnie chyba jest/był jakiś powód, że utrzymano jej kursowanie. Chociaż napełnienia tego nie wskazują...

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1047
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: yosujiro » 02 sty 2024, 12:14

Powodem była zmiana trasy 164 i bali się, że będzie za duży krzyk, jak jeszcze uwalą 137. Podejrzewam, że jak dalej tak będzie wyglądać napełnienie, to długo po wyborach nie pojeździ.

pjetrek
Ekspert
Posty: 630
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: pjetrek » 02 sty 2024, 12:37

Faktycznie na Mackiewicza ta linia ma wzięcie. Trochę ludzi do Clepardii i marketu podjeżdża. Ale dalej już pusto. Na KK o wiele szybciej jest podjechać tramwajem i podejść niż autobusem... no ale zostaje jeszcze Gotyk.

Kierman
Specjalista
Posty: 369
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Kierman » 02 sty 2024, 14:59

Trzeba będzie bacznie obserwować napełnienia po skierowaniu 503 do nowej pętli. Być może 137 będzie lepsze i będzie miało lepsze napełnienia gdy po skierowaniu 503 do GN P+R pojedzie ono dwukierunkowo trasą 637. Na ulicy KK 537 co 15 min w zupełności wystarcza

miloszkasperczyk
Specjalista
Posty: 362
Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
Lokalizacja: Cianowice

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: miloszkasperczyk » 02 sty 2024, 15:45

8 stycznia otwarcie terminalu Górka Narodowa P+R.
Link: https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 2158966964
Z początkiem roku mam dobrą informację dla mieszkańców północy Krakowa. W poniedziałek, 8 stycznia uruchomimy dla pasażerów terminal autobusowy na pętli tramwajowej na Górce Narodowej. Z kolei do 12 stycznia zacznie działać parking P+R dla 460 pojazdów. Wraz z rozpoczęciem funkcjonowania zintegrowanego węzła przesiadkowego otwarty będzie także dojazd od strony rozbudowanej al. 29 Listopada oraz od nowego odcinka ulicy Papierni Prądnickich.

Inwestycja uzyskała decyzję zezwalającą na użytkowanie. Obecnie trwają testy systemów obsługujących węzeł przesiadkowy, tak by w przyszłym tygodniu mieszkańcy mogli korzystać z nowej infrastruktury.

Na pętlę kursować będą poza tramwajami linii 18 i 50 także autobusy: miejski 503 i aglomeracyjne: 217, 247, 257, 277, 280, a także linia 307, która będzie obsługiwać Górkę Narodową jako dodatkowy przystanek na swojej trasie.
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.

mikolaj.boron
Specjalista
Posty: 218
Rejestracja: 06 lis 2020, 19:24
Lokalizacja: Kraków-Górka Narodowa

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: mikolaj.boron » 02 sty 2024, 16:23

miloszkasperczyk pisze: 02 sty 2024, 15:45 8 stycznia otwarcie terminalu Górka Narodowa P+R.
Link: https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 2158966964
Gminy opłacające 217, 247, 257, 277 i 280 powinny jakoś wykorzystać znaczne skrócenie trasy przejazdu w Krakowie.
Najbardziej trasy stracą 217/247. Według mnie należałoby zlikwidować 217 i wchłonąć jej kursy do 247.
Do pozostałych linii mam takie przemyślenia:
257 wiemy, że jest planowane jej wydłużenie do Szczodrkowic.
277 można by wydłużyć np. do Słomnik przez Poskwitów, lub 1) jeśli miałaby zostać na terenie Gminy Iwanowice do Grzegorzowic (jeśli duży autobus przejedzie), 2) pociągnąć kawałek dalej do Wysocic.
280 można by przedłużyć z Owczar przez Brzozówkę i drogę krajową do Skały.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 19 gości