Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

- Linie, trasy, rozkłady
mikolaj.boron
Specjalista
Posty: 218
Rejestracja: 06 lis 2020, 19:24
Lokalizacja: Kraków-Górka Narodowa

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: mikolaj.boron » 25 sty 2024, 20:56

Wojciech pisze: 25 sty 2024, 19:38 Czy "193" pojedzie przez os. Gotyk, wzorem "503"?
Nie. Trasa byłaby już zbyt pokręcona.

Wojciech
Znawca
Posty: 127
Rejestracja: 18 lut 2020, 21:43

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Wojciech » 25 sty 2024, 22:22

"193" bywało już o wiele bardziej pokręcone :lol: Kto pamięta trasę Wieczysta - Czyżyny Dworzec? :D

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5815
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Kaszmir » 25 sty 2024, 23:41

Wojciech pisze: 25 sty 2024, 22:22Kto pamięta trasę Wieczysta - Czyżyny Dworzec? :D
Była :D Dla zainteresowanych, tu artykuł z tych czasów, o podziale linii, oraz mapka z jej ówczesną trasą :)
https://krabok.wordpress.com/2015/05/14 ... -podzialu/

Obrazek

Kolec
Znawca
Posty: 192
Rejestracja: 22 wrz 2020, 20:54

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Kolec » 26 sty 2024, 10:17

Tak było. Pytanie ile pasażerów pokonywało całą trasę ?😃

tramwajowy
Miłośnik
Posty: 65
Rejestracja: 13 maja 2023, 11:21
Lokalizacja: Prądnik Czerwony

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: tramwajowy » 26 sty 2024, 11:02

Wojciech pisze: 25 sty 2024, 19:38 Czy "193" pojedzie przez os. Gotyk, wzorem "503"?
W mojej opinii 193 powinno przejeżdżać przez Osiedle Gotyk natomiast 503 pomijać. Sytuacja z 503 jest kuriozalna patrząc na dostępność komunikacji w tamtym rejonie. To tak jakby 301 lub 304 wjeżdżały na Osiedle Podwawelskie.
Pozdrawiam Marcin

michasss
Miłośnik
Posty: 72
Rejestracja: 25 sie 2022, 20:48

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: michasss » 26 sty 2024, 11:20

tramwajowy pisze: 26 sty 2024, 11:02 W mojej opinii 193 powinno przejeżdżać przez Osiedle Gotyk natomiast 503 pomijać. Sytuacja z 503 jest kuriozalna patrząc na dostępność komunikacji w tamtym rejonie. To tak jakby 301 lub 304 wjeżdżały na Osiedle Podwawelskie.
Sytuacja z Osiedlem Gotyk jest kuriozalna, uważam, że ani 193 ani 503 nie powinny w ogóle w nie wjeżdżać.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5815
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Kaszmir » 26 sty 2024, 11:23

tramwajowy pisze: 26 sty 2024, 11:02W mojej opinii 193 powinno przejeżdżać przez Osiedle Gotyk natomiast 503 pomijać. Sytuacja z 503 jest kuriozalna patrząc na dostępność komunikacji w tamtym rejonie. To tak jakby 301 lub 304 wjeżdżały na Osiedle Podwawelskie.
Dostępność km jest właśnie bardzo niska. Tramwaj jest rewolucją komunikacyjną, jednak obsługuje głównie zachodnią część rejonu. Tymczasem wschodnia została z bardzo okrojoną ofertą ("137" pocięte, "503" znacznie pocięte, a z al. 29 Listopada zabrano większość aglo). Do tego przystanek "Ks. Meiera", gdzie można jeszcze próbować złapać "537", jest bardzo oddalony, zwłaszcza od bloków na końcu Felińskiego.

Pamiętajmy też, że czasowo z tego rejonu autobus do centrum wychodzi znacznie szybciej niż dojazd i przesiadka na tramwaj. Dlatego dla ludzi najważniejsza jest właśnie linia "503", którą mogą dojechać prosto do centrum, Alej. "137" czy "193" też są ważne, jednak to "503" jest najbardziej istotne.

scyzor663
Znawca
Posty: 104
Rejestracja: 10 lis 2023, 9:36

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: scyzor663 » 26 sty 2024, 12:23

Os. Gotyk spełniało rolę awaryjnej pętli ze względu na to, że innej w okolicy nie było. Teraz przystanek powinien iść do likwidacji, a linie powinny być przesunięte na GN. Odległości do przystanków przy 29 Listopada są naprawdę niewielkie, a już pozostawienie tam 503 żeby zapewne nie tracić wyborców jest absurdalne. Liczę, że ZTP to "wyprostuje" po wyborach.

Jak już obsługa przystanku os. Gotyk ma zostać, to powinno ją dwukierunkowo zapewniać wydłużone do GN 137 jako linia lokalna.

Kierman
Specjalista
Posty: 369
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Kierman » 26 sty 2024, 15:01

Jak ludzie z Bochenka i podedworze codziennie muszą chodzić 10 min na tramwaj na Piaski Nowe, bo spółdzielnia i miasto nie mogą się dogadać w sprawie remontu ulicy, aby puścić tam autobus, to ludzie z Os. Gotyk też są w stanie podejść na przystanek. A jak nie to mają jeszcze 137, które powinno jechać po do KG po trasach zabranych 217/247.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5815
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Kaszmir » 26 sty 2024, 15:40

A ja się z Wami nie zgodzę. Km powinna być dostępna. To nie czasy kiedy ludzie nie mieli wyboru - dziś jak będzie się pasażerom pogarszać dojazd, to spora część wybierze auto. A tak z korkami nie wygramy nigdy.

Na Bochenka ludzie właśnie bardzo czekają na autobus i nawet analizy urzędników wskazały ten rejon jako jeden z wielu, gdzie km jest potrzebna w pierwszej kolejności.

Idąc tym tokiem można by zabrać "159/193" z Kruszwickiej by jechały prosto Piasta Kołodzieja. Można by zabrać "124/184/424" z Cm. Rakowickiego by jechały Brodowicza. "169/469" z Malborskiej itp. itd. Wszyscy ci pasażerowie tak samo mogą sobie podejść na inne przystanki. Tylko czy naprawdę km wtedy stałaby się lepsza?

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 653
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: MichalTyniec » 26 sty 2024, 17:53

Kaszmir pisze: 26 sty 2024, 15:40 A ja się z Wami nie zgodzę. Km powinna być dostępna. To nie czasy kiedy ludzie nie mieli wyboru - dziś jak będzie się pasażerom pogarszać dojazd, to spora część wybierze auto. A tak z korkami nie wygramy nigdy.

Na Bochenka ludzie właśnie bardzo czekają na autobus i nawet analizy urzędników wskazały ten rejon jako jeden z wielu, gdzie km jest potrzebna w pierwszej kolejności.

Idąc tym tokiem można by zabrać "159/193" z Kruszwickiej by jechały prosto Piasta Kołodzieja. Można by zabrać "124/184/424" z Cm. Rakowickiego by jechały Brodowicza. "169/469" z Malborskiej itp. itd. Wszyscy ci pasażerowie tak samo mogą sobie podejść na inne przystanki. Tylko czy naprawdę km wtedy stałaby się lepsza?
No właśnie wszędzie się goni ludzi żeby chodzili jak najdalej i nie powinno tak być, mi też się nie podoba układ u mnie jaki jest, jak chcę jechać z alej do domu to muszę iść z Konopnickiej na nogach na rynek Dębnicki, jadąc dalej to już jest paranoja, na PAT zlikwidowali przystanek więc trzeba kawał drogi iść na wspólny przystanek obecnie z liniami aglo, gdybym chciał wsiąść na Podwawelskim to tyle samo muszę iść na pętlę, i to ma kogoś zachęcić do komunikacji? Chyba że Ztp myśli że wszyscy mają jeździć tramwajem i wtedy na Grunwaldzkim jest blisko przez światła ma autobus 🙂 no nie tak to wygląda bo 70 procent pasażerów jeździ w kierunku alej.

Wojciech
Znawca
Posty: 127
Rejestracja: 18 lut 2020, 21:43

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Wojciech » 26 sty 2024, 20:18

Kaszmir pisze: 26 sty 2024, 15:40 A ja się z Wami nie zgodzę. Km powinna być dostępna. To nie czasy kiedy ludzie nie mieli wyboru - dziś jak będzie się pasażerom pogarszać dojazd, to spora część wybierze auto. A tak z korkami nie wygramy nigdy.

Na Bochenka ludzie właśnie bardzo czekają na autobus i nawet analizy urzędników wskazały ten rejon jako jeden z wielu, gdzie km jest potrzebna w pierwszej kolejności.

Idąc tym tokiem można by zabrać "159/193" z Kruszwickiej by jechały prosto Piasta Kołodzieja. Można by zabrać "124/184/424" z Cm. Rakowickiego by jechały Brodowicza. "169/469" z Malborskiej itp. itd. Wszyscy ci pasażerowie tak samo mogą sobie podejść na inne przystanki. Tylko czy naprawdę km wtedy stałaby się lepsza?
Pełna zgoda. Jeżeli "193" może niewielkim kosztem (finansowym i czasowym) obsłużyć duży obszar, to niech tak będzie. Tym bardziej, że przyśpieszone "503" zjeżdża z głównej ulicy, by zrobić wjazd tamże.

Awatar użytkownika
Zorza Polarna
Znawca
Posty: 159
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kobierzyn

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Zorza Polarna » 29 sty 2024, 18:27

https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/665-2024

Już jest Oficjalny komunikat:


Szanowni Państwo,
uprzejmie informujemy, że od dnia 3.02.2024 r. (sobota) linia 193 będzie kursować po nowej, stałej trasie:
Lesisko – … – Prądnik Czerwony – ul. Powstańców, al. 29 Listopada, ul. Banacha, ul Papierni Prądnickich – Górka Narodowa P+R.

Obrazek

Na wydłużonym odcinku linia będzie obsługiwać dodatkowo przystanki: Powstańców Garaże 01/02, Powstańców 02, Ks. Meiera 01/02, Banacha 02/04, Papierni Prądnickich 03/05, Górka Narodowa P+R.

Rozkład jazdy zostanie zmieniony.

Jednocześnie zmianie ulegnie status przystanku Powstańców Magazyny ze stałego na NŻ.
Kobierzyn im my <3

krawiec
Specjalista
Posty: 329
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: krawiec » 29 sty 2024, 21:49

Lepszym rozwiązaniem byłaby krótsza linia z GN do np. Mistrzejowic/Czyżyn/Prądnika Czerwonego przez Dobrego Pasterza, bo są większe możliwości na przesiadki w stronę Huty.
Strasznie objazdowa ta trasa 193 i pewnie będzie pierwsza do podzielenia na krótsze.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5815
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Kaszmir » 29 sty 2024, 22:19

Trochę liczyłem, że "193" dostanie również przystanek "Powstańców" w stronę Górki Narodowej. Przydałby się.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 21 gości