Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

- Linie, trasy, rozkłady
wontek.15
Pasażer
Posty: 1
Rejestracja: 21 sty 2024, 21:11

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: wontek.15 » 21 sty 2024, 21:29

A może wydłużenie linii 102 po trasie Krowodrza Górka - pl. Imbramowski - Górka Narodowa? Dojazd dla studentów AGH/UP spoza miasta (i nie tylko) + dojazd mieszkańców (jak dawniej 217/247) do placu Imbramowskiego. Problemem mogą być jedynie kłopoty taborowe Mobilisa.

pjetrek
Ekspert
Posty: 630
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: pjetrek » 21 sty 2024, 21:42

102 jest obsługiwana taborem 10 metrowym. Raczej ciężko będzie tam zmieścić dodatkowych pasażerów, zwłaszcza, że i teraz już nie jeździ pusta.

Kacper
Miłośnik
Posty: 66
Rejestracja: 08 paź 2022, 16:35

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Kacper » 21 sty 2024, 21:43

wontek.15 pisze: 21 sty 2024, 21:29 A może wydłużenie linii 102 po trasie Krowodrza Górka - pl. Imbramowski - Górka Narodowa? Dojazd dla studentów AGH/UP spoza miasta (i nie tylko) + dojazd mieszkańców (jak dawniej 217/247) do placu Imbramowskiego. Problemem mogą być jedynie kłopoty taborowe Mobilisa.
Brzmi jak świetny pomysł. Przy okazji zapewniono by też w końcu zlikwidowany dojazd z Górki Narodowej i aglomeracji do przystanku Dobrego Pasterza (co również było mocno krytykowane).
Z minusów zdecydowanie słaba częstotliwości linii 102 oraz jej punktualność, która jeszcze dodatkowo by się pogorszyła. Może rozwiązaniem byłoby wtedy dyskutowane kiedyś jej wzmocnienie na skróconej trasie do Cichego Kącika?

Awatar użytkownika
Zorza Polarna
Znawca
Posty: 159
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kobierzyn

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Zorza Polarna » 21 sty 2024, 22:14

pjetrek pisze: 21 sty 2024, 21:42 102 jest obsługiwana taborem 10 metrowym. Raczej ciężko będzie tam zmieścić dodatkowych pasażerów, zwłaszcza, że i teraz już nie jeździ pusta.
Czy trasa linii 102 ma jakieś przeciwskazania na puszczenie tam przegubów????
Kobierzyn im my <3

Kacper
Miłośnik
Posty: 66
Rejestracja: 08 paź 2022, 16:35

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Kacper » 21 sty 2024, 22:22

Zorza Polarna pisze: 21 sty 2024, 22:14 Czy trasa linii 102 ma jakieś przeciwskazania na puszczenie tam przegubów????
Myślę, że na Orlej miałyby one spore problemy. Wydaje mi się, że nawet właśnie ze względu na parametry tej ulicy jeżdżą tam 10 zamiast standardowych 12m.

Awatar użytkownika
LLoan
Specjalista
Posty: 287
Rejestracja: 26 maja 2022, 15:55
Lokalizacja: Kraków-Czyżyny

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: LLoan » 21 sty 2024, 22:31

Kacper pisze: 21 sty 2024, 22:22 Myślę, że na Orlej miałyby one spore problemy. Wydaje mi się, że nawet właśnie ze względu na parametry tej ulicy jeżdżą tam 10 zamiast standardowych 12m.
Zorza Polarna pisze: 21 sty 2024, 22:14

Czy trasa linii 102 ma jakieś przeciwskazania na puszczenie tam przegubów????
12m autobusy na "102" dawniej kursowały planowo na wybranych brygadach (https://gazetakrakowska.pl/krakow-czesc ... ar/9382601) i czasem zdarzają się jako rezerwa, więc jeśli już to prędzej właśnie standardowe (przegubowce to niezbyt realne rozwiązanie). Kolejny warunek jest jednak taki, że potrzeba by było dołożyć brygad, a krótkich wozów jest w Mobilisie raczej na styk. Ponadto ściągnięcie z tej linii 10m wiązałoby się z koniecznością zagospodarowania ich gdzieś indziej. Jako, że Mobilis raczej takich linii nie obsługuje, gdzie byłyby one potrzebne, to trzeba by robić jakieś roszady jeśli chodzi o przewoźników między liniami.

Kacper
Miłośnik
Posty: 66
Rejestracja: 08 paź 2022, 16:35

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Kacper » 21 sty 2024, 22:41

LLoan pisze: 21 sty 2024, 22:31 Ponadto ściągnięcie z tej linii 10m wiązałoby się z koniecznością zagospodarowania ich gdzieś indziej. Jako, że Mobilis raczej takich linii nie obsługuje, gdzie byłyby one potrzebne, to trzeba by robić jakieś roszady jeśli chodzi o przewoźników między liniami.
To myślę, że dla chcącego nie byłby praktycznie żaden problem - 102 to chyba i tak linia, do której Mobilis ma najdluższy dojazd i swoje 10m mógłby przerzucić na cokolwiek Pleszowskiego bądź też 122/422, 149 czy 127, a dla MPKowskich Autosanów zawsze jakieś zatrudnienie się znajdzie (szczególnie przy obecnym trendzie rozbudowywania zabudowy przy tak beznadziejnych drogach :D )

Skoro 102 to oblegana relacja mająca swoich pasażerów, to tym bardziej należy iść w kierunku wzmocnienie oferty na takim ciekawym, międzydzielnicowym połączeniu.

Parówczak
Specjalista
Posty: 226
Rejestracja: 20 sie 2022, 22:52

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Parówczak » 22 sty 2024, 10:45

elot360 pisze: 14 sty 2024, 15:47 140 i dobra rekompensata? A co z jej obecnymi pasażerami, wypiąć się na nich? Przecież teraz ona nawet nie dojeżdża przez KG, w jaki logiczny sposób chciałbyś ją skierować do GN przez Plac Imbramowski, i nie pogorszyć istniejącej komunikacji dla ulicy Radzikowskiego? O 168 też już jasno powiedziano czemu nie warto tego ruszać.
Trasa Bratysławska-Radzikowskiego-Bratysławska bez zmian. Zamiast z Kleparza to do GN. Przez Szpital Jana Pawła II. Dalej po dawnej trasie 217/247. Dołożenie kursów 140 z wzkm oszczędzonych na skróceniu tamtych linii.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5815
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Kaszmir » 22 sty 2024, 13:12

Parówczak pisze: 22 sty 2024, 10:45Dołożenie kursów 140 z wzkm oszczędzonych na skróceniu tamtych linii.
Podejrzewam, że te oszczędności zostały zagospodarowane - na "180", "156", niebawem również na "116" i "198", czy wydłużenie "105" i "193".

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 1012
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: mkm3 » 22 sty 2024, 14:57

Nie ma więcej rezerw? Z czego będą wzmocnienia w gminie Zabierzów? A potrzeb jeszcze więcej.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1817
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Scania_9640 » 22 sty 2024, 15:17

mkm3 pisze: 22 sty 2024, 14:57 Nie ma więcej rezerw? Z czego będą wzmocnienia w gminie Zabierzów? A potrzeb jeszcze więcej.
Pewnie będą dopiero po przetargu, który dziś ogłosili

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 673
Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
Lokalizacja: Rondo Matecznego

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Łukasz » 24 sty 2024, 11:32

Od soboty 3 lutego linia "193" zostanie wydłużona do Górki Narodowej.

Kolec
Znawca
Posty: 192
Rejestracja: 22 wrz 2020, 20:54

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Kolec » 25 sty 2024, 10:33

A może zamiast nowej pętli puścić to 513 trasą Wolbromską i Glogera do pętli na Piaszczystej?... tylko czy się zmieszczą z ładowanym 144?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5815
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Kaszmir » 25 sty 2024, 11:57

Kolec pisze: 25 sty 2024, 10:33A może zamiast nowej pętli puścić to 513 trasą Wolbromską i Glogera do pętli na Piaszczystej?... tylko czy się zmieszczą z ładowanym 144?
"Prądnik Biały" i "Glogera" są dość blisko przystanków na Trasie Wolbromskiej. W praktyce będą mieć sporo wspólnych potoków.

Wojciech
Znawca
Posty: 127
Rejestracja: 18 lut 2020, 21:43

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Wojciech » 25 sty 2024, 19:38

Czy "193" pojedzie przez os. Gotyk, wzorem "503"?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości