Most Grunwaldzki, Rondo Grunwaldzkie

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
Nicko
Miłośnik
Posty: 64
Rejestracja: 16 lis 2022, 18:41
Lokalizacja: Skawina

Most Grunwaldzki, Rondo Grunwaldzkie

Post autor: Nicko » 22 lut 2024, 18:43

Jeżeli administracja/moderacja uzna że temat nie zasługuje na osobny wątek, to prosiłbym o przeniesienie tematu do jakiegoś istniejącego wątku.

Przyszłość Mostu Grunwaldzkiego raczej policzona:
https://gazetakrakowska.pl/most-grunwal ... 1-18327383

Co sądzicie o tych planach i jakie rozwiązania widzielibyście na nowym moście? Jak można byłoby go zaprojektować, by służył użytkownikom samochodów, transportu zbiorowego oraz pieszym i rowerzystom?

Osobiście widziałbym lekkie poszerzenie mostu, aby przywrócić tam po 2 pasy ruchu dla samochodów w obu kierunkach, a poszerzenie wykorzystać do zbudowania porządnej ścieżki rowerowej. W skrócie, lekkie poszerzenie, aby ścieżka rowerowa i chodniki były komfortowo szerokie.

tomta1
Ekspert
Posty: 655
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Most Grunwaldzki, Rondo Grunwaldzkie

Post autor: tomta1 » 22 lut 2024, 20:27

A przepraszam, a po co dwa pasy ruchu w obydwóch kierunkach na moście, skoro cały odcinek ul. Dietla ma tylko 1 pas dla ruchu ogólnego, a i były (są?) plany przeobrażeń w rejonie Hali Targowej, które mogą też wpłynąć na zmniejszenie natężenia ruchu na moście Grunwaldzkim?

Jeśli miałbym w jakikolwiek sposób myśleć o wybudowaniu nowego obiektu w miejscu mostu Grunwaldzkiego (co na dziś dzień jest dla mnie całkowitą abstrakcją), to jedynie w powiązaniu z kompleksowym przeobrażaniem ronda Grunwaldzkiego. Trzeba podjąć decyzję o tym, w którym miejscu będzie poprowadzona linia tramwajowa pomiędzy Jubilatem a rondem Matecznego, pozostawić pod to rezerwę, a następnie przebudować cały układ drogowy z pozostawieniem bezkolizyjnym (lub częściowo bezkolizyjnym) ruchu samochodowego w ciągu II obwodnicy (skoro II obwodnica ma pełnić rolę obwodnicy) oraz wzmocnieniem ronda jako węzła przesiadkowego, bo obecne przesiadki pomiędzy tramwajem a autobusami w ciągu II obwodnicy są… no wszyscy wiedzą, jak tragiczne.

Druga taka szansa się nie zdarzy. O ile oczywiście samo wybudowanie na nowo mostu Grunwaldzkiego się zdarzy.

fysztof
Ekspert
Posty: 713
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Most Grunwaldzki, Rondo Grunwaldzkie

Post autor: fysztof » 22 lut 2024, 20:28

Porządne chodniki i drogi rowerowe ok. Tylko w sumie po co mają być na moście dwa pasy samochodowe w stronę Dietla, skoro na samej Dietla jest jeden pas ruchu...? Według mnie ten układ akurat jest ok i powrót dwóch pasów na Dietla nam "nie grozi". A żeby tak zostało, to na moście w sam raz jeden pas się sprawdzi.

Nicko
Miłośnik
Posty: 64
Rejestracja: 16 lis 2022, 18:41
Lokalizacja: Skawina

Re: Most Grunwaldzki, Rondo Grunwaldzkie

Post autor: Nicko » 22 lut 2024, 20:47

fysztof pisze: 22 lut 2024, 20:28 Porządne chodniki i drogi rowerowe ok. Tylko w sumie po co mają być na moście dwa pasy samochodowe w stronę Dietla, skoro na samej Dietla jest jeden pas ruchu...? Według mnie ten układ akurat jest ok i powrót dwóch pasów na Dietla nam "nie grozi". A żeby tak zostało, to na moście w sam raz jeden pas się sprawdzi.
Mimo tego że jest na Dietla jeden pas ruchu, to zawsze można wydłużyć pas włączeniowy, który jest obecnie moim zdaniem zbyt krótki. Zaraz po skręcie z Konopnickiej w Dietla pas włączeniowy ma ok. 35m. To jest zbyt krótko, żeby się móc w miarę płynnie włączyć. Po wydłużeniu pasa włączeniowego o tą długość mostu, tj. ok. 150m mamy pas włączeniowy o długości ok. 185m, pozwalałoby to na płynniejsze włączenie się do ruchu na ten jeden pas. Dzięki temu pojazd czekający na wpuszczenie na główny pas ruchu nie blokowałby pojazdów z tyłu na prawoskręcie, mimo zielonego światła.

fysztof
Ekspert
Posty: 713
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Most Grunwaldzki, Rondo Grunwaldzkie

Post autor: fysztof » 22 lut 2024, 20:56

Wydaje mi się, że to na siłę szukanie argumentu. Z każdej relacji od strony Ronda Grunwaldzkiego jest obecnie jeden pas ruchu w kierunku mostu - i od Konopnickiej i od Monte Cassino i od Matecznego. Z każdej też jest to niezależny pas ruchu właśnie tylko w stronę Dietla. W tej sytuacji robienie dodatkowego pasa na moście po to, by służył jako pas rozbiegowy... Trochę za duży koszt do efektów... Tu zdecydowanie zgadzam się z przedmowcą, że takie niebagatelne środki można wykorzystać lepiej - wspierające właśnie wspomnianą reorganizację Ronda. W tym miejscu priorytetem powinna być komunikacja miejska i pieszo - rowerowa, a samochody na końcu hierarchii. Samo rondo do likwidacji a przystanki zintegrowane i łatwo dostępne - to punkty wyjściowe dla tworzenia koncepcji.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 541
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Most Grunwaldzki, Rondo Grunwaldzkie

Post autor: kbieniu7 » 23 lut 2024, 0:06

DDR po południowej stronie (tj. kosztem pasa w stronę centrum) była potrzebna, nawet ze swojego doświadczenia - była to bardziej obciążona ruchem rowerowym i pieszym strona. Więc na pewno nie chciałbym powrotu do dwóch pasów ruchu na moście po tej stronie.

Ale tak, generalnie jeśli budowa mostu na nowo by była faktycznie kiedyś realizowana, to trzeba wszystko powiązać ze sobą i przemyśleć kształt sieci drogowej i tramwajowej. Tylko, że u nas ostatnio wszystko ad hoc i mało ze sobą skoordynowane...

Awatar użytkownika
michal49944
Pasażer
Posty: 43
Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie

Re: Most Grunwaldzki, Rondo Grunwaldzkie

Post autor: michal49944 » 19 mar 2024, 16:25

Remont mostu Grunwaldzkiego potrwa ok. 10 miesięcy

Szef urzędu w odpowiedzi na interpelację wiceprzewodniczącego rady miasta Artura Buszka poinformował, że urzędnicy Zarządu Dróg Miasta Krakowa przygotowują się do ogłoszenia przetargu na opracowanie projektu remontu mostu Grunwaldzkiego.

W piśmie dodaje, że zgodnie z ekspertyzą przygotowaną przez naukowców z Politechniki Krakowskiej, do końca pierwszego kwartału przyszłego roku powinna powstać dokumentacja. A samo wykonanie remontu przeprawy planowane jest na przełom 2025 i 2026 roku.

– Na podstawie wstępnych szacunków przewidujemy, że roboty remontowe będą trwały ok. 10 miesięcy. Jednak dokładny zakres koniecznych do wykonania prac będzie wynikał z projektu remontu, a w szczególności z przewidzianej do zastosowania przez wykonawców inwestycji technologii robót – czytamy w dokumencie.

Jacek Majchrowski podkreśla, że wybrana technologia będzie miała istotny wpływ na zakres ewentualnych utrudnień w ruchu. – Dopiero na tym etapie będzie można szczegółowo określić na jaki okres zostaną wprowadzone ograniczenia w ruchu na moście Grunwaldzkim – zaznacza.

Wraz z remontem przeprawy przez Wisłę Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej planuje modernizację ciepłociągu.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/remon ... 55728.html

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5814
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Most Grunwaldzki, Rondo Grunwaldzkie

Post autor: Kaszmir » 04 kwie 2024, 12:13

Remont mostu Grunwaldzkiego. Nie ma chętnych na przygotowanie projektu
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/remon ... 55928.html
Żadna z firm nie zgłosiła się do przygotowania projektu remontu mostu Grunwaldzkiego. Zarząd dróg zapowiada powtórzenie przetargu.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości