Komunikacja miejska w 2024 roku

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5814
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kaszmir » 20 gru 2023, 12:20

WDZ pisze: 20 gru 2023, 12:07Przecież ""503" nie obsługuje Bonarki...
Racja ;) Nie pamiętam szczegółów, może chodziło też o dodanie takiego przystanku. A może jednak głównie o dojazd do Alej.

Swoją drogą, jest to mylące że "513" ma tam przystanek a "503" nie. Zwłaszcza że oprócz tego jednego, ich lista przystanków na wspólnym odcinku jest identyczna.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 541
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: kbieniu7 » 20 gru 2023, 14:25

Też nie jestem przekonany do wydłużania 513 do Złocienia - właśnie przed te przejazdy. Już teraz mamy zmartwienie, by się koordynacja 513 z 503 nie rozjeżdżała...

Awatar użytkownika
Zorza Polarna
Znawca
Posty: 159
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kobierzyn

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Zorza Polarna » 20 gru 2023, 16:17

yosujiro pisze: 20 gru 2023, 10:33 Taki ciekawy moim zdaniem głos czytelnika GK



https://gazetakrakowska.pl/krakow-zmian ... 1-18176953
Moim zdaniem pomysł ciekawy, więcej ta linia będzie miała wspólnej trasy z 513 niż mniej. Więcej napisałem o tym w temacie Złocień, nie będę się powtarzał ;)
Kobierzyn im my <3

Kowalik
Specjalista
Posty: 318
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kowalik » 21 gru 2023, 8:26

kbieniu7 pisze: 20 gru 2023, 14:25 Też nie jestem przekonany do wydłużania 513 do Złocienia - właśnie przed te przejazdy. Już teraz mamy zmartwienie, by się koordynacja 513 z 503 nie rozjeżdżała...
Chciałem tylko przypomnieć, że zakończono modernizację linii kolejowej w tamtym rejonie, prędkość wzrosła, zatem skrócił się czas zamkniętych zapór na tym przejeździe. Teraz zwykle nie trwa to więcej niż 3-4 minuty, nie powinno to generować ogromnych opóźnień. Popieram pomysł wydłużenia linii 513, jeśli tylko starczyłoby środków.

Kierman
Specjalista
Posty: 369
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kierman » 21 gru 2023, 10:26

To nie lepiej puścić ze Złocienia przyspieszoną linię w kierunku centrum jak dawne 125? Oczywiście z pewnymi korektami. Po co pchać 513 w te korki na przejeździe kolejowym. Tam dalej mocno się korkuje, bo niedawno jeździłem.

Karol1994
Miłośnik
Posty: 74
Rejestracja: 22 sie 2022, 16:54

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Karol1994 » 21 gru 2023, 12:34

Kierman pisze: 21 gru 2023, 10:26 To nie lepiej puścić ze Złocienia przyspieszoną linię w kierunku centrum jak dawne 125? Oczywiście z pewnymi korektami. Po co pchać 513 w te korki na przejeździe kolejowym. Tam dalej mocno się korkuje, bo niedawno jeździłem.
Może coś takiego? Np.
"525" Złocień - Mały Płaszów - Lipska - Saska (ew. Kuklińskiego) - Podgórze SKA - Al. Powstańców Śląskich - Rondo Matecznego - Rondo Grunwaldzkie - Aleje - Nowy Kleparz.

Obsługiwane przystanki od Małego Płaszowa:
Mały Płaszów P+R
Lipska
Saska (w przypadku przebiegu przez ul. Saską)
Kuklińskiego
Podgórze SKA
Rondo Matecznego
Rondo Grunwaldzkie
Jubilat
Muzeum Narodowe
Plac Inwalidów

Może to S-F ale pomarzyć nie zaszkodzi.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1817
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Scania_9640 » 21 gru 2023, 16:31

Karol1994 pisze: 21 gru 2023, 12:34 Może coś takiego? Np.
"525" Złocień - Mały Płaszów - Lipska - Saska (ew. Kuklińskiego) - Podgórze SKA - Al. Powstańców Śląskich - Rondo Matecznego - Rondo Grunwaldzkie - Aleje - Nowy Kleparz.

Obsługiwane przystanki od Małego Płaszowa:
Mały Płaszów P+R
Lipska
Saska (w przypadku przebiegu przez ul. Saską)
Kuklińskiego
Podgórze SKA
Rondo Matecznego
Rondo Grunwaldzkie
Jubilat
Muzeum Narodowe
Plac Inwalidów

Może to S-F ale pomarzyć nie zaszkodzi.
Jest to pchanie linii w korki od Kuklińskiego po Podgórze SKA i dalej do Matecznego.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1047
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: yosujiro » 24 sty 2024, 9:21

Podobno od najbliższej soboty 301 przestanie obsługiwać przystanek Konopnickiej, a w zamian za to będzie stawać na Rondzie Grunwaldzkim

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1047
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: yosujiro » 31 sty 2024, 9:05

ObrazekObrazek Ważne informacje dotyczące zmian w kursowaniu komunikacji miejskiej! ObrazekObrazek
W okresie ferii zimowych, dostosowując się do zmniejszonych potrzeb przewozowych, wprowadzamy zmiany w funkcjonowaniu linii KMK.

W dni powszednie:

Obrazek Linie 1, 3, 8, 18, 20, 50, 52 - częstotliwość kursowania zostanie zmniejszona do 10 minut przez cały dzień.
Obrazek Linie 4, 5, 9, 10, 11, 14, 16, 17, 21, 22, 24, 72 - częstotliwość kursowania zostanie zmniejszona do 20 minut przez cały dzień.
Obrazek Linia 13 - częstotliwość kursowania zostanie zmniejszona do 10 minut w godzinach szczytu i 20 minut poza godzinami szczytu.
Obrazek Linie 19, 44, 49 - częstotliwość kursowania zostanie zmniejszona do 20 minut w godzinach szczytu.

Dodatkowo, w dniach 12.02.2024 r. (poniedziałek) do 25.02.2024 r. (niedziela):

Obrazek Linia 179 - częstotliwość kursowania zostanie zmniejszona do 15 minut w godzinach szczytu i 20 minut poza godzinami szczytu.
Obrazek Linie 156, 189, 413, 420, 433, 742 - zostaną zawieszone.
Obrazek Linia 494 - będzie kursować tylko w godzinach szczytu.
Obrazek Linia 701 - częstotliwość kursowania zostanie zmniejszona do 12 minut w godzinach szczytu i 15 minut poza godzinami szczytu.
Kraków PL Mobilis Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie
https://www.facebook.com/10006707863941 ... ZmYjFDJRl/

Podejrzanie małe te cięcia na ferie Obrazek Ach te wybory...


Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 673
Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
Lokalizacja: Rondo Matecznego

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Łukasz » 31 sty 2024, 9:09

W roku wyborczym mogli sobie darować cięcia.
Kilka cytatów z komentarzy pod postem na fb ZTP:

"Zmniejszonych? Mieszkańcy się gdzieś wyprowadzają? Turyści tu nie przyjadą?"

"A to rozumiem pracujący też ferie mają?"

"Jak zwykle ztp dba o pracujących i w dbaniu o czyste powietrze zmniejsza kursy mpk BRAVO BRAVO BRAVO to może od razu wprowadzic 2 tygodnie pieszego pasażera i będzie prościej."

fysztof
Ekspert
Posty: 713
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: fysztof » 31 sty 2024, 9:14

Małe...? Cała siatka tramwajowa z f=7,5/15 schodzi na f=10/20... "50" dwa razy rzadziej w szczycie(!). Rozumiem, że wg ZTP połowa pasażerów tej linii to uczniowie??? Strasznie 'wyrośnięci' w takim razie muszą być, bo jakoś inaczej to widzę.
Podobnie "179" - ubita o połowę. Znowu, rozumiem że połowa pasażerów tej linii to podstawówka i liceum/technikum??? Żenada.
"494" to też typowo 'uczniowska' relacja...
Ordynarne cięcia nie wiadomo który raz.

A może by tak skoro tniemy na ferie o połowę przepustowość części linii, ściąć jednocześnie o połowę przepustowość niektórych ulic - bo są ferie. Na przykład Nowosądecką zwęźmy do jednego pasa i na Bobrzyńskiego zróbmy to samo. Wyobrażacie sobie to larum? W każdej gazecie i w każdym podrzędnym portalu? Niech wtedy ZTP tłumaczy, że są "zmniejszone potrzeby przewozowe". Niech kozaczą...

Szkoda, że w odniesieniu do KMK można każdą ściemę w tym mieście walnąć i się nią wytrzeć, ale w odniesieniu do samochodów to już absolutnie przeciwnie jest.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1047
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: yosujiro » 31 sty 2024, 9:28

Jak na nich to małe, spodziewałem się pogromu jak zwykle, a jest tylko źle. To juz coś na plus

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5814
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kaszmir » 31 sty 2024, 9:31

Cięcia spore. Podobne do zeszłorocznych, które przecież były tłumaczone fatalnym stanem budżetu. Teraz podobno jest super, mają być nowe linie, wzmocnienia itd. - to jednak nie jest tak super?

"179" to teraz podstawa km dla rejonów Kurdwanowa daleko od tramwaju. Ścięcie rozkładu o połowę, serio? To jako "rekompensata" dla Kurdwanowa za pocięcie linii "50" o połowę?

"494" tylko w szczycie? Czyli dostajemy podobny absurd co na "182/482" - w szczycie autobus co 7,5 minuty, poza szczytem co 20 czyli blisko trzykrotnie rzadziej. No jednak komu robi różnicę czy autobus jedzie co parę minut, czy co dwadzieścia, prawda? I to na Klinach gdzie mieszka kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców, Miasto twierdzi że będzie tramwaj, premetro, itd. a zostawia ludzi... z autobusem co 20 minut.

I jeszcze zawieszenie "189". Zabrano połowę kursów "502", linia "189" miała być jakąś częściową rekompensatą. Teraz nie będzie ani jednego, ani drugiego :D Plac Centralny zostaje bez autobusu (nie każdy ma blisko do al. Róż). Pilotów bez połączenia w stronę Alej (mieszkańcy walczyli o to, jednak kto by się przejmował).

Dla porównania - komunikat feryjny z 2022 (link). "50" ścięta tylko w szczycie i z f5 do f7,5 (nie do f10), a przecież wtedy miała trasę krótszą z obu stron więc mniej pasażerów. Na bank będzie tłok. Do tego były zawieszone "74" i "17" (wtedy szczytówka, zamiast "19") i... tyle. Pozostałe tramwaje normalnie f7,5/15.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 973
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: kot_feliks » 31 sty 2024, 11:53

No cóż, skądś trzeba znaleźć $ na budowę 8 Pułku Ułanów tylko po to, aby następnie ją rozebrać, zbudować pod spodem tramwaj, i odbudować ulicę od nowa (najnowszy pomysł UMK) :mrgreen:

Wszystko dlatego, że "na przełomie 2021/22 zorientowaliśmy się, że tam ma być tramwaj, obecny projekt nie ma sensu, no ale przez 2 lata nic nie zrobiliśmy, to trudno teraz nie zrobić przetargu na ten bezsensowny projekt" :mrgreen:

fysztof
Ekspert
Posty: 713
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: fysztof » 31 sty 2024, 12:44

kot_feliks pisze: 31 sty 2024, 11:53 No cóż, skądś trzeba znaleźć $ na budowę 8 Pułku Ułanów tylko po to, aby następnie ją rozebrać, zbudować pod spodem tramwaj, i odbudować ulicę od nowa (najnowszy pomysł UMK) :mrgreen:

Wszystko dlatego, że "na przełomie 2021/22 zorientowaliśmy się, że tam ma być tramwaj, obecny projekt nie ma sensu, no ale przez 2 lata nic nie zrobiliśmy, to trudno teraz nie zrobić przetargu na ten bezsensowny projekt" :mrgreen:
Trudno celniej to podsumować... Poziom zidiocenia we wszelkich urzędach Krakowa jest naprawdę wysoki. Szkoda, że każdy urząd i zarząd dokłada swoją cegiełkę. Już nawet nie ma przebłysków nadziei jak 10 lat temu, kiedy wydawało się, że Franek czy Kempf w ZTP i ZZM mogą wnieść jakąś nową jakoś. Równia pochyła i dorównali poziomem do układu, a wraz z nimi całe te instytucje:-(

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 26 gości