HW145+HB545 dziś rano kursował na "44" według TTSS.Bayer2003 pisze: ↑17 gru 2023, 10:08 HW151, HW145 oraz HB545 zostały odstawione do kasacji według https://psmkms.krakow.pl/ciekawostki/kr ... -nowa-huta. Pozostało już jedynie 17 egzemplarzy, które niestety ciągle obsługują aż 4 linie .
SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
-
- Pasażer
- Posty: 46
- Rejestracja: 25 lut 2023, 22:26
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Nastąpiła cudowna reanimacja, ciekawe na jak długo.
-
- Znawca
- Posty: 119
- Rejestracja: 04 lip 2023, 19:53
- Lokalizacja: Kliny
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
HW151 dzisiaj jest na 16
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
A może w obu przypadkach wyświetlały się tylko nadajniki z tych wagonów?
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Niestety nie potwierdzam – nadajnik z #HW145 jeździ w wagonie #HW145, dziś na „44”.
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Skład HW148+HB548 otrzymał na całości wagonów reklamę. Ktoś wtopił wybierając taki pociąg na reklamę. Raz, że jest bez GPS. Kolejną sprawą jest funkcjonowanie E1+c3 w 2024. Prawdopodobnie w marcu otworzą odcinek Kocmyrzowska-Łowińskiego (obecnie kładą płyty rowkowe na Wiadukcie, zaawansowane są prace przy zwrotnicach) i zamkną Solidarności a w tym zawieszą linię 44. Składy E1+c3 będą wykorzystywane rotacyjnie jedynie na 49. A w wakacje składy E1+c3 pewnie w ogóle się nie będą pojawiać. Ciekawe czemu jeszcze nikt nie kupił reklam np. na NGT8 lub Krakowiaka. Gwarancja na te wagony dawno się skończyła.
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Może to reklama na miesiąc?
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Skład HW164+HB564 stał pod wiatą w białe ciapki. Został w wielu miejscach wyszpachlowany i przygotowany do malowania. HW129 stracił reklamę i dostał nową powłokę lakierniczą. HW134 i HB554 już na torze bez sieci czeka na wywóz.
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Marnowanie farby, szpachli i roboczogodzin. Od ponad 3 lat na remont czeka odstawiony HK458 z niskim członem. Rozumiem, że MPK zna lepiej potrzeby pasażerów linii takich jak "16" czy "21", remontując dla nich E1 zamiast N8S?
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
- pawel200020
- Specjalista
- Posty: 217
- Rejestracja: 26 sie 2020, 0:08
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Remont N8 a E1 to zupełnie dwie różne sprawy. Dostanie części do N8 jest bardzo trudne, stąd jego przywrócenie do ruchu jest niemożliwe / bardzo trudne. Natomiast części do E1 jest pod dostatkiem ze skasowanych wozów
-
- Znawca
- Posty: 119
- Rejestracja: 04 lip 2023, 19:53
- Lokalizacja: Kliny
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Kolega tego nie rozumie. Jeżeli jest deficyt taboru, klepie się na szybko to co jest możliwie najszybsze do naprawienia, żeby nie tracić kursów i mieć rezerwę, a nie szuka części do 50 letniego parcha, który jak sam słusznie autor posta stwierdził, czeka od 3 lat na zbawienie pod płotem. Poza tym jaka jest pewność, że po uruchomieniu tego nieszczęsnego HK458 za kilka godzin/dni/tygodni znowu by nie padł? Poza tym, są jeszcze uziemione od dłuższego czasu niektóre N8C-NF po kosztownych modernizacjach i to one na pierwszy ogień będą przywracane do ruchu, a nie wagon, który już w znacznym stopniu ma zdegradowaną konstrukcję oraz instalację elektryczną.
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Gdyby dostanie części do N8 było bardzo trudne, tramwaje w Gdańsku już dawno temu by stanęły (60 ze 139 tamtejszych tramwajów - 43% to seria N8). Przez 3 lata z pewnością dało się części pozyskać i tramwaj naprawić, chociaż na pewno nie byłoby to łatwe.pawel200020 pisze: ↑04 lut 2024, 23:21 Remont N8 a E1 to zupełnie dwie różne sprawy. Dostanie części do N8 jest bardzo trudne, stąd jego przywrócenie do ruchu jest niemożliwe / bardzo trudne. Natomiast części do E1 jest pod dostatkiem ze skasowanych wozów
Deficyt taboru - czyżby? Pod koniec września 2020 roku wykorzystanie taboru wynosiło 251/296 - 85%. Dziś brygad mamy 252 (widać rozwój...), a składów tramwajowych (po debiucie) 333. Daje to wykorzystanie na poziomie 76%, czyli skrajnie niskie. Nawet po wycofaniu wszystkich wiedeńczyków dalej wynosiłoby ono 252/314 - 80%, czyli dużo mniej niż w 2020 roku. Nie ma żadnego deficytu taboru - po prostu MPK powiększyło ilostan do absurdalnych rozmiarów, utrzymuje w ruchu i kieruje na 3-4 linie najstarsze tramwaje, ponieważ są one tanie w utrzymaniu, a tabor nowocześniejszy i posiadający niską podłogę jest zaniedbany. Gdyby tramwaje były tak sprawne jak w 2020 roku, wystarczyłoby ich w ilostanie 297-298, czyli mniej niż dzisiaj wynosi liczba wszystkich niskaczy...anonim_048 pisze: ↑05 lut 2024, 8:42 Kolega tego nie rozumie. Jeżeli jest deficyt taboru, klepie się na szybko to co jest możliwie najszybsze do naprawienia, żeby nie tracić kursów i mieć rezerwę, a nie szuka części do 50 letniego parcha, który jak sam słusznie autor posta stwierdził, czeka od 3 lat na zbawienie pod płotem.
Jeżeli naprawa zostałaby przeprowadzona dobrze, dlaczego tramwaj miałby się szybko zepsuć?anonim_048 pisze: ↑05 lut 2024, 8:42 Poza tym jaka jest pewność, że po uruchomieniu tego nieszczęsnego HK458 za kilka godzin/dni/tygodni znowu by nie padł?
Zarówno jednokierunkowe, jak i dwukierunkowe N8 MPK powinno doprowadzić do stanu używalności jak najszybciej. Dziś jednak te drugie powinny mieć większy priorytet ze względu na linie wymagające takiego taboru.anonim_048 pisze: ↑05 lut 2024, 8:42 Poza tym, są jeszcze uziemione od dłuższego czasu niektóre N8C-NF po kosztownych modernizacjach i to one na pierwszy ogień będą przywracane do ruchu, a nie wagon, który już w znacznym stopniu ma zdegradowaną konstrukcję oraz instalację elektryczną.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
- pawel200020
- Specjalista
- Posty: 217
- Rejestracja: 26 sie 2020, 0:08
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
W Gdańsku wszyskie N8 są zmodernizowane do standardu N8C przez Modertrans Poznań. Jest tam inny układ napędowy niż w standardowych N8S.
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
To prawda, żeby przywrócić HK458 do ruchu, wymiana napędu i całej elektryki jest konieczna. Pomimo tego taka naprawa byłaby tańsza niż modernizacja GT8SU do GT8N (najdroższy jest niskopodłogowy człon), co MPK ku nieszczęściu pasażerów praktykuje (4 drzwi to za mało na wiele linii).pawel200020 pisze: ↑05 lut 2024, 17:24 W Gdańsku wszyskie N8 są zmodernizowane do standardu N8C przez Modertrans Poznań. Jest tam inny układ napędowy niż w standardowych N8S.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Jak wiemy "ich koniec" jest bliski. Mija 20 lat jak kursują po krakowskich torach:
https://lovekrakow.pl/galeria/dwadziesc ... _7083.html
Źródło"MPK przypomniało dziś, że dokładnie 20 lat temu rozpoczęła się w Krakowie eksploatacja wagonów zwanych „wiedeńczykami”.
https://lovekrakow.pl/galeria/dwadziesc ... _7083.html
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości