Rozdział taboru - tramwaje

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
Kowalik
Specjalista
Posty: 369
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kowalik » 12 lut 2024, 9:08

Scania_9640 pisze: 12 lut 2024, 8:26 Nawet na 49 wróciły wagony, choć ostatnimi czasy w ogóle nie było ich, same EU8N. Ale MPK jest takie przyjazne pasażerom.. niech już wreszcie ten zarząd odejdzie

Wykorzystanie 2014N jest na poziomie 58%.. 21/36szt. Przecież powinni wysłać na większość brygad 50, a tak to ludzie będą jechać jak sardynki
Rano po godzinie 6, nie ukrywam, że było dość przytulnie w Lajkoniku w kierunku GN.

Awatar użytkownika
LLoan
Specjalista
Posty: 321
Rejestracja: 26 maja 2022, 15:55
Lokalizacja: Kraków-Czyżyny

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: LLoan » 12 lut 2024, 18:50

Dzisiejszy rozdział taboru można podsumować stwierdzeniem "Chciano dobrze, a wyszło jak zwykle". Zmniejszono wykorzystanie taboru wysokopodłogowego za sprawą wysłania jedynie dwóch trójskładów, dwóch dwuskładów oraz trzech E1 solo. Składów E1+C3 wysłano tyle co zazwyczaj, czyli na wszystkie brygady 44 oraz dwie 49. Ograniczona częstotliwość to dobry moment na odpoczynek i przeglądy/serwisy dla pojazdów, jednak moim zdaniem na jutro powinno zwiększyć się delikatnie ilość 3x105Na, a wolne Krakowiaki wysłać na 50, gdzie są potrzebne na cito. W ramach ciekawostki, pojawiło się łaczenie 49+21 (w międzyszczycie i po szczycie popołudniowym, wagon zamiast zjeżdżać do zajezdni na 49 kursuje na 21). PES wyjechało dzisiaj za mało.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1886
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Scania_9640 » 12 lut 2024, 19:50

LLoan pisze: 12 lut 2024, 18:50 Dzisiejszy rozdział taboru można podsumować stwierdzeniem "Chciano dobrze, a wyszło jak zwykle". Zmniejszono wykorzystanie taboru wysokopodłogowego za sprawą wysłania jedynie dwóch trójskładów, dwóch dwuskładów oraz trzech E1 solo. Składów E1+C3 wysłano tyle co zazwyczaj, czyli na wszystkie brygady 44 oraz dwie 49. Ograniczona częstotliwość to dobry moment na odpoczynek i przeglądy/serwisy dla pojazdów, jednak moim zdaniem na jutro powinno zwiększyć się delikatnie ilość 3x105Na, a wolne Krakowiaki wysłać na 50, gdzie są potrzebne na cito. W ramach ciekawostki, pojawiło się łaczenie 49+21 (w międzyszczycie i po szczycie popołudniowym, wagon zamiast zjeżdżać do zajezdni na 49 kursuje na 21). PES wyjechało dzisiaj za mało.
Na 49 od około 2 tygodni nie było składów, a dzisiejsze wykorzystanie niskopodłogowych tramwajów była na żenująco niskim poziomie. Bez problemu wszystkie wagony mogły zostać w stajni

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1419
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: pasazer_mobilisu » 12 lut 2024, 21:41

Mieszkańcy dostali od ZTP cięcia na ferie, ale za to od MPK dostali pozostawienie dłuższego taboru w zajezdniach :D

W temacie dotyczącym dzisiejszego dnia Kaszmir pisał też o niezabieralnym NGT6 na "20". Od dłuższego czasu na tej linii marzą mi się Lajkoniki, oczywiście w te dni gdy jest dostępny dłuższy tabor czyli weekendy/wakacje/ferie.

Może po zmianie władzy zrobi się bardziej propasażersko?

Kowalik
Specjalista
Posty: 369
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kowalik » 13 lut 2024, 6:49

Dziś przybyło PES na 24 w postaci trzech sztuk. Pytanie czy 24 ma obecnie takie obłożenie jak 50..

mikolaj.boron
Specjalista
Posty: 228
Rejestracja: 06 lis 2020, 19:24
Lokalizacja: Kraków-Górka Narodowa

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: mikolaj.boron » 19 lut 2024, 5:02

Na 50 wróciły Krakowiaki, na razie mamy HG934, HG930 i HG919.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6026
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kaszmir » 19 lut 2024, 14:55

mikolaj.boron pisze: 19 lut 2024, 5:02Na 50 wróciły Krakowiaki, na razie mamy HG934, HG930 i HG919.
Wg TTSS jeździ jeszcze RG911 :-)

impuls
Ekspert
Posty: 1377
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 25 lut 2024, 21:28


kucyk
Ekspert
Posty: 1969
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: kucyk » 03 mar 2024, 9:31

Nie zwróciłem uwagi w ubiegły weekend gdy wprowadzono rozkłady po feriach na obsługę tramwajów. Czynię to dzisiaj. :)
Zauważyłem dzisiaj rano spacerując zmianę w obsłudze na liniach: "3" oraz "14". Dzisiaj na "3" są 2 brygady z zajezdni Podgórze a pozostałe 4 są z Huty (dotychczas w weekendy były wszystkie brygady nowohuckie). Natomiast dzisiaj linia "14" jest w całości nowohucka (a dotychczas w weekendy były 2 brygady z zajezdni Podgórze). Czy jest więcej zmian? Ktoś może to potwierdzić? :shock:

impuls
Ekspert
Posty: 1377
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 03 mar 2024, 22:05

To chyba weekendowa zmian związana z wymianą zwrotnicy na Dąbiu. Dzisiaj "14" z racji wyprostowania trasy miała o jedną brygadę mniej. Innych zmian nie ma poza tymi co wymieniłeś kucyk. Sytuacja powinna powrócić do normy od następnego tygodnia.

kucyk
Ekspert
Posty: 1969
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: kucyk » 10 mar 2024, 16:17

impuls pisze: 03 mar 2024, 22:05 To chyba weekendowa zmian związana z wymianą zwrotnicy na Dąbiu. Dzisiaj "14" z racji wyprostowania trasy miała o jedną brygadę mniej. Innych zmian nie ma poza tymi co wymieniłeś kucyk. Sytuacja powinna powrócić do normy od następnego tygodnia.
Jak widać, niestety nie miałeś do końca racji co do przypuszczeń. Owszem na "14" wróciło Podgórze tak jak było wcześniej ale na "3" pozostało Podgórze w weekendy. Nie są to 2 brygady jak pisałem tydzień temu ale 1 zarówno w sobotę jak i w święta. Ale jednak zmiana nastąpiła i "3" nie jest już w całości nowohucka w weekendy. ;)

impuls
Ekspert
Posty: 1377
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 10 mar 2024, 18:26

Na "18" jest teraz jedna Hucka brygada zamiast na "3". Zamienili się brygadami, Podgórze miało w całości "18". Takie pojedyncze zmiany, to nic nadzwyczajnego.

brovar
Ekspert
Posty: 513
Rejestracja: 05 sie 2020, 10:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: brovar » 10 kwie 2024, 13:34

Dzisiaj na "52" jest 15 brygad niskopodłogowych w tym trzy Krakowiaki z Podgórza i tylko 4 stozłomki.
05.04.2024 awarii doznały #RZ213, #RZ226, #RZ237, #RZ264 i #RZ273. :!:

impuls
Ekspert
Posty: 1377
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 10 kwie 2024, 22:37

Mają udrękę z tymi ufokami. Psują się nadal na potęgę. A tu jeszcze ok. dwa i pół roku do dostaw nowych wagonów. Według planów mają 105-i ten okres wytrzymać. No, nie wiem czy się uda, w obecnym komplecie. Do ruchu wejdą jeszcze dwa GT8N. Wobec braku miejsca w Podgórzu, muszą coś przenieść do Huty lub zezłomować.

Awatar użytkownika
LLoan
Specjalista
Posty: 321
Rejestracja: 26 maja 2022, 15:55
Lokalizacja: Kraków-Czyżyny

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: LLoan » 11 kwie 2024, 18:50

Do otwarcia przejazdu w relacji Wańkowicza - Elektromontaż pozostało już naprawdę niewiele, wraz z nią nasunęła się krótka dyskusja o układzie linii w rejonie po tym "wydarzeniu" - całość w wątku o Wzgórzach w układzie linii.
Przygotowałem coś, czego trochę nie było, czyli prognozę rozdziału taboru, realnie możliwą do uzyskania przy założeniach:
- linia 1 na trasie czasowo zmienionej: Cichy Kącik - ... - Kocmyrzowska - Elektromontaż - Zajezdnia Nowa Huta
- linia 4 na dotychczasowej trasie czasowo skróconej: Bronowice Małe - ... - Ujastek - Zajezdnia Nowa Huta
- linia 5 na trasie czasowo zmienionej: Krowodrza Górka P+R - ... - Kocmyrzowska - Elektromontaż - Kombinat - Kopiec Wandy
- przeniesienie pojedynczych Krakowiaków z "50" na "24" i "52" -> ujednolicenie taboru na liniach
- przeniesienie GT8N z linii 1 na mniej obciążone i zastąpienie ich tamże wydajniejszym taborem
- dodanie po jednej brygadzie do "1" i "5" w związku z wydłużeniem ich tras

Rozdział taboru:

"1": 9xHL, 7xRP;
"3": 8xHY, 6xRY;
"4": 7xHG, 2xRG;
"5": 5xHL, 2xRP;
"8": 13xRY, 2xHY;
"9": 7xHY, 2xRY;
"10": 6xHY, 4xRY;
"11": 5xRF, 2xHL;
"13": 12xRP, 3xRZ(2)
"14": 6xHY, 3xRY;
"16": 3xHW(1), 2xHL;
"17": 5xRF, 2xHL;
"18": 7xHY, 10xRY;
"19": 7xRF;
"20": 10xRP, 2xHL,
"21": 2xHK(2k), 2xHK(1k), 2xHL;
"22": 8xHY, 2xRY;
"24": 7xRG, 1xHG;
"44": 7xHW(2);
"49": 6xHL;
"50": 10xRY, 15xHY;
"52": 6xRZ(3), 1xRG, 10xHG, 2xHY
"72": 4xHL, 3xRP

Wykorzystanie poszczególnych typów taboru:
HL: 30/40 - 75%
RP: 34/50 - 68%
HY: 61/80 - 76%
RY: 45/55 - 82%
HG: 18/23 - 78%
RG: 10/14 - 75%
RZ(2): 3/4 - 75%
RZ(3): 6/8 - 75%
HW(1): 3/8 - 38%
HW(2): 7/12 - 58%
HK(2k): 2/5 - 40%
HK(1k): 2/7 - 29%
RF: 17/29 - 60%

W prognozie nie uwzględniono pociągów rezerwowych. Ponadto zakładam stacjonowanie jednego 2014N na Zajezdni Podgórze jako "w gotowości" do podmiany za 3x105Na (których pełna sprawność do wyjazdu w ilości zakładanych 6 sztuk też nie jest pewna - wtedy dopuszczenie 33m na "24").

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: mario i 3 gości