Żabiniec
Re: Żabiniec
Rada Dzielnicy z tego co wiem też jest przeciwna pomysłowi zmiany trasy. Mnie też ona nie przekonuje i lepiej, by "147" jechało Prądnicką i Bratysławską, wg oryginalnej koncepcji bo wtedy rejon przystanku "Lekarska" zyskuje drugą linię. Dawniej przejeżdżało tu kilkanaście autobusów, potem przez wiele lat były dwa - "132" i "164" (w szczycie 8 kursów/h), teraz zostało samo "513".
Nie do końca rozumiem też co miałaby przynieść zmiana. Niby jest szybszy dojazd do tramwaju, jednak podróż do centrum nie ulegnie skróceniu. Dodatkowo to wpychanie autobusu w korek na Fieldorfa-Nila więc podróż może się nawet wydłużyć. Wg mnie zatem na zmianie mało kto zyskuje, a sporo osób może stracić.
Nie do końca rozumiem też co miałaby przynieść zmiana. Niby jest szybszy dojazd do tramwaju, jednak podróż do centrum nie ulegnie skróceniu. Dodatkowo to wpychanie autobusu w korek na Fieldorfa-Nila więc podróż może się nawet wydłużyć. Wg mnie zatem na zmianie mało kto zyskuje, a sporo osób może stracić.
Re: Żabiniec
Też tego nie rozumiem, szczególnie, że dla części Żabińca też lepiej dwukierunkowo przez Lekarską, przy jeździe do centrum mogą wsiąść jak autobus zrobi już kółeczko po osiedlu.
Re: Żabiniec
Akurat w stronę KG Nila zbytnio się nie korkuje, większym problemem będzie Zdrowa do Prądnickiej. Poza tym taka trasa daje dodatkowe możliwości przesiadki np na 102, 194 czy aglo, które obecnie omijają Prądnicką, choć oczywiście tylko jednokierunkowo, co zmniejsza atrakcyjność. Zapełnienia 513 na Prądnickiej pokazują, że niekoniecznie jest tam zapotrzebowanie na coś więcej w obie strony.
-
- Specjalista
- Posty: 307
- Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03
Re: Żabiniec
Taka druga linia na Prądnickiej będzie znakomitym pretekstem do zawieszania 513 w wakacje, ferie, święta...
Re: Żabiniec
Obiektywnie patrząc 513 w wydaniu 18 metrowym na Prądnickiej to nadpodaż. I nie ma co opowiadać, że okolica Lekarskiej generuje nie wiadomo jakie potoki... ale raczej nie wyciągałbym aż tak dalekich wniosków, że uruchomienie 147 spowoduje okazje do zawieszenia 513
Prędzej zastąpienie tej linii na Prądnickiej przez jakąś inną w taborze 12m, a 513 jako wzmocnienie na al. 29 listopada.

Prędzej zastąpienie tej linii na Prądnickiej przez jakąś inną w taborze 12m, a 513 jako wzmocnienie na al. 29 listopada.
Re: Żabiniec
"513" ma też być wydłużone do pętli "Prądnik Biały Zachód" przy Trasie Wolbromskiej (link), tam obecnie jest tylko "337". Myślę, że tym trudniej będzie zawieszać "513".
Inna sprawa, że docelowo "513" powinno trafić w rejony Górki Narodowej, zwłaszcza że powstało z kursów "503". Tylko trzeba znaleźć zastępcę dla Prądnickiej oraz Prądnika Białego Zachód. Może kiedyś "136", skoro i tak ma być wydłużone do os. Podwawelskiego? Tylko wiadomo, koszty...
Inna sprawa, że docelowo "513" powinno trafić w rejony Górki Narodowej, zwłaszcza że powstało z kursów "503". Tylko trzeba znaleźć zastępcę dla Prądnickiej oraz Prądnika Białego Zachód. Może kiedyś "136", skoro i tak ma być wydłużone do os. Podwawelskiego? Tylko wiadomo, koszty...
Re: Żabiniec
Korkuje się bardziej niż dawniej, bo jest przyporządkowana od strony Prądnickiej (głównym ciągiem jest skręt od trasy Wolbromskiej w stronę Krowoderskich Zuchów). I dodatkowo przejazd przez torowisko (wcześniej, gdy był sam przejazd a nie było skrzyżowania w tym miejscu, to faktycznie się nie korkowało).yosujiro pisze: 05 kwie 2024, 13:04 Akurat w stronę KG Nila zbytnio się nie korkuje, większym problemem będzie Zdrowa do Prądnickiej.
Re: Żabiniec
Mieszkam w pobliżu, regularnie tamtędy wracam samochodem do domu i nie zdarzyło mi się tam stracić więcej niż 2min w porze szczytu. Jeżeli taki czas uważamy za pogorszenie (a jak dla mnie jest prawie tak samo jak przed przebudową), to ok.
Re: Żabiniec
W kwestii korków na Prądnickiej. Przebudowa skrzyżowania na rondo z kieszeni podatnika?
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/przeb ... 56259.html
Źródło:Urzędnicy stwierdzili, że budowa mieszkań przy ul. Prądnickiej nie pozostanie bez wpływu na ruch samochodowy w okolicy. Skorzystali więc z art. 16 ustawy o drogach publicznych i zobowiązali inwestora do przebudowy na jego koszt skrzyżowania na rondo, co ma ten ruch usprawnić. Ustawa mówi dokładnie tak: „budowa lub przebudowa dróg publicznych, spowodowana inwestycją niedrogową [w tym przypadku budową mieszkań, przyp. red.], należy do inwestora tego przedsięwzięcia”.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/przeb ... 56259.html
Re: Żabiniec
Idealnie byłoby, gdyby udało się utworzyć pełnoprawną dwukierunkową linię Nowy Kleparz - Żabiniec - Krowodrza Górka. Mieszkańcy zyskaliby dostęp do dwóch punktów przesiadkowych.
Re: Żabiniec
Wczoraj Pan Radny Dariusz Partyka udostępnił na grupie "Siemiaszki i Żabiniec" korespondencję z ZTP dotyczącą planowanego rozmieszczenia przystanków. Post sam w sobie jest ankietą dotyczącą zagadnienia czy mieszkańcy chcą uruchomienia autobusu za wszelką cenę, czy miejsca parkingowe na ulicy Siemiaszki są ważniejsze:
https://www.facebook.com/groups/3242424 ... 8224642337
Wspomniana korespondencja


Co się przede wszystkim rzuca w oczy, trasa 147 wbrew pierwotnym założeniom ma biec przez Krowodrzę Górkę i nowy łącznik w ciągu ulicy Ździebły-Danowskiego. Opinie nie są chyba pochlebne, mieszkańcy okolic Lekarskiej skarżą się że nadal będą mieli tylko jeden autobus w stronę centrum.
https://www.facebook.com/groups/3242424 ... 8224642337
Wspomniana korespondencja


Co się przede wszystkim rzuca w oczy, trasa 147 wbrew pierwotnym założeniom ma biec przez Krowodrzę Górkę i nowy łącznik w ciągu ulicy Ździebły-Danowskiego. Opinie nie są chyba pochlebne, mieszkańcy okolic Lekarskiej skarżą się że nadal będą mieli tylko jeden autobus w stronę centrum.
Re: Żabiniec
Patrząc na komentarze, to szykuje się wojna samochodziarzy z ludźmi, którzy nie chcą taki kawał chodzić jak muszą obecnie. Ciekawe czy skończy się jak na Avii, czy jednak wygra rozsądek....
Re: Żabiniec
Tak, sprawa wyszła na przełomie marca i kwietnia, ZTP wysłało taką propozycję Radzie Dzielnicy (link). Popieram pasażerów z "Lekarskiej", dobrze by mieli drugą linię w obie strony. Nie rozumiem tego jednokierunkowego kierowania autobusu przez Krowodrzę Górkę - dodatkowych opcji przesiadki jest niewiele, głównie "194" w stronę Łobzowa. I nawet jeśli ktoś zyskuje to też tylko w jedną stronę, a w drugą dalej będzie bez połączenia. Co mi z dojazdu do pracy, skoro nie mam jak z niej wrócić?elot360 pisze: 06 cze 2024, 15:36Co się przede wszystkim rzuca w oczy, trasa 147 wbrew pierwotnym założeniom ma biec przez Krowodrzę Górkę i nowy łącznik w ciągu ulicy Ździebły-Danowskiego. Opinie nie są chyba pochlebne, mieszkańcy okolic Lekarskiej skarżą się że nadal będą mieli tylko jeden autobus w stronę centrum.
Lepiej, by dany przystanek miał linię w obie strony (wtedy ktoś ma szansę realnie skorzystać zarówno w drodze "do" jak i "z powrotem"), niż by dwa przystanki miały tylko w jedną (i realnie nikt na takim połączeniu nie może polegać).
Osoby obstawiające "1x7" trafiły - a damian_krk2 to w ogóle strzał w dziesiątkę

Re: Żabiniec
Zweryfikowałem niedawno swoje maile do ZTP i zdałem sobie sprawę że sam wyszedłem z propozycją takiej właśnie trasy. Mądrość przychodzi z wiekiem, bo teraz widzę jak głupi był to pomysł (pewnie dlatego ZTP go klepnąłKaszmir pisze: 21 cze 2024, 9:39 Tak, sprawa wyszła na przełomie marca i kwietnia, ZTP wysłało taką propozycję Radzie Dzielnicy (link). Popieram pasażerów z "Lekarskiej", dobrze by mieli drugą linię w obie strony. Nie rozumiem tego jednokierunkowego kierowania autobusu przez Krowodrzę Górkę - dodatkowych opcji przesiadki jest niewiele, głównie "194" w stronę Łobzowa. I nawet jeśli ktoś zyskuje to też tylko w jedną stronę, a w drugą dalej będzie bez połączenia. Co mi z dojazdu do pracy, skoro nie mam jak z niej wrócić?
Lepiej, by dany przystanek miał linię w obie strony (wtedy ktoś ma szansę realnie skorzystać zarówno w drodze "do" jak i "z powrotem"), niż by dwa przystanki miały tylko w jedną (i realnie nikt na takim połączeniu nie może polegać)

Natomiast chciałbym przedyskutować inny pomysł, jego za i przeciw. 147 wydłużyć faktycznie do KG, może nawet zrobić tam przyjazd odjazd po minucie, i żeby wracała do Nowego Kleparza przez Fieldorfa-Nila i Prądnicką jak 513. Myślałbym tutaj o obsłudze przystanków 07 i 04, na samej pętli któreś stanowisko powinno stanowić rolę przelotowego, pełniącego rolę przesiadkową na wspomniane autobusy do Łobzowa, aglo a nawet Chełmońskiego. Powrót jak 513 zapewnia dwukierunkową obsługę ulicy Lekarskiej. Spodziewam się że taka obsługa wymusiłaby uruchomienie drugiej brygady na linii czy coś, wyobrażam sobie że oba autobusy są skomunikowane na przystanku Lekarska. Osoby które wyjechały z Żabińca w celu drobnych sprawunków w tej okolicy miałyby możliwość powrotu, bez konieczności zaliczania Kleparza.
Co o tym sądzicie?
Re: Żabiniec
Trochę nie rozumiem wspomnianego pomysłu. "147" i tak będzie mieć więcej niż jedną brygadę, a koordynacja samej ze sobą będzie trudna przez korki na Żabińcu. Wreszcie, przy takim układzie osoby jadące z Żabińca do N. Kleparza, np. by przesiąść się na autobusy na Alejach, miałyby odczuwalnie wydłużoną podróż bo linia wjeżdżałaby kieszeniowo na Krowodrzę Górkę.elot360 pisze: 21 cze 2024, 13:56147 wydłużyć faktycznie do KG, może nawet zrobić tam przyjazd odjazd po minucie, i żeby wracała do Nowego Kleparza przez Fieldorfa-Nila i Prądnicką jak 513. Myślałbym tutaj o obsłudze przystanków 07 i 04, na samej pętli któreś stanowisko powinno stanowić rolę przelotowego, pełniącego rolę przesiadkową na wspomniane autobusy do Łobzowa, aglo a nawet Chełmońskiego. Powrót jak 513 zapewnia dwukierunkową obsługę ulicy Lekarskiej. Spodziewam się że taka obsługa wymusiłaby uruchomienie drugiej brygady na linii czy coś, wyobrażam sobie że oba autobusy są skomunikowane na przystanku Lekarska. Osoby które wyjechały z Żabińca w celu drobnych sprawunków w tej okolicy miałyby możliwość powrotu, bez konieczności zaliczania Kleparza.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: goracygreg i 6 gości