https://www.facebook.com/NaszeWegrzce/p ... bv2cBZkMjlNasze Węgrzce pisze:Jakie dalsze zmiany w komunikacji publicznej na terenie Węgrzc i powiązania
Uruchomienie pętli tramwajowej i w związku z tym skrócenie linii aglomeracyjnych za wyjątkiem linii przyspieszonej 307, która dojeżdża do przystanku Cracovia w Krakowie, wprowadzenie linii wewnętrznych - busów z czym się wiąże zwiększenie możliwości korzystania z pociągów PKP ze stacji Batowice po trasie busa W5, uruchomienie nowego przystanku przy ul. Warszawskiej to jedne z kroków związanych z przebudową funkcjonowania komunikacji publicznej obsługującej północ Krakowa i m.in. naszą gminę.
Szczegóły dotyczące busów znajdują się na stronie gminy: https://zielonki.pl/komunikacja-aglomer ... nformator/
Linia aglomeracyjna przyspieszona 307 planowo jeździ w godzinach szczytu co 15 min /tj. 6-9 oraz 15-18/. Poza szczytem co pół godziny.
Linia tramwajowa 50 z Górki Narodowej jeździ średnio co 7 minut - rozkład i trasa: https://www.busy-krk.pl/mpk-krakow/linia-50
Linia tramwajowa 18 z Górki Narodowej jeździ średnio co 7 minut - rozkład i trasa https://www.busy-krk.pl/mpk-krakow/linia-18
W najbliższym czasie /luty/ planowane jest przeorganizowanie linii 217, która będzie kursowała z Węgrzc do ronda Barei (gdzie będzie docelowo dostęp do nowej linii tramwajowej) po trasie A9, B4, B1, Szmaragdowa, stacja PKP Batowice, rondo "północne", rondo przy os. Piastów, ul. Powstańców, Strzelców, rondo Barei i pętla "Prądnik Czerwony".
W drugim kierunku otworzy się bezpośredni dojazd do pętli i centrum przesiadkowego "Krowodrza Górka" poprzez przedłużenie linii 287, która obecne kursuje po trasie Marszkowiec Bibice - Dożynkowa, Siewna, Mackiewicza, Jana Pawła, Krowodrza Górka. Trasa będzie przedłużona po ul. Kasztanowej i Kościuszki w Bibicach, potem do Węgrzc.
Powyższe zmiany są w trakcie uzgodnień i doprecyzowania przez gminę z Zarządem Transportu Publicznego w Krakowie w zakresie przystanków, dokładnej trasy i rozkładów jazdy.
Jesteśmy w momencie rewolucji komunikacyjnej. Wszelkie konstruktywne uwagi - wręcz pożądane.
uwagi można wysyłać również do urzędu Gminy: ug@zielonki.pl
W dalszej perspektywie czekają nas kolejne zmiany po uruchomieniu dróg serwisowych przy POKu czy po przebudowie ul. C3.
Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
-
- Specjalista
- Posty: 362
- Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
- Lokalizacja: Cianowice
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Czyli pomysł z wydłużeniem 287 do Centrum Zielonek/Trojanowic i wraz z tym przetrasowanie 267 na Glogera już całkowicie odpada.
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
140 jeździ do Radzikowskiego, kierowanie jej do GN brzmi jak abstrakcja. 168 brzmi już lepiej, bo kończy na KG P+R, ale jej podatność na korki spowodowana przejazdem przez Chełmońskiego nie byłaby atrakcyjna dla pasażerów z Placu Imbramowskiego. Poza tym, gdzie taka linia robiłaby przerwy, na Górce czy w Krowodrzy?
Poza tym, widzę już oczami wyobraźni jak jednocześnie zbiera minuty w plecy na odcinku Opolska Estakada - Imbramowska, a później na odcinku Chełmońskiego Pętla - Stawowa
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Czy przy tych zmianach nie planowane jest skierowanie linii w kierunku os. Piastów / Szpitala Rydygiera od strony Węgrzc? Rano sporo osób wysiada na „Powstańców Wiadukt” i pieszo lub czekając na 193 przemieszcza się w stronę os. Piastów.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Nie ma co mieszać do tego innych linii. Wydłużenie linii wymaga tak samo wzkm jak utworzenie nowej, więc już lepiej utworzyć nową, albo ew przywrócić któreś "2x7" na dawną trasę.
Zresztą np. "147" będzie obsługiwane małymi autobusami, sprowadzonymi specjalnie na tę linię oraz "126". Zatem wydłużenie wymagałoby obniżenia częstotliwości. A założeniem było że trasa będzie krótka, za to z wysoką ~f by niwelować utykanie w korkach na Żabińcu.
Lekko wzmocnić to będzie trudne bo "537" jest mniej lub bardziej skoordynowane z "503" i "137"
Myślę, że tu kwestią jest też wydłużenie podróży obecnym pasażerom "257" i "277". Na szybko sprawdziłem i np. w szczycie porannym trasa przez Rynek jest 4 minuty dłuższa.miloszkasperczyk pisze: ↑09 sty 2024, 20:17Jeśli 247 idzie do piachu, to może w ramach rekompensaty dla centrum Bibic linie 257 i 277 mogłyby obsługiwać Rynek i ul. Na Czekaj. W takim scenariuszu DK7 na odcinku Bibice Na Czekaj - Węgrzce A-1 jechałaby tylko linia 307, ale z uwagi na to że na tym odcinku jest tylko jeden przystanek, to myślę że byłoby to do zaakceptowania.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Z tym "277" to jeszcze nie wiadomo jak będzie. Gmina Iwanowice co chwilę wspomina o likwidacji i uruchomieniu po tej trasie gminnego busa kończącego w Michałowicach P&R (bo taniej). Ja nie wiem, czy oni myślą że "307" jest z gumy?
-
- Specjalista
- Posty: 362
- Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
- Lokalizacja: Cianowice
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Mieszkańcy gminy Iwanowice nie chcą likwidacji 277, więc myślę że jeśli ciągle będę wspominać o tym pomyśle, to po najbliższych wyborach samorządowych osoby wspierające ten pomysł mogą pożegnać się ze stanowiskami.
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Pojawił się komunikat ZTP:
https://www.facebook.com/ZTPkrakow/post ... RMhvauVEalJuż w lutym nowa miejska linia autobusowa do Górki Narodowej P+R
Jak informowaliśmy w projekcie wzmocnień na ten rok, planujemy wydłużyć linię autobusową numer 193 z Prądnika Czerwonego do Górki Narodowej P+R. Mieszkańcy oczekiwali połączenia z nowo powstałego terminala autobusowego w ramach węzła przesiadkowego na Górce Narodowej do Nowej Huty. Zgodnie z zapowiedziami, pierwszą nowo uruchamianą linią w ramach wzmocnień KMK w lutym będzie linia 193 z Lesiska przez Nową Hutę właśnie do Górki Narodowej.
Kolejne planowane połączenia obejmują linie 105 z Dworca Głównego Zachód do Osiedla Piastów oraz linia 513 z Miejskiego Centrum Opieki do Prądnika Białego Zachód, które zostaną wprowadzone sukcesywnie po uruchomieniu linii 193.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Nie tyle co komunikat, a zapowiedź tego, co w zasadzie już wcześniej planowano. Nie ma jeszcze ostatecznej daty.
https://www.facebook.com/photo?fbid=695 ... 6346027647
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
ZTP wspiął się na wyżyny jak utrudnić przesiadki ludziom z gminy Zielonki, którzy chcieliby jechać w stronę Huty... wydłużone 193 z linią 307 będzie miało dokładnie zero wspólnych przystanków .
A jeśli ktoś będzie na tyle zdesperowany, że będzie chciał się przesiąść na GN to będzie na niego czekał spacer z terminalu na aleję 29 listopada, pokonanie różnicy poziomów a w najlepszym wypadku nawet światła i PdP 2x3 pasy. Na bogato .
A jeśli ktoś będzie na tyle zdesperowany, że będzie chciał się przesiąść na GN to będzie na niego czekał spacer z terminalu na aleję 29 listopada, pokonanie różnicy poziomów a w najlepszym wypadku nawet światła i PdP 2x3 pasy. Na bogato .
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Wydaje się, że będzie się można przesiąść na przystanku Górka Narodowa P+R na al. 29 Listopada. Gorzej z powrotem, bo chyba nie ma przystanku w kierunku pętli.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
No nie będzie można, bo 193 pojedzie wg mapy przez Banacha.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
ZTP pisze:Już w lutym nowa miejska linia autobusowa do Górki Narodowej P+R
ZTP pisze:Zgodnie z zapowiedziami, pierwszą nowo uruchamianą linią w ramach wzmocnień KMK w lutym będzie linia 193
Nowa linia? Uruchomienie? "193" istnieje od kilkunastu lat. Nie jest nową linią, ani nie jest uruchamiane, tylko wydłużane.ZTP pisze:które zostaną wprowadzone sukcesywnie po uruchomieniu linii 193.
Nie wiadomo czy znowu ktoś w urzędniczych social mediach nie ogarnął (pamiętacie jak parę lat temu twierdzono, że linia tymczasowa "70" zastępująca "10" to "wzmocnienie oferty"?), czy to jakaś zagrywka polityczna (sugerowanie, że uruchamia się nowe linie?), jednak naprawdę wypada to poprawić.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Według poniższego artykułu wynika jednak, że to linia "513" będzie pierwszą wydłużoną linią a nie "193" czy "105".malax5 pisze: ↑11 sty 2024, 18:27 Pojawił się komunikat ZTP:
https://www.facebook.com/ZTPkrakow/post ... RMhvauVEal
https://psmkms.krakow.pl/16-aktualnosci ... ci-krakowa
Zatem jak będzie? Jedni twierdzą co innego niż drudzy.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Myślę, że 513 na co wskazuje zmiana nazwy przystanku PBZ na Vetulaniego, a kwestia dokończenia podłączeń itp punktu socjalnego to zapewne max parę dni jak mrozy odpuszczą.
Natomiast zagrywka ze 193 jest bardziej chwytliwa, od dawna mieszkańcy o taką zmianę walczyli, więc podejrzewam, że przedwyborczo wybili tę zmianę na pierwszy plan.
Natomiast zagrywka ze 193 jest bardziej chwytliwa, od dawna mieszkańcy o taką zmianę walczyli, więc podejrzewam, że przedwyborczo wybili tę zmianę na pierwszy plan.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 9 gości