Lotnisko Kraków Airport

- Bilety, działalność Miejskich Jednostek, pozostałe tematy związane z krakowską komunikacją miejską
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5815
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Lotnisko Kraków Airport

Post autor: Kaszmir » 22 lut 2024, 8:52

mkm3 pisze: 22 lut 2024, 8:44Tymczasem w wątku "Komunikacja miejska w 2024 roku" macie link do @&A z A. Kuligiem, gdzie mówi, że linie lotniskowe powinny wrócić... :D :D
To może trzeba było najpierw ich nie likwidować?
yosujiro pisze: 22 lut 2024, 3:09Tylko czy jest potrzebne częściej jeżeli utrzymamy 300? 292 co 20min będzie realną konkurencją dla pociągu i pytanie czy w takiej wersji znowu nie stanie się ofiarą własnego sukcesu Obrazek Jak dla mnie co 40min wystarczy, jedynie może bym sugerował zatrzymywanie się 300 na Sielance.
Do przemyślenia. Acz wtedy dalej nie będzie żadnej linii która by kursowała częściej niż co 30-40 minut (SKA1, "292", "300").

Jak wspominałem, ja bym rozważył takie zmiany:
- "300" likwidacja,
- "192" wydłużenie do lotniska,
- "209" do os. Podwawelskiego na stałe i dodatkowe kursy na odcinku Kraków - lotnisko.

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 1012
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Lotnisko Kraków Airport

Post autor: mkm3 » 22 lut 2024, 8:54

Kaszmir pisze: 22 lut 2024, 8:52 Jak wspominałem, ja bym rozważył takie zmiany:
- "300" likwidacja,
- "192" wydłużenie do lotniska,
- "209" do os. Podwawelskiego na stałe i dodatkowe kursy na odcinku Kraków - lotnisko.
No i to dobra propozycja, choć te dodatkowe 209 oznaczyłbym jako 309.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5815
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Lotnisko Kraków Airport

Post autor: Kaszmir » 22 lut 2024, 9:03

mkm3 pisze: 22 lut 2024, 8:54No i to dobra propozycja, choć te dodatkowe 209 oznaczyłbym jako 309.
Raczej chciałbym by zatrzymywały się na wszystkich (ew. prawie wszystkich) przystankach. Wiele osób z Bielan i Przegorzał prosiło o połączenie w stronę Kapelanki i r. Grunwaldzkiego. "219" to jednak mało. "300" miało też częściowo zapewnić tę relację, jednak stając ledwie na kilku przystankach, spełniało to zadanie w bardzo ograniczonym stopniu.

Jednak to detale. Jakby ludzie woleli, może być "309" ;)

WDZ
Specjalista
Posty: 299
Rejestracja: 19 lut 2020, 12:10

Re: Lotnisko Kraków Airport

Post autor: WDZ » 23 lut 2024, 10:12

Oczywiście, że dziś lata więcej ludzi niż 30 lat temu. Ale... Lotnisko obsłużyło w ubiegłym roku trochę ponad 9 mln. pasażerów. Zakładając, że aż 1/4 z tego to mieszkańcy Krakowa daje nam to średnio dziennie na dzielnicę trochę ponad 300 pasażerów. W obie strony. Naprawdę dla takich potoków warto tworzyć dedykowane linie?

krawiec
Specjalista
Posty: 329
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: Lotnisko Kraków Airport

Post autor: krawiec » 24 lut 2024, 14:36

WDZ pisze: 23 lut 2024, 10:12 Oczywiście, że dziś lata więcej ludzi niż 30 lat temu. Ale... Lotnisko obsłużyło w ubiegłym roku trochę ponad 9 mln. pasażerów. Zakładając, że aż 1/4 z tego to mieszkańcy Krakowa daje nam to średnio dziennie na dzielnicę trochę ponad 300 pasażerów. W obie strony. Naprawdę dla takich potoków warto tworzyć dedykowane linie?
Jeszcze obsługa lotniska, mieszkańcy podkrakowskich miejscowości i zrobi się niezła suma.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5815
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Lotnisko Kraków Airport

Post autor: Kaszmir » 24 lut 2024, 22:26

Trochę nie rozumiem, czemu rozdzielać to na dzielnice. Linie takie jak "208" czy "292" przejeżdżały zresztą przez parę dzielnic każda, a jeszcze przesiadkowicze oraz pasażerowie wspomniani przez krawca.

Zakładając nawet, że km obsłużyłaby 1/4 pasażerów lotniska, daje to ponad 6000 ludzi dziennie, plus pracownicy. To więcej niż dawne "208" i "292" byłyby w stanie obsłużyć bo przecież dochodzą jeszcze "nielotniskowi" pasażerowie, np. z Woli Justowskiej w przypadku "292". Zatem potencjał jest na sporo kursów, a nie tylko "300" kursujące co pół godziny.

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 1233
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: Lotnisko Kraków Airport

Post autor: GoMeZz391 » 25 mar 2024, 21:02

2 miliony pasażeów już obsłużonych
Dzielimy się z Wami dobrymi informacjami #PROSTOzKRAKOWA✈️💙
Właśnie obsłużyliśmy 2. milionowego pasażera w tym roku✈️🥳
Dziękujemy, że wybieracie #KrakowAirport✈️ i życzymy pięknych podróży!✈️😊 #flyKRK
https://www.facebook.com/KrakowAirport/ ... f6VX5MLCRl

Awatar użytkownika
michal49944
Pasażer
Posty: 43
Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie

Re: Lotnisko Kraków Airport

Post autor: michal49944 » 25 mar 2024, 21:18

Kraków: Budowa drugiej drogi startowej opóźniona!
https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadomosc ... 20461.html
Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Kielcach nakazała krakowskiemu portowi lotniczemu na uzupełnienie wniosku o wydanie decyzji środowiskowej, która pozwoliłaby na budowę drugiej, niezależnej drogi startowej – dowiedział się Rynek Lotniczy. Długo wyczekiwana, przez zarząd Balic, inwestycja zostanie odłożona w czasie, albowiem czas postępowania na wydanie decyzji środowiskowej został wydłużony do końca września br.

Międzynarodowy Port Lotniczy im. Jana Pawła II w podkrakowskich Balicach chęć budowy drugiej drogi startowej wyraża od długiego czasu, a dokładnie od roku 2016. Właśnie wtedy dokumentację do rozpatrzenia wniosku o zgodę środowiskową, która jest konieczna przy tak dużych inwestycjach otrzymali urzędnicy Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Krakowie. W takich dokumentach bada się m.in. oddziaływanie lotniska na okolicę. Po tym, jak okazało się, że żona dyrektora oddziału posiada działki na terenie objętym postępowaniem – sprawę przeniesiono do Kielc.

kucyk
Ekspert
Posty: 1859
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Lotnisko Kraków Airport

Post autor: kucyk » 29 mar 2024, 9:25

Od 2016 roku kiedy podjęto decyzję o budowie nowego pasa startowego Port Lotniczy w Balicach czeka nadal na decyzje środowiskowe.

Wiemy tylko, że nie będzie zamknięcia lotniska nawet przez rok z wielu względów.
Stwierdzili, że aby kompleksowo zmodernizować obecną drogę startową dla samolotów, konieczne byłoby wybranie spod niej ziemi na długości 2,8 km, a to faktycznie wiązałoby się z zamknięciem lotniska. Byłoby nieczynne blisko rok. – Nie możemy sobie na to pozwolić zarówno ze względów militarnych, jak i gospodarczych. Dlatego od samego początku konsekwentnie dążymy do realizacji preferowanego przez inwestora planu: budowy nowego pasa startowego – twierdzi Vince. – Rozwiązanie to, choć jest bardzo wymagające, pozwala – przez okres budowy nowego pasa – utrzymać operacyjność lotniska, zarówno dla części wojskowej, jak i cywilnej – dodaje rzeczniczka prasowa Kraków Airport
Więcej informacji:

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/budow ... 55852.html

Robert
Znawca
Posty: 153
Rejestracja: 13 cze 2022, 20:35

Re: Lotnisko Kraków Airport

Post autor: Robert » 05 kwie 2024, 18:39

Jade wlasnie pociagiem na lotnisko. O tej porze pociag kursuje tylko raz na godzine. Od Glownego standard sardynkowy...... Brawa dla urzedniko-politykow z UMWM poprosze... :evil: :evil: :evil:

krawiec
Specjalista
Posty: 329
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: Lotnisko Kraków Airport

Post autor: krawiec » 05 kwie 2024, 18:44

Robert pisze: 05 kwie 2024, 18:39 Jade wlasnie pociagiem na lotnisko. O tej porze pociag kursuje tylko raz na godzine. Od Glownego standard sardynkowy...... Brawa dla urzedniko-politykow z UMWM poprosze... :evil: :evil: :evil:
Może warto porobić fotki i wysłać pismo do UMWM.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości