Zabierzów, Krzeszowice
Re: Zabierzów, Krzeszowice
A niby czemu miałoby wypaść? Do Krzeszowic dalej jeździ kolej oraz A10, a na stronie KMł są w III strefie.
https://kolejemalopolskie.com.pl/pl/akt ... y-i-cennik
https://kolejemalopolskie.com.pl/pl/akt ... y-i-cennik
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Strefy I-III są tylko tam gdzie dojeżdża KMK. Tam, gdzie dojeżdża tylko KMŁ/POLREGIO/MLD są strefy IV i wyżej. Dlatego są przeskoki ze strefy II do IV na pograniczu gmin np. Świątniki Górne i Siepraw.yosujiro pisze: ↑22 lut 2024, 11:51 A niby czemu miałoby wypaść? Do Krzeszowic dalej jeździ kolej oraz A10, a na stronie KMł są w III strefie.
https://kolejemalopolskie.com.pl/pl/akt ... y-i-cennik
Skoro gmina Krzeszowice nie dopłaca do KMK i za chwile nie będzie jej miała, nie należy do stowarzyszenia Metropolia Krakowska, a komunikacja gminna nie jest dostępna na bilecie zintegrowanym, to nie wiem dlaczego miałaby zostać w strefie III. Zamiast tego trafiłaby do strefy IV.
-
- Specjalista
- Posty: 362
- Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
- Lokalizacja: Cianowice
Re: Zabierzów, Krzeszowice
A to nie jest tak że gm. Krzeszowice podpisała porozumienie z Krakowem skoro dojeżdża tam 278? Jeśli zostanie skrócona ta linia to mimo wszystko to porozumienie nie zniknie. Poza tym Stowarzyszenie Metropolia tutaj nie ma znaczenia, bo gm. Igołomia-Wawrzeńczyce znajduje się w metropolii a mają IV strefę bo jedzie tam tylko ALD i nie mają podpisanego porozumienia z Krakowem w sprawie organizacji transportu zbiorowego.mems pisze: ↑22 lut 2024, 12:10 Strefy I-III są tylko tam gdzie dojeżdża KMK. Tam, gdzie dojeżdża tylko KMŁ/POLREGIO/MLD są strefy IV i wyżej. Dlatego są przeskoki ze strefy II do IV na pograniczu gmin np. Świątniki Górne i Siepraw.
Skoro gmina Krzeszowice nie dopłaca do KMK i za chwile nie będzie jej miała, nie należy do stowarzyszenia Metropolia Krakowska, a komunikacja gminna nie jest dostępna na bilecie zintegrowanym, to nie wiem dlaczego miałaby zostać w strefie III. Zamiast tego trafiłaby do strefy IV.
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Oni podpisali porozumienie chyba dopiero wtedy, gdy dwie linie LRx miały u nich ruszyć.
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Krzeszo cały czas III, mają od ok. 3 lat porozumienie podpisane.
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Za funkcjonowanie dwóch linii – GZ31 i GZ32 dotacja tygodniowo może wynieść 1368,90 zł, czyli około 70 tysięcy zł rocznie.
https://krzeszowiceone.pl/archive/2024/ ... OBd3uAWs7U
https://krzeszowiceone.pl/archive/2024/ ... OBd3uAWs7U
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Jeżeli te stwierdzenia z powyższego artykułu są prawdziwe, to uroczo zaczyna to wyglądać...Dodaje również, że termin zmian, nie został jeszcze uzgodniony. Zarząd Transportu przyznał również, że nie prowadzi i nie planuje prowadzić rozmów dotyczących obsługi gminy Krzeszowice liniami Komunikacji Miejskiej Kraków. (...) Zarząd Transportu Publicznego wskazał, iż z uwagi na przebieg i charakter linii 278 oraz czas dojazdu do Krakowa, jaki ona oferuje, współfinansowanie jej przez Miasto Kraków na obecnych warunkach nie będzie możliwe. Także wszelkie działania zmierzające do zwiększenia częstotliwości jej kursowania będą oceniania negatywnie.
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Dodaje również, że termin zmian, nie został jeszcze uzgodniony. Zarząd Transportu przyznał również, że nie prowadzi i nie planuje prowadzić rozmów dotyczących obsługi gminy Krzeszowice liniami Komunikacji Miejskiej Kraków. (...) Zarząd Transportu Publicznego wskazał, iż z uwagi na przebieg i charakter linii 278 oraz czas dojazdu do Krakowa, jaki ona oferuje, współfinansowanie jej przez Miasto Kraków na obecnych warunkach nie będzie możliwe. Także wszelkie działania zmierzające do zwiększenia częstotliwości jej kursowania będą oceniania negatywnie.
Stanowisko negatywne w sprawie zwiększania częstotliwości "278" dotyczy raczej obecnej trasy do Krzeszowic, wszak ta skrócona do Radwanowic ma mieć więcej kursów po zmianach.
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Tak, ale chodzi mi o to, że gdyby doszło do zmiany władzy w Krzeszowicach w kwietniu i ta zechciałaby coś ruszyć w kwestii linii MPK, to mało optymistycznie to brzmi
Re: Zabierzów, Krzeszowice
W artykule jest załączona tabela z listą przystanków, a zatem znana dokładna trasa linii GZ3: Zabierzów Młyn - Więckowice - Kobylany(GZ31) / Więckowice OSP(GZ32) - Brzezinka - Niegoszowice - Rudawa Rynek - Radwanowice - Pisary - Rudawa Rynek - Młynka Dolna - Nawojowa Góra - Krzeszowice Krakowska - Krzeszowice Rondo JP II - Krzeszowice Dworzec Autobusowy (powrót: Krzeszowice D.A. - Krzeszowice Rondo JPII - Krzeszowice Wyki Centrum - ...)
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Ale czy w obecnej lub podobnej formie linia "MPK" biegnąca równolegle do linii kolejowej ma jakikolwiek sens?
Szkoda, że Zabierzów Młyn, a nie gdzieś dalej, nawet w formie jakiejś pętli drogowej, po to, żeby było bliżej do stacji PKP w Zabierzowie.lolek-12 pisze: ↑26 lut 2024, 9:31 W artykule jest załączona tabela z listą przystanków, a zatem znana dokładna trasa linii GZ3: Zabierzów Młyn - Więckowice - Kobylany(GZ31) / Więckowice OSP(GZ32) - Brzezinka - Niegoszowice - Rudawa Rynek - Radwanowice - Pisary - Rudawa Rynek - Młynka Dolna - Nawojowa Góra - Krzeszowice Krakowska - Krzeszowice Rondo JP II - Krzeszowice Dworzec Autobusowy (powrót: Krzeszowice D.A. - Krzeszowice Rondo JPII - Krzeszowice Wyki Centrum - ...)
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Obecnie oferta busów skurczyła się niemiłosiernie na co ludzie bardzo narzekają, twierdząc, że z wielu miejsc przy DK79 jest do pociqgu dość daleko. Drugim podnoszonym argumentem jest to, że pociągi przejęły pasażerów likwidowanych od pandemii kursów busiarskich, przez co nawet jakby dojechać jakoś na ten pociąg (chociażby autem), to pociągi w szczycie mają bardzo wysokie obłożenie, więc taki sposób dojazdu osobom, którym bliżej na przystanki przy "krajówce" nie odpowiada
Ja osobiście myślę, że jest miejsce na kilka kursów MPK/ ALD po DK79, które raczej nie odbierze pasażerów pociągom, a komuś może ułatwić życie Z i do Chrzanowa obecnie jeździ tylko Stanbus i ma chyba tylko 3 kursy, busiarz z Krzeszowic chyba wykonuje 4 kursy, plus Stanbus z Ostrężnicy chyba też tylko 4 kursy. Wszystkie chyba kończą kursowanie ok 16. Ludzie stracili w trakcie pandemii i zaraz po zaufanie do prywatnych przewoźników, bo zniknęli praktycznie z dnia na dzień, nigdy nie było pewności czy przyjadą itp. Podejrzewam, że gdyby pojawił się na tej trasie pewny przewoźnik, to znalazłaby się duża rzesza ludzi chętnych do skorzystania z usług, zamiast kombinowania jak się dostać na pociąg.
Ja osobiście myślę, że jest miejsce na kilka kursów MPK/ ALD po DK79, które raczej nie odbierze pasażerów pociągom, a komuś może ułatwić życie Z i do Chrzanowa obecnie jeździ tylko Stanbus i ma chyba tylko 3 kursy, busiarz z Krzeszowic chyba wykonuje 4 kursy, plus Stanbus z Ostrężnicy chyba też tylko 4 kursy. Wszystkie chyba kończą kursowanie ok 16. Ludzie stracili w trakcie pandemii i zaraz po zaufanie do prywatnych przewoźników, bo zniknęli praktycznie z dnia na dzień, nigdy nie było pewności czy przyjadą itp. Podejrzewam, że gdyby pojawił się na tej trasie pewny przewoźnik, to znalazłaby się duża rzesza ludzi chętnych do skorzystania z usług, zamiast kombinowania jak się dostać na pociąg.
Re: Zabierzów, Krzeszowice
223 jeździ po DK44 wzdłuż linii kolejowej.
-
- Ekspert
- Posty: 1824
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Ale mi nie chodziło o to czy zapełnienia będą dobre, tylko o to, czy Krzeszowice i Zabierzów będą widziały sens w uruchomieniu takiej linii.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 0 gości