Koleje Małopolskie
Re: Koleje Małopolskie
https://www.malopolska.pl/aktualnosci/t ... e=size-big
Wydłużenie linii SKA2 do Oświęcimia oraz większa liczba par pociągów na LK94 od 10 grudnia 2023 r.
Ciekawe czy częstotliwość kursowania wzrośnie chociaż do tej f~30 min?
Wydłużenie linii SKA2 do Oświęcimia oraz większa liczba par pociągów na LK94 od 10 grudnia 2023 r.
Ciekawe czy częstotliwość kursowania wzrośnie chociaż do tej f~30 min?
Re: Koleje Małopolskie
Czy tylko mnie się wydaje, że pani Iwona Gibas z Zarządu WM powiedziała straszną głupotę?W grudniu pociągi relacji Kraków – Skawina - Przeciszów będą zatrzymywać się w Oświęcimiu.
Re: Koleje Małopolskie
Kolej w Małopolsce ma się czym pochwalić za ubiegły rok. Ale bez inwestycji nie pojedzie dalej:
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/kolej ... 54876.html
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/kolej ... 54876.html
Re: Koleje Małopolskie
Pieniądze na budowę linii Podłęże - Piekiełko są w budżecie:
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/minis ... 55011.html
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/minis ... 55011.html
Re: Koleje Małopolskie
Specjalna oferta KMŁ dla dzieci i młodzieży na okres ferii zimowych:
https://www.nakolei.pl/malopolski-bilet ... -zlotowke/
https://www.nakolei.pl/malopolski-bilet ... -zlotowke/
Re: Koleje Małopolskie
Newag z jedyną ofertą na pociągi dla Kolei Małopolskich. Ponad miliard złotych
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 17828.html
Najdłuższy tunel w Polsce na linii Podłęże - Piekiełko. Jest umowa
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 17832.html
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 17828.html
Najdłuższy tunel w Polsce na linii Podłęże - Piekiełko. Jest umowa
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 17832.html
Re: Koleje Małopolskie
Nie zgadniecie kto nie dostał dofinansowania na tabor z KPO . Wklejam kawałek wyniku konkursu. Jedyny plus może być taki, że kilka kibli może zniknąć z małopolskiego POLREGIO.
Źródło: https://www.cupt.gov.pl/konkurs/zakoncz ... -kolejowy/
Źródło: https://www.cupt.gov.pl/konkurs/zakoncz ... -kolejowy/
- Załączniki
-
- smuteczek.png (85.29 KiB) Przejrzano 2572 razy
Re: Koleje Małopolskie
Wrzucam tutaj. W grudniu br. nowe przystanki na obwodnicy kolejowej Krakowa?
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/dwa-p ... 55632.html
Źródło:– Jeszcze w tym roku zakończy się budowa obydwu tych przystanków i do grudniowej zmiany rozkładu jazdy zostaną one uruchomione – zapowiedział przedstawiciel PLK.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/dwa-p ... 55632.html
Re: Koleje Małopolskie
Szybka Kolej Aglomeracyjna dla 2 milionów mieszkańców Krakowa i Małopolski. Zaproszenie na konferencję
dobrze, że nie ma nikogo z kolei małopolskich i nie ma nic o MLD do SKA
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/szybk ... 55686.html
dobrze, że nie ma nikogo z kolei małopolskich i nie ma nic o MLD do SKA
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/szybk ... 55686.html
- michal49944
- Specjalista
- Posty: 337
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: Koleje Małopolskie
Propozycje dla szybkiej kolei w Krakowie: cztery nowe linie i pociągi jeżdżące co 15 minut
Trochę informacji z dzisiejszej konferencji.
Kraków Główny - Nowa Huta; Płaszów - al. 29 Listopada - Mydlniki; Nowa Huta Przyszłości - ul. Prądnicka - lotnisko w Balicach; plac Centralny - ul. Mogilska - lotnisko - to propozycje czterech nowych linii szybkiej kolei aglomeracyjnej (SKA) w Krakowie, jakie przedstawiano podczas konferencji zorganizowanej w poniedziałek (18 marca) w Krakowie przez Stowarzyszenie Gmin i Powiatów Małopolski.
Uczestnicy konferencji byli zgodni, że SKA trzeba nadal rozwijać. Jednym z elementów ma być budowa dodatkowej pary torów między Dworcem Głównym w Krakowie a stacją w Batowicach. Potrzeba na to ok. 250 mln zł.
Nowe linie szybkiej kolei do Nowej Huty
Proponowana przez Kazimierza Barczyka nowe linie SKA miałby zostać utworzone w dużej mierze z wykorzystaniem istniejących torów. W taki sposób dla potrzeb SKA mogłaby być dostosowana linia obwodowa, pozwalająca realizować kursy między Dworcem Głównym a Nową Hutą (przystanki: Dworzec Główny - Prądnik Biały - Prądnik Czerwony - Batowice - os. Piastów - Jagiełły - Kocmyrzów - Lubocza - Nowa Huta - Kościelniki, Wyciąże - Przylasek Rusiecki - Węgrzce Wielkie - Kokotów - Złocień - Bieżanów - Prokocim - Płaszów - Zabłocie - Grzegórzki - Dworzec Główny).
Kolejna linia mogłaby kursować z Płaszowa do Mydlnik z przystankami: Klimeckiego, al. Pokoju, Pilotów, Olsza, al. 29 Listopada, Kraków Główny, Prądnicka, Łobzów, Bronowice, Mydlniki.
W we wschodniej części Krakowa powstaje strefa gospodarcza z terenami rekreacyjnymi Nowa Huta Przyszłości. Tam miałaby się zaczynać trzecia z nowych linii SKA z kolejnymi przystankami: Lubocza, Kocmyrzów, Jagiełły, os. Piastów, Batowice, Prądnik Czerwony, Prądnik Biały, al. 29 Listopada, Prądnicka, Łobzów, Bronowice, Młynówka, Zakliki, Olszanica, lotnisko w Balicach.
Jest też pomysł na utworzenie linii SKA biegnącej z placu Centralnego z kolejnymi przystankami: Sołtysowska, Nowohucka, Plaza, Mogilska, Pilotów, Olsza, al. 29 Listopada, Prądnicka, Łobzów, Bronowice, Młynówka, Zakliki, Olszanica, lotnisko w Balicach.
https://gazetakrakowska.pl/propozycje-d ... 1-18393981Szybka kolej uzupełnieniem dla metra w Krakowie
- Koncepcje dotyczące rozwoju szybkiej kolei aglomeracyjnej, które się pojawiają, należy traktować bardzo poważnie. W dużej mierze tory mamy. Jest tylko kwestia wprowadzenia taboru i ewentualnie budowy dodatkowych przystanków. To nie wymaga wielkich nakładów finansowych takich jak przykładowo budowa metra. Trzeba jednak pamiętać, że to nie może być coś w zamian za metro, trzeba to traktować jako element uzupełniający dla podziemnej komunikacji - ocenia prof. Andrzej Szarata, rektor Politechniki Krakowskiej.
Trochę informacji z dzisiejszej konferencji.
Re: Koleje Małopolskie
W sumie to po raz kolejny usłyszeliśmy o skierowaniu SKA na obwodnicę towarową, nic nowego.michal49944 pisze: 18 mar 2024, 21:28 Propozycje dla szybkiej kolei w Krakowie: cztery nowe linie i pociągi jeżdżące co 15 minut
https://gazetakrakowska.pl/propozycje-d ... 1-18393981
Trochę informacji z dzisiejszej konferencji.
100 nowych pociągów na 7 linii (z czego cztery nowe nawet nie wyjeżdżają z miasta)Teraz jest droga otwarta do tego, aby zwiększyć liczbę przystanków, zakupić dodatkowo co najmniej 100 pociągów. To pozwoliłoby na zwiększenie częstotliwości kursów, tak by pociągi mogły jeździć co 15 minut - przekonuje Kazimierz Barczyk.
- michal49944
- Specjalista
- Posty: 337
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: Koleje Małopolskie
Projekt planu miejscowego „Żabiniec”, którego zapisy obejmują blisko 180 ha, od dłuższego czasu budzi wiele emocji. Chodzi głównie o zabezpieczenie w dokumencie terenu pod łącznicę kolejową. Spółka Angel Green zwraca uwagę, że miałaby przebiegać przez środek prywatnej, atrakcyjnej działki budowlanej, znajdującej się blisko centrum. „Zabezpieczenie terenu pod hipotetyczną łącznicę kolejową niweczy plany stworzenia najnowocześniejszego w Polsce osiedla i powoduje olbrzymią stratę właściciela działki” – dodaje Angel.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/spor- ... 55746.htmlKluczowy element
Kolejarze łącznicę określają mianem kluczowego elementu, zapewniającego przyszłą obsługę komunikacyjną na terenie aglomeracji krakowskiej.
– Umożliwienie bezpośredniego wjazdu z linii kolejowej nr 100 do stacji Kraków Główny znacząco usprawni i uatrakcyjni docelowe prowadzenie ruchu aglomeracyjnego oraz zwiększy przepustowość krakowskiego węzła kolejowego, m.in. dzięki zapewnieniu alternatywnego dojazdu do stacji Kraków Główny z kierunku wschodniego – podkreślał w rozmowie z nami w 2022 roku Piotr Hamarnik z PKP Polskich Linii Kolejowych.
Jak mówił, już teraz odczuwalny jest brak możliwości bezpośredniego wjazdu z linii kolejowej nr 100 do stacji Kraków Główny, a w perspektywie czasu, w połączeniu z innymi inwestycjami, łącznica znacząco zwiększy potencjał dla nowych tras kolei aglomeracyjnej i zapewni szybki czas przejazdu.
– Stacja Kraków Główny docelowo stanie się stacją przelotową. Łącznica zapewni dodatkowe możliwości manewru pociągów, dzięki czemu unikniemy długiego zajmowania krawędzi peronowych przez pociągi, zmieniające kierunek jazdy. W związku z tym podjęliśmy wysiłki, by zabezpieczyć odpowiednią rezerwę terenową, która zapewni możliwości realizacji tej inwestycji kolejowej w przyszłości – przekonywał Piotr Hamarnik z PKP PLK.
Przydałoby się wreszcie zbudować tę łącznicę, bo można stosunkowo niewielkim kosztem stworzyć wiele nowych możliwości, nawet jeśli chodzi o połączenia regionalne.
Re: Koleje Małopolskie
Ja szczerze podchodzę sceptycznie co do tej łącznicy. W studium SKA z tej łącznicy korzysta wariant 5b (wrzucam screena z potokami - sorka za niską jakość, z dokumentu "opis Studium" strona 75) Ogólnie prognozowane potoki na obwodnicach towarowych są bardzo kiepskie - w przypadku dużej obwodnicy kończą się na planowanym przystanku Kocmyrzowska.michal49944 pisze: 20 mar 2024, 17:29 https://lovekrakow.pl/aktualnosci/spor- ... 55746.html
Przydałoby się wreszcie zbudować tę łącznicę, bo można stosunkowo niewielkim kosztem stworzyć wiele nowych możliwości, nawet jeśli chodzi o połączenia regionalne.
Studium:
https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=120873
- michal49944
- Specjalista
- Posty: 337
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: Koleje Małopolskie
Zgodzę się z Tobą, że na połączenia lokalne ta łącznica miałaby mały wpływ.
Z kolei naprawdę sporo osób sugerowało, że mogłaby pomóc w zawracaniu pociągów dalekobieżnych od południa, aby nie musiały zmieniać kierunku na dworcu głównym przez co zwiększyłaby się jego przepustowość. Nie analizowałem tego dokładnie, jaki wpływ i czy w ogóle jakiś miałaby ta łącznica na ogólnie cały kolejowy, ale może coś w tym jest.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 0 gości