Wielka Wieś, Modlnica, Jerzmanowice
Re: Wielka Wieś, Modlnica, Jerzmanowice
200 ma długie przerwy (teoretycznie) bo kółko 70min, a częstotliwość co 60min. Są dwa autobusy na linii. Jak rzucą kasą to wydłużenie jest jak najbardziej realne.
Re: Wielka Wieś, Modlnica, Jerzmanowice
No niezbyt. Na wydłużenie będzie potrzeba po ok 15min w każdą stronę, czyli 30min- tyle ile przerwa w Bronowicach. Zostanie 17min przerwy z Przegini do rozdysponowania na dwóch końcówkach. Przy tak długiej trasie 2min postoju w Olkuszu i 15min w Bronowicach to zdecydowanie za mało.
Re: Wielka Wieś, Modlnica, Jerzmanowice
Ok, nie sądziłem, że aż 15 min
Natomiast dla ZTP takie wydłużenie to potencjalnie dużo nowych pasażerów = zysk z biletów. Więc wygospodarowanie nowego autobusu nie byłoby pewnie takim problemem. To nie to samo co dodanie kursów czy nowej linii tam gdzie komunikacja ZTP już kursuje.
Natomiast dla ZTP takie wydłużenie to potencjalnie dużo nowych pasażerów = zysk z biletów. Więc wygospodarowanie nowego autobusu nie byłoby pewnie takim problemem. To nie to samo co dodanie kursów czy nowej linii tam gdzie komunikacja ZTP już kursuje.
Re: Wielka Wieś, Modlnica, Jerzmanowice
Moim zdaniem w takim wypadku należałoby przekonfigurować układ linii. 310 wszystkie kursy do Będkowic f20/30, 200 f40/60, Axx f40/60. Mogłoby się to ładnie schodzić na f20/30 Przeginia-Czajowice i f10/15 od Czajowic do Krakowa. Oczywiście taki rozkład się kompletnie rozsypie przy korkach na dk94, ale raczej będzie lepszy niż to, co jest teraz. Axx mogłoby też dostać kursy w weekendy zamiast 200. I też nie widzę sensu "pośpiesznych" autobusów na dk94, tym bardziej, że przystanki są stosunkowo daleko od siebie, więc jedzie się raczej szybko (od Przegini do granicy z Krakowem jest 18 przystanków na 21 kilometrów trasy).yosujiro pisze: ↑19 lut 2024, 10:42 Oho, kolejny się z choinki na wybory urwał. Ja tam szans na nową linię, czy przedłużenie 200 nie widzę, patrząc na to, że nawet obecnie obsługiwane gminy mają problem się doprosić o kolejne kursy/ linie... Jeżeli kandydaci już chcą coś obiecywać, to prędzej powinni mówić o próbie dogadania się z KMŁ, bo tu widzę większe szanse na powodzenie. Zresztą takie Axx z Olkusza miałoby szansę być takim drugim A1 pod kątem frekwencji. Tyle, że pytanie, czy UMWM by nie zawetował takiej inicjatywy, bo przecież utrzymują z 6 pociągów z Olkusza
Ale wątpię, żeby KMŁ coś po DK94 uruchomiło, tym bardziej, że A13 po podobnej trasie już istnieje (przynajmniej w teorii, bo 2 kursy dziennie to nie jest poważna oferta) i wymagałoby to współpracy aż 3 gmin i UMWM. Chęci zastąpienia busiarzy zintegrowanym, organizowanym i finansowanym przez władze publiczne transportem zbiorowym wśród włodarzy są niewielkie, nawet gdy na przykładzie A1 widać, że takie działania przynoszą znaczny wzrost liczby pasażerów.
Na teraz lepiej byłoby zająć się całodniowym f30 do Będkowic, bo Murownia poza szczytem stoi 40 minut na pętli . Myślę, że gminę WW będzie stać na wydłużenie 7 kursów w DP o te kilka kilometrów.
Przy okazji ten koleś proponował darmową komunikację miejską w Olkuszu https://www.facebook.com/Olkusz.tv/vide ... 5028890955.
-
- Specjalista
- Posty: 362
- Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
- Lokalizacja: Cianowice
Re: Wielka Wieś, Modlnica, Jerzmanowice
Czy wie ktoś, coś na temat uruchomienia weekendowych kursów na linii 200?
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.
Re: Wielka Wieś, Modlnica, Jerzmanowice
Przetarg na obsługę linii gminnej (Czajowice - Bębło – Wierzchowie - Wielka Wieś – Szyce - Giebułtów)
6.Usługi przewozowe pasażerów w regularnej komunikacji należy wykonywać według określonych, czasowych rozkładów jazdy. Zamawiający wymaga minimum 14 kursów w ciągu doby z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy. Rozkład jazdy zostanie określony z Zamawiającym po wyborze najkorzystniejszej oferty, przy czym zakłada się, iż transport odbywał się będzie w godzinach od 6.00 do 16.30.
4.Szacunkowa ilość wozokilometrów do wykonania to 14,6 km w jednym kierunku. Łączna ilość wozokilometrów przez cały
okres realizacji zamówienia to 51713,2 wzkm.
Jedna oferta:9.Usługi transportu publicznego muszą być realizowane taborem autobusowym o liczbie miejsc siedzących minimum 17 osób
Kryteria wyboru:Usługi Transportowe City Bus Roman Jarosz, ul. Padniewskiego 4/19, 31-982 Kraków
307.176,41zł
Czas podstawienia pojazdu zastępczego w razie awarii: 30 minut
5.94 zł/wzkm...Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia pojazdu zastępczego
4.3.6.) Waga: 40
-
- Pasażer
- Posty: 5
- Rejestracja: 03 lut 2022, 11:36
Re: Wielka Wieś, Modlnica, Jerzmanowice
Genialne uzasadnienie. Najwyraźniej lobby busiarskie wygrało
Re: Wielka Wieś, Modlnica, Jerzmanowice
"Po co tworzyć połączenie, skoro ledwie dziesięć kilometrów dalej jest autobus?"
Re: Wielka Wieś, Modlnica, Jerzmanowice
A nie prościej byłoby aby Olkusz puścił linię do Przegini, koordynując odjazdy z l.200?
Re: Wielka Wieś, Modlnica, Jerzmanowice
Takie rozwiązanie byłoby lepsze niż nic, jednak wg mnie z tym byłoby dużo problemów: różne taryfy, konieczność ponownej synchronizacji przy każdej zmianie rozkładów (i jeszcze ktoś dodatkowo musiałby to śledzić), konieczność sprawdzania rozkładu na różnych stronach, pytanie też co w przypadku gdy jedna linia złapie opóźnienia - trudno np. oczekiwać, by "200" czekało na przyjazd jakiegoś autobusu spoza systemu, zwłaszcza że nawet nie miałyby łączności między sobą.
Re: Wielka Wieś, Modlnica, Jerzmanowice
Pod tym artykułem na Przeglądzie Olkuskim ktoś już słusznie zauważył - dlaczego gmina Przeginia ma płacić za olkuskich pasażerów? Gmina Olkusz musiałaby się jakoś dorzucić chyba do kosztów 200, a nie wiem, czy to możliwe, skoro autobus przez gminę Olkusz nie przejeżdża.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 1 gość