Komunikacja Metropolitalna

- Linie, trasy, rozkłady
miloszkasperczyk
Specjalista
Posty: 362
Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
Lokalizacja: Cianowice

Re: Komunikacja Metropolitalna

Post autor: miloszkasperczyk » 12 lut 2024, 18:07

mems pisze: 12 lut 2024, 18:03 Sam dyrektor Franek mówił, że nie ma w interesie zajmowaniem się takimi połączeniami.
Dni dyrektora Franka w ZTP są już raczej policzone, a nie wiadomo jakie podejście będzie miał jego następca.
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.

Awatar użytkownika
mems
Miłośnik
Posty: 84
Rejestracja: 31 sty 2024, 19:50

Re: Komunikacja Metropolitalna

Post autor: mems » 12 lut 2024, 18:25

miloszkasperczyk pisze: 12 lut 2024, 18:07 Dni dyrektora Franka w ZTP są już raczej policzone, a nie wiadomo jakie podejście będzie miał jego następca.
Też prawda, ale nawet jeśli następca chciałby taki system włączyć do ZTP, to musiałby się pożegnać z dofinansowaniem z FRPA.

scyzor663
Znawca
Posty: 104
Rejestracja: 10 lis 2023, 9:36

Re: Komunikacja Metropolitalna

Post autor: scyzor663 » 12 lut 2024, 18:53

Ale czemu ZTP ma się tym zajmować? Niech się tym zajmuje powiat i gminy, a ZTP ma tylko nie przeszkadzać i pozwalać np na integrację taryfą i udostępnianie map komunikacyjnych na swoich stronach uwzględniających linie komunikacji gminnych. Swoją drogą kiedyś była na stronie ZTP zakładka komunikacja prywatna i zniknęła.

edek3253
Specjalista
Posty: 238
Rejestracja: 06 kwie 2021, 14:03

Re: Komunikacja Metropolitalna

Post autor: edek3253 » 12 lut 2024, 19:32

Z tym czy dni p. Franka jako dyrektora ZTP są policzone nie byłbym taki pewien. Jeśli wygra Kulig to stanowisko zachowa. Obstawiam, że po wygranej kandydata PO również - pamiętacie przecież, że PO długo się dobrze miała z prez. JM.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1817
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Komunikacja Metropolitalna

Post autor: Scania_9640 » 12 lut 2024, 19:48

edek3253 pisze: 12 lut 2024, 19:32 Z tym czy dni p. Franka jako dyrektora ZTP są policzone nie byłbym taki pewien. Jeśli wygra Kulig to stanowisko zachowa. Obstawiam, że po wygranej kandydata PO również - pamiętacie przecież, że PO długo się dobrze miała z prez. JM.
Kulig na pewno nie wygra, jest daleko w sondażach, raczej bez problemu wygra Gibała z czego cieszę się :)

kucyk
Ekspert
Posty: 1859
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Komunikacja Metropolitalna

Post autor: kucyk » 12 lut 2024, 20:32

Scania_9640 pisze: 12 lut 2024, 19:48 Kulig na pewno nie wygra, jest daleko w sondażach, raczej bez problemu wygra Gibała z czego cieszę się :)
Tak bardzo się nie ciesz. :D
Wielu moich znajomych (i ja również) na Niego głosować nie będzie. :lol:

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1047
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Komunikacja Metropolitalna

Post autor: yosujiro » 12 lut 2024, 20:45

No cóż, wśród moich znajomych też nie ma zbyt wielu fanów Gibały. I to stan jeszcze sprzed "afery pożyczkowej"

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5815
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja Metropolitalna

Post autor: Kaszmir » 12 lut 2024, 20:54

Tematy polityczne proszę kontynuować w stosownym temacie.

WIK
Znawca
Posty: 147
Rejestracja: 19 paź 2020, 16:06
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Re: Komunikacja Metropolitalna

Post autor: WIK » 13 lut 2024, 9:51

Na kogoś tak czy siak odpowiedzialność spadnie na organizację metropolitalną. Zlikwidować należałoby podział biletów na strefy.

panA
Pasażer
Posty: 22
Rejestracja: 18 lut 2020, 0:35

Re: Komunikacja Metropolitalna

Post autor: panA » 14 lut 2024, 16:16

Akurat podział biletów na strefy to najlepsze, co może być. I tak jest na całym świecie. Daje możliwość zrobienia jakiejś równowagi między wydatkami a dochodami, zwłaszcza że komunikacja miejska zawsze jest tańsza niż samochód na dużych odległościach.

Przykład tej "równowagi". Załóżmy, że dana gmina ma 2 miliony złotych na komunikację. Co jest lepsze - autobus np. co godzinę cały dzień i 4 kursy w dni wolne w I strefie, czy autobus np. ze wzmocnieniami szczytowymi + np. co 2 godziny w dni wolne, ale w II strefie?

W szczególności widać to po "drugich gminach za Krakowem", gdzie jest konflikt interesów pomiędzy tymi gminami, a tymi pomiędzy nimi a Krakowem. Czy to dlatego, że gmina "pośrodku" nie chce finansować danej linii, czy dlatego, że ta "gmina dalej" chce linię przyspieszoną. Zawieszanie przystanków itd. nie rozwiązuje problemu, kto ma płacić za wozokilometry.

Czy tak samo jak problem, że ta gmina "dalej" chce więcej kursów.

Bo to jest trochę takie magiczno-życzeniowe myślenie, że na tych obszarach miejskich magicznie się znajdą pieniądze i na tani bilet, i na dużo kursów.

Jak w danych miejscowościach pod miastem będą miejskie takty, to te miejscowości i tak zaczną wchodzić stopniowo w I strefę. Idealnie widać po Wieliczce - jakby nagle zniesiono podział na strefy, to zamiast kasy na rozwój kursów, trzeba byłoby zrezygnować z rozwoju, żeby pokryć mniejsze dochody z biletów.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] i 15 gości