Natomiast niezależnie od Złocienia, potrzeba przywrócić linię między Płaszowem, może nawet Rybitwami, a Bieńczycami. Pasażerom zabrano z dnia na dzień autobus, nie dając właściwie nic w zamian - skromne wzmocnienie "128" (tylko w dni powszednie, 1 kurs/h, nie dojeżdża do Bieńczyc) to żadne zadośćuczynienie. Przypomnę, że na huckim "125" były przegubowce więc sami urzędnicy przyznawali, że linia jest bardzo popularna.
Czyli: przywrócić połączenie między Bieńczycami a Płaszowem/Rybitwami i opcjonalnie połączyć je z linią do Złocienia.
Linie przyspieszone zawsze na plus Tu trochę nie jestem jednak pewny, czy między Złocieniem a centrum byłyby jakieś przystanki do ominięcia. Większość to albo przystanki przy rejonach mocno zabudowanych, albo takie gdzie jest bardzo mało kursów i każdy jest na wagę złota.Wojciech pisze: ↑30 wrz 2023, 20:33Złocień idealnie się nadaje na linię przyśpieszoną. Wg mnie taka linia mogłaby jeździć po trasie: Złocień - po trasie "125" - Lipska, Saska, Stoczniowców, al. Pokoju, Powstania Warszawskiego, Rondo Mogilskie - po trasie "501" - Rondo Hipokratesa - Szpital Rydygiera. Czyli bardzo podobna do dawnej trasy "125", z zamianą Dobrego Pasterza na Bora-Komorowskiego oraz Przewozu na Lipską i Saską, by umożliwić przesiadki na linie z estakady.