Wielkopolskie [stolica: Poznań]
Re: Wielkopolskie [stolica: Poznań]
Pytanie czy te pojazdy poza niską podłogą mają jakieś zalety? Długość poniżej 30 m i tylko trzy pary drzwi na stronę, to o wiele za mało na krakowskie potrzeby. A to, co się dzieje w jedynkach, świadczy o wielkich potrzebach.
Re: Wielkopolskie [stolica: Poznań]
Jednak są 3m dłuższe niż GT8N, a ta połówka koło motorniczego jakoś dużej różnicy nie robi. Do tego są prawie 20 lat młodsze.
Re: Wielkopolskie [stolica: Poznań]
No ale to wciąż za mało, będą mogły sobie jeździć na 2, czy na 6, ale nie na liniach zastępujących 1, czy jak jakiś czas temu 3.
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1408
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Wielkopolskie [stolica: Poznań]
Tam się nie otwierają dla pasażera całe?
Za mało (bo mniej niż 33m) ale dłuższe i nowsze niż GT8N, niska podłoga też usprawnia przepływ pasażerów.
Re: Wielkopolskie [stolica: Poznań]
Ups, rzeczywiście tak jest. Strasznie dawno nie jechałem tym modelem, a pamiętam, że mało kto korzystał z pierwszych drzwi jak już miałem okazję, stąd mi się ubzdurało, że tam tylko połówka się otwiera
Re: Wielkopolskie [stolica: Poznań]
Co nie zmienia faktu, że trzeba było się o nie postarać. Można wtedy myśleć o powolnym wycofywaniu N8, GT8 czy później EU8N. Ale jak zwykle w Krakowie. .......
Re: Wielkopolskie [stolica: Poznań]
Jakoś w Poznaniu da się poinformować pasażerów o zmianach w siatce połączeń z odpowiednim wyprzedzeniem.
Re: Wielkopolskie [stolica: Poznań]
Szok... ale spokojnie, w naszym ZTP z pewnością w ogóle tego nie przyjmą do świadomości. A już zupełnie rozczula ten cytat:
Dobrze też wiemy, gdzie jest "208", "184" i kilka innych popularnych połączeń.
No cóż, poznański transport nie jest też idealny - ale przynajmniej próbuje być frontem do klienta. W Krakowie ZTP wiadomo którym frontem jest do pasażerów...
Tymczasem w Krakowie wszyscy dobrze wiemy gdzie jest linia łącząca Wolę Justowską z Bronowicami (czyli "702").Braliśmy pod uwagę także fakt, że część zmian wprowadzanych podczas remontów spotkała się z dużym pozytywnym odbiorem pasażerów. Jeśli coś dobrze się sprawdza, jak przykładowo łącząca Naramowice i Winogrady z Grunwaldem linia numer 3, wówczas nie należy tego zmieniać
Dobrze też wiemy, gdzie jest "208", "184" i kilka innych popularnych połączeń.
No cóż, poznański transport nie jest też idealny - ale przynajmniej próbuje być frontem do klienta. W Krakowie ZTP wiadomo którym frontem jest do pasażerów...
Re: Wielkopolskie [stolica: Poznań]
Lata temu w Krakowie też tak zrobiono. Linie 772 oraz 773 zostały jako 140 i 168. Uruchomione były na czas przebudowy ROK. Teraz się nie praktykuje takich działań.
Re: Wielkopolskie [stolica: Poznań]
A co ma wspólnego 126 z Poznaniem?
Część postów o dyskusji o 702 (126), przeniesiona do lepszego tematu - Bronowice.
~Mod. Gz391.
Część postów o dyskusji o 702 (126), przeniesiona do lepszego tematu - Bronowice.
~Mod. Gz391.
Re: Wielkopolskie [stolica: Poznań]
No i na blisko dwa miesiące przed czasem, mieszkańcy Poznania wiedzą jak będą jeździć. W naszym mieście nie do pomyślenia.
- michal49944
- Miłośnik
- Posty: 72
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: Wielkopolskie [stolica: Poznań]
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 82566.htmlW Poznaniu zakończyła się era niezmodernizowanych Siemensów Combino
Ostatni niezmodernizowany Siemens Combino właśnie opuścił Poznań i pojechał na modernizację do firmy Saatz. Tym samym w stolicy Wielkopolski zakończyła się właśnie era niezmodernizowanych tramwajów od Siemensa, które kursują po mieście od 2003 roku.
MPK Poznań posiada w swojej flocie 14 tramwajów Siemens Combino, które przechodzą aktualnie naprawę główną rozpoczętą w 2021 roku. Procesem naprawy zajęła się firma Saatz, która wygrała przetarg na to zadanie. MPK poinformowało właśnie, że z Poznania wyjechał ostatni niezmodernizowany wagon, oznaczony numerem 507.
“Po zakończeniu porannej zmiany na linii 7, tramwaj został przygotowany przez zaplecze techniczne zajezdni do transportu i przewieziony na zajezdnię Franowo. Stamtąd trafi do firmy SAATZ, która przeprowadzi jego modernizację, dostosowując pojazd do pozostałych 10 wagonów kursujących już po Poznaniu” – napisało MPK na swoim facebooku.
Tak jak napisano wyżej, po mieście kursuje już 10 zmodernizowanych pojazdów, a wkrótce dołączy do nich tramwaj o numerze bocznym 513. W modernizacji pozostają obecnie wozy o numerach 511 oraz 512.
Co ważne, pierwszy z serii wagonów Combino użytkowanych przez spółkę zachował swoje oryginalne malowanie, co wyróżnia go na tle pozostałych tramwajów z tej serii. Jest to pojazd o numerze 501, który został także wyposażony w specjalną tapicerkę prezentującą poznańską historię wagonów Combino zapisaną na zdjęciach.
Przypomnijmy, że MPK użytkuje wozy Siemens Combino od 2003 roku. To w pełni niskopodłogowe pojazdy o długości 29,4 m, z wejściem na wysokości ok. 300 mm i 60 miejscami siedzącymi.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości