Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

- Linie, trasy, rozkłady
edek3253
Specjalista
Posty: 238
Rejestracja: 06 kwie 2021, 14:03

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: edek3253 » 09 sty 2024, 20:21

Nasze Węgrzce pisze:Jakie dalsze zmiany w komunikacji publicznej na terenie Węgrzc i powiązania
Uruchomienie pętli tramwajowej i w związku z tym skrócenie linii aglomeracyjnych za wyjątkiem linii przyspieszonej 307, która dojeżdża do przystanku Cracovia w Krakowie, wprowadzenie linii wewnętrznych - busów z czym się wiąże zwiększenie możliwości korzystania z pociągów PKP ze stacji Batowice po trasie busa W5, uruchomienie nowego przystanku przy ul. Warszawskiej to jedne z kroków związanych z przebudową funkcjonowania komunikacji publicznej obsługującej północ Krakowa i m.in. naszą gminę.
Szczegóły dotyczące busów znajdują się na stronie gminy: https://zielonki.pl/komunikacja-aglomer ... nformator/
Linia aglomeracyjna przyspieszona 307 planowo jeździ w godzinach szczytu co 15 min /tj. 6-9 oraz 15-18/. Poza szczytem co pół godziny.
Linia tramwajowa 50 z Górki Narodowej jeździ średnio co 7 minut - rozkład i trasa: https://www.busy-krk.pl/mpk-krakow/linia-50
Linia tramwajowa 18 z Górki Narodowej jeździ średnio co 7 minut - rozkład i trasa https://www.busy-krk.pl/mpk-krakow/linia-18
W najbliższym czasie /luty/ planowane jest przeorganizowanie linii 217, która będzie kursowała z Węgrzc do ronda Barei (gdzie będzie docelowo dostęp do nowej linii tramwajowej) po trasie A9, B4, B1, Szmaragdowa, stacja PKP Batowice, rondo "północne", rondo przy os. Piastów, ul. Powstańców, Strzelców, rondo Barei i pętla "Prądnik Czerwony".
W drugim kierunku otworzy się bezpośredni dojazd do pętli i centrum przesiadkowego "Krowodrza Górka" poprzez przedłużenie linii 287, która obecne kursuje po trasie Marszkowiec Bibice - Dożynkowa, Siewna, Mackiewicza, Jana Pawła, Krowodrza Górka. Trasa będzie przedłużona po ul. Kasztanowej i Kościuszki w Bibicach, potem do Węgrzc.
Powyższe zmiany są w trakcie uzgodnień i doprecyzowania przez gminę z Zarządem Transportu Publicznego w Krakowie w zakresie przystanków, dokładnej trasy i rozkładów jazdy.
Jesteśmy w momencie rewolucji komunikacyjnej. Wszelkie konstruktywne uwagi - wręcz pożądane.
uwagi można wysyłać również do urzędu Gminy: ug@zielonki.pl
W dalszej perspektywie czekają nas kolejne zmiany po uruchomieniu dróg serwisowych przy POKu czy po przebudowie ul. C3.
https://www.facebook.com/NaszeWegrzce/p ... bv2cBZkMjl

miloszkasperczyk
Specjalista
Posty: 362
Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
Lokalizacja: Cianowice

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: miloszkasperczyk » 09 sty 2024, 20:27

Czyli pomysł z wydłużeniem 287 do Centrum Zielonek/Trojanowic i wraz z tym przetrasowanie 267 na Glogera już całkowicie odpada.
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.

Awatar użytkownika
elot360
Znawca
Posty: 150
Rejestracja: 09 sie 2022, 8:21
Lokalizacja: Bytom / Kraków

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: elot360 » 09 sty 2024, 21:41

mkm3 pisze: 09 sty 2024, 19:48 537 zmienić w 115, lekko wzmocnić.
140 lub 168 wydłużyć przez pl. Imbramowski do Górka Narodowa P+R.
140 jeździ do Radzikowskiego, kierowanie jej do GN brzmi jak abstrakcja. 168 brzmi już lepiej, bo kończy na KG P+R, ale jej podatność na korki spowodowana przejazdem przez Chełmońskiego nie byłaby atrakcyjna dla pasażerów z Placu Imbramowskiego. Poza tym, gdzie taka linia robiłaby przerwy, na Górce czy w Krowodrzy?

Poza tym, widzę już oczami wyobraźni jak jednocześnie zbiera minuty w plecy na odcinku Opolska Estakada - Imbramowska, a później na odcinku Chełmońskiego Pętla - Stawowa :twisted:

dlugi_krk
Pasażer
Posty: 21
Rejestracja: 22 gru 2023, 11:48

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: dlugi_krk » 09 sty 2024, 21:54

Czy przy tych zmianach nie planowane jest skierowanie linii w kierunku os. Piastów / Szpitala Rydygiera od strony Węgrzc? Rano sporo osób wysiada na „Powstańców Wiadukt” i pieszo lub czekając na 193 przemieszcza się w stronę os. Piastów.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5816
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Kaszmir » 09 sty 2024, 22:04

Wojciech pisze: 09 sty 2024, 19:38To może zapowiadaną linię "147" Nowy Kleparz - Żabiniec wydłużyć A29L do Górki Narodowej?
mkm3 pisze: 09 sty 2024, 19:48140 lub 168 wydłużyć przez pl. Imbramowski do Górka Narodowa P+R.
Nie ma co mieszać do tego innych linii. Wydłużenie linii wymaga tak samo wzkm jak utworzenie nowej, więc już lepiej utworzyć nową, albo ew przywrócić któreś "2x7" na dawną trasę.

Zresztą np. "147" będzie obsługiwane małymi autobusami, sprowadzonymi specjalnie na tę linię oraz "126". Zatem wydłużenie wymagałoby obniżenia częstotliwości. A założeniem było że trasa będzie krótka, za to z wysoką ~f by niwelować utykanie w korkach na Żabińcu.
mkm3 pisze: 09 sty 2024, 19:48537 zmienić w 115, lekko wzmocnić.
Lekko wzmocnić to będzie trudne bo "537" jest mniej lub bardziej skoordynowane z "503" i "137" ;)
miloszkasperczyk pisze: 09 sty 2024, 20:17Jeśli 247 idzie do piachu, to może w ramach rekompensaty dla centrum Bibic linie 257 i 277 mogłyby obsługiwać Rynek i ul. Na Czekaj. W takim scenariuszu DK7 na odcinku Bibice Na Czekaj - Węgrzce A-1 jechałaby tylko linia 307, ale z uwagi na to że na tym odcinku jest tylko jeden przystanek, to myślę że byłoby to do zaakceptowania.
Myślę, że tu kwestią jest też wydłużenie podróży obecnym pasażerom "257" i "277". Na szybko sprawdziłem i np. w szczycie porannym trasa przez Rynek jest 4 minuty dłuższa.

tomek_m
Specjalista
Posty: 350
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: tomek_m » 09 sty 2024, 22:19

Z tym "277" to jeszcze nie wiadomo jak będzie. Gmina Iwanowice co chwilę wspomina o likwidacji i uruchomieniu po tej trasie gminnego busa kończącego w Michałowicach P&R (bo taniej). Ja nie wiem, czy oni myślą że "307" jest z gumy?

miloszkasperczyk
Specjalista
Posty: 362
Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
Lokalizacja: Cianowice

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: miloszkasperczyk » 09 sty 2024, 23:02

tomek_m pisze: 09 sty 2024, 22:19 Z tym "277" to jeszcze nie wiadomo jak będzie. Gmina Iwanowice co chwilę wspomina o likwidacji i uruchomieniu po tej trasie gminnego busa kończącego w Michałowicach P&R (bo taniej). Ja nie wiem, czy oni myślą że "307" jest z gumy?
Mieszkańcy gminy Iwanowice nie chcą likwidacji 277, więc myślę że jeśli ciągle będę wspominać o tym pomyśle, to po najbliższych wyborach samorządowych osoby wspierające ten pomysł mogą pożegnać się ze stanowiskami.
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.

malax5
Pasażer
Posty: 5
Rejestracja: 20 lut 2020, 14:23

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: malax5 » 11 sty 2024, 18:27

Pojawił się komunikat ZTP:
Już w lutym nowa miejska linia autobusowa do Górki Narodowej P+R

Jak informowaliśmy w projekcie wzmocnień na ten rok, planujemy wydłużyć linię autobusową numer 193 z Prądnika Czerwonego do Górki Narodowej P+R. Mieszkańcy oczekiwali połączenia z nowo powstałego terminala autobusowego w ramach węzła przesiadkowego na Górce Narodowej do Nowej Huty. Zgodnie z zapowiedziami, pierwszą nowo uruchamianą linią w ramach wzmocnień KMK w lutym będzie linia 193 z Lesiska przez Nową Hutę właśnie do Górki Narodowej.

Kolejne planowane połączenia obejmują linie 105 z Dworca Głównego Zachód do Osiedla Piastów oraz linia 513 z Miejskiego Centrum Opieki do Prądnika Białego Zachód, które zostaną wprowadzone sukcesywnie po uruchomieniu linii 193.
https://www.facebook.com/ZTPkrakow/post ... RMhvauVEal

Awatar użytkownika
LLoan
Specjalista
Posty: 287
Rejestracja: 26 maja 2022, 15:55
Lokalizacja: Kraków-Czyżyny

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: LLoan » 11 sty 2024, 18:29

malax5 pisze: 11 sty 2024, 18:27 Pojawił się komunikat ZTP
Nie tyle co komunikat, a zapowiedź tego, co w zasadzie już wcześniej planowano. Nie ma jeszcze ostatecznej daty.
https://www.facebook.com/photo?fbid=695 ... 6346027647

pjetrek
Ekspert
Posty: 630
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: pjetrek » 11 sty 2024, 18:54

ZTP wspiął się na wyżyny jak utrudnić przesiadki ludziom z gminy Zielonki, którzy chcieliby jechać w stronę Huty... wydłużone 193 z linią 307 będzie miało dokładnie zero wspólnych przystanków 😅.
A jeśli ktoś będzie na tyle zdesperowany, że będzie chciał się przesiąść na GN to będzie na niego czekał spacer z terminalu na aleję 29 listopada, pokonanie różnicy poziomów a w najlepszym wypadku nawet światła i PdP 2x3 pasy. Na bogato 🤣🤣🤣.

fkolasa
Pasażer
Posty: 44
Rejestracja: 23 kwie 2020, 22:03

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: fkolasa » 11 sty 2024, 20:44

Wydaje się, że będzie się można przesiąść na przystanku Górka Narodowa P+R na al. 29 Listopada. Gorzej z powrotem, bo chyba nie ma przystanku w kierunku pętli.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1048
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: yosujiro » 11 sty 2024, 21:04

No nie będzie można, bo 193 pojedzie wg mapy przez Banacha.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5816
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Kaszmir » 11 sty 2024, 21:34

ZTP pisze:Już w lutym nowa miejska linia autobusowa do Górki Narodowej P+R
ZTP pisze:Zgodnie z zapowiedziami, pierwszą nowo uruchamianą linią w ramach wzmocnień KMK w lutym będzie linia 193
ZTP pisze:które zostaną wprowadzone sukcesywnie po uruchomieniu linii 193.
Nowa linia? Uruchomienie? "193" istnieje od kilkunastu lat. Nie jest nową linią, ani nie jest uruchamiane, tylko wydłużane.

Nie wiadomo czy znowu ktoś w urzędniczych social mediach nie ogarnął (pamiętacie jak parę lat temu twierdzono, że linia tymczasowa "70" zastępująca "10" to "wzmocnienie oferty"?), czy to jakaś zagrywka polityczna (sugerowanie, że uruchamia się nowe linie?), jednak naprawdę wypada to poprawić.

kucyk
Ekspert
Posty: 1860
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: kucyk » 11 sty 2024, 21:38

malax5 pisze: 11 sty 2024, 18:27 Pojawił się komunikat ZTP:

https://www.facebook.com/ZTPkrakow/post ... RMhvauVEal
Według poniższego artykułu wynika jednak, że to linia "513" będzie pierwszą wydłużoną linią a nie "193" czy "105". :)

https://psmkms.krakow.pl/16-aktualnosci ... ci-krakowa

Zatem jak będzie? Jedni twierdzą co innego niż drudzy. :lol:

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1048
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: yosujiro » 11 sty 2024, 21:48

Myślę, że 513 na co wskazuje zmiana nazwy przystanku PBZ na Vetulaniego, a kwestia dokończenia podłączeń itp punktu socjalnego to zapewne max parę dni jak mrozy odpuszczą.

Natomiast zagrywka ze 193 jest bardziej chwytliwa, od dawna mieszkańcy o taką zmianę walczyli, więc podejrzewam, że przedwyborczo wybili tę zmianę na pierwszy plan.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 16 gości