Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
Zorza Polarna
Znawca
Posty: 144
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kobierzyn

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

Post autor: Zorza Polarna » 31 sty 2024, 12:59

Kaszmir pisze: 31 sty 2024, 12:46 Pytanie czy wtedy w ogóle nie trzeba będzie przemyśleć roli i funkcji "106". Przy częstszym "196", wg mnie "106" zostanie głównie jako dowóz dzieci do szkoły w Skotnikach. Co częściowo też zapewnia "196", a od strony Babińskiego mogłaby przejąć inna linia.
No ciekawa sprawa co wtedy mogłoby przejąc zadanie 106 czyli dowóz mieszkańców Kobierzyna na Kobierzyńską i z powrotem. Bo przyszłe 104 będzie miało trochę inne zadanie + nie dojedziesz nim do Skotnik.
Wzmocnijcie w końcu ofertę komunikacyjną w Kobierzynie

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5683
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

Post autor: Kaszmir » 10 lut 2024, 12:57

Szykuje się podział linii „194/494”
https://krabok.wordpress.com/2024/02/10 ... i-194-494/
Na konferencji w grudniu, przy wspominaniu o planowanych zmianach transportowych w 2024 roku, został poruszony temat rozdzielania linii – w tym kontrowersji, które one wzbudziły. Dyrektor ZTP tłumaczył, że zmiany wprowadzano z chęci poprawy punktualności linii. Przyznał też, że:

"Jedyna taka linia która w tej chwili też jest problematyczna to jest 194. Mamy tego świadomość ale bez (…) konkretnego zaproponowania rozwiązania, nie chciałbym jeszcze mówić, czy to będzie skrócenie, czy to będzie podział linii. To tak naprawdę nie jest skrócenie, to jest podział."

Kolec
Znawca
Posty: 189
Rejestracja: 22 wrz 2020, 20:54

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

Post autor: Kolec » 10 lut 2024, 13:21

Kolejnym kandydatem do pocięcia jest jeszcze 138 która potrafi być opóźniona również poza szczytem.

Kierman
Specjalista
Posty: 335
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

Post autor: Kierman » 10 lut 2024, 13:36

Słyszałem kiedyś że takie myślenie funkcjonowało wśród elit za komuny albo było propagandowo przekazywane, mianowicie: Dlaczego socjalizm do tej pory nie działał? Bo było za mało socjalizmu i musimy wprowadzić go więcej, wtedy na pewno zadziała!

Także parafrazując to zdanie na potrzeby krakowskiego ZTP sformułowałbym je tak: Dlaczego rozcinanie linii do tej pory nie działało, nie przynosiło korzyści, a ludzie masowo się denerwowali i krytykowali te pomysły? Bo za mało linii do tej pory pocięliśmy i musimy pociąć ich więcej, wtedy na pewno to zadziała!

pjetrek
Ekspert
Posty: 614
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

Post autor: pjetrek » 10 lut 2024, 13:58

Żeby na wspólnym odcinku utrzymać 7,5 minuty, to każda linia musi być z f15. Kliny na to pójdą? A Krowodrza jeszcze będzie musiała część kursów oddać na rzecz Azorów, aby puste 494 mogło spełniać propagandową rolę... czyli Krowodrza zostanie z f30? 🤣

Ydhflx
Specjalista
Posty: 286
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

Post autor: Ydhflx » 10 lut 2024, 14:37

Standardowo, albo dublujemy brygady na wspólnym odcinku, albo schodzimy z częstotliwości. Do tego zamiast do niedawna jednej linii, pewnie będziemy mieli 4 (194 rozcięte na dwa + wspomagające na obu końcach - 136, 494). Zaraz i miłośnicy zaczną się gubić w numerkach.

Do tego nie rozumiem w ogóle celów polityki ZTP. Ścinamy częstotliwości, tworząc zamiast tego milion linii zewsząd dowsząd. Po czym... rozcinamy te linie. W efekcie każdy region będzie miał kilka rzadkich linii ale za to tylko do centrum. Co rozcinamy dalej? 501, 503, 173?

Mr. Passenger
Znawca
Posty: 181
Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
Lokalizacja: Ruczaj

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

Post autor: Mr. Passenger » 10 lut 2024, 21:19

Czyli dokładnie tak jak się spodziewałem - wydłużenie "136" do Podwawelskiego to przymiarki do ostatecznego zarżnięcia "194". Nie uwierzę w żadne zakładki czy inne pokrywanie się tras na środkowym odcinku - ZTP znowu szuka sposobu na oszczędności przez uwalanie kolejnej popularnej linii.

Ciekawe czy ktoś tam "na górze" pomyślał o tym, że potoki pasażerskie z Ruczaju/Klin niekoniecznie kończą się na Alejach i jest jeszcze spora grupa ludzi, która jedzie dalej. Chociażby do budynków AGH przy Kawiorach czy akademików na Łobzowie. Przy okazji zażyna się także całkiem fajne połączenie Ruczaju z SKA na Łobzowie, z którego sam bardzo często korzystam. Szczerze mówiąc zupełnie nie rozumiem tej logiki. W każdym innym mieście gdy linia jest popularna do tego stopnia, że przez większość dnia jeździ mocno przepełniona to się ją wzmacnia dodatkowymi kursami. A w Krakowie takie linie się rozcina, żeby przypadkiem zbyt dużo pasażerów się nie przyzwyczaiło do wygodnych połączeń.

Awatar użytkownika
Zorza Polarna
Znawca
Posty: 144
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kobierzyn

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

Post autor: Zorza Polarna » 11 lut 2024, 14:41

Ja w ogólne nie wiem jak ZTP chce bawić sie z podziałem linii na Os. Pod Fortem przy jednoczesnym tworzeniu nowym.
Zakładając że wszystkie linie które przedstawili pojawią się maksymalnie do końca października to na osiedlu będzie:

104 z f 15 (jako przystanek ale i tak zajmuje miejsce co jakiś czas)
136 (nie wiem co z nim będzie ale zapewne zostanie)
151
194 (wraz z kursami 494)
191
(nie wiem czy tak to by wyglądało, czy coś by znikło coś by doszło)

Zakładając że taki zestaw linii by tu stawał to naprawdę jak to się przed tą podstawówką zmieści to ja nie wiem. Dopóki nie utworzą pętli w Opatkowicach albo tą na łąkach w Kobierzynie to ciężko będzie to pomieścić.
Wzmocnijcie w końcu ofertę komunikacyjną w Kobierzynie

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5683
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

Post autor: Kaszmir » 11 lut 2024, 21:33

"104" nie zdziwiłbym się gdyby pojechało z f20/30 ze względu na koordynację z "204" na odcinku Czerwone Maki - Zawiła.

"151" i "191" na pętli "Pod Fortem" mają tylko parę minut przerwy, dosłownie na wyrównanie opóźnień. A "104" w ogóle będzie wjeżdżać tylko kieszeniowo, obsługa przystanku i jedzie dalej. Oczywiście sama pętla jest bardzo ciasna, acz te linie akurat dołożą się bardzo niewiele do tej ciasnoty.

tomaszep42
Specjalista
Posty: 214
Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

Post autor: tomaszep42 » 11 lut 2024, 22:20

Zorza Polarna pisze: 11 lut 2024, 14:41 Ja w ogólne nie wiem jak ZTP chce bawić sie z podziałem linii na Os. Pod Fortem przy jednoczesnym tworzeniu nowym.
Zakładając że wszystkie linie które przedstawili pojawią się maksymalnie do końca października to na osiedlu będzie:

104 z f 15 (jako przystanek ale i tak zajmuje miejsce co jakiś czas)
136 (nie wiem co z nim będzie ale zapewne zostanie)
151
194 (wraz z kursami 494)
191
(nie wiem czy tak to by wyglądało, czy coś by znikło coś by doszło)

Zakładając że taki zestaw linii by tu stawał to naprawdę jak to się przed tą podstawówką zmieści to ja nie wiem. Dopóki nie utworzą pętli w Opatkowicach albo tą na łąkach w Kobierzynie to ciężko będzie to pomieścić.
Spokojnie, wyleci 194/494 bo już pisze się o przymiarkach do jej rozcięcia to zostanie 104, 151, 191 (każdy z żenującym f). No i "nowe" 136 (Pod Fortem- Podwawelskie? Cracovia?) może z f12/15/20...

Kierman
Specjalista
Posty: 335
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

Post autor: Kierman » 11 lut 2024, 22:29

Może to trochę osobny temat, ale ostatnio dużo słuchałem głosów ekspertów na temat budowy CPK i jednym z wielu argumentów za budową HUBa lotniczego by fakt, że tworzenie bezpośrednich połączeń lotniczych do odległych krajów (a takie możliwości stworzyłoby CPK) generuje bardzo duże przychody, bo przyciąga to ludzi, biznes itd. Więc zadam takie pytanie, czy powyższy argument ma przełożenie na lokalne uwarunkowania i likwidowanie częstych połączeń łączących dalekie dzielnice Krakowa przez centrum nie powoduje odejścia ludzi od KM? Patrząc na ostatnie 3-4 lata i nastroje społeczne po rozcięciu wielu popularnych połączeń twierdzę, że tak.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

Post autor: kot_feliks » 11 lut 2024, 23:04

Kraków: mieszkańcy w ankietach robionych przez urząd mówią, że chcą mocnych, często kursujących linii;
Kraków: urząd przyznaje, że najlepszym rozwiązaniem są mocne, często kursujące linie;
Ten sam Kraków: urząd rozcina kolejne linie, tworzy setki potworków z żenującymi f, dokładnie na odwrót, niż wynika ze wszystkich badań;
...
Finalnie: już ponad 50% mieszkańców na co dzień olało KMK i porusza się po mieście autem.

Swoją drogą jak jeszcze jakiś czas temu myślałem, że z układem linii autobusowych idziemy w kierunku Rzeszowa, tak obecnie zaczyna to coraz bardziej przypominać Ukrainę. Chociaż akurat nawet tam od pewnego czasu zaczynają iść w odwrotnym kierunku, czyli łącząc pierdyliardy marszrutkowych linii w mocniejsze i częstsze połączenia....

fysztof
Ekspert
Posty: 685
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

Post autor: fysztof » 13 lut 2024, 10:05

kot_feliks pisze: 11 lut 2024, 23:04 Chociaż akurat nawet tam od pewnego czasu zaczynają iść w odwrotnym kierunku, czyli łącząc pierdyliardy marszrutkowych linii w mocniejsze i częstsze połączenia....
Może właśnie odkryłeś karty i tajemny plan krakowskich urzędników? Może po to właśnie sukcesywnie orają komunikację autobusową, żeby w efekcie osiągnąć stan "pierdyliarda marszrutkowych linii" - gdy wreszcie cali na biało będą mogli wjechać i zorganizować na powrót to, co już było ale w glorii twórców i bohaterów:-P?

anonim_048
Znawca
Posty: 103
Rejestracja: 04 lip 2023, 19:53
Lokalizacja: Kliny

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

Post autor: anonim_048 » 14 lut 2024, 17:07

To by było zbyt dobre i mocne zagranie z ich strony. Nie sądzę żeby na to wpadli, przynajmniej z własnej inicjatywy. Im i tak nie zależy na komforcie podróży pasażerów.

outofrange
Pasażer
Posty: 38
Rejestracja: 18 lip 2020, 10:59

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

Post autor: outofrange » 14 lut 2024, 18:57

Zastanawiam się, dlaczego popsuto mocne 151 i rozbito na trzy linie, w tym 191 które jedzie przez wyremontowaną Forteczną i się tam nie zatrzymuje a 121 omija Pod Fortem. Wystarczyło przedłużyć 151 z Judyma do Swoszowic SKA i byłaby mocna dowozówka do kolei a 121 puścić przez Forteczną. Tzn. w sumie nie dziwi to wcale patrząc na dokonania ZTP.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 0 gości