Czuję zmarnowany potencjał w tej linii. Skoro będzie tabor midi+, to dlaczego nie spróbować takiej trasy:
BRONOWICE MAŁE - Zielony Most - Katowicka - Żeleńskiego - Pasternik - Radzikowskiego - Wizjonerów - Armii Krajowej -
BRONOWICE MAŁE
Dwa problemy, które widzę w tej trasie to:
- szerokość ul. Zielony Most
- wyjazd z Żeleńskiego na Pasternik, chociaż patrząc po różnych odcinkach, wydaje mi się, że midi się tutaj spokojnie wyrobi.
Natomiast wydaje mi się, że jest szansa, że taka trasa może mieć większe wzięcie niż obecnie zaproponowana przez ZTP.
Ewentualnie można pójść jeszcze krok dalej i stworzyć takie połączenie:
BRONOWICE MAŁE - ROK - Armii Krajowej - Wizjonerów - Radzikowskiego - Ojcowska - Chełmońskiego - Stawowa -
CHEŁMOŃSKIEGO PĘTLA
Odpada problem dwukierunkowej obsługi Chełmońskiego - taborem midi nie powinno być problemów z mijanką pod Żabką. Tereny Ojcowskiej zyskują wzmocnienie w dojeździe do Bronowic (przy odrobinie wysiłku, można to skoordynować z "120") oraz dodatkowo dojazd do Galerii Bronowice, jest szansa na dwukierunkową obsługę Wizjonerów.
Koordynacja z "120" wymagałaby dostosowania f do tej drugiej.
I trzeci wariant który mi przychodzi do głowy to lekkie przebudowanie siatki w okolicach Azorów i Galerii Bronowice. I tak:
140
NOWY KLEPARZ - ... - Radzikowskiego - Azory - Stawowa -
CHEŁMOŃSKIEGO PĘTLA - Jasnogórska - ROK - Radzikowskiego - Wybickiego - ... -
NOWY KLEPARZ
108
AZORY - Conrada - ROK - Jasnogórska - Stawowa - Chełmońskiego Pętla - Chełmońskiego - Ojcowska - Radzikowskiego - Wizjonerów - Armii Krajowej -
BRONOWICE MAŁE (powrót z objazdem ROK)
168
KROWODRZA GÓRKA - ... - Azory - Weissa - Radzikowskiego -
RADZIKOWSKIEGO OSIEDLE - Conrada - Azory - ... -
KROWODRZA GÓRKA
To już jest sporo przerabiania, natomiast tworzymy w ten sposób nowe relacje dające szanse na poprawę dostępności, nie tracąc żadnej z obecnie już istniejących.