Bronowice, Bronowice Małe, Armii Krajowej

- Linie, trasy, rozkłady
tomaszep42
Specjalista
Posty: 221
Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03

Re: Bronowice, Bronowice Małe, Armii Krajowej

Post autor: tomaszep42 » 20 mar 2024, 20:42

anonim_048 pisze: 20 mar 2024, 20:18 Wybory idą, to nagle się znalazły fundusze i uruchamia się nowe linie. 198, 476, 108. Wcześniej była walka o cokolwiek i "niedasie".
Szanowni Miłośnicy pamiętają może przed poprzednimi wyborami samorządowymi w 2018, na początku remontu Królewskiej cudo w postaci tramwaju 74 Bronowice Małe - Balicka - Bronowice, dla którego zbudowano przejazdówkę tuż za ul. Rydla, wagony uwięzione na Bronowicach Małych i po wyborach zabierane stamtąd do zajezdni lawetami :lol: :lol:

Awatar użytkownika
michal49944
Pasażer
Posty: 43
Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie

Re: Bronowice, Bronowice Małe, Armii Krajowej

Post autor: michal49944 » 20 mar 2024, 20:59

tomaszep42 pisze: 20 mar 2024, 20:42 Szanowni Miłośnicy pamiętają może przed poprzednimi wyborami samorządowymi w 2018, na początku remontu Królewskiej cudo w postaci tramwaju 74 Bronowice Małe - Balicka - Bronowice, dla którego zbudowano przejazdówkę tuż za ul. Rydla, wagony uwięzione na Bronowicach Małych i po wyborach zabierane stamtąd do zajezdni lawetami :lol: :lol:
I z tego co pamiętam to jeździła z bardzo wysoką częstotliwością (bodajże co 5 minut) i wagony jeździły z max kilkoma osobami.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5815
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Bronowice, Bronowice Małe, Armii Krajowej

Post autor: Kaszmir » 20 mar 2024, 21:50

tomaszep42 pisze: 20 mar 2024, 20:42Szanowni Miłośnicy pamiętają może przed poprzednimi wyborami samorządowymi w 2018, na początku remontu Królewskiej cudo w postaci tramwaju 74 Bronowice Małe - Balicka - Bronowice, dla którego zbudowano przejazdówkę tuż za ul. Rydla, wagony uwięzione na Bronowicach Małych i po wyborach zabierane stamtąd do zajezdni lawetami :lol: :lol:
Z kolei w 2010 tuż przed wyborami uruchomiono weekendową linię "417" (Łuczanowice - Ruszcza Cmentarz) obsługiwaną busem przez Mobilis. Umowa była podpisana na pół roku i po pół roku linię od razu zlikwidowano :!:

Transport_Public
Pasażer
Posty: 5
Rejestracja: 29 lut 2024, 17:09
Lokalizacja: Kraków

Re: Bronowice, Bronowice Małe, Armii Krajowej

Post autor: Transport_Public » 21 mar 2024, 0:20

tomaszep42 pisze: 20 mar 2024, 20:42 Szanowni Miłośnicy pamiętają może przed poprzednimi wyborami samorządowymi w 2018, na początku remontu Królewskiej cudo w postaci tramwaju 74 Bronowice Małe - Balicka - Bronowice, dla którego zbudowano przejazdówkę tuż za ul. Rydla, wagony uwięzione na Bronowicach Małych i po wyborach zabierane stamtąd do zajezdni lawetami :lol: :lol:
To gówno kazał Trzmiel uruchomić - pierdzistołek obecnie w KHK

pjetrek
Ekspert
Posty: 630
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Bronowice, Bronowice Małe, Armii Krajowej

Post autor: pjetrek » 21 mar 2024, 16:23

Przypatrzyłem się rozkładowi linii 108 i muszę przyznać, że ktoś go chyba ułożył złośliwie...
O 5 rano jeździ z f20, potem po 6 (kiedy ludzie wychodzą do pracy) f spada do 30 minut. O 7 i 8 znów 20 minut.
Po południu znów o 15 jest f20, a po 16 jak są powroty z pracy jest 30 minut dziury, a po 17 już w ogóle przerwa 45 minut...
Wiem, że kierowca tez człowiek i przerwę mieć musi, ale czy nie dało się jej ciut przesunąć, żeby nie wypadała w "godzinach szczytu"? Dodatkowo odjazdy z Wizjonerów są też mało intuicyjne: xx:x4 :x8, :x9.
To już mogli dorzucić minutę na wyrównanie, szczególnie, że przejazd trwa 5 minut. A przynajmniej rozkład byłby łatwiejszy do zapamiętania.

Awatar użytkownika
elot360
Znawca
Posty: 150
Rejestracja: 09 sie 2022, 8:21
Lokalizacja: Bytom / Kraków

Re: Bronowice, Bronowice Małe, Armii Krajowej

Post autor: elot360 » 25 mar 2024, 17:38

Na początek wspomnę że mam braki w wiedzy w znajomości tego gdzie ludzie w Bronowicach ciążą, dlatego bardziej to proszę potraktować jak pytania skierowane do bardziej obeznanych, niż realne propozycje zmian.

Na początek moje spostrzeżenie dotyczące tunelu między Wizjonerów a przystankiem Bronowice SKA, czytałem w wątku że (w określonych przypadkach?) szybciej byłoby przejść się z buta niż czekać na (opóźniony jak dobrze rozumiem) autobus. Natomiast ze stanowiska 05 w kierunku Bronowic odjeżdża w tej chwili tylko jeden autobus, linii 120, który kursuje tylko co pół godziny. Jest to znacznie gorsza oferta od stanowisk umiejscowionych pod wiaduktem, które są (z perspektywy tunelu pod torami) dalej i gorzej dostępne. Są sytuacje (albo nawet etap w życiu) gdzie schody jednak stanowią wyzwanie, może się to trochę kłóci z tunelem samym w sobie ale on przynajmniej ma rampę. Przystanki pod wiaduktem drogę bez barier architektonicznych mają wydłużoną. Autobus z ulicy Wizjonerów pozwala bez problemu podjechać w miejsce, gdzie można się już dogodnie przesiąść na inne środki transportu.
Mam też na moje spostrzeżenie kontrtezę, dlaczego w takim więcej autobusów nie obsługuje tego stanowiska 05? Albo w ogóle po co ono istnieje, jak chyba któryś przedmówca już zapytał. A, i w trakcie pisania reszty postu przypomniałem sobie że istnieje jeszcze stanowisko 03, znajdujące się kawałek dalej na wiadukcie i z taką samą dobrą dostępnością, co trochę rozjeżdża moją tezę w pył ale przyjmijmy że dałem się podłożyć.

Druga rzecz o której pomyślałem to wydłużenie jej trasy za węzeł komunikacyjny Bronowice Małe. Kojarzę że autobus linii 172 po obsłużeniu przystanków przy pętli jedzie dalej robiąc pętlę uliczną po ulicy Lindego, obsługując przy okazji dwa przystanki na żądanie. Przyznam szczerze, dopóki tego wczoraj nie sprawdziłem wydawało mi się że pozostałe autobusy kończące w Bronowicach od strony wschodniej też wykonują taki manewr.
Oba przystanki, Giełda Balicka i Lindego, są na żądanie, co niejako sugeruje że nie są one specjalnie istotne w tworzeniu sieci komunikacji miejskiej. Na mapie natomiast widzę że w tym kwartale znajdują się zakłady przemysłowe, całkiem spora giełda, Właściwie patrząc na ten układ brakuje mi jakiegoś przystanku po drugiej stronie Giełdy na ulicy Lindego, skoro w połowie drogi z pętli do skrzyżowania Balickiej z Lindego jest przystanek to czemu go nie ma w połowie drogi z Lindego do pętli? Jeśli założeniem linii 108 było likwidowanie białych plam, to czemu nie iść o krok dalej? Nie jestem tylko pewien czy wstęp pieszy na Giełdę jest też dostępny od strony południowej, bo jeśli nie to znów teza mi się rozmywa. Drugi problem jaki dostrzegam w swoim pomyśle to brak linii autobusowych które z Lindego jechałyby od razu "gdzieś", bo w takim wypadku obie by jechały po prostu odbyć postój. To też by nie zachęcało.

Ostatnia rzecz to przystanek końcowy, w rozkładzie jest stanowisko 03 i ktoś wyżej też wspominał że autobus będzie stał razem ze 172 czy jakoś tak. W moim przypadku kierowca nas wysadził na małej pętli (o której szczerze mówiąc dotychczas nie miałem pojęcia) przy pasażu handlowym koło skrzyżowania ulic Lindego i Na Błonie. Stwierdziłem że "fajnie", natomiast chciałem się zapytać czy tak to tam normalnie wygląda czy to był czysty przypadek? Jeśli nie, to tym bardziej idea by wydłużyć przebieg linii o ulicę Lindego nie powinien stanowić żadnego problemu. Gorzej tylko z wyznaczeniem dodatkowego przystanku n/ż, o ile rzeczywiście miałby potencjał.
Na koniec z czystej ciekawości, czy przegubowe linie 572 oraz 164 w niedziele które kończą kursy w Bronowicach Małych, po obsłużeniu stanowiska jadą ulicą Na Błonie zawrócić na tej małej pętli czy jednak wykonują pełen oblot po ulicy Lindego?

Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 382
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: Bronowice, Bronowice Małe, Armii Krajowej

Post autor: sorig » 25 mar 2024, 19:26

Ad.1 Bronowice SKA 05. Czemu tam staje tylko 120 nie wie nikt, wcześniej można było przypuszczać, że to stanowisko obsługują linie miejskie o lokalnym zasięgu (właśnie 120), więc 108 też mogłoby tam stawać. Po godzinach szczytu to może być ułatwienie.

Ad.2 Rzeczywiście 108 mogłoby obsłużyć rejon Lindego, bo jest punktualniejsze od 172, tym niemniej wymagałoby to pewnie dołożenia brygady albo zbicia częstotliwości.

Ad.3 172 jedzie przez Lindego, a potem zawraca na pętli (dawna Bronowice Mleczarnia). Inne linie, w tym 164 jadą na Błonie i też tam zawracają. Tam jest przystanek końcowy tylko i wyłącznie.

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 1012
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Bronowice, Bronowice Małe, Armii Krajowej

Post autor: mkm3 » 24 kwie 2024, 13:11

ZTP niech już kończy szopkę i likwiduje linię 108. Jest po wyborach. Uwolnijmy ten wóz i kierowców oraz dajmy tam gdzie jest rzeczywiście potrzeba.

Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 382
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: Bronowice, Bronowice Małe, Armii Krajowej

Post autor: sorig » 24 kwie 2024, 15:22

A co powiecie na połączenie jej z planowaną "126"? Pojawił się taki pomysł i moim zdaniem wygląda na interesujący.

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 1012
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Bronowice, Bronowice Małe, Armii Krajowej

Post autor: mkm3 » 24 kwie 2024, 19:53

Nie widzę w tym sensu, bo na Wizjonerów nadal będą pustki. Jedyny sens, że podwiezie na Bronowice SKA, ale to też można rozwiązać pętlą uliczną wykorzystując zjazdy z wiaduktu. Postój mógłby być na wiadukcie, kiedyś jakaś wersja 126 tak kursowała.

scyzor663
Znawca
Posty: 104
Rejestracja: 10 lis 2023, 9:36

Re: Bronowice, Bronowice Małe, Armii Krajowej

Post autor: scyzor663 » 25 kwie 2024, 6:27

Dopóki nie będzie możliwości przejazdu dwukierunkowego przez osiedle i dalej np. Katowicką, Tetmajera nie ma taka linia żadnego sensu.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 22 gości