Nie. Trasa byłaby już zbyt pokręcona.
Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
-
- Specjalista
- Posty: 218
- Rejestracja: 06 lis 2020, 19:24
- Lokalizacja: Kraków-Górka Narodowa
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
"193" bywało już o wiele bardziej pokręcone Kto pamięta trasę Wieczysta - Czyżyny Dworzec?
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Była Dla zainteresowanych, tu artykuł z tych czasów, o podziale linii, oraz mapka z jej ówczesną trasą
https://krabok.wordpress.com/2015/05/14 ... -podzialu/
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Tak było. Pytanie ile pasażerów pokonywało całą trasę ?
-
- Miłośnik
- Posty: 65
- Rejestracja: 13 maja 2023, 11:21
- Lokalizacja: Prądnik Czerwony
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
W mojej opinii 193 powinno przejeżdżać przez Osiedle Gotyk natomiast 503 pomijać. Sytuacja z 503 jest kuriozalna patrząc na dostępność komunikacji w tamtym rejonie. To tak jakby 301 lub 304 wjeżdżały na Osiedle Podwawelskie.
Pozdrawiam Marcin
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Sytuacja z Osiedlem Gotyk jest kuriozalna, uważam, że ani 193 ani 503 nie powinny w ogóle w nie wjeżdżać.tramwajowy pisze: ↑26 sty 2024, 11:02 W mojej opinii 193 powinno przejeżdżać przez Osiedle Gotyk natomiast 503 pomijać. Sytuacja z 503 jest kuriozalna patrząc na dostępność komunikacji w tamtym rejonie. To tak jakby 301 lub 304 wjeżdżały na Osiedle Podwawelskie.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Dostępność km jest właśnie bardzo niska. Tramwaj jest rewolucją komunikacyjną, jednak obsługuje głównie zachodnią część rejonu. Tymczasem wschodnia została z bardzo okrojoną ofertą ("137" pocięte, "503" znacznie pocięte, a z al. 29 Listopada zabrano większość aglo). Do tego przystanek "Ks. Meiera", gdzie można jeszcze próbować złapać "537", jest bardzo oddalony, zwłaszcza od bloków na końcu Felińskiego.tramwajowy pisze: ↑26 sty 2024, 11:02W mojej opinii 193 powinno przejeżdżać przez Osiedle Gotyk natomiast 503 pomijać. Sytuacja z 503 jest kuriozalna patrząc na dostępność komunikacji w tamtym rejonie. To tak jakby 301 lub 304 wjeżdżały na Osiedle Podwawelskie.
Pamiętajmy też, że czasowo z tego rejonu autobus do centrum wychodzi znacznie szybciej niż dojazd i przesiadka na tramwaj. Dlatego dla ludzi najważniejsza jest właśnie linia "503", którą mogą dojechać prosto do centrum, Alej. "137" czy "193" też są ważne, jednak to "503" jest najbardziej istotne.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Os. Gotyk spełniało rolę awaryjnej pętli ze względu na to, że innej w okolicy nie było. Teraz przystanek powinien iść do likwidacji, a linie powinny być przesunięte na GN. Odległości do przystanków przy 29 Listopada są naprawdę niewielkie, a już pozostawienie tam 503 żeby zapewne nie tracić wyborców jest absurdalne. Liczę, że ZTP to "wyprostuje" po wyborach.
Jak już obsługa przystanku os. Gotyk ma zostać, to powinno ją dwukierunkowo zapewniać wydłużone do GN 137 jako linia lokalna.
Jak już obsługa przystanku os. Gotyk ma zostać, to powinno ją dwukierunkowo zapewniać wydłużone do GN 137 jako linia lokalna.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Jak ludzie z Bochenka i podedworze codziennie muszą chodzić 10 min na tramwaj na Piaski Nowe, bo spółdzielnia i miasto nie mogą się dogadać w sprawie remontu ulicy, aby puścić tam autobus, to ludzie z Os. Gotyk też są w stanie podejść na przystanek. A jak nie to mają jeszcze 137, które powinno jechać po do KG po trasach zabranych 217/247.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
A ja się z Wami nie zgodzę. Km powinna być dostępna. To nie czasy kiedy ludzie nie mieli wyboru - dziś jak będzie się pasażerom pogarszać dojazd, to spora część wybierze auto. A tak z korkami nie wygramy nigdy.
Na Bochenka ludzie właśnie bardzo czekają na autobus i nawet analizy urzędników wskazały ten rejon jako jeden z wielu, gdzie km jest potrzebna w pierwszej kolejności.
Idąc tym tokiem można by zabrać "159/193" z Kruszwickiej by jechały prosto Piasta Kołodzieja. Można by zabrać "124/184/424" z Cm. Rakowickiego by jechały Brodowicza. "169/469" z Malborskiej itp. itd. Wszyscy ci pasażerowie tak samo mogą sobie podejść na inne przystanki. Tylko czy naprawdę km wtedy stałaby się lepsza?
Na Bochenka ludzie właśnie bardzo czekają na autobus i nawet analizy urzędników wskazały ten rejon jako jeden z wielu, gdzie km jest potrzebna w pierwszej kolejności.
Idąc tym tokiem można by zabrać "159/193" z Kruszwickiej by jechały prosto Piasta Kołodzieja. Można by zabrać "124/184/424" z Cm. Rakowickiego by jechały Brodowicza. "169/469" z Malborskiej itp. itd. Wszyscy ci pasażerowie tak samo mogą sobie podejść na inne przystanki. Tylko czy naprawdę km wtedy stałaby się lepsza?
-
- Ekspert
- Posty: 653
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
No właśnie wszędzie się goni ludzi żeby chodzili jak najdalej i nie powinno tak być, mi też się nie podoba układ u mnie jaki jest, jak chcę jechać z alej do domu to muszę iść z Konopnickiej na nogach na rynek Dębnicki, jadąc dalej to już jest paranoja, na PAT zlikwidowali przystanek więc trzeba kawał drogi iść na wspólny przystanek obecnie z liniami aglo, gdybym chciał wsiąść na Podwawelskim to tyle samo muszę iść na pętlę, i to ma kogoś zachęcić do komunikacji? Chyba że Ztp myśli że wszyscy mają jeździć tramwajem i wtedy na Grunwaldzkim jest blisko przez światła ma autobus no nie tak to wygląda bo 70 procent pasażerów jeździ w kierunku alej.Kaszmir pisze: ↑26 sty 2024, 15:40 A ja się z Wami nie zgodzę. Km powinna być dostępna. To nie czasy kiedy ludzie nie mieli wyboru - dziś jak będzie się pasażerom pogarszać dojazd, to spora część wybierze auto. A tak z korkami nie wygramy nigdy.
Na Bochenka ludzie właśnie bardzo czekają na autobus i nawet analizy urzędników wskazały ten rejon jako jeden z wielu, gdzie km jest potrzebna w pierwszej kolejności.
Idąc tym tokiem można by zabrać "159/193" z Kruszwickiej by jechały prosto Piasta Kołodzieja. Można by zabrać "124/184/424" z Cm. Rakowickiego by jechały Brodowicza. "169/469" z Malborskiej itp. itd. Wszyscy ci pasażerowie tak samo mogą sobie podejść na inne przystanki. Tylko czy naprawdę km wtedy stałaby się lepsza?
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Pełna zgoda. Jeżeli "193" może niewielkim kosztem (finansowym i czasowym) obsłużyć duży obszar, to niech tak będzie. Tym bardziej, że przyśpieszone "503" zjeżdża z głównej ulicy, by zrobić wjazd tamże.Kaszmir pisze: ↑26 sty 2024, 15:40 A ja się z Wami nie zgodzę. Km powinna być dostępna. To nie czasy kiedy ludzie nie mieli wyboru - dziś jak będzie się pasażerom pogarszać dojazd, to spora część wybierze auto. A tak z korkami nie wygramy nigdy.
Na Bochenka ludzie właśnie bardzo czekają na autobus i nawet analizy urzędników wskazały ten rejon jako jeden z wielu, gdzie km jest potrzebna w pierwszej kolejności.
Idąc tym tokiem można by zabrać "159/193" z Kruszwickiej by jechały prosto Piasta Kołodzieja. Można by zabrać "124/184/424" z Cm. Rakowickiego by jechały Brodowicza. "169/469" z Malborskiej itp. itd. Wszyscy ci pasażerowie tak samo mogą sobie podejść na inne przystanki. Tylko czy naprawdę km wtedy stałaby się lepsza?
- Zorza Polarna
- Znawca
- Posty: 159
- Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
- Lokalizacja: Kobierzyn
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/665-2024
Już jest Oficjalny komunikat:
Już jest Oficjalny komunikat:
Szanowni Państwo,
uprzejmie informujemy, że od dnia 3.02.2024 r. (sobota) linia 193 będzie kursować po nowej, stałej trasie:
Lesisko – … – Prądnik Czerwony – ul. Powstańców, al. 29 Listopada, ul. Banacha, ul Papierni Prądnickich – Górka Narodowa P+R.
Na wydłużonym odcinku linia będzie obsługiwać dodatkowo przystanki: Powstańców Garaże 01/02, Powstańców 02, Ks. Meiera 01/02, Banacha 02/04, Papierni Prądnickich 03/05, Górka Narodowa P+R.
Rozkład jazdy zostanie zmieniony.
Jednocześnie zmianie ulegnie status przystanku Powstańców Magazyny ze stałego na NŻ.
Kobierzyn im my <3
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Lepszym rozwiązaniem byłaby krótsza linia z GN do np. Mistrzejowic/Czyżyn/Prądnika Czerwonego przez Dobrego Pasterza, bo są większe możliwości na przesiadki w stronę Huty.
Strasznie objazdowa ta trasa 193 i pewnie będzie pierwsza do podzielenia na krótsze.
Strasznie objazdowa ta trasa 193 i pewnie będzie pierwsza do podzielenia na krótsze.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Trochę liczyłem, że "193" dostanie również przystanek "Powstańców" w stronę Górki Narodowej. Przydałby się.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 21 gości