Rano po godzinie 6, nie ukrywam, że było dość przytulnie w Lajkoniku w kierunku GN.Scania_9640 pisze: ↑12 lut 2024, 8:26 Nawet na 49 wróciły wagony, choć ostatnimi czasy w ogóle nie było ich, same EU8N. Ale MPK jest takie przyjazne pasażerom.. niech już wreszcie ten zarząd odejdzie
Wykorzystanie 2014N jest na poziomie 58%.. 21/36szt. Przecież powinni wysłać na większość brygad 50, a tak to ludzie będą jechać jak sardynki
Rozdział taboru - tramwaje
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Dzisiejszy rozdział taboru można podsumować stwierdzeniem "Chciano dobrze, a wyszło jak zwykle". Zmniejszono wykorzystanie taboru wysokopodłogowego za sprawą wysłania jedynie dwóch trójskładów, dwóch dwuskładów oraz trzech E1 solo. Składów E1+C3 wysłano tyle co zazwyczaj, czyli na wszystkie brygady 44 oraz dwie 49. Ograniczona częstotliwość to dobry moment na odpoczynek i przeglądy/serwisy dla pojazdów, jednak moim zdaniem na jutro powinno zwiększyć się delikatnie ilość 3x105Na, a wolne Krakowiaki wysłać na 50, gdzie są potrzebne na cito. W ramach ciekawostki, pojawiło się łaczenie 49+21 (w międzyszczycie i po szczycie popołudniowym, wagon zamiast zjeżdżać do zajezdni na 49 kursuje na 21). PES wyjechało dzisiaj za mało.
-
- Ekspert
- Posty: 1932
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Na 49 od około 2 tygodni nie było składów, a dzisiejsze wykorzystanie niskopodłogowych tramwajów była na żenująco niskim poziomie. Bez problemu wszystkie wagony mogły zostać w stajniLLoan pisze: ↑12 lut 2024, 18:50 Dzisiejszy rozdział taboru można podsumować stwierdzeniem "Chciano dobrze, a wyszło jak zwykle". Zmniejszono wykorzystanie taboru wysokopodłogowego za sprawą wysłania jedynie dwóch trójskładów, dwóch dwuskładów oraz trzech E1 solo. Składów E1+C3 wysłano tyle co zazwyczaj, czyli na wszystkie brygady 44 oraz dwie 49. Ograniczona częstotliwość to dobry moment na odpoczynek i przeglądy/serwisy dla pojazdów, jednak moim zdaniem na jutro powinno zwiększyć się delikatnie ilość 3x105Na, a wolne Krakowiaki wysłać na 50, gdzie są potrzebne na cito. W ramach ciekawostki, pojawiło się łaczenie 49+21 (w międzyszczycie i po szczycie popołudniowym, wagon zamiast zjeżdżać do zajezdni na 49 kursuje na 21). PES wyjechało dzisiaj za mało.
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1460
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Mieszkańcy dostali od ZTP cięcia na ferie, ale za to od MPK dostali pozostawienie dłuższego taboru w zajezdniach
W temacie dotyczącym dzisiejszego dnia Kaszmir pisał też o niezabieralnym NGT6 na "20". Od dłuższego czasu na tej linii marzą mi się Lajkoniki, oczywiście w te dni gdy jest dostępny dłuższy tabor czyli weekendy/wakacje/ferie.
Może po zmianie władzy zrobi się bardziej propasażersko?
W temacie dotyczącym dzisiejszego dnia Kaszmir pisał też o niezabieralnym NGT6 na "20". Od dłuższego czasu na tej linii marzą mi się Lajkoniki, oczywiście w te dni gdy jest dostępny dłuższy tabor czyli weekendy/wakacje/ferie.
Może po zmianie władzy zrobi się bardziej propasażersko?
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Dziś przybyło PES na 24 w postaci trzech sztuk. Pytanie czy 24 ma obecnie takie obłożenie jak 50..
-
- Specjalista
- Posty: 244
- Rejestracja: 06 lis 2020, 19:24
- Lokalizacja: Kraków-Górka Narodowa
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Na 50 wróciły Krakowiaki, na razie mamy HG934, HG930 i HG919.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Wg TTSS jeździ jeszcze RG911mikolaj.boron pisze: ↑19 lut 2024, 5:02Na 50 wróciły Krakowiaki, na razie mamy HG934, HG930 i HG919.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Nie zwróciłem uwagi w ubiegły weekend gdy wprowadzono rozkłady po feriach na obsługę tramwajów. Czynię to dzisiaj.
Zauważyłem dzisiaj rano spacerując zmianę w obsłudze na liniach: "3" oraz "14". Dzisiaj na "3" są 2 brygady z zajezdni Podgórze a pozostałe 4 są z Huty (dotychczas w weekendy były wszystkie brygady nowohuckie). Natomiast dzisiaj linia "14" jest w całości nowohucka (a dotychczas w weekendy były 2 brygady z zajezdni Podgórze). Czy jest więcej zmian? Ktoś może to potwierdzić?
Zauważyłem dzisiaj rano spacerując zmianę w obsłudze na liniach: "3" oraz "14". Dzisiaj na "3" są 2 brygady z zajezdni Podgórze a pozostałe 4 są z Huty (dotychczas w weekendy były wszystkie brygady nowohuckie). Natomiast dzisiaj linia "14" jest w całości nowohucka (a dotychczas w weekendy były 2 brygady z zajezdni Podgórze). Czy jest więcej zmian? Ktoś może to potwierdzić?
Re: Rozdział taboru - tramwaje
To chyba weekendowa zmian związana z wymianą zwrotnicy na Dąbiu. Dzisiaj "14" z racji wyprostowania trasy miała o jedną brygadę mniej. Innych zmian nie ma poza tymi co wymieniłeś kucyk. Sytuacja powinna powrócić do normy od następnego tygodnia.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Jak widać, niestety nie miałeś do końca racji co do przypuszczeń. Owszem na "14" wróciło Podgórze tak jak było wcześniej ale na "3" pozostało Podgórze w weekendy. Nie są to 2 brygady jak pisałem tydzień temu ale 1 zarówno w sobotę jak i w święta. Ale jednak zmiana nastąpiła i "3" nie jest już w całości nowohucka w weekendy.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Na "18" jest teraz jedna Hucka brygada zamiast na "3". Zamienili się brygadami, Podgórze miało w całości "18". Takie pojedyncze zmiany, to nic nadzwyczajnego.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Dzisiaj na "52" jest 15 brygad niskopodłogowych w tym trzy Krakowiaki z Podgórza i tylko 4 stozłomki.
05.04.2024 awarii doznały #RZ213, #RZ226, #RZ237, #RZ264 i #RZ273.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Mają udrękę z tymi ufokami. Psują się nadal na potęgę. A tu jeszcze ok. dwa i pół roku do dostaw nowych wagonów. Według planów mają 105-i ten okres wytrzymać. No, nie wiem czy się uda, w obecnym komplecie. Do ruchu wejdą jeszcze dwa GT8N. Wobec braku miejsca w Podgórzu, muszą coś przenieść do Huty lub zezłomować.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Do otwarcia przejazdu w relacji Wańkowicza - Elektromontaż pozostało już naprawdę niewiele, wraz z nią nasunęła się krótka dyskusja o układzie linii w rejonie po tym "wydarzeniu" - całość w wątku o Wzgórzach w układzie linii.
Przygotowałem coś, czego trochę nie było, czyli prognozę rozdziału taboru, realnie możliwą do uzyskania przy założeniach:
- linia 1 na trasie czasowo zmienionej: Cichy Kącik - ... - Kocmyrzowska - Elektromontaż - Zajezdnia Nowa Huta
- linia 4 na dotychczasowej trasie czasowo skróconej: Bronowice Małe - ... - Ujastek - Zajezdnia Nowa Huta
- linia 5 na trasie czasowo zmienionej: Krowodrza Górka P+R - ... - Kocmyrzowska - Elektromontaż - Kombinat - Kopiec Wandy
- przeniesienie pojedynczych Krakowiaków z "50" na "24" i "52" -> ujednolicenie taboru na liniach
- przeniesienie GT8N z linii 1 na mniej obciążone i zastąpienie ich tamże wydajniejszym taborem
- dodanie po jednej brygadzie do "1" i "5" w związku z wydłużeniem ich tras
Rozdział taboru:
"1": 9xHL, 7xRP;
"3": 8xHY, 6xRY;
"4": 7xHG, 2xRG;
"5": 5xHL, 2xRP;
"8": 13xRY, 2xHY;
"9": 7xHY, 2xRY;
"10": 6xHY, 4xRY;
"11": 5xRF, 2xHL;
"13": 12xRP, 3xRZ(2)
"14": 6xHY, 3xRY;
"16": 3xHW(1), 2xHL;
"17": 5xRF, 2xHL;
"18": 7xHY, 10xRY;
"19": 7xRF;
"20": 10xRP, 2xHL,
"21": 2xHK(2k), 2xHK(1k), 2xHL;
"22": 8xHY, 2xRY;
"24": 7xRG, 1xHG;
"44": 7xHW(2);
"49": 6xHL;
"50": 10xRY, 15xHY;
"52": 6xRZ(3), 1xRG, 10xHG, 2xHY
"72": 4xHL, 3xRP
Wykorzystanie poszczególnych typów taboru:
HL: 30/40 - 75%
RP: 34/50 - 68%
HY: 61/80 - 76%
RY: 45/55 - 82%
HG: 18/23 - 78%
RG: 10/14 - 75%
RZ(2): 3/4 - 75%
RZ(3): 6/8 - 75%
HW(1): 3/8 - 38%
HW(2): 7/12 - 58%
HK(2k): 2/5 - 40%
HK(1k): 2/7 - 29%
RF: 17/29 - 60%
W prognozie nie uwzględniono pociągów rezerwowych. Ponadto zakładam stacjonowanie jednego 2014N na Zajezdni Podgórze jako "w gotowości" do podmiany za 3x105Na (których pełna sprawność do wyjazdu w ilości zakładanych 6 sztuk też nie jest pewna - wtedy dopuszczenie 33m na "24").
Przygotowałem coś, czego trochę nie było, czyli prognozę rozdziału taboru, realnie możliwą do uzyskania przy założeniach:
- linia 1 na trasie czasowo zmienionej: Cichy Kącik - ... - Kocmyrzowska - Elektromontaż - Zajezdnia Nowa Huta
- linia 4 na dotychczasowej trasie czasowo skróconej: Bronowice Małe - ... - Ujastek - Zajezdnia Nowa Huta
- linia 5 na trasie czasowo zmienionej: Krowodrza Górka P+R - ... - Kocmyrzowska - Elektromontaż - Kombinat - Kopiec Wandy
- przeniesienie pojedynczych Krakowiaków z "50" na "24" i "52" -> ujednolicenie taboru na liniach
- przeniesienie GT8N z linii 1 na mniej obciążone i zastąpienie ich tamże wydajniejszym taborem
- dodanie po jednej brygadzie do "1" i "5" w związku z wydłużeniem ich tras
Rozdział taboru:
"1": 9xHL, 7xRP;
"3": 8xHY, 6xRY;
"4": 7xHG, 2xRG;
"5": 5xHL, 2xRP;
"8": 13xRY, 2xHY;
"9": 7xHY, 2xRY;
"10": 6xHY, 4xRY;
"11": 5xRF, 2xHL;
"13": 12xRP, 3xRZ(2)
"14": 6xHY, 3xRY;
"16": 3xHW(1), 2xHL;
"17": 5xRF, 2xHL;
"18": 7xHY, 10xRY;
"19": 7xRF;
"20": 10xRP, 2xHL,
"21": 2xHK(2k), 2xHK(1k), 2xHL;
"22": 8xHY, 2xRY;
"24": 7xRG, 1xHG;
"44": 7xHW(2);
"49": 6xHL;
"50": 10xRY, 15xHY;
"52": 6xRZ(3), 1xRG, 10xHG, 2xHY
"72": 4xHL, 3xRP
Wykorzystanie poszczególnych typów taboru:
HL: 30/40 - 75%
RP: 34/50 - 68%
HY: 61/80 - 76%
RY: 45/55 - 82%
HG: 18/23 - 78%
RG: 10/14 - 75%
RZ(2): 3/4 - 75%
RZ(3): 6/8 - 75%
HW(1): 3/8 - 38%
HW(2): 7/12 - 58%
HK(2k): 2/5 - 40%
HK(1k): 2/7 - 29%
RF: 17/29 - 60%
W prognozie nie uwzględniono pociągów rezerwowych. Ponadto zakładam stacjonowanie jednego 2014N na Zajezdni Podgórze jako "w gotowości" do podmiany za 3x105Na (których pełna sprawność do wyjazdu w ilości zakładanych 6 sztuk też nie jest pewna - wtedy dopuszczenie 33m na "24").
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 0 gości