Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
537 zmiana w 115 dobry pomysł. 140 i 168 bardzo dobra rekompensata. Za zabranie 217, 247 stamtąd. Od Rondo Ofiar Katynia do Krowodrzy Górki/Bratysławskiej jak obecnie. Dalej ciąg Szpital Jana Pawła II, Plac Imbramowski, Opolska Estakada, 29 Listopada do Górka Narodowa. 287 ciekawy. Nowy 217 może się przyjąć.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
168 raczej bym nie ruszał - jak już wspomniano, linia jest mocno podatna na korki - w godzinach szczytu praktycznie jedzie w jednym korku od Chełmońskiego przez ROK, Azory aż do okolic Parku Krowoderskiego. A i w drugą stronę nie lepiej - na ślimaku przed Opolską potrafi złapać kilka ładnych minut. Opóźnienia rzędu 15-20 minut na kursie to praktycznie szara codzienność na tej linii. Więc przedłużając 168 do Górki Narodowej przez Ibramowską wpędzamy ją w kolejne korki. I raczej wątpię, że to będzie dobra alternatywa.
Prędzej - może wykorzystać marnujący się potencjał czyli 137? I podzielić to na dwie linie -
"137" - KROWODRZA GÓRKA - jak obecnie - Ks. Meiera - Górka Narodowa - Os. Gotyk - Opolska Estakada - Ibramowska - Mackiewicza - KROWODRZA GÓRKA
"437" - KROWODRZA GÓRKA - Mackiewicza - Ibramowska - Opolska Estakada - Górka Narodowa - Os. Gotyk - Ks. Meiera - jak obecnie "137" - KROWODRZA GÓRKA
Czyli defacto układ podobny jak mamy obecnie na 124/424. A przy okazji byłaby szansa na nowe życie dla tej linii, bo widząc ją dosyć często w okolicy Krowodrzy/Mackiewicza to marnie z tym zapełnieniem nawet na Autosana...
Prędzej - może wykorzystać marnujący się potencjał czyli 137? I podzielić to na dwie linie -
"137" - KROWODRZA GÓRKA - jak obecnie - Ks. Meiera - Górka Narodowa - Os. Gotyk - Opolska Estakada - Ibramowska - Mackiewicza - KROWODRZA GÓRKA
"437" - KROWODRZA GÓRKA - Mackiewicza - Ibramowska - Opolska Estakada - Górka Narodowa - Os. Gotyk - Ks. Meiera - jak obecnie "137" - KROWODRZA GÓRKA
Czyli defacto układ podobny jak mamy obecnie na 124/424. A przy okazji byłaby szansa na nowe życie dla tej linii, bo widząc ją dosyć często w okolicy Krowodrzy/Mackiewicza to marnie z tym zapełnieniem nawet na Autosana...
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Nie dziwi mnie słabe zapełnienie 137 bo to była klasyczna dowozówka do tramwaju - teraz na tramwaj dowozić nie trzeba.
Nie rozumiem też sensu utrzymywania pętli na os. Gotyk, jak trochę dalej jest ważna pętla, a inne przystanki są bardzo blisko.
Ja bym widział coś takiego:
137 - likwidacja
169/469 wydłużenie do GN - dwukierunkowo przez Siewną, bez wjazdu w Bociana (wzkm z likwidacji 137)
537 - zmiana na 115 + wzmocnienie (pozostałe wzkm z likwidacji 137)
Nie rozumiem też sensu utrzymywania pętli na os. Gotyk, jak trochę dalej jest ważna pętla, a inne przystanki są bardzo blisko.
Ja bym widział coś takiego:
137 - likwidacja
169/469 wydłużenie do GN - dwukierunkowo przez Siewną, bez wjazdu w Bociana (wzkm z likwidacji 137)
537 - zmiana na 115 + wzmocnienie (pozostałe wzkm z likwidacji 137)
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Jaki sens ma wpuszczanie linii 105 w korki, które tworzą się każdego dnia w kierunku os. Piastów? Pomijając fakt, że nie ma na dzień dzisiejszy miejsca na przystanek początkowo-końcowy na tej pętli w kierunku Prądnika Czerwonego bez likwidacji miejsc parkingowych
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Skoro ZTP ma plany, aby obsłużyć os. Ozon również autobusami, to przyszedł mi do głowy taki pomysł:
193 prosto do pętli, aby ułatwić przesiadki i dać wspólny przystanek GN02,
513 od Kleparza prosto przez al. 29 listopada, dalej Banacha, Papiernię i do GN. Dzięki temu terminal zyskałby dodatkową linię do centrum, wzmocniony zostałby ciąg alejowy. A przy okazji wyszłaby ładna para 503+513 gdzie jedna obsługiwałaby osiedle na prawo od wylotówki, a druga na lewo xD
Pozostaje kwestia Prądnickiej. I tu koncepcja: albo przekierowania 169/469 czyli powrót do starej wersji 164, albo skierowania 192 i to aż do nowej pętli przy TW (i tak na DGW trzeba szukać miejsca dla 125). Albo jakiejś nowej linii (np. 154) od nowej pętli przez KG, Prądnicką i dalej na Aleje do Cracovii lub na Podwawelskie...
193 prosto do pętli, aby ułatwić przesiadki i dać wspólny przystanek GN02,
513 od Kleparza prosto przez al. 29 listopada, dalej Banacha, Papiernię i do GN. Dzięki temu terminal zyskałby dodatkową linię do centrum, wzmocniony zostałby ciąg alejowy. A przy okazji wyszłaby ładna para 503+513 gdzie jedna obsługiwałaby osiedle na prawo od wylotówki, a druga na lewo xD
Pozostaje kwestia Prądnickiej. I tu koncepcja: albo przekierowania 169/469 czyli powrót do starej wersji 164, albo skierowania 192 i to aż do nowej pętli przy TW (i tak na DGW trzeba szukać miejsca dla 125). Albo jakiejś nowej linii (np. 154) od nowej pętli przez KG, Prądnicką i dalej na Aleje do Cracovii lub na Podwawelskie...
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
140 i dobra rekompensata? A co z jej obecnymi pasażerami, wypiąć się na nich? Przecież teraz ona nawet nie dojeżdża przez KG, w jaki logiczny sposób chciałbyś ją skierować do GN przez Plac Imbramowski, i nie pogorszyć istniejącej komunikacji dla ulicy Radzikowskiego? O 168 też już jasno powiedziano czemu nie warto tego ruszać.
Pomysł świetny, w zamyśle nie likwidowania istniejącego połączenia do którego pewnie (w tej chwili) niewielkie grono jest przyzwyczajone/przyspawane, a pozwala na uzupełnienie dziur po niesprawiedliwie zabranych połączeniach (bo jak inaczej traktować zmuszanie do tramwaju, który niektórych rejonów nie obsługuje wcale a wcale).dominQ92 pisze: ↑12 sty 2024, 12:53 Prędzej - może wykorzystać marnujący się potencjał czyli 137? I podzielić to na dwie linie -
"137" - KROWODRZA GÓRKA - jak obecnie - Ks. Meiera - Górka Narodowa - Os. Gotyk - Opolska Estakada - Ibramowska - Mackiewicza - KROWODRZA GÓRKA
"437" - KROWODRZA GÓRKA - Mackiewicza - Ibramowska - Opolska Estakada - Górka Narodowa - Os. Gotyk - Ks. Meiera - jak obecnie "137" - KROWODRZA GÓRKA
Jest tylko jeden problem, kasa misiu kasa :/ Ale gdybyśmy żyli w Transport Feverze czy innym, byłbym całym sobą za tą opcją.
Leczenie dżumy cholerą, zabrano relację skrętną z Placu Imbramowskiego do Dobrego Pasterza, to zabierzemy jeszcze z URu w stronę Placu Imbramowskiego.
Może jestem w błędzie i ktoś mnie z niego wyprowadzi, ale uważam że przesiadki na Opolskiej Estakadzie są zwyczajnie nieprzyjazne dla pasażerów. W szczególności przez znaczne oddalenie stanowiska 02, które dzięki temu jest bardzo przyjaźnie ulokowane dla mieszkańców Żabińca (gorzej gdy ktoś wraca z centrum), ale przez to jest znacznie oddalone od pozostałych stanowisk. Ponadto, dodatkowa sygnalizacja świetlna przy skrzyżowaniu ze Żmujdzką, która utrudnia panowanie nad czasem potrzebnym na dojście do pozostałych stanowisk. Dodatkowo skrzyżowanie dwóch głównych arterii miasta, co w pewnym sensie usprawiedliwia brak priorytetu dla pieszych dla pasach (niezbyt długie cykle, na które czeka się długo). Podobny problem kiedyś odczułem gdy o bardzo późnej porze miałem się przesiąść pomiędzy Miechowity a Olszą II (z Tauron Areny na Plac Imbramowski), i mimo znacznego czasu na dojście to światła mnie pokonały... Rondo Czyżyńskie jest chyba powierzchniowo podobnym przykładem, tyle że tam mamy pod spodem sieć tuneli która rozwiązuje chociaż problem czekania na cykl.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Moja propozycja zapewnienia relacji 29 Listopada (N) - Opolska (W), która zapewnia nawet oszczędności:
"137" Krowodrza Górka - Fieldorfa-Nila, Prądnicka, Opolska, 29 Listopada, Kuźnicy Kołłątajowskiej, Siewna, Dożynkowa - Witkowice
"199" Mydlniki Wapiennik - ..., 29 Listopada - Górka Narodowa (powrót przez Meiera jak "503")
"537" likwidacja
Wg mnie najlepszym rozwiązaniem dla Osiedla Gotyk byłoby wzmocnienie linii "503" ponownie do f-7,5/10, ale wymagałoby to znacznych kosztów. Linia "199" jest dość słabo wykorzystana na Prądniku Czerwonym, więc można by ją skierować do Górki Narodowej. Podczas wyrównywania częstotliwości ważniejsze było wzmocnienie linii "105" w pobliżu Dworca Głównego ("132") niż na drugim końcu jej trasy. Nowa wersja "137" zapewnia połączenia lokalne zapewniane przez "537" oraz zapewnia połączenie przystanku Meiera z placem Ibramowskim. Ponadto linia "537" przestaje podbierać pasażerów linii "50", którzy udają się w pobliże Dworca Głównego. W celu zapewnienia lepszej przesiadki z nowej "137" do linii tramwajowych przystanki autobusowe Kuźnicy Kołłątajowskiej powinny być przesunięte bliżej przystanków tramwajowych.
Po wybudowaniu nowej pętli na Witkowicach (która umożliwi skierowanie tam autobusów przegubowych), linia "169/469" powinna zostać tam skierowana. Gdyby udałoby się zrealizować to jak najszybciej, nie występowałyby niepotrzebne emocje związane z likwidacją linii "537".
"137" Krowodrza Górka - Fieldorfa-Nila, Prądnicka, Opolska, 29 Listopada, Kuźnicy Kołłątajowskiej, Siewna, Dożynkowa - Witkowice
"199" Mydlniki Wapiennik - ..., 29 Listopada - Górka Narodowa (powrót przez Meiera jak "503")
"537" likwidacja
Wg mnie najlepszym rozwiązaniem dla Osiedla Gotyk byłoby wzmocnienie linii "503" ponownie do f-7,5/10, ale wymagałoby to znacznych kosztów. Linia "199" jest dość słabo wykorzystana na Prądniku Czerwonym, więc można by ją skierować do Górki Narodowej. Podczas wyrównywania częstotliwości ważniejsze było wzmocnienie linii "105" w pobliżu Dworca Głównego ("132") niż na drugim końcu jej trasy. Nowa wersja "137" zapewnia połączenia lokalne zapewniane przez "537" oraz zapewnia połączenie przystanku Meiera z placem Ibramowskim. Ponadto linia "537" przestaje podbierać pasażerów linii "50", którzy udają się w pobliże Dworca Głównego. W celu zapewnienia lepszej przesiadki z nowej "137" do linii tramwajowych przystanki autobusowe Kuźnicy Kołłątajowskiej powinny być przesunięte bliżej przystanków tramwajowych.
Po wybudowaniu nowej pętli na Witkowicach (która umożliwi skierowanie tam autobusów przegubowych), linia "169/469" powinna zostać tam skierowana. Gdyby udałoby się zrealizować to jak najszybciej, nie występowałyby niepotrzebne emocje związane z likwidacją linii "537".
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Czy ja wiem, czy kasa będzie tu problemem? Wydłużenie trasy - minimalne. Kursów też nie trzeba dokładać - rozbijamy to co mamy na dwie linie. De facto zapewniamy obsługę ciągu z obecną częstotliwością, tyle że naprzemiennie. Tak, wiem - dla niektórych jazda z Krowodrzy na Siewną przez Al. 29 Listopada to wycieczka, ale z drugiej strony wydaje mi się, że jednak ważniejsze będzie zachowanie relacji bez konieczności przesiadek na Opolska Kładka. I wiem - rozcinanie linii w Krakowie to niebezpieczna praktyka, ale w obecnej sytuacji tak naprawdę minimalnym nakładem kosztów można utworzyć "względnie" dobre połączenie. F30/40 w każdym kierunku szału nie robi, ale w tej sytuacji wydaje mi się, że lepszy taki układ niż żaden.elot360 pisze: ↑14 sty 2024, 15:47 Pomysł świetny, w zamyśle nie likwidowania istniejącego połączenia do którego pewnie (w tej chwili) niewielkie grono jest przyzwyczajone/przyspawane, a pozwala na uzupełnienie dziur po niesprawiedliwie zabranych połączeniach (bo jak inaczej traktować zmuszanie do tramwaju, który niektórych rejonów nie obsługuje wcale a wcale).
Jest tylko jeden problem, kasa misiu kasa :/ Ale gdybyśmy żyli w Transport Feverze czy innym, byłbym całym sobą za tą opcją.
- Zorza Polarna
- Znawca
- Posty: 159
- Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
- Lokalizacja: Kobierzyn
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Ja pomyślałem o tym, kiedy zakończy się budowa tramwaju na Mistrzejowice pomyśleć o wykorzystaniu linii 124 która według wielu tutaj zostanie zlikwidowana.
Już gdzieś tu pisałem już pomysł aby z 124-ki (424 zostałoby wchłonięte) stworzyć linię łączącą GN przez Wileńską na Miechowity, przez Ugorek a następnie obok TA do ronda Dywizjonu 308 na Łęg aby obsłużył bloki na Sołtysowskiej.
Wtedy odcinek UR. 29 Listopada - Miechowity , TAW - Al. Pokoju oraz Łęg zyskaliby na tej zmianie. - (ale wiadomo brak kasy)
Ewentualnie można by zrobić linię 524 (z 124-ki) która by miała trasę KOMBINAT - GN P+R taką jak ww. propozycja z tą różnicą, że nie obsługiwałaby Łęgu tylko AP by jechała na Kombinat oraz pomijałaby najmniej potrzebne przystanki przy drodze. Tak aby ludzie z GN chcieli dojechać do NH jedną bezpośrednią linią.
Takie głupie propozycje przedstawiłem tylko.....
Już gdzieś tu pisałem już pomysł aby z 124-ki (424 zostałoby wchłonięte) stworzyć linię łączącą GN przez Wileńską na Miechowity, przez Ugorek a następnie obok TA do ronda Dywizjonu 308 na Łęg aby obsłużył bloki na Sołtysowskiej.
Wtedy odcinek UR. 29 Listopada - Miechowity , TAW - Al. Pokoju oraz Łęg zyskaliby na tej zmianie. - (ale wiadomo brak kasy)
Ewentualnie można by zrobić linię 524 (z 124-ki) która by miała trasę KOMBINAT - GN P+R taką jak ww. propozycja z tą różnicą, że nie obsługiwałaby Łęgu tylko AP by jechała na Kombinat oraz pomijałaby najmniej potrzebne przystanki przy drodze. Tak aby ludzie z GN chcieli dojechać do NH jedną bezpośrednią linią.
Takie głupie propozycje przedstawiłem tylko.....
Kobierzyn im my <3
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Trochę nie rozumiem pomysłów by zabierać "199" Prądnikowi Czerwonemu. W rejonie tym pocięto "105" (f15 zamiast f10), teraz jeszcze linia ma być wydłużana do Piastów więc będzie tym więcej pasażerów, pogorszy się też punktualność. Podobnie z zachodnim odcinkiem Dobrego Pasterza - "139" też zostało pocięte (f15 zamiast f7,5), a "132" nie dojeżdża do Alej więc "199" robi za naturalne uzupełnienie.
Nie uważam że koniecznie do Prądnika Czerwonego musi jechać "199", sam jestem zwolennikiem by wróciły mocne "105" i "139", idealnie z f7,5. Jednak zabieranie Prądnikowi autobusu bez rekompensaty wg mnie nie wchodzi w grę.
Mi się pomysł podoba. Myślę, że trzeba by tu zapytać mieszkańców Górki Narodowej i Witkowic (może ankieta?) by ocenili czy wolą linię przyspieszoną czy zwykłą
Argument ZTP był taki, żeby "137" dowoziło mieszkańców os. Gotyk do tramwajów na Kuźnicy Kołłątajowskiej. Przy czym to było podawane jeszcze wiosną, urzędnicy chyba nie docenili że ludzie wolą zostać przy "503".
"513" w stronę Górki Narodowej bardzo popieram, też uważam że "503+513" powinny zostać znacznie bardziej scalone, tak samo zresztą na południu. Pytanie, co wtedy w zamian na Prądnickiej i do Prądnika Białego Zachód? "192" odpada - były takie pomysły w zeszłym roku, bardzo oprotestowane przez mieszkańców Woli Justowskiej. Ja ich zresztą rozumiem bo miejsce "192" jest wg mnie przy Dworcu Głównym Z kolei "169/469" zapewnia ważne połączenie al. 29 Listopada i Opolskiej.pjetrek pisze: ↑13 sty 2024, 13:22193 prosto do pętli, aby ułatwić przesiadki i dać wspólny przystanek GN02,
513 od Kleparza prosto przez al. 29 listopada, dalej Banacha, Papiernię i do GN. Dzięki temu terminal zyskałby dodatkową linię do centrum, wzmocniony zostałby ciąg alejowy. A przy okazji wyszłaby ładna para 503+513 gdzie jedna obsługiwałaby osiedle na prawo od wylotówki, a druga na lewo xD
Pozostaje kwestia Prądnickiej. I tu koncepcja: albo przekierowania 169/469 czyli powrót do starej wersji 164, albo skierowania 192 i to aż do nowej pętli przy TW (i tak na DGW trzeba szukać miejsca dla 125). Albo jakiejś nowej linii (np. 154) od nowej pętli przez KG, Prądnicką i dalej na Aleje do Cracovii lub na Podwawelskie...
ZTP planowało wydłużyć "136" do Os. Podwawelskiego. Chwilowo wstrzymane ze względu na brak miejsca na tej pętli (zajęły je linie salwatorskie aglo), jednak po remoncie temat pewnie powróci. Może przyszłościowo "136" byłoby kandydatem, by uczynić z niego pełnoprawną linię w stronę Alej, i potem np. właśnie przez Prądnicką do Prądnika Białego Zachód, zamiast "513"? Tylko głośno myślę
Co do miejsca na Dworcu Głównym Wschód - docelowo, po otwarciu tramwaju na Meissnera, może zwolni się miejsce po "182" i/albo "482". Pytanie, co w międzyczasie?
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
A może to 513 na Górkę Narodową lub Os. Gotyk-29 listopada-Opolska-Prądnicka - dalej po obecnej trasie?... powstałaby rekompensata za zabrane 217/247 z Opolskiej.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Prawda też taka, że zmiana 537 na 115 dużo nie zmieni jak chodzi o czas przejazdu to jest dodanie 3 przystanki z czego jeden jest na żądanie. Teraz 537 dojazd z Witkowic do wschodniego zajmuje ok 16 min, nie licząc korków. Dodając te 3 przystanki będzie to ok 19 min. 537+50 to rozkładowo 25 min plus czekanie na 50 powiedzmy 30 min. To i tak wyjdzie szybciej nową 115 niż 537+50. Różnica ok 3-4 min, a tak jak mówię tym 3 nieobsługiwanym przystankom dużo da. Nie wiem jak UR ale z Biskupa Prandoty dużo ludzi jeździ w stronę Dworca i taka 115 byłaby bardzo fajną alternatywą.
Mi się ten pomysł bardzo podoba, nie dość że wspomagamy 194 które jest ciągle opóźnione to dajemy Klinom bezpośrednią linie do choćby Nowego Kleparza a następnie na Prądnik Biały, tylko pytanie czy nie odbiłoby się to na punktualności. Nie pamiętam jakie są plany na 136 ale jeżeli ma jechać Wadowicką do Matecznego to już wgl uważam za bardzo dobry ten pomysł. A za to 513 od Kleparza do Górki i chociaż odcinek Prokocim- Górka wróci co 7,5 min. Bo mimo tramwaju w 503 panuje glonojad bo ta linia nie dość, że nie wyrabia to wypadają jej kursy przez elektryki. Tylko właśnie trzeba by było zostawić 513 w normalnym taborze, nie elektrycznym.Kaszmir pisze: ↑15 sty 2024, 14:05 ZTP planowało wydłużyć "136" do Os. Podwawelskiego. Chwilowo wstrzymane ze względu na brak miejsca na tej pętli (zajęły je linie salwatorskie aglo), jednak po remoncie temat pewnie powróci. Może przyszłościowo "136" byłoby kandydatem, by uczynić z niego pełnoprawną linię w stronę Alej, i potem np. właśnie przez Prądnicką do Prądnika Białego Zachód, zamiast "513"? Tylko głośno myślę
No tu bardziej bym widział wizję kogoś wyżej, 137 podzielone na 2 linie. Tyle, że tak, 137 jak obecnie i nowa linia roboczo 147 Górka Narodowa P+R, następnie przez Gotyk do Opolskiej, przez Imbramowski i dalej po trasie 137.
Ostatnio zmieniony 15 sty 2024, 20:49 przez Stahu12, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
A co z 137, aby puścić po trasie Os. Gotyk - KG, ale przez al. 29 i Opolską, jako rekompensata za 2x7?
- Zorza Polarna
- Znawca
- Posty: 159
- Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
- Lokalizacja: Kobierzyn
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Mi się wydaje że ten pomysł ma dużą rację bytu. W przyszłości powstanie ul. 8 Pułku Ułanów bez tramwaju więc fajnie żeby tam coś w przyszłości jeździło. Moim zdaniem po niej właśnie powinna jechać 136-stka, która dzięki 8PU nie będzie jechała naokoło przez Kobierzyńską co sprawi, że nie będzie ona potrzebna na Kobierzyńskiej bo dla mieszkańców Os. Pod Fortem będzie to szybsza i atrakcyjniejsza alternatywa i przy okazji zmniejszy tłok na odc. Komuny Paryskiej - Grota Roweckiego w 194/494.Kaszmir pisze: ↑15 sty 2024, 14:05 ZTP planowało wydłużyć "136" do Os. Podwawelskiego. Chwilowo wstrzymane ze względu na brak miejsca na tej pętli (zajęły je linie salwatorskie aglo), jednak po remoncie temat pewnie powróci. Może przyszłościowo "136" byłoby kandydatem, by uczynić z niego pełnoprawną linię w stronę Alej, i potem np. właśnie przez Prądnicką do Prądnika Białego Zachód, zamiast "513"? Tylko głośno myślę
I taka pieśń dalekiej przyszłości. Na Os. Podwawelskim będzie trochę miejsca (zlikwidowane 124 przez tramwaj na Mistrzejowice, 136 puszczone hen daleko gdzie indziej) to może 502 skierować na Os. Podwawelskie (np. co 2 kurs aby nie stracili na tym mieszkańcy przy "Cracovia Stadion") aby nie pozbawiać mieszkańców bezpośredniego połączenia Ronda Grunwaldzkiego z Ul. Piłsudskiego i Teatrem Bagatelą (gdyż jest to szybsza relacja niż choćby 18-stką). Zmiana i tak byłaby na plus bo de facto każdy zyskuje relacje 124-ki + dojazd do NH.
I tak jeszcze wracając do 136-tki.
Szkoda że pod Lipińskiego -Brożka nie ma przejścia podziemnego (ewentualnie nadziemnej kładki czy czegoś w tym stylu) aby w przyszłości można by z przystanku 136-tki (które zapewne będzie przed skrzyżowaniem z Grota Roweckiego-Brożka) dojść na tramwaj do Łagiewnik lub 106-tkę aby Os. Pod Fortem nie straciło "wygodnego" połączenia z Łagiewnikami.
Kobierzyn im my <3
- Zorza Polarna
- Znawca
- Posty: 159
- Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
- Lokalizacja: Kobierzyn
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
136 ma zostać na Kapelance i wspomagać 194 na tym odcinku ale jak już mówisz o autobusie na Wadowickiej to super pomysłem byłoby wydłużenie tam 184-ki. Petycja mieszkańców zostałaby zrealizowana. Prądnik z Łagiewnik mógłby dojechać praktycznie wszędzie na południu (aż do Golkowic) ponadto pomogłoby to liniom na odc. Rondo Matecznego - Rondo Grunwaldzkie, przy czym odciążyłaby to pozostałe linie gdyż lepiej by było wtedy przesiąść się na Orzeszkowej (Fajnie jakby tam powstał pas A+T. Przynajmniej na odc. Rondo Grunwaldzkie - Stradom aby takich opóźnień nie miała) niż przechodzić caaaaaaałą tarczę ronda. Fakt nie rozwiązuje to problemu znikającej 503-ki ale do Ronda Grunwaldzkiego dowiezie i wtedy z powyższą propozycją 136 i 502-ki się fajnie zazębiała bo wtedy mógłbyś pojechać po trasie 513 i 503 z 1 przesiadką (dłużej ale jak autobusy magicznie wyparowywują to lepszy rydz niż nic). Taka luźna propozycja.Stahu12 pisze: ↑15 sty 2024, 20:28 Nie pamiętam jakie są plany na 136 ale jeżeli ma jechać Wadowicką do Matecznego to już wgl uważam za bardzo dobry ten pomysł. A za to 513 od Kleparza do Górki i chociaż odcinek Prokocim- Górka wróci co 7,5 min. Bo mimo tramwaju w 503 panuje glonojad bo ta linia nie dość, że nie wyrabia to wypadają jej kursy przez elektryki. Tylko właśnie trzeba by było zostawić 513 w normalnym taborze, nie elektrycznym.
Ps: I tak wiem, że geometria i konstrukcja skrzyżowań nie pozwala z Łagiewnik pojechać w Wadowicką ale można by było spróbować jak niektórzy proponowali w przypadku Os. Kurdwanów. 184 jeździłaby w przeciwnym kierunku z Wadowickiej na pętlę a potem na Brożka i cyk na Wadowicką. Ewentualnie zrobić światła przy wyjeździe z pętli ale nie wiem jakby to wpłynęło na przepustowość Wadowickiej ale warto próbować
Kobierzyn im my <3
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości