Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Na kiedy planowane jest otwarcie pętli tramwajowej dla pasażerów?
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Czy po otwarciu pętli na Górkę Narodową w przypadku linii 537 nie planuje się zrobienia jej znowu jako 115? Patrząc od dłuższego czasu na 537 od kiedy dali na nią 12 metrowe autobusy zapełnienie jest słabe. Nie lepiej zmienić ją z powrotem na normalną linię czyli 115? Wspomogłoby to ciut 503 która została okrojona z kursów po utworzeniu 513, a z moich obserwacji część osób podróżujących 503 z Górki przesiada się na linie do dworca. Dodatkowo 115 stanowiłaby fajną i dużo bliższą alternatywę do dworca niż linie 105, 129 czy 132 które utykają cały czas na Warszawskiej. W godzinach szczytu dość problematyczny jest też odcinek od Rakowickiego do Politechniki, który mimo buspasa lubi się przyblokować na parę minut przy wjeździe na most nad torami. Co myślicie nad tym pomysłem? Dawniej jak na 115 jeździły 12 metrowe autobusy było to fajne połączenie, potem ze względu na danie 9 metrowych autobusów zrobiono 537. To skoro jeżdżą teraz 12 metrowe to nie można z powrotem utworzyć 115? Powiedzmy zostaje 537 i jeździ na 12 metrach to chociaż dodajmy przystanki takie jak Uniwersytet Rolniczy czy Biskupa Prandoty.
-
- Ekspert
- Posty: 1817
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Yy kiedy Ty widziałeś słabe napełnienie na 537? Regularnie widzę tę linię i napełnienia są bardzo dobre, ludzie wreszcie nie muszą się gnieść jak sardynki w Autosanach. Według mnie nie ma potrzeby dodawać jej przystanków i zmieniać na 115 bo na obecną chwilę linia spełnia swoją rolę.Stahu12 pisze: ↑01 sty 2024, 20:28 Czy po otwarciu pętli na Górkę Narodową w przypadku linii 537 nie planuje się zrobienia jej znowu jako 115? Patrząc od dłuższego czasu na 537 od kiedy dali na nią 12 metrowe autobusy zapełnienie jest słabe. Nie lepiej zmienić ją z powrotem na normalną linię czyli 115? Wspomogłoby to ciut 503 która została okrojona z kursów po utworzeniu 513, a z moich obserwacji część osób podróżujących 503 z Górki przesiada się na linie do dworca. Dodatkowo 115 stanowiłaby fajną i dużo bliższą alternatywę do dworca niż linie 105, 129 czy 132 które utykają cały czas na Warszawskiej. W godzinach szczytu dość problematyczny jest też odcinek od Rakowickiego do Politechniki, który mimo buspasa lubi się przyblokować na parę minut przy wjeździe na most nad torami. Co myślicie nad tym pomysłem? Dawniej jak na 115 jeździły 12 metrowe autobusy było to fajne połączenie, potem ze względu na danie 9 metrowych autobusów zrobiono 537. To skoro jeżdżą teraz 12 metrowe to nie można z powrotem utworzyć 115? Powiedzmy zostaje 537 i jeździ na 12 metrach to chociaż dodajmy przystanki takie jak Uniwersytet Rolniczy czy Biskupa Prandoty.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Stahu12 ma rację. Na al. 29 listopada jest pospieszne "503". "115" powinna powrócić, by zwiększyć dostępność KM na tym odcinku.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Może rzeczywiście warto przemyśleć powrót "537" do statusu linii zwykłej, zwłaszcza że zamiana na przyspieszoną swojego czasu wywoła niezadowolenie części pasażerów. Zresztą obecnie linia pomija tylko trzy przystanki i to pod rząd: Cm. Rakowicki, Biskupa Prandoty i UR. Ten środkowy i tak by się przydał bo to punkt przesiadkowy. Pierwszy generuje minimalne potoki i nie wpłynie znacząco na zapełnienia.
-
- Ekspert
- Posty: 1817
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Według mnie Opolska Estakada jest lepszym punktem przesiadkowym. Praktycznie te same linie co na Prandoty, a nawet więcej bo linie w stronę Krowodrzy+ 138/172.Kaszmir pisze: ↑01 sty 2024, 23:18 Może rzeczywiście warto przemyśleć powrót "537" do statusu linii zwykłej, zwłaszcza że zamiana na przyspieszoną swojego czasu wywoła niezadowolenie części pasażerów. Zresztą obecnie linia pomija tylko trzy przystanki i to pod rząd: Cm. Rakowicki, Biskupa Prandoty i UR. Ten środkowy i tak by się przydał bo to punkt przesiadkowy. Pierwszy generuje minimalne potoki i nie wpłynie znacząco na zapełnienia.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Opolska jest lepsza, jednak oba punkty są ważne. Na Opolskiej nie ma już "129" i "159" a z nich też się ludzie przesiadają. Do tego przesiadka ze "169" jest wygodniejsza na Biskupa Prandoty.Scania_9640 pisze: ↑02 sty 2024, 10:45Według mnie Opolska Estakada jest lepszym punktem przesiadkowym. Praktycznie te same linie co na Prandoty, a nawet więcej bo linie w stronę Krowodrzy+ 138/172.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Dodatkowo na 537->115 zyskaliby studenci UR, którzy mieszkają w akademikach przy 29 Listopada. W dodatku jeśli coś z zestawu 257,277,280 zostanie skrócone do nowego P+R to będzie rekompensata na tym ciągu.
Ja natomiast zastanawiam się jeszcze nad 137. Linia ostała się po uruchomieniu tramwaju, jednak chyba niespecjalnie się sprawdza... wiele razy widuję ją pustą a czasem jedziemy w jedną-dwie osoby, i to główne potoki generuje ulica Mackiewicza. Dalej na KK jest już mizeria...
Tylko czy po przekierowaniu 503 do nowego P+R, linia 137 nie zostanie jedyną na Gotyku?
Ja natomiast zastanawiam się jeszcze nad 137. Linia ostała się po uruchomieniu tramwaju, jednak chyba niespecjalnie się sprawdza... wiele razy widuję ją pustą a czasem jedziemy w jedną-dwie osoby, i to główne potoki generuje ulica Mackiewicza. Dalej na KK jest już mizeria...
Tylko czy po przekierowaniu 503 do nowego P+R, linia 137 nie zostanie jedyną na Gotyku?
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Na 137 jeździ max po 5-10 osób. Głównie dzieciaki podjeżdżające 2--3 przystanki do szkoły w rejonie Kuźnicy i Gotyku
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
No właśnie chyba jest/był jakiś powód, że utrzymano jej kursowanie. Chociaż napełnienia tego nie wskazują...
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Powodem była zmiana trasy 164 i bali się, że będzie za duży krzyk, jak jeszcze uwalą 137. Podejrzewam, że jak dalej tak będzie wyglądać napełnienie, to długo po wyborach nie pojeździ.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Faktycznie na Mackiewicza ta linia ma wzięcie. Trochę ludzi do Clepardii i marketu podjeżdża. Ale dalej już pusto. Na KK o wiele szybciej jest podjechać tramwajem i podejść niż autobusem... no ale zostaje jeszcze Gotyk.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Trzeba będzie bacznie obserwować napełnienia po skierowaniu 503 do nowej pętli. Być może 137 będzie lepsze i będzie miało lepsze napełnienia gdy po skierowaniu 503 do GN P+R pojedzie ono dwukierunkowo trasą 637. Na ulicy KK 537 co 15 min w zupełności wystarcza
-
- Specjalista
- Posty: 362
- Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
- Lokalizacja: Cianowice
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
8 stycznia otwarcie terminalu Górka Narodowa P+R.
Link: https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 2158966964
Link: https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 2158966964
Z początkiem roku mam dobrą informację dla mieszkańców północy Krakowa. W poniedziałek, 8 stycznia uruchomimy dla pasażerów terminal autobusowy na pętli tramwajowej na Górce Narodowej. Z kolei do 12 stycznia zacznie działać parking P+R dla 460 pojazdów. Wraz z rozpoczęciem funkcjonowania zintegrowanego węzła przesiadkowego otwarty będzie także dojazd od strony rozbudowanej al. 29 Listopada oraz od nowego odcinka ulicy Papierni Prądnickich.
Inwestycja uzyskała decyzję zezwalającą na użytkowanie. Obecnie trwają testy systemów obsługujących węzeł przesiadkowy, tak by w przyszłym tygodniu mieszkańcy mogli korzystać z nowej infrastruktury.
Na pętlę kursować będą poza tramwajami linii 18 i 50 także autobusy: miejski 503 i aglomeracyjne: 217, 247, 257, 277, 280, a także linia 307, która będzie obsługiwać Górkę Narodową jako dodatkowy przystanek na swojej trasie.
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.
-
- Specjalista
- Posty: 218
- Rejestracja: 06 lis 2020, 19:24
- Lokalizacja: Kraków-Górka Narodowa
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Gminy opłacające 217, 247, 257, 277 i 280 powinny jakoś wykorzystać znaczne skrócenie trasy przejazdu w Krakowie.miloszkasperczyk pisze: ↑02 sty 2024, 15:45 8 stycznia otwarcie terminalu Górka Narodowa P+R.
Link: https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 2158966964
Najbardziej trasy stracą 217/247. Według mnie należałoby zlikwidować 217 i wchłonąć jej kursy do 247.
Do pozostałych linii mam takie przemyślenia:
257 wiemy, że jest planowane jej wydłużenie do Szczodrkowic.
277 można by wydłużyć np. do Słomnik przez Poskwitów, lub 1) jeśli miałaby zostać na terenie Gminy Iwanowice do Grzegorzowic (jeśli duży autobus przejedzie), 2) pociągnąć kawałek dalej do Wysocic.
280 można by przedłużyć z Owczar przez Brzozówkę i drogę krajową do Skały.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 19 gości