kry5 pisze: ↑10 mar 2024, 16:36A 159 skrócić do Kleparza? W 159 w kierunku Cichego Kącika na przystanku Czarnowiejska zapełnienie wynosi ok. 15-20% i to nie zawsze.
Jeździłem kilka lat "159" i linia miała zapełnienia do Placu Inwalidów. W weekendy bywa też tłoczno do samego Cichego Kącika bo ludzie jadą do parku Jordana, czasem też na mecze. Wg mnie, dla linii jadących od strony Huty, skracanie ich do Nowego Kleparza to trochę zabieranie im potencjału - podobny problem jak ze "189".
pjetrek pisze: ↑10 mar 2024, 20:52A mianowicie 513 "wraca" na NBP-GN i tworzy parę z 503. Nawet w ten sposób, że jedna z nich (503) na jednym końcu robi zawijasy przez os. Gotyk, a druga na drugim końcu (513) zawijasy przez Szpital, a poza tym jadą w jednym takcie przez całą trasę. W zamian za to na Prądnicką dajemy... 136! Można go nawet wyciągnąć do nowej pętli PBZ.
Myślałem o tym samym
Czyli realnie oddać dawne "503" z f7,5 - tyle że tu rozbite na "503+513" z drobnymi różnicami tras, nie wpływającymi na koordynację. Na północy może nawet "513" powinno też obsługiwać os. Gotyk, jak "503" - do przemyślenia.
Niestety to wymaga sporej liczby brygad i budżetu na "136". Samo wydłużenie do os. Podwawelskiego już będzie znaczyło spory wzrost, który zresztą ma się odbyć kosztem zostawienia kursów tylko w dni powszednie. Jednak gdyby kiedyś udało się wygospodarować jeszcze więcej środków i brygad, to skierowanie "513" do Górki Narodowej, a "136" przez Prądnicką do Prądnika Białego Zachód byłoby wg mnie trafnym pomysłem.
Jeszcze zastanawiałem się nad skierowaniem przez Prądnicką do PBZ linii "144", a w zamian "136" pojechałoby od r. Grunwaldzkiego po obecnej trasie "144" do Prądnika Białego. Dzięki temu "136+194+494" stworzyłyby jedną super linię z Pod Fortem z f5, jedynie na ostatnich kilku przystankach rozdzielając się na trzy końcówki (Prądnik Biały, Krowodrza Górka, Azory). Myślę jednak, że to nie przejdzie bo dla pasażerów z Łobzowa, Kijowskiej itd. pewnie ważne jest utrzymanie połączenia z rondem Matecznego oraz z Bonarką.